Alfovo Ela - Kladivo na Octavii :)
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Alfovo Ela :)
Motor zespodu také bez krytu.
A to, že, cituji:"nekomu vyhovouje to a druhemu zase ono..." - svatá pravda
A to, že, cituji:"nekomu vyhovouje to a druhemu zase ono..." - svatá pravda
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Alfovo Ela :)
Jak se to říká?...Někdo má rád vdolky a druhý zase holky ikdyz nejlepší je mít rád oboje
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Alfovo Ela :)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Alfovo Ela :)
Alfe... mě vyhovuje i30 a nevyhovuje mi Elantra...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
-
- **
- Příspěvky: 133
- Registrován: 22 úno 2012, 19:48
Re: Alfovo Ela :)
i40 je mazec. Jelikož jí mám ve full výbavě, tak nepopsatelný rozdíl.Bohužel elantra takovou výbavu asi nikdy mít nebude. Především automatické parkování.sarin007 píše:Omerto a je mezi i40 a Elantrou v jízdním komfortu nějaký rozdíl? Ty máš alespoň teď možnost porovnat ty dvě auta, ale řekl bych, že to bude asi hodně podobný. Co se mi u i40 moc líbí, je ten středový tunel, člověk je tam takovej zapadlejší a vypadá to moc hezky .
Co se jízdních vlastnosti týče, tak podvozek sedí jak přišitý. Při vyšších rychlostech trošku plave, ale když člověk jede do 130km, tak nepopsatelný komfort.
jinak je to stejné. Díky tomu, že mám combi, tak je více hlasítější, když člověk sedí na zadních sedadlech (zvuk z kufru) ale jinak spokojenost.
Hyundai I40 Premium MT 1,7CRDi 100kw
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20291
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Alfovo Ela :)
Zvuk z kufru by měla tlumit zatažená roletka, jinak je ten otevřený prostor skvělá ozvučnice
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Alfovo Ela :)
Alf6 píše: gerok: tak co iridiove svicky, nejak jsi zapomnel se semnou podelit o zkušenostech
zdar Alfe,
este len v nedelu som sa vratil nas5. Nabehane mam na novych svieckach cca 1700km. Moje pocity su take, ze co sa tyka nejakeho zvysenia vykonu, to asi moc nie. Co sa mi ale zda byt rodiel oproti povodnym svieckam je to, ako auto reaguje na plyn. Najviac to citit pri 2 - 3 stupni. Auto ako keby skor zaberalo a lepsie zrychlovalo, a trebalo mu menej plynu. Pri vyssiom stupni uz rozdiel necitim. A co sa tyka startu, tak ich mam otestovane pri -15. Auto bolo bez jazdenia vonku 2 dni pri -10 az -15. Po dvoch dnoch start uplne v pohode bez problemov.
Re: Alfovo Ela :)
Díky za zprávu. Takže se to vesmes schoduje stím, co jsem napsal já. Auto je zivejsi od spodu a jde ochotneji za plynem. Samozrejme pokud si někdo koupí tyto svicky s tím, že bude mít z auta F1, tak je to samozřejme blbost. U mě také jestě klesly výrazně otáčky na volnobeh - to muze byt ale také kvalitnejsim olejem - jen pro predstavu, ihned po nastartovaní studene motoru v mrazu, se rucicka otackomeru pribije na 1100, když jsem mel obycejne svicky a pouzival olej Shell 5w-30 a nebo Sunoco 5w-40, tak rucicka otackomeru vyjela nekam k cca 1500 a pak během 15-20 sekund sla postupne dolu na tech 1100 -1200 otáček.Ale toto pricitam asi prave tomu oleji, který diky jinym zakladovym olejum lepe maze. Svicky mam asi 4 mesicem, ale ted v zime moc nejezdim, takže spotřebu nelze nejak moc hodnotit. Podle PP jezdim zhruba tak stejne, ale vic na to slapu...takze kdybych se snazil o eco jizdu, spotřeba by sla snad i ještě dolu.
Když to shrnu:
Čím je motor maloobjemovější, méně výkonný a osazený obyčejnějšími svíčkami (ještě lépe víceelektrodovými ), tím je efekt přechodu na iridiové svíčky (ale ty skutečné od Denso a/nebo od NGK!) výraznější.
Ten zásadní rozdíl mezi iridiovou a obyčejnou svíčkou není ani tak v životnosti (jen kvůli ní se iridiovky nedělají, na to bohatě stačí platinové svíčky), jako v zapalovacím výkonu a z něho plynoucího chování motoru a iridiovky si vystačí s mnohem nižším napětím Ne kvůli iridiu, ale kvůli malému hrotu.
Výhodou iridiových svíček je ovšem především vyšší zapalovací výkon, jenž umožňuje spálit více paliva. Praktickým důsledkem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby, což se zase projeví tak, že:
- kdo jezdí furt stejně, ušetří na spotřebě;
- kdo jezdí tzv. na spotřebu, ušetří citelně;
- a kdo se honí po výkonu, ten ho také dostane, ale za cenu zvýšené spotřeby paliva.
U MPI s chytrou ŘJ motoru otacky na volnobeh klesnou . U karburátorových motorů naopak otáčky stoupnou.
Jinak instalace svíček Denso Iridium Power dokonale odhalí problémy v zapalovací soustavě: pokud tam nějaký je, chod motoru se citelně zhorší. Jenže to není problém svíček, jimž to někteří mají tendenci přičítat, ale někde jinde. Jde totiž o to, že tyto svíce zajišťují přeskok jiskry přesně v tom momentě, kdy ŘJ pošle do zapalování příslušný impuls, nikoli až v momentě, kdy pro přeskok jiskry vzniknou ve válci příhodné podmínky.
Když to shrnu:
Čím je motor maloobjemovější, méně výkonný a osazený obyčejnějšími svíčkami (ještě lépe víceelektrodovými ), tím je efekt přechodu na iridiové svíčky (ale ty skutečné od Denso a/nebo od NGK!) výraznější.
Ten zásadní rozdíl mezi iridiovou a obyčejnou svíčkou není ani tak v životnosti (jen kvůli ní se iridiovky nedělají, na to bohatě stačí platinové svíčky), jako v zapalovacím výkonu a z něho plynoucího chování motoru a iridiovky si vystačí s mnohem nižším napětím Ne kvůli iridiu, ale kvůli malému hrotu.
Výhodou iridiových svíček je ovšem především vyšší zapalovací výkon, jenž umožňuje spálit více paliva. Praktickým důsledkem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby, což se zase projeví tak, že:
- kdo jezdí furt stejně, ušetří na spotřebě;
- kdo jezdí tzv. na spotřebu, ušetří citelně;
- a kdo se honí po výkonu, ten ho také dostane, ale za cenu zvýšené spotřeby paliva.
U MPI s chytrou ŘJ motoru otacky na volnobeh klesnou . U karburátorových motorů naopak otáčky stoupnou.
Jinak instalace svíček Denso Iridium Power dokonale odhalí problémy v zapalovací soustavě: pokud tam nějaký je, chod motoru se citelně zhorší. Jenže to není problém svíček, jimž to někteří mají tendenci přičítat, ale někde jinde. Jde totiž o to, že tyto svíce zajišťují přeskok jiskry přesně v tom momentě, kdy ŘJ pošle do zapalování příslušný impuls, nikoli až v momentě, kdy pro přeskok jiskry vzniknou ve válci příhodné podmínky.
- Přílohy
-
- P1050565.JPG (224.24 KiB) Zobrazeno 1050 x
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Alfovo Ela :)
Vuni od California Scents - Vanilka si jiz asi nekoupim. Bud si muj nos na ni zvykl a nebo proste ji necitim. Tedy citim, ale musim si ji dat k nosu. Takze za me zklamání a navíc místo vanilky voni jako skořice
Možná, až nekoho povezu tak mu to bude vonět, ale za mě zklamání
Možná, až nekoho povezu tak mu to bude vonět, ale za mě zklamání
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Alfovo Ela :)
Alfe to sis spíš zvyk, já mam v autě vůni, kterou už vůbec necítim, ale jak se mnou někdo jede, tak mi říká, jak pěkně voní. I v servisu se mě technik ptal, jakou používam vůni. Mam Ambipur, ale už nevim, jakou vůni A já jí v autě už skoro nevnímam.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Alfovo Ela :)
Hardcame a všichni co sem chodite: neslysel jste někdo o olejích Ravenol? Pry je to PAO - plna syntetika http://www.olejlevne.cz/olejlevne/eshop ... -5W-40-5-L
http://www.ravenol.cz/katalog/48-ravenol-vsi-5w-40
A cena je vice nez dobra, az je to trochu podezrele
http://www.ravenol.cz/katalog/48-ravenol-vsi-5w-40
A cena je vice nez dobra, az je to trochu podezrele
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Alfovo Ela :)
Dnes si svepomoci vymenim H7,H4, smerove a parkovací zarovky. Jestli to ale zvladnu
V Lidlu jsem koupil jeden par Extra Life zarovek
V Lidlu jsem koupil jeden par Extra Life zarovek
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Alfovo Ela :)
Alfe, máš na mysli H7 a H1 viď? Tak ať se zadaří a pak napiš dojmy z výměny.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Re: Alfovo Ela :)
O Ravenolu nevim vubec nic, koupil bych ho na zkousku do Colta, ale ted me ceka vymena za OMV 5W-40 NT (mimochodem ten nevychazi penezne vubec dobre - na korunu stejne jako Ravenol, ale olej idealni, potrebuju to stridat a uz pomalu neni za co). Tak Ravenol asi priste, Kosteleckou nemam tak daleko, tak tam sfouknu.
https://www.oleje.cz/forum/motorovy-ole ... t5061.html
https://www.oleje.cz/forum/motorovy-ole ... t5061.html
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Alfovo Ela :)
Tak jsem podrobne koukal na ten Ravenol - primo na stranku výrobce - ne na ceskou stranku distributora. Nejspis cesky distributor neumi anglicky, nebo nemecky, protože popis slozeny oleju se ve vetsine neschoduje stim, co pise výrobce zvlaste mají bordel v tabulkách a udaju na nich napsanych...
zlatej Miller
zlatej Miller
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp