mám novou i30, dosud jsem tankoval pouze verva diesel od benziny, nyní už je motor trochu zajetý (přes 4 tisíce km) a řeším, zda brát pouze vervu nebo už klidně jen obyčejnou naftu, aktuálně mám na mé trase vervu za 26,9 obyčejnou naftu na benzině 24,9, eurooil za 26,5 a případně ČSAD nějak pod 24
je to 1,6 crdi 81 kw jaké máte vy zkušenosti a doporučení? Já uvažuji buď dál jenom vervu nebo přejít jen na obyčejnou benzina naftu a občas to střídat
Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 90
- Registrován: 14 led 2014, 22:36
- Reklama
Re: Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
pokud cerpas jenom nasi naftu tak hlavni vec je pouzivat aditivum,napr VIF-superdieseladitiv zimni,muzes pouzivat celorocne ne pro vylepseni vlastnosti nafty ale z duvodu aby bylo zajistene mazani palivoveho systemu,nebot nikdy nevis kdy natankujes nekvalitni palivo kdy pote se pridiraji ruzne casti palivoveho systemu,asi tak k nasim palivum
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
My do Santy od koupi používáme naftu jakokoli, nevyhýbáme se ani TANK-ONO, ale vždy přidáváme VIF zimní nebo letní a musím zaklepat do prkna, vše v pohodě, docela se nám osvědčilo tankovat naftu v Polsku, prý je bez biosložek ale i do tý dáváme VIF.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
Co čekáš že se dozvíš jako odpověď na takto položenou otázku?
V mauálu a TP máš máš napsáno palivo: nafta motorová,
tudíž u pumpy zajeď ke stojanu ktreý je zpravidla označen jako "Diesel" a je na něm takový malý štítek o značením "nafta motorová dle ČSN EN 590" toť vše
Neboj se, funguvat to bude i bez VIFu a na jinou naftu než je aktuálně marketingově tlačená polská Verva, byť tě tu jistě spousta lidí bude strašit a přesvědčovat o opaku.
V mauálu a TP máš máš napsáno palivo: nafta motorová,
tudíž u pumpy zajeď ke stojanu ktreý je zpravidla označen jako "Diesel" a je na něm takový malý štítek o značením "nafta motorová dle ČSN EN 590" toť vše
Neboj se, funguvat to bude i bez VIFu a na jinou naftu než je aktuálně marketingově tlačená polská Verva, byť tě tu jistě spousta lidí bude strašit a přesvědčovat o opaku.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
To je blbost. Výrobci musí splnit podíl biosložek v palivu (na celou svou produkci), je jedno, jestli jde o ČR nebo Polsko, oboje je v EU. Nevěřím, že by prodeje čisté bionafty byly procentuálně v Polsku tak mnohonásobně vyšší, aby do běžné nafty nemuseli dávat biosložky.Richard555 píše:docela se nám osvědčilo tankovat naftu v Polsku, prý je bez biosložek ale i do tý dáváme VIF.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Re: Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
Ano, i Verva obsahuje biosložku, nicméně já osobně do aut nic jiného než Vervu netankuju. Jediná nafta bez biosložky co vím je Optimal Diesel na EuroOilu.
Re: Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
Verva diesel je aditivovaná Vifem
Aditiva u nafty pomáhají a to poměrně dost prodloužit interval čištění filtru a vyplatí se je používat. Takže pokud chceš mít v duši klid, buď si pořiď bandasku s Vifem případně podle svědomí obdobného aditiva. Auto bude samozřejmě fungovat i na obyčejnou MN u stojanu.. Výrazné rozdíly ale nepocítíš. 10 koní ti to nedá, ale rozhodně v zimě v tuhých mrazech je zamrzlá nafta dost nepříjemná a klidnější volnoběh u aditivované nafty taky nění uplně marný
Aditiva u nafty pomáhají a to poměrně dost prodloužit interval čištění filtru a vyplatí se je používat. Takže pokud chceš mít v duši klid, buď si pořiď bandasku s Vifem případně podle svědomí obdobného aditiva. Auto bude samozřejmě fungovat i na obyčejnou MN u stojanu.. Výrazné rozdíly ale nepocítíš. 10 koní ti to nedá, ale rozhodně v zimě v tuhých mrazech je zamrzlá nafta dost nepříjemná a klidnější volnoběh u aditivované nafty taky nění uplně marný
Re: Prémiová nafta nebo čepovat libovolně?
Zdravím,
mam stejný motor a tankuji jen na Benzině. Testnul jsem hodně čerpaček a nejlépe z toho vylezla obyčejná nafta TopQ od Benziny. Prostě mojí i30-tce asi nejvíce šmakuje a jede na ní nejlépe (čistě subjektivní samozřejmě).
Mezi TOPQ a Vervou jsem nepocítil absolutně žádný rozdíl a tak mi finančně lépe vycházi TopQ nafta + VIF a toho se taky držim. Samozřejmě za hranicema je to jinak, ale v našich končinách asi nejlepší volba. Teď budu míjet 90.000km a zatim bez problému. Šlape jako hodinky a startuje na brnk i v mínus 16-ti Teď klepu
mam stejný motor a tankuji jen na Benzině. Testnul jsem hodně čerpaček a nejlépe z toho vylezla obyčejná nafta TopQ od Benziny. Prostě mojí i30-tce asi nejvíce šmakuje a jede na ní nejlépe (čistě subjektivní samozřejmě).
Mezi TOPQ a Vervou jsem nepocítil absolutně žádný rozdíl a tak mi finančně lépe vycházi TopQ nafta + VIF a toho se taky držim. Samozřejmě za hranicema je to jinak, ale v našich končinách asi nejlepší volba. Teď budu míjet 90.000km a zatim bez problému. Šlape jako hodinky a startuje na brnk i v mínus 16-ti Teď klepu
Hyundai i30CW 1.6GDi, 99kW, 2016 "Kraken"
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"
Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"
Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S