Dík za info. Je super keď sa môžeme podeliť o skúsenosti. Tú zadnú kameru nie je problém urobiť tak, aby fungovala kedykoľvek. V podstate len treba otestovať ako to celé funguje v praxy. Teóriu sme myslím zvládli. Dovieranie okien je možné dorobiť cez prídavný modul, len je drahý. Stojí okolo 100€ a otváranie 5. dverí je tiež riešitelné. Veď i40 to vo vyššej verzí robiť vie, len by to chcelo kopec práce a povymieňať niektoré komponenty, ako pôvodné piesty, zámok, kabeláž.....Radar píše:... Z toho mi vyplýva, že prítomnosť samotného videosignálu z kamery na najbližšom vstupe nemá žiaden vplyv na zapínanie NAVI do módu cúvania. Prepínajú ju až signály o ktorých sa tu zmieňujete. Len toľko na potvrdenie vaších predpokladov.....
Zapojenie kamery do orig. navigácie
Moderátor: Moderátoři
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- Reklama
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
UPDATE: dneska mi prišla kamera a hneď som "tú bradavicu" ako ju nazval Beri nastriekal do farby auta. Vonkajší priemer je 2cm. Pridávam obrázok.
- Přílohy
-
- IMG_1941.JPG (122.68 KiB) Zobrazeno 2250 x
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 03 bře 2016, 19:35, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Trochu som sa pohral a takto by to mohlo v reále vyzerať.
- Přílohy
-
- eagle.jpg (158.5 KiB) Zobrazeno 2233 x
-
- eagle 2.jpg (119.13 KiB) Zobrazeno 2233 x
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
UPDATE: Modul na okná je takmer hotový a preto som sa pustil do prednej kamery. Prinášam úvodnú schému zapojenia.
- Přílohy
-
- predná kamera.jpg (87.89 KiB) Zobrazeno 2159 x
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Jako první návrh dobrý a teoreticky by to takhle mohlo/mělo fungovat. Sice sleduju, že ses zastáncem relátek, ale je to asi nejjednodušší řešení, ale já bych to řešil použitím nějakého jednočipu, ale to je každého věc.
Zapínat přední kameru hodláš nějakým vypínačem do vstupu tranzistoru? A chápu to dobře, že pokud budeš mít zapnutou přední kameru, tak bude stále aktivní, dokud nevypneš vypínač? Nebo tam budeš mít ještě nějaký obvod, který Ti bude kontrolovat rychlost vozidla a od jisté rychlosti se kamera deaktivuje? Samozřejmě při zpátečce se obraz přepne, to z toho jasně vyplývá.
Zapínat přední kameru hodláš nějakým vypínačem do vstupu tranzistoru? A chápu to dobře, že pokud budeš mít zapnutou přední kameru, tak bude stále aktivní, dokud nevypneš vypínač? Nebo tam budeš mít ještě nějaký obvod, který Ti bude kontrolovat rychlost vozidla a od jisté rychlosti se kamera deaktivuje? Samozřejmě při zpátečce se obraz přepne, to z toho jasně vyplývá.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
hmmm, relátka sú spoľahlivé, jednoduché a nepodliehajú rušeniu. Po pravde, nemám vedomosti na iné možno sofistikovanejšie riešenia. Kameru budem spínať momentovým spínačom (ten štvorec v schéme s tranzistorom je dekadický čítač) Rozmýšľal som nad vypínaním kamery v závislosti na rýchlosti a vyšlo mi že je to nežiaduce. Kameru mám v pláne využívať len pri parkovaní. Zapínať ju budem stlačením spínača a vypínať sa bude sama po zhasnutí motora. Vedel by som si predstaviť, že by sa kamera predsa len vypla sama v závislosti od rýchlosti, ale zatiaľ neviem aká informácia tečie cez kábel s názvom "speed" a už vôbec neviem ako by som ju použil. Typujem, že to bude analógová informácia a k tomu bude treba obvod čo vyhodnotí túto informáciu a následne odpojí kameru. Keď už píšeš o tom jednočipu, ako si predstavuješ také zapojenie?Beri píše:Jako první návrh dobrý a teoreticky by to takhle mohlo/mělo fungovat. Sice sleduju, že ses zastáncem relátek, ale je to asi nejjednodušší řešení, ale já bych to řešil použitím nějakého jednočipu, ale to je každého věc.
Zapínat přední kameru hodláš nějakým vypínačem do vstupu tranzistoru? A chápu to dobře, že pokud budeš mít zapnutou přední kameru, tak bude stále aktivní, dokud nevypneš vypínač? Nebo tam budeš mít ještě nějaký obvod, který Ti bude kontrolovat rychlost vozidla a od jisté rychlosti se kamera deaktivuje? Samozřejmě při zpátečce se obraz přepne, to z toho jasně vyplývá.
Prikladám trošku detajlnejšiu schému. "speed" by mohol zresetovať dek. register, ale netuším ako.
- Přílohy
-
- predná kamera.jpg (117.31 KiB) Zobrazeno 2142 x
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 15 bře 2016, 23:31, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Ano, máš pravdu, relé jsou v tomto pohledu nejvíc odolné proti rušení. Samozřejmě realizace s nějakým vhodně zvoleným jednočipem by byla, co se týče obvodu, náročnější právě kvůli odolnosti proti rušení. Ale na druhou stranu, když si přivedu jakékoliv vstupy a výstupy do jednoho brouka, tak si s tím pak můžu hrát, jak chci a upravovat chování přepínání kamer, jak budu potřebovat. Už jsem se v tomhle dostal do takového stádia, že i obyčejnou 555 supluji nějakým jednočipem, ve kterém si můžu doprogramovat různé podmínky, zpoždění, spínání více výstupů apod.
Co se týče signálu „speed“, tak v Tvém případě by to bylo složitější, jelikož se domnívám, že se nejedná o žádnou analogovou hodnotu, ale jednotlivé impulzy, takže by bylo zapotřebí nějakého čítače – opět s jednočipem žádný problém. Buď lezou po signálu „speed“ zmiňované impulzy nebo se mění střída impulzu. Zkusím dohledat jak to je, ale obojí není problém zrealizovat.
Zatím žádný svůj koncept navržený nemám. Upřímně čekám na Tvoje výsledky z provozu, jestli naše společná teoretická analýza byla správná. Pokud to bude fungovat, jak jsme si zde vysvětlily, tak bych začal uvažovat nad svojí konstrukcí. Ve zkratce: vstupy by byly dva videosignály, speed, zpátečka a tlačítko. Výstup zpátečka a video signál do navigace, víc není potřeba. Dále bych mohl mít dvě funkce aktivačního tlačítka, krátký a dlouhý stisk a tím si měnit nějaké specifické chování kamer. Jak už jsem psal, tak tímto způsobem si můžu s logikou ovládání dělat, co chci. To asi můj nástřel, jak bych si to asi představoval.
Co se týče Tvého zapojení, tak je to rychlejší, spolehlivější (odolnost proti rušení) a rychlejší realizace.
Co se týče signálu „speed“, tak v Tvém případě by to bylo složitější, jelikož se domnívám, že se nejedná o žádnou analogovou hodnotu, ale jednotlivé impulzy, takže by bylo zapotřebí nějakého čítače – opět s jednočipem žádný problém. Buď lezou po signálu „speed“ zmiňované impulzy nebo se mění střída impulzu. Zkusím dohledat jak to je, ale obojí není problém zrealizovat.
Zatím žádný svůj koncept navržený nemám. Upřímně čekám na Tvoje výsledky z provozu, jestli naše společná teoretická analýza byla správná. Pokud to bude fungovat, jak jsme si zde vysvětlily, tak bych začal uvažovat nad svojí konstrukcí. Ve zkratce: vstupy by byly dva videosignály, speed, zpátečka a tlačítko. Výstup zpátečka a video signál do navigace, víc není potřeba. Dále bych mohl mít dvě funkce aktivačního tlačítka, krátký a dlouhý stisk a tím si měnit nějaké specifické chování kamer. Jak už jsem psal, tak tímto způsobem si můžu s logikou ovládání dělat, co chci. To asi můj nástřel, jak bych si to asi představoval.
Co se týče Tvého zapojení, tak je to rychlejší, spolehlivější (odolnost proti rušení) a rychlejší realizace.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
hmmm, "speed" zrejme nechám na tvoje zapojenie. Ja zostanem pri starej škole a uspokojím sa s porekadlom: "V jednoduchosti je krása" a s možnosťou zapnúť si kameru kedykoľvek. Presne tak, ako si môžem pustiť film v NAVI .Beri píše:....Zatím žádný svůj koncept navržený nemám. Upřímně čekám na Tvoje výsledky z provozu, jestli naše společná teoretická analýza byla správná......
Prial by som si ovládať prácu s jednočipmi. Obdivujem tvoje možnosti.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
S tím s Tebou souhlasím. Každému se líbí jiný koncept a pevně doufám, že se Ti to povede zprovoznit a tím si budu jistý, že to takhle lze udělat. Nerad se hrabu do věcí, ke kterým je blbý přístup abych se jenom pro začátek přesvědčil, že to tak fungovat bude. Proto Ti tímto patří velké poděkování
Pak už je jen otázka, jak už jsem psal, co od toho člověk očekává a chce aby to dělalo...
Pak už je jen otázka, jak už jsem psal, co od toho člověk očekává a chce aby to dělalo...
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Pin č.2 na konektore PGS modulu je podľa dokumentácie nezapojený. Privádza sa naň logická hodnota o zapnutí prednej kamery (Front view camera switch ON input). Týmto signálom by si zrejme vypol navádzacie pruhy, ktoré sa zobrazujú pri cúvaní. A možno sa zobrazia navádzacie pruhy pre prednú kameru, ktorá je vo výbave vyšších modelov.
- Přílohy
-
- PGS Unit.png (32.58 KiB) Zobrazeno 2087 x
Hyundai i40 VF Bussiness Edition, 1.7 CRDi 100 kW, MT 10/2013
Hyundai ACCENT 1,5 CRDi VGT Elegance Wine Red 12/07 - SOLD
Hyundai ACCENT 1,5 CRDi VGT Elegance Wine Red 12/07 - SOLD
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Netuším k čomu presne tento pin slúži a teda nemám v pláne mu zatiaľ venovať pozornosť.Radar píše:Pin č.2 na konektore PGS modulu je podľa dokumentácie nezapojený. Privádza sa naň logická hodnota o zapnutí prednej kamery (Front view camera switch ON input). Týmto signálom by si zrejme vypol navádzacie pruhy, ktoré sa zobrazujú pri cúvaní. A možno sa zobrazia navádzacie pruhy pre prednú kameru, ktorá je vo výbave vyšších modelov.
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 15 bře 2016, 21:54, celkem upraveno 2 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Toho jsem si taky všimmul, ale v žádné výbavě jsem nenašel tento pin zapojený. Buď se jedná o univerzální PGS jednotku nebo jsem nenašel model auta, ve kterém by byl tento pin používán. Musel by se najít dobrovolník, který by vyzkoušel k čemu slouží a jak se to chová.Radar píše:Pin č.2 na konektore PGS modulu je podľa dokumentácie nezapojený...
Teoreticky by to mohl otestovat robertbulko až to bude mít rozebrané, ale záleží jenom na něm
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Ha ha ha. V tomto prípade dobrovoľník = blbec. V dokumentácii nie je uvedené k čomu to slúži a ani aké napätie to dáva do stavu ON. Ak sa rozhodnem urobiť zásah do auta, tak to v žiadnom prípade nie je pokus omyl, ale dôkladne preštudovaná a zvládnutá dokumentácia.Beri píše:....Musel by se najít dobrovolník, který by vyzkoušel k čemu slouží a jak se to chová....
Naposledy upravil(a) robertbulko dne 16 bře 2016, 08:26, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Určite je to vstup a reaguje na logické hodnoty napätia z "INPUT" a "SWITCH". Otázkou je ako Robo hovorí len veľkosť. Najskôr by som premeral vstup. Ak nie je na vstupe napätie, je predpoklad že je spínaný privedením napätia. Keďže je to vstup, bude mať veľký vstupný odpor ale aj tak, keď by som skúšal privádzať napätie tak cez odpor aspoň 10k a začal by som na nižšom napätí napr. 5V. Ak je na vstupe napätie tak, zas privedením nulového potenciálu trebárs cez odpor 1k.
Hyundai i40 VF Bussiness Edition, 1.7 CRDi 100 kW, MT 10/2013
Hyundai ACCENT 1,5 CRDi VGT Elegance Wine Red 12/07 - SOLD
Hyundai ACCENT 1,5 CRDi VGT Elegance Wine Red 12/07 - SOLD
- robertbulko
- ****
- Příspěvky: 1039
- Registrován: 10 črc 2013, 15:05
- Bydliště: Trenčín
Re: Zapojenie kamery do orig. navigácie
Nech sa páči, ja nemám záujem. Absolutne nevidím dôvod sa tomu venovať.Radar píše:Určite je to vstup a reaguje na logické hodnoty napätia z "INPUT" a "SWITCH". Otázkou je ako Robo hovorí len veľkosť. Najskôr by som premeral vstup. Ak nie je na vstupe napätie, je predpoklad že je spínaný privedením napätia. Keďže je to vstup, bude mať veľký vstupný odpor ale aj tak, keď by som skúšal privádzať napätie tak cez odpor aspoň 10k a začal by som na nižšom napätí napr. 5V. Ak je na vstupe napätie tak, zas privedením nulového potenciálu trebárs cez odpor 1k.
Hyundai i40 CW EAGLE edition • Style • 1.7 CRDi • 100kw • 6A/T