Kdo poradí ???

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Kdo poradí ???

Příspěvek od Bruno »

Dnes večer jsem chtěl nastartovat auto, otočím klíčkem,někde z motorového prostoru se ozvalo jakesi prsk a všechno zhaslo.Co teď, otevřel jsem haubnu a spíše ze zoufalství jsem pohnul káblem na plus pólu, spíš jsem se jenom dotkl a hned všechno opět naskočilo. Kontrolu té plus svorky a káblů provedu až zítra, za světla. Jenže za jízdy jsem zjistil jednu záhadnou věc. Dříve motor běžel při stojícím vozidle na volnoběh cca 900ot, při pohybujícím se vozidle se otáčky zvedly na cca 1 000-1 100ot, dokud auto jelo tak byly prostě vyšší a klesly na 900ot, až při úplném zastavení.Také při pomalejším přeřazování otáčky neklesaly pod 1 000ot. Teď po té události otáčky při přeřazení prudce letí dolů, až cca 600ot. Za jízdy, při vyřazení rychlosti klesnou také na cca 600 ale hned vyskočí na těch cca 900ot.Ten pokles na volnoběh je najednou jaksi cítit a auto se jaksi zatřepe, tedy motor, než to vyskočí na těch 900ot, je to jen moment ale jako by auto chtělo chcípnout. Něco jako blbý rozjezd se zaplou klímou a všemi spotřebiči. Např: couvám, sundám nohu z plynu, přeřadím na jedničku a rozjíždím se. Po té zpátečce letí otáčky dolů na těch 600ot a pokud přeruším rozjed, tedy dám nohu z plynu, zase sletí dolů na 600ot a málem to chcípne.
Asi tam něco odešlo, ale co a kde to hledat? Který odborník mi poradí? Jakou to může mít souvislost s tím zhasnutím - výpadkem proudu?

Předem moc děkuji
Bruno
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Topek2
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 bře 2006, 20:18
Bydliště: Most

Příspěvek od Topek2 »

no jelikož ti pravděpodobně nešel chvilku proud do el.částí v motoru,mohla se ti resetovat řídící jednotka,takže doporučuju odpojit baterku na 15min.a pak jednotku nechat zase srovnat,to bude trvat nějakejch pár desítek km.Já sem jedu vždy za město a tam jí protáhnu na všechny kvalty od spodu až co to dá,a přijde mi že se srovná celkem rychle.Jinak jestli ti odešel krokovej motorek(ten dělá volnoběh)bo lambdasonda ta řiká do řídící jednotky,bo něco jiného :roll: to ti řekne spíše nějakej elektrikář.zkus ten reset :wink:
LANTRA 1.8-beast in korea 25*5*10 + --odpočívej v pokoji
Dastin

Příspěvek od Dastin »

v každém případě se zde nenachází krokový motorek, tak že to tím určitě není. Tu řídící jednotku vyresetuj a dej k sobě plusový a mínusový kabel, aby se to stopro resetlo a nezbylo tam žádné zbytkové napětí. Potom to nech načíst po několika ujetí km jak už psal Topek2 a potom se uvidí. :wink:
______________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
Uživatelský avatar
Mates
****
Příspěvky: 1410
Registrován: 08 srp 2005, 19:45
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Mates »

Mě tohle dělal kabel od alternátoru k baterce a autou padali otáčky a někdy zhaslo. Co jsem to opravil tak přede jako kotě.
Hyundai i30 Trikolor 1,4 s paketem plus a černou metalízou 6/2011
Hyundai Accent 1,3 12V 62 kW 2004/3 prodán
Hyundai Lantra combi GLS 1,6 16V r.v.96 Sněhurka je prodaná.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

Cirou nahodou se mi tohle stalo cca pred 3mi dny a jeste asi pred tydnem, dotahl jsem poradne plus a minus na baterce a vse ok - zatim. A kdyz jsem chtel dat dalkovy, auto se dusilo a vyplo to radio..
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
weena
**
Příspěvky: 206
Registrován: 22 dub 2006, 18:14
Bydliště: Klein Stadt...
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od weena »

Hardcam píše:Cirou nahodou se mi tohle stalo cca pred 3mi dny a jeste asi pred tydnem, dotahl jsem poradne plus a minus na baterce a vse ok - zatim. A kdyz jsem chtel dat dalkovy, auto se dusilo a vyplo to radio..
Tož to se mi stalo při cestě do Zlína... :) dusilo se to a i to s těma dálkovejma... zaparkoval jsem na parkovišti kde jsem přespal do rána v autě. Pak jsem chtěl nastartovat... ouha... přístrojovka byla jak hrob... nic se nerozsvítilo. Tak jsem vylezl ven a koukám do motoru a byl povolenej + pol.. Dotáhl jsem to a už jsem drandil po Zlíně za Barumkou.. :wink:
................................................ :-)
Renault Clio S1200
Hyundai sel do sveta
Škoda 120M (okruhová verze) :-)
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Kdo poradí ???

Příspěvek od Bruno »

Zdravíčko vespolek,
tak jsem provedl kontrolu za světla té plus svorky a ouha, byla jakoby povolená. Vzpoměl jsem si, že mi před týdnem dělali emise a STK. Na emisích borec nemohl vytáhnout ten plastový kryt na plus svorce, zřejmě tím jemným násílím pohnul i se svorkou a ta, protože je kuželová se jízdou stále více uvolňovala.Potom při startu nesnesla ten startovací proud a kontakt se úplně ztratil. Stačilo se dotknout té svorky a už to jelo.Stříkl jsem tam WDéčko, svorku trochu povolil párkrát pootočil, naťukl jsem jí jemně na kontakt baterky a dotáhl šroub svorky, teď už to drží.Ta záležitost s tím prudkým klesáním otáček na volnoběh však zůstala.I to, že při jízdě při vyřazené rychlosti spadnou otáčky rychle na volnoběh cca 900ot. To, že otáčky volnoběhu při jízdě byly zvýšené cca 1000-1100ot už nefunguje.Mechanik kdysi tvrdil, že je to správné a že je to tak nastavené z fabriky /je tam prý nějaké čidlo/, teď už to tak nefunguje a uvidím jestli je to dobře nebo ne. Také uvidím co to udělá se spotřebou.Pukud někdo přesně ví, proč má být volnoběh při jízdě vozu zvýšený, tak poraďte.

Jinak všem děkuji za poskytnuté rady.

Celému fóru přeji veselého Silvestra a v novém roce hlavně zdraví, štěstí a pohodu
Bruno
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Lukino
Moderátor
Příspěvky: 457
Registrován: 30 bře 2006, 10:23
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Lukino »

Pokud vím tak volnoběh při jízdě je nastaven na vyšší otáčky kvůli dobré funkci posilovače brzd ...
Sonata 2.0 16V, 1993
Accent 1.3 12V, 1996
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

Bruno mně to něco podobnýho dělalo v létě,pak jsem zjistil,že ty otáčky se zvedají pokud třeba zapne vrtule chlazení nebo,když stojíš pootočíš volantem(servo)Možná by jsme o tom mohli hodit řeč?Když tak napiš SZ.
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Uživatelský avatar
cypisek
***
Příspěvky: 699
Registrován: 08 črc 2005, 18:29
Bydliště: Orlová
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cypisek »

Lukino: jj máš spavdu s tím posilovačem ... stačim nechat auto nastartovane na volnoběhu a ručně ho potlačit o metr a už jdou otačky nahotu ...
Bruno + ostatní .. na reset ecu nestači vypojit baterju a pak zapojit ... data v ECU zustavaji, proto ji musíš zkalibrovat .. navod je tady
http://old.prelude.cz/data/ecu_reset.htm ... a funguje to :wink:
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG

bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Kdo poradí ???

Příspěvek od Bruno »

Díky za informace,
ta rekalibrace to je dost dobrý, ale přesto mi vrtá v hlavě co dává podnět ECU aby zvedla otáčky při zatížení př. ventilátor, ohřev zadního okna,rozsvícení světel nebo kdo dá informaci, že je auto v pohybu a tudíž je nutno zvednout otáčky kvůli posilovači brzd. Co je to za čidlo a kde se dá najít?Mně to po tom nechtěném resetu včera večer nereaguje na pohyb auta a volnoběžné otáčky se nezvyšují, tak jako před tím.Je čidlo někde v převodovce,nebo v tachecu nebo to řídí třeba signál z čidel ABS, to potřebuji vědět, abych mohl to s těmi vonoběžnými otáčkami vrátit do původního stavu. Já jsem na nic jiného nesahal, takže to přímo souvisí s tím nechtěným resetem.Není tu někdo autoelektrikář a ještě k tomu přes Hyundaie / co takle Ivan jak se mu to jeví?/?
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Uživatelský avatar
Tommas33
**
Příspěvky: 475
Registrován: 03 pro 2006, 09:51
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommas33 »

S tím už si nedělej hlavu,postupně si to načte nové hodnoty a bude vše ok.
Accent 1.3 12v 97:Láska se kterou jsem se těžce loučil.Sonata 2.0 16v už taky minulost...nyní Škoda felicia combi 1.9 d provoz na eko naftu 1.30kc km...Citroen xantia 2.0HDi
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

taky si myslim, proste se smazaly adaptovany data z ridici jednotky, ona si to v prubehu casu zase nacte, neboj se to trochu tocit
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Bruno
***
Příspěvky: 684
Registrován: 21 led 2006, 14:56
Bydliště: Šlapanice 664 51

Příspěvek od Bruno »

Tak jsem svůj problém konzultoval s mechanikem.Údajně je v autě, konkrétně v tachometru,jakési el.magnetické čidlo, které snímá otáčky tachecu a dokud se tachec točí, tedy dokud se vozidlo pohybuje,jsou snímány impulzy a otáčky jsou zvýšené na cca 1 000-1 100ot/min., po uvedení vozidla do klidu nejsou žádné impulzy a otáčky jsou normál. volnoběžné cca 800-900ot/min. Proč se změnila tato funkce po nechtěném resetu neví a také doporučuje reset.Tak jsem to udělal, a to s těmi otáčkami se nezměnilo - zůstal stav jako po nechtěném resetu.
Takže babo raď, nebo raději, Ivane poraď !!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
vipe

Příspěvek od vipe »

Je možný že ti ten snímač vodešel. Tak že se to chová jako kdyby to auto stálo. Najít podle schéma ty fousy u ECU od toho snímače a změřit při pohybu auta.
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Elektronika“