schelmy píše:
Rozmýšľame nad kúpou i20. Dizajnovo a interiérovo asi najkrajšie auto v tejto kategórii, no slabý výber motorizácií nám Hyundai ponúka. Vyskúšal som si na testovacej jazde 1,0 T-Gdi 74kw, no vystrašila ma troška vyššia hlučnosť pri nižších otáčkach. Čítam si na nete recenzie o 1 litrových motoroch a teda žiadna sláva. Môžem sa naozaj obávať, že mi časom odíde turbo? Je pravda, že náklady na údržbu/opravu takýchto motorov sú o 100% vyššie ako pri vyšších atmosférach? A čo diesel? Oplatí sa, keď väčšina jázd bude 30-40 minút do práce (20 minút mimo obce, 15 minút mesto), a potom opäť pol hodka späť z práce? Veľmi na výber nemám, buď slabú 1,2 alebo turbo 1 liter alebo diesel. Automat nie. Čo by ste si vybrali vy? Vďaka za pomoc.
Nevidím jediný důvod proč by mělo být litrový turbo v malým autě problém. Ford si troufne ho dát i do Mondea, a co vím tak ty jejich "ecoboosty" fungujou bez problémů. Nevím jaký recenze si čítal, ale proč by měly být náklady na údržbu o 100% vyšší když je auto 5 let v záruce? Jestli myslíš náklady u 15 let starýho odježděnýho auta, tak to možná. Ale to už bude, pokud máš rozum a včas auto vyměníš řešit někdo jinej.. Jak je to konkrétně se spolehlivostí 1,0T-Gdi ti nikdo neřekne protože je to novinka a dlouhodobý zkušenosti s tím nejsou,ale nebál bych se toho.
Při tvém nájezdu bych zvažoval i naftu, ale 1.1 CRDi aktuálně není v Čechách cenově zajímavá a 1.4 CRDi se vůbec nenabízí.
Časom odíde na autě lecos, je jen důležitý jak dlouhý ten čas bude
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
a jak velký je to reálně problém s ohledem na cenu opravy.Tvoje roční náklady na provoz auta budou hrubým odhadem něco mezi 2,5 - 3 tis Euríkov bez toho aby se něco pokazilo (palivo+ztráta ceny auta+základní servis,gumy)
To se pak jeví např. repase turba za 300 éček jako prkotina
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)