Vadné těsnění pod hlavou.
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Vadné těsnění pod hlavou.
Zdravím. Mám drobný problém. Při 4. garančce v servisu zjistili, že vlhne těsnění pod hlavou. Výměna na záruku, vše v pořádku. po necelém roce při řešení jiného problému zjistili, že vlhne znovu. Podle rozhovoru celkem běžná vada, asi výrobní , ale nemají k dispozici žádné jiné a H to klasicky neřeší ani po jejich urgencích. Máte také zkušenosti s touto vadou a je řešitelná? Třeba neoriginální díl?
Díky za reakce. 1.6 benzín,2010
Díky za reakce. 1.6 benzín,2010
- Reklama
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Také mě tím strašili a pak jsme se známým vyměnili 2 hadice a všechny spony a bylo po problému.
Asi autorizáky, jak potřebují vydělat prachy, mají "seznam strašných závad". Mě třeba při nákupu strašili, ať určitě jezdím na garančky, že prý "odcházejí posilovače a mění se celý sloupek řízení a stojí 100 tisíc".
Asi tak - úbytek kapaliny u Hyu je normální - hadice jsou "řidina", spony jsou shitové (viz trapná plechová klema na svorkách aku) a když si to vyměníš SÁM, tak tě to stojí desetinu a vydrží to 10x déle.
Třeba ty spony aku-musel jsem je vyměnit na Ukrajině, protože mi původní plusová svorka spadla a už nešla utáhnout.
Mám tam krásnou zjevně doma odlévanou, na tržnici prodávanou, mosaznou sponu:) Ta drží a vydrží. Stála 10 hriven, tj. 25 Kč.
P.S. sorry že nečtu všechny reakce a nereaguji na každého - nebývám tu už tak často jako dřív.
Asi autorizáky, jak potřebují vydělat prachy, mají "seznam strašných závad". Mě třeba při nákupu strašili, ať určitě jezdím na garančky, že prý "odcházejí posilovače a mění se celý sloupek řízení a stojí 100 tisíc".
Asi tak - úbytek kapaliny u Hyu je normální - hadice jsou "řidina", spony jsou shitové (viz trapná plechová klema na svorkách aku) a když si to vyměníš SÁM, tak tě to stojí desetinu a vydrží to 10x déle.
Třeba ty spony aku-musel jsem je vyměnit na Ukrajině, protože mi původní plusová svorka spadla a už nešla utáhnout.
Mám tam krásnou zjevně doma odlévanou, na tržnici prodávanou, mosaznou sponu:) Ta drží a vydrží. Stála 10 hriven, tj. 25 Kč.
P.S. sorry že nečtu všechny reakce a nereaguji na každého - nebývám tu už tak často jako dřív.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Předminulý týden jsem byl v servisu, jelikož mi ubývala chl.kapalina cca o 1cm denně. Nic nenašli, i když byly zřejmé kapky na spodním krytu motoru pod exp. nádobkou.Auto si tam nechali do druhýho dne. Systém prý natlakovali na 2atm a nic se neprojevilo. Dolili 0.6l kapaliny. Doporučili mi 500km sledovat, při poklesu se ihned dostavit. Jako bonus mi auto umyli, vše grátis. Do teď vše OK. Asi se to nějak usadilo. Tak jsem se alespoň svezl náhr. vozidlem jiné motorizace a výbavě a mám s čím srovnávat .
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
to s orosením tesnenia som nepochopil.. chyba tesnenia alebo blbé dosadanie hlavy na blok spôsobí typické známky..... tvrdnutie hadíc chladenia...olej v chladiacej....chladiaca v oleji.... ubúdanie chladiacej... biely dym z výfuku.... ale z mojej skúsenosti to môže byť všetko decentné-nepatrné.... použil som kvapalinu-tester na prítomnosť spalín v chladiacej kvapaline, urobíte si doma, kvapalina zmení farbu, cena je prijateľná, výsledok bol okamžitý a hlavne so 100% istotou, auto šlo do servisu.... škoda že v malých garážach to nikto nedrží.... a asi ani vo veľkých
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Kde je možné ten tester koupit?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Kvapalinu som kúpil v autokelly ale dá sa aj inde, u nás napr. Uni-Max.... k tomu si bud kúpiš systém-odsávačku vzduchu z nádržky s chladiačkou alebo ja som si to vyrobil zo striekačky, gumového tesnenia a časti infúznej súpravy.... musiš mať tesné spojenie s nádržkou a odsávať vzduch nad chladiačkou počas behu motora a ten vzduch nechať prejsť cez kvapalinu.
Ako píšem význam to má sú tie známky sú také plus mínus... mne systém tlakoval len minimálne, žiadne tvrdé hadice, stále sa málinko zavzdušnoval, žiadna emulzia na viečku oleja, žiadne postrehnuteľné miznutie kvapaliny... proste niečo tam bolo, po studenom štarte trošku kolísali otáčky... tak som skúsil...
Ak by som vedel že mi to niekde urobia za pár E nekupujem ale nenarazil som na servis kde by to mali.
Ako píšem význam to má sú tie známky sú také plus mínus... mne systém tlakoval len minimálne, žiadne tvrdé hadice, stále sa málinko zavzdušnoval, žiadna emulzia na viečku oleja, žiadne postrehnuteľné miznutie kvapaliny... proste niečo tam bolo, po studenom štarte trošku kolísali otáčky... tak som skúsil...
Ak by som vedel že mi to niekde urobia za pár E nekupujem ale nenarazil som na servis kde by to mali.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Děkuji za info.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
... asi takto: https://www.youtube.com/watch?v=1_SIwHMLmkM
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Ahoj!
Na 1,6 CVVT (benzin) mi také teklo těsnění po hlavou. Jak čtu fóra, je to častější problém těchto motorů. V záruce mi vyměnili těsnění a již dosedací plochy něčím pomazali. Na novém motoru se dává těsnění "na sucho".
V rodině jsme řešili únik chladicí kapaliny na Loganu a spravil to malý pytlíček jakéhosi prášku, k tomu účelu určený, koupený v běžné mototechně (název si již nepamatuji). Nasypali jsme ho do chladicí kapaliny a již 3 roky bez problému.
Jestli mi to začne znovu téct (nyní již po záruce), bude to první krok, před sundáním hlavy.
Zdraví Honza.
Na 1,6 CVVT (benzin) mi také teklo těsnění po hlavou. Jak čtu fóra, je to častější problém těchto motorů. V záruce mi vyměnili těsnění a již dosedací plochy něčím pomazali. Na novém motoru se dává těsnění "na sucho".
V rodině jsme řešili únik chladicí kapaliny na Loganu a spravil to malý pytlíček jakéhosi prášku, k tomu účelu určený, koupený v běžné mototechně (název si již nepamatuji). Nasypali jsme ho do chladicí kapaliny a již 3 roky bez problému.
Jestli mi to začne znovu téct (nyní již po záruce), bude to první krok, před sundáním hlavy.
Zdraví Honza.
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Chlapcii nepletiete vy tu všetko možné dokopy? Vadné tesnenie pod hlavou zvykne byť po nejakej tepelnej záťaži ... ked z nejakej príčiny uvaríte vodu... prášok do chladiča je niečo iné...pri výmene tesnenia je asi dobré hlavu skontrolovať a popr. zarovnať...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Vadné těsnění pod hlavou.
Vadné těsnění pod hlavou je prostě konstrukční vada, příliš ztenčili stěny profilů, na kterých je usazené. Šetří se, šetří...
Oni to vždy ženou až na hranu a jak se dobře ví, tak úmyslně - motor, auto a zákazník po záruce je nezajímá - automobilku živí fleetové prodeje a tam se auta mění pro roce, dvou, třech.
Další věc může být "páteční auto", prostě to bývalý horník na CZ nebo SK straně hranice utáhl moc, málo nebo v nesprávném pořadí.
Pokud jde o "prášky do chladiče", tak samozřejmě lepivá sranda, prášek nebo gel - zalepí každé sáknoucí místo. Problém je jen to, že u některých chladicích soustav se časem zalepí termostat a pak jsi v háji - ale to je auto od auta jiné, protože každý termostat je vevnitř řešený trochu jinak.
Oni to vždy ženou až na hranu a jak se dobře ví, tak úmyslně - motor, auto a zákazník po záruce je nezajímá - automobilku živí fleetové prodeje a tam se auta mění pro roce, dvou, třech.
Další věc může být "páteční auto", prostě to bývalý horník na CZ nebo SK straně hranice utáhl moc, málo nebo v nesprávném pořadí.
Pokud jde o "prášky do chladiče", tak samozřejmě lepivá sranda, prášek nebo gel - zalepí každé sáknoucí místo. Problém je jen to, že u některých chladicích soustav se časem zalepí termostat a pak jsi v háji - ale to je auto od auta jiné, protože každý termostat je vevnitř řešený trochu jinak.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor