výměna oleje 1.4MPI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

Muj autorizovany servis s tim nemá problém mne olej menit 2X do roka. Zkus se zeptat, zdali by to také slo. Pokud si muzes prinest i svůj olej, tim lepe.
Tech 30 000 na jeden olej je blbost a největší hloupost, kterou bys udělal, kdyby ses pro to rozhodl.
Nejhorší zabiják oleje je jízda na studený motor, takže místo 15000Km raději těch 10000 km. Pokud chces pro své auto jen to dobré. A stačí i uplně obycejný olej, který splnuje specifikaci, ale chce to menit casteji a třeba po tech 10000km.
Pokud už mám tak drahé auto, tak bych se zde nepokoušel ušetřit pár korun na oleji a menil určitě dříve a častěji. Sám to také dělám ač mě muj první aut. servis říkal to samé co tobě :D
Rok je časový interval výměny většiny olejů - jeden ze dvou intervalů, ten druhý je kilometrový, (většinou 15tkm), a platí ten, co nastane DŘÍV. Pokud najedu měsíčně 1000km (ročně 12tkm), měním olej po max. roce, když "jen poskakuji po městě", a najedu třeba jen těch 5tkm za rok, tak ten rok na výměnu je taky tak akorát (i když tady plusminus měsíc asi nevadí), když najedu ročně 20tkm, měl bych olej vyměnit po těch max. patnácti tisících. A když bych najel ročně třeba 40000km - což asi dlouhými jízdami po dálnici - dá se použít olej (a interval) longlife. A když bych jezdil dlouhé jízdy po dálnici - ale jen ty, a jen občas - a těch třeba 40tkm bych najel až za 2roky, dají se ty 2roky akceptovat, ale pouze za předpokladu, že je to longlife olej, a výrobce motoru jeho použití umožňuje. (Ale to, že od olejů a intervalů "longlife"výrobci motorů "pomalu, potichu" ale jistě, upouštějí, taky o něčem vypovídá..... :arrow: ,,Lepší je častěji měnit běžný a levnější produkt, než zkoušet vytrvalost longlife oleje. ,, :arrow: - ale jsou to slova ing. Černého v časopise Svět motorů :idea: )
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Reklama
 

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od airwaves »

Tak k tomu není co dodat jen kývat. =D> =D> =D> Díky za opáčko, super.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Malli
*
Příspěvky: 40
Registrován: 03 bře 2015, 23:23

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Malli »

Ok, díky za info. O koruny mi tolik nejde a rád autu dopřeju(není to taková částka) spíš mě zaráží to doporučení samotného výrobce. Každopádně se domluvím přímo v servisu na 15 000 výměnu oleje a filtru a holt budu případně jezdit 2X do roka (oni se zlobit určitě nebudou).

M.
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

Muj první autorizovany servis mne rovnou řekl, ze je to zbytecny, protože skodovky na ten Shell 5w-30 co mne tam cpali pry najizdeji hrave 30 000 km. Také mne tvrdili, ze dodatecna antikorozni ochana je zbytečná.
Dodatecnou antikorozni ochranu jsem nechal udelat u soukromníka a aut. servis jsem vymenil :) Mam najeto 26 000 a ted jdu na 6 vymenu oleje :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od JirkaN »

Měnit olej po necelých 4a1/2 tis. km. Trochu extrém ... to stačil i slunečnicový olej :D A co si při tak krátkých intervalech vyměnit olej + fitr. sám a jen ten roční povinný nechat sesvisu, ať si trochu vydělá ...
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

Druha vymena byla po 13 000km. :D Pak jsem zacal sam. Napred byl prechod z 5w-30 na 5w-40 (okamzite klesla spotřeba a motor se ztisil) ted mam 5w-50 a trochu ty oleje " zkousim" :D
Muj zebřiček oleju( vse samozrejme v moji specifikaci)
1- Millers Oils CFS 5w-40
2- Mobil 1 Peak Life 5w-50
3- Sunoco Synturo Gold 5w-40( super olej za super cenu)
4- Shell 5w-30 - tohle do motoru uz nikdy nedam

Ted mam pripraveno Millers Oils CFS 5w-40 NT a Yacco Galaxie GT 5w-50.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Alf6 píše:Mam najeto 26 000 a ted jdu na 6 vymenu oleje :D
To si děláš prdel... :lol: :roll: ](*,)
i20 1.1CRDi (2015)
Uživatelský avatar
kitrab
***
Příspěvky: 920
Registrován: 23 kvě 2014, 09:35

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od kitrab »

Motorismus, to je drahej koníček :).
spotřebované množství to je jako podle servisky 1 L oleje na 1000 km :).
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU

Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

Kim-Hyun-Sen píše:
Alf6 píše:Mam najeto 26 000 a ted jdu na 6 vymenu oleje :D
To si děláš prdel... :lol: :roll: ](*,)
to myslim naprosto vážně 8)
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od jjenda »

Alfe6 , houpat nás můžeš, ale točit dokola už ne !!! [-X Nebo podporuješ Irák ve zvýšené těžbě ?
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Alf6 píše:Muj autorizovany servis s tim nemá problém mne olej menit 2X do roka. Zkus se zeptat, zdali by to také slo...[/i]
To víš že by to šlo. Myslím že nebudou mít problém ani s požadavkem na výměnu 4x do roka :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jen houšť takových zákazníků.. :roll:
i20 1.1CRDi (2015)
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od only_one »

v roce 2012 mě udělal kamarád z tribotechnického výzkumáku rozbor oleje po 25 000 z CRdi 1,6 motoru, neb jsem si taky říkal, že ty longy oleje jsou zlo. V podstatě olej měl problém uplně někde jinde než ve schopnosti mazat. Veškeré schopnosti oleje byly stále zaručené, respektive, inhibitory koroze a mazací schopnost byla bezproblémová nenarušená, problém byl ve zvýšeném obsahu sazí. 26tis km a 6 výměn oleje :-) u závodního auta by se to dalo jako příprava pochopit, ale u normální spotřebáku na ježdění :-D to jsi vážně srdcař... preventivne bych vyměnil i vstřiky u každé páté výměny oleje :-). Rozumné výměny po 15tisících jsou tak akorát kompromis u nafty, u LPG to je maličko jinak, tam je výměna po 10 tisících na místě, kde dochází k rychlé kyselé degradaci oleje. Za podmínek vyššího nájezdu a dálnice bych logn uplně bez problmu nechal a neřešil. Firemní flotila, ve které se auta dojížděla na 200-250tis km jsem nikdy problém neměl, od VW, Volva, Kii Ceed při dodržení stanovené údržby auta od výrobce. Nicméně u svého soukromého parku mám ty intervaly jak jsem psal výše. Nafta 15 nebo rok a JAg s LPG 10 nebo rok... u LPG jednoznačně z prokazatelných důvodů, u nafty spíš pro dobrý pocit :-)
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Alf6 »

2 x vymena provedena aut. servisem -a jejich olej Shell 5w-30 - 3,3l za 1300Kč( zkryvajici se na fakture pod tajuplnou zkratkou SHELL HUE ). Bohužel az po te 2 vymene jsem si vsiml, že Shell 5w-30 ma specifikaci ACEA : A3/B4/C2/C3. Čili ten Shell je pro motory s filtry pevných částic. Co se týče olejů pro filtry pevných částic - v motorech, které jimi nejsou osazeny, je zbytečné používat oleje ACEA Cněco, protože to jsou oleje "low saps" - se sníženým obsahem popela, fosforu a síry, což je sice potřebné pro ty filtry, ale díky tomu je snížen i obsah aditiv, která zabezpečují kilometrovou výdrž oleje. Samozřejmě použitelné jsou, ale je vhodné je měnit o něco dřív, než oleje, které nejsou pro filtry pevných částic. Mají i sníženou hodnotu TBN, což je alkalická rezerva oleje, která "hlídá" obsah kyselin v oleji vzniklých studenými jízdami / vlhkostí, a nespáleným palivem - čím víc studených jízd, tím se TBN dříve vyčerpá, a olej nechrání motor proti vnitřní korozi. Ten motor s 5w-30 samozřejmě nezadřeš, a hned nepokazíš, ale můžeš mu zkrátit životnost..... Predeslý aut. servis proste lil 5w-30 jak do Skodovek, tak všech Renaultu, Dacii, tak vsech :hyu: Já bych se osobně (pokud někomu na tom také dost záleží) držel předpisu výrobce motoru - protože ten jediný ví, jaký olej je ten zprávný a začal se zajímat o to, co mně tam vůbec lijí.

Proto jsem ihned začal sám jednat. Spatny olej vypustil a dal tam ten, který presne odpovida specifikaci vyrobcem - cili ACEA A3/API SL nebo vyšší. Vymenil jsem za Sunoco GOLD 5w-40 - motor od prvních kilometru velice stichnul a mel jsem i mnohem lepsi spotřebu. Tento olej jsem tam nechal na proplach -cca 1500 km. Nu a od te doby se jiz o oleje starám sám. Sám si je vybírám, sám si člu v technických listech, sám oleje porovnávám a studuju o nich po internetu. Ted je to mé hobby. Uz nikdy si nenecham nalít olej aut. servisem. Po téhle mé zkušenosti NIKDY!
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 09 dub 2016, 09:19, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Milan.K
*
Příspěvky: 89
Registrován: 29 led 2016, 22:20

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Milan.K »

Taky jsem badal hlavu plnou. Měním si oleje sam a skončil jsem u oleje Texaco Havoline Ultra 5W-40 deposit shield. Ve firmě jsem si vzal nastarost vozový park tak jsem zkoušel oleje... docela zabodoval castrol magnatec a jednou ani nevim proc jsem dál do fabie HTP olej od carlsonu a odešla hlava.
Hyundai 1.4 cvvt 2011 lpg
Felicie 1.4
Fiat stilo 1.9- zvrakovano
Fiat weekend 1.6 -prodáno
Fiat marea 1.8 -prodáno
Škoda favorit pick-up -prodáno
wv polo r.v.1988 -prodano
Ford Escort 1.8zetec -zvrakovano
Škoda 125 -prodano

Auto je nejhorší investice.
Kim-Hyun-Sen
**
Příspěvky: 144
Registrován: 09 říj 2015, 11:05

Re: výměna oleje 1.4MPI

Příspěvek od Kim-Hyun-Sen »

Alfe zase plácáš nesmysly.Tebou zmíněná "tajuplná zkratka" znamenala nejspíš Shell HELIX ULTRA ECT 5W-30, tedy olej výkonovou specifikací překračující požadavky předepsané výrobcem pro tvůj motor ACEA A3/B4, API SN (předepsán SJ nebo vyšší). Z auta jsi tedy nevypustil "špatný olej" jak píšeš,ale olej dobrý,a to zhruba na pětině jeho reálné životnosti. Specifikace týkající se použití v naftových motorech se tě netýkají-těch si nevšímej.To ostatní jsou tebou vyfabulované domněnky, vzniklé pravděpodobně na základě nadměrné konzumace marketingových materiálů olejářských firem. To co tady popisuješ zavání z tvé strany už celkem nezdravou posedlostí hraničící s psychickou poruchou.
Je to ale celkem neškodné a výhradně tvůj problém do chvíle, než tady začneš o správnosti takového přístupu přesvědčovat nezkušené začínající motoristy kteří prostě jen nevědí jaký olej do motoru patří a jak často je potřeba ho měnit a zeptají se na fóru. (smysluplnější by bylo podívat se do "Návodu k obsluze"). Pokud pak uvěří těm tvým pohádkám, budou cpát do údržby auta mnohem víc peněz než je skutečně třeba místo toho aby třeba za ušetřenou částku vzali přítelkyni někam na výlet nebo na večeři 8)
Naposledy upravil(a) Kim-Hyun-Sen dne 09 dub 2016, 10:33, celkem upraveno 1 x.
i20 1.1CRDi (2015)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“