Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

Odpovědět
radhan
Příspěvky: 4
Registrován: 18 dub 2016, 12:38

Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od radhan »

Zdravím lidičky,
mám takový problém Sonatou 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000.
Z ničeho nic mi přestala jezdit, popis závady: studená nastartovala, chovala se normálně, ale teplá ztratila výkon a motor se dusil až chcípnul. Nyní studená nastartuje ale nejde do otáček a chcípne, po dalším startu motor nenaskočí. Koukal jsem na svíčky jestli pálí, vše v pořádku, chytne na tři, a drží otáčky, ale zkusil jsem ucpat otvor na svíčku a motor chcípá, když ho uvolnim, tak se zas probere.
Vyměnil jsem už všechny čidla, benzín tam jde až do vstřikovačů, jsou nové cívky ,kabely,svíčky a stejně nic, prohodil jsem i krok. motorek, váhu vzduchu, ale nic. Už si nevím rady. Zajímalo by mě co je za čidlo pod sáním (foto), klíč 27, je to jen závit do bloku, žádný magnet nebo dírka v tom není, je to dohromady s kablíkem a konektorem, je to kousek od čidla na olej
Moc díky za jakékoliv rady, nápady, cokoliv !!!
Přílohy
20160416_134146 – kopie.jpg
20160416_134146 – kopie.jpg (211.82 KiB) Zobrazeno 2430 x
Reklama
 

Uživatelský avatar
drakas
*
Příspěvky: 46
Registrován: 23 říj 2006, 13:35

Re: Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od drakas »

TO na obrázku je seznor klepání.
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
radhan
Příspěvky: 4
Registrován: 18 dub 2016, 12:38

Re: Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od radhan »

díky, a k čemu je to tam dobrý?
Uživatelský avatar
drakas
*
Příspěvky: 46
Registrován: 23 říj 2006, 13:35

Re: Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od drakas »

Aby ŘJ mohla snížit předstih, když by se v některém z válců projevilo detonační spalování, dá se uměle vyvolat třeba poklepek kladívka na hlavu válců nebo blok.
Jestli je tam jen 1 takový senzor, tak to neumí rozlišit konkrétní válec a dočasně sníží předstih všem.
Na tvoji závadu by neměl ten senzor mít vliv.
Getz 1.4, 06/2006
i30N (standard 250k), 06/2019
roxy845
*
Příspěvky: 32
Registrován: 16 pro 2014, 13:47

Re: Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od roxy845 »

a čo tak skúsiť povoliť výfukové potrubie. Pripomína mi to našu anabázu so Sonátou.
radhan
Příspěvky: 4
Registrován: 18 dub 2016, 12:38

Re: Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od radhan »

drakas: tak díky za vysvětlení, ani po výměně tohoto čidla žádná změna

roxy 845: prosím Tě, můžeš mi popsat Tvou závadu, píšeš, že jsi měl něco podobného?

Ještě mě napadlo, nemůže být v háji řidicí jednotka? povyměňoval jsem všechny čidla, a závada stále stejná, diagnostika bez chyb!!! Díky všem
roxy845
*
Příspěvky: 32
Registrován: 16 pro 2014, 13:47

Re: Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od roxy845 »

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=11&t=30088

v skratke: v katalyzátore je na spodku jemné sitko. Ak sa katalyzátor rozsype, tak sa sito upchá a výfukove plyny sa vracajú nazad do motora. Motor pracuje na volnobeh ako tak, ale pri zvýšení otáčok ho výfukové plyny zadusia. Ak povolíš výfukove potrubie a motor pôjde do otáčok, máš vyhrané. Stačí kat. zhodiť, niekoľko krát prevŕtať 12 vrtákom a jazdíš...
radhan
Příspěvky: 4
Registrován: 18 dub 2016, 12:38

Re: Sonata 2.0 16V 100kW G4JP r.v: 2000

Příspěvek od radhan »

roxy845: tak přesně jak jsi popsal, byla to ta samá závada, vysypal jsem z katalyzátoru půl kyblíku takových kousíčků, teď motor běží a jde i do otáček......Takže moc děkuji, že jsi mě navedl správným směrem :D =D>

drakas: i Tobě děkuji za odpovědi ohledně toho čidla :D

Přeji ať nám to jezdí bez poruch!!! :P
Odpovědět

Zpět na „SONATA“