1.6 CRDi 81kW - řazení
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Neo... nebo Miku... nemusíš být hned podrážděný... ten tvůj dotaz mě pobavil, protože si myslím, že když si sedneš do auta, tak poznáš, jak a kdy řadit...
obecně... Turbo nafta... netáhne, táhne, netáhne... takže pro tebe je důležité držet motor v otáčkách, kdy to táhne, ne?
já jezdím svým GDI a služební O II TDI... každý ten motor je úplně jiný... tam kde můžu jet se svým autem na 5. st. musím v Oktávce držet třeba 3. st. prostě rozsah využitelných otáček je někde jinde...
nač se budu v naftě pohybovat v otáčkách kolem 1.500 ot., kdy mi motor klepe a netáhne?
myslím, že budeš za chvíli úplně v pohodě... užívej si auto...
obecně... Turbo nafta... netáhne, táhne, netáhne... takže pro tebe je důležité držet motor v otáčkách, kdy to táhne, ne?
já jezdím svým GDI a služební O II TDI... každý ten motor je úplně jiný... tam kde můžu jet se svým autem na 5. st. musím v Oktávce držet třeba 3. st. prostě rozsah využitelných otáček je někde jinde...
nač se budu v naftě pohybovat v otáčkách kolem 1.500 ot., kdy mi motor klepe a netáhne?
myslím, že budeš za chvíli úplně v pohodě... užívej si auto...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Reklama
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
vorlajz: Možná jsi to myslel v jiném kontextu, než jsem to pochopil zase já. V pohodě .
Právě jak jsi to popsal. Samozřejmě, když motor klepe, tak je to kravina tak jezdit. To pozná snad každý, že to není ideální. Ani mě nenapadlo, držet motor v tak nízkých otáčkách. Co jsem právě řešil bylo, že v rozmezí 1400-1500 (spíše lehce nad 1400) otáček klepání přestane. Takže v tomhle ohledu jsou otáčky lehce nad 1500 v pořádku. Podle sluchu (motor neklepe) bych řekl, že pro motor to není problém.
Samozřejmě pokud se budu rozjíždět z křižovatky nebo budu potřebovat, aby auto jelo, tak nebudu držet takové nízké otáčky. Myslel jsem to tak, třeba pojedu po městě (žádné kopce, rovinka, prázdné auto), tak můžu si v klidu držet 1500 otáček? Nebo příklad mimo město, opět v klidu pojedu (bez potřeby rychle zrychlovat, spíše jen tak plout krajinou), můžu opět na 6 převodový stupeň, držet těch 1500 otáček? Nebo bych tímto způsobem mohl něco udělat motoru a je lepší i v takových případech mít vyšší otáčky?
Zatím musím tak týden počkat než mi dovezou auto z Nošovic. Takže zatím se snažím zjistit co a jak .
Právě jak jsi to popsal. Samozřejmě, když motor klepe, tak je to kravina tak jezdit. To pozná snad každý, že to není ideální. Ani mě nenapadlo, držet motor v tak nízkých otáčkách. Co jsem právě řešil bylo, že v rozmezí 1400-1500 (spíše lehce nad 1400) otáček klepání přestane. Takže v tomhle ohledu jsou otáčky lehce nad 1500 v pořádku. Podle sluchu (motor neklepe) bych řekl, že pro motor to není problém.
Samozřejmě pokud se budu rozjíždět z křižovatky nebo budu potřebovat, aby auto jelo, tak nebudu držet takové nízké otáčky. Myslel jsem to tak, třeba pojedu po městě (žádné kopce, rovinka, prázdné auto), tak můžu si v klidu držet 1500 otáček? Nebo příklad mimo město, opět v klidu pojedu (bez potřeby rychle zrychlovat, spíše jen tak plout krajinou), můžu opět na 6 převodový stupeň, držet těch 1500 otáček? Nebo bych tímto způsobem mohl něco udělat motoru a je lepší i v takových případech mít vyšší otáčky?
Zatím musím tak týden počkat než mi dovezou auto z Nošovic. Takže zatím se snažím zjistit co a jak .
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Na to... Co píšeš... Bude optimální se pohybovat v ot. nad 1.700 ... Však to pak poznáš
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Super, to odpovídá tomu co jsem se dočetl obecně na internetu a zkušenostem uživatelů co zatím psali.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Hele, ja kdyz jel vcera k tobe tak jsem "optimalni" pasmo otacek drzel za 5tis, taky jsem mel cestou k tobe blbej usmev na tvari, bavi me bavi to moje GDI a to jeste neni poradne rozjetyvorlajz píše:Na to... Co píšeš... Bude optimální se pohybovat v ot. nad 1.700 ... Však to pak poznáš
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
No těch 5000 ot jsem si dal včera jízdu se dvěma oct.II tdi a můžu říct že se gdi nechytá. Oběma se začoudilo z vejfuku a bylo vymalováno.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
jakákoliv snaha držet motor (naftu) v nizkých otáčkách, kdy není funkční turbo tj. těch +-1700otáček u 81kw je nevhodné. V podstatě se pak provozuje holý motor s výkonem pár koní....... 100kw verze má zcela jinak nalazený motormanagement, turbo spíná dřív a technicky lze držet nyžší otáčky, ale i tak se daleko lepe ten motor cítí o 200 ot výše než se tváří display. Tyhle malé motůrky nemají dostatečný výkon a vyslověně se trápí i sprázdnou váhou, zbytečně se namáhají ojniční ložiska a hlavně to auto neuvěřitelně dehtuje při každém přidání plynu bez podřazení v těhle mrtných pásmech otáček. Pak se z toho můžou filtry DPF pos xx... Ideální jsou zrovna pro naftu provozní podmínky někde v průsečíků točivého momentu a výkonu. Mě osobně ty nesmysli, co vypouští renomované motoristické časopisy a media lezou krkem, že to nevadí a bla bla bla.. Motor není nesmrtelnej a stejně jako škodí ho hnát do omezovače, tak uplně stejně vadí ho podtáčet a to možná ještě podstatně víc, jak v horní části otáčkoměru. Kdo rozebral motor starej 20 let a dnešní moderní viděl alespoň na obrázku musí zcela pochopit o co tady jde. Motory shodily 50% váhy, všechno zeštíhlelo, ventily jsou užší, stěny válců tenčí, písty a ložiska jak by smet. A je to znát na všech mechanických částech. Už jen třeba přestavba motoru na LPG je dneska pro část motorů zcela jistá smrt (třeba SUbaru a jejich motory z másla..., tam kde není LPG z výroby je holý hazard a ohromná pravdědpodobnost že to nebude dělat dobrotu). Většina motorů před 20 lety by LPG sneslo zcela bez problémů i po nájezdu 500 tis km...
Samozřejmě platí jezdit citem, pokud je auto v otáčkách, kdy když se přidá plyn a auto opravdu nemá chuť zrychlovat, je to špatně. Je to hezky vidět na automatech. Automat velmi precizně reaguje na měrnou spotřebu paliva k danému výkonu a požadavky na silnici a velmi ochotně podřazuje i při malém přidání plynu, protože umí pracovat s výkonem a jeho potřebou daleko lépe jak třeba velmi spořivý jezdec a snaží se dosáhnout co nejlepšího poměru výkonu s měrnou spotřebou. Tam se pak ty otáčky klidně pohybují na 1200ot.. protože to nevadí (automaty nemají dvouhmotové setrvačníky) a hlavně celý systém okamžitě naprosto jasně tuší jak s výkonem naložit s ohledem na pozici pedálu a váhy auta. Oproti tomu, když se nám ustálí rychlost dejme tomu na 90kmh a nízkých otáčkách je vše v pořádku - není třeba výkon, ale jak přijde kopeček nebo přidání plynu při požadakvu na zrychlení bez podřazení, to je pak ten největší hardcore pro celý motor, který je špatně. Ono by stačilo jen maličko lepe promyslet a navrhnout soft, který by ukazoval doporučenou rychlost, jenže by to pak produkovalo o něco víc CO2 to by pak Brusel asi poslal komando a postavil by výrobce ke zdi a nebo by spotřeba byla zkrátka vyšší, což zase nechtějí uživatelé ani slyšet i když by to bylo pro motor daleko lepší.
Je velká škoda, že se nikde nedá dohledat k nyní dodávaným motorům graf měrné spotřeby paliva. Tam by totiž hned bylo vidět spousta užitečných dat a prásklo by to neuvěřitelné fakta na výrobce...
Samozřejmě platí jezdit citem, pokud je auto v otáčkách, kdy když se přidá plyn a auto opravdu nemá chuť zrychlovat, je to špatně. Je to hezky vidět na automatech. Automat velmi precizně reaguje na měrnou spotřebu paliva k danému výkonu a požadavky na silnici a velmi ochotně podřazuje i při malém přidání plynu, protože umí pracovat s výkonem a jeho potřebou daleko lépe jak třeba velmi spořivý jezdec a snaží se dosáhnout co nejlepšího poměru výkonu s měrnou spotřebou. Tam se pak ty otáčky klidně pohybují na 1200ot.. protože to nevadí (automaty nemají dvouhmotové setrvačníky) a hlavně celý systém okamžitě naprosto jasně tuší jak s výkonem naložit s ohledem na pozici pedálu a váhy auta. Oproti tomu, když se nám ustálí rychlost dejme tomu na 90kmh a nízkých otáčkách je vše v pořádku - není třeba výkon, ale jak přijde kopeček nebo přidání plynu při požadakvu na zrychlení bez podřazení, to je pak ten největší hardcore pro celý motor, který je špatně. Ono by stačilo jen maličko lepe promyslet a navrhnout soft, který by ukazoval doporučenou rychlost, jenže by to pak produkovalo o něco víc CO2 to by pak Brusel asi poslal komando a postavil by výrobce ke zdi a nebo by spotřeba byla zkrátka vyšší, což zase nechtějí uživatelé ani slyšet i když by to bylo pro motor daleko lepší.
Je velká škoda, že se nikde nedá dohledat k nyní dodávaným motorům graf měrné spotřeby paliva. Tam by totiž hned bylo vidět spousta užitečných dat a prásklo by to neuvěřitelné fakta na výrobce...
Naposledy upravil(a) only_one dne 15 kvě 2016, 20:35, celkem upraveno 1 x.
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Paradne napisane. Ma to hlavu aj patu.
Dakujem
Dakujem
i30 kombi 1,6 CRDi HP 100kW STYLE+PREMIUM+SENZOR+SMART
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Jelikož jsem měl 6 let TDi tak s tebou souhlasím.....Martinsp píše:No těch 5000 ot jsem si dal včera jízdu se dvěma oct.II tdi a můžu říct že se gdi nechytá. Oběma se začoudilo z vejfuku a bylo vymalováno.
Fabia TSi
old I30 1,6 GDI
old Roomster 1.9TDi 184ps :-)
old I30 1,6 GDI
old Roomster 1.9TDi 184ps :-)
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Zvlastni, pac 2,0TDI v Passatu jelo do 140km/h identicky jako GDI, pak byl znat objem, ale jestli si v 5tis radil tak tomu rozumim, spravna zabava je u 7tis, takze tam kde TDI upada do komatuMartinsp píše:No těch 5000 ot jsem si dal včera jízdu se dvěma oct.II tdi a můžu říct že se gdi nechytá. Oběma se začoudilo z vejfuku a bylo vymalováno.
Ja mam vyzkouseny ze kdyz mas "pripraveno" 4,5tis a slapnes na to tak s 2,0TDI drzis krok, urcite to neni ze by ti uletelo.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
ale jaký to byly TDI ... dvoulitry? 103 kW nebo 125 kW???
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
já jsem reagoval na to, že když pojedu konstantní rychlostí na rovince, tak můžu jet klidně v 1.700 ot... jestli pak chci zrychlit, tak si podřadím... nevím, co je na tom nevhodné?!only_one píše:jakákoliv snaha držet motor (naftu) v nizkých otáčkách, kdy není funkční turbo tj. těch +-1700otáček u 81kw je nevhodné.
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
Pri mem "testu" 103kW, 125kW by byl znatelen rychlejsi....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
to Vorlajz, v 1700 ot. má Crdi už nafoukáno a celkem bezproblémů jede kopec nekopec, to nejsou ale ty nízké otáčky, co ti radí display, ten tě nechá v 1500otáčkách řadit nahoru a spadne to klidně na 1300-1400 a to je pak na šestku porod i na rovině
Re: 1.6 CRDi 81kW - řazení
no, proto říkám, pohybovat se výš... ale ok... já nejsem takový znalec...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO