záběh, výměn oleje po pár tisících km
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
záběh, výměn oleje po pár tisících km
Zdravím členy na klubu, jsem tu nový a nová i30 cw 1.6 CRDI by měla brzy parkovat u nás
Nikdy jsem neměl funglovku, tak se chci zeptat jak se záběhem?
ano všude se dočtu, že dnes se záběh nedělá ale přeci jen nějaký rozumný záběh bych chtěl udělat.
jak ? měnit režimy jízdy, vytáčet max kolik ? nebo na to prostě jen nešlapat příštích řekněme 3000 km ?
Dál jsem se dočetl, že někdo po pár tisících u nového motoru vyměnil olej a na výpustném šrouby byly malé kovové špony...
Proto i já po pár tisících km plánuji investovat těch pár stovek za olej a mít klidné spaní
Už trochu mimo téma ale kde koupit např. potahy ?
díky za názory
Nikdy jsem neměl funglovku, tak se chci zeptat jak se záběhem?
ano všude se dočtu, že dnes se záběh nedělá ale přeci jen nějaký rozumný záběh bych chtěl udělat.
jak ? měnit režimy jízdy, vytáčet max kolik ? nebo na to prostě jen nešlapat příštích řekněme 3000 km ?
Dál jsem se dočetl, že někdo po pár tisících u nového motoru vyměnil olej a na výpustném šrouby byly malé kovové špony...
Proto i já po pár tisících km plánuji investovat těch pár stovek za olej a mít klidné spaní
Už trochu mimo téma ale kde koupit např. potahy ?
díky za názory
i30 CW 1.6 CRDI již brzy...
- Reklama
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
Ahoj,
ja pri kazdom novom aute menim olej ako to vyjde medzi 4-5 tis. km. A potom pri 15.tis. km a potom kazdych dalsich 15. tis.km. Je mi jedno ze je tam 30.000 alebo 2 roky. To sa mi zda pri denno denne pouzivanom aute dost.
zabeh - pri novom tucsone som prvych 1.000 nesiel cez 3.000 otacok a odmenou bola spotreba cca 6,8L vcitane dialnic a dialnicnych rychlosti. Potom som uz zacal aj sviznejsie, ale do 2.000 som nesiel cez 4.000 otacok. Do 3.000 som isiel cez 4.000 otacok len obcas a teraz uz jazdim svizne. Ale spotreba isla na 7.8.
Okrem toho dodrzat zasadu radit, radit a radit a minimalne do 1.000 km nepouzivat tempomat. Aj ked mam automat a isiel som zo zaciatku tiez po dialnici, tak chvilu 110, chvilu 120, chvilu 140, atd. Detto rozne rychlosti pri okreskach. Po cca 1200 uz som chodieval tak ako pisem vyssem
Takyto postup dodrziavam pri kazdom novom aute a aj ho odporucam.
ja pri kazdom novom aute menim olej ako to vyjde medzi 4-5 tis. km. A potom pri 15.tis. km a potom kazdych dalsich 15. tis.km. Je mi jedno ze je tam 30.000 alebo 2 roky. To sa mi zda pri denno denne pouzivanom aute dost.
zabeh - pri novom tucsone som prvych 1.000 nesiel cez 3.000 otacok a odmenou bola spotreba cca 6,8L vcitane dialnic a dialnicnych rychlosti. Potom som uz zacal aj sviznejsie, ale do 2.000 som nesiel cez 4.000 otacok. Do 3.000 som isiel cez 4.000 otacok len obcas a teraz uz jazdim svizne. Ale spotreba isla na 7.8.
Okrem toho dodrzat zasadu radit, radit a radit a minimalne do 1.000 km nepouzivat tempomat. Aj ked mam automat a isiel som zo zaciatku tiez po dialnici, tak chvilu 110, chvilu 120, chvilu 140, atd. Detto rozne rychlosti pri okreskach. Po cca 1200 uz som chodieval tak ako pisem vyssem
Takyto postup dodrziavam pri kazdom novom aute a aj ho odporucam.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
Pokud by si našel při vypouštění oleje kovové špony tak to je na rychlou cestu do servisu. To bývalo možná u starých škodovek, kde bylo v předpisu první výměna olelej po 1000km a výrobní tolerance s přesnotní na jeden kilometr ), kde se ještě dával záběhový zákluzový olej a motor se následně vyplachoval a až pak se dávala plnohodnotná náplň již trvalejšího charakteru. Dneska díky bohu, je už tohle dávno jinak a velmi uživatelsky přívětivé díky pokročilé technice výrob maziv. Nic takového řešit nemusíš jen nepřekračovat doporučení výrobcem a lejt jen správný olej dle rozpisu.
Jsou tu extrémisti, co mění olej po 5ti tisících. Já ho měním u nafty po 15 tisících u LPG po 10ti. Polovina intervalu daná výrobcem a dlouhodobě žádný problém nikdy nebyl. On totiž nebyl ani když se měnil u firemáků po 30ti s long life a auta jezdí do dnes a mají 300 tisíc na hrbu, původní vstřiky, původní turba.. Ale je nutné vždy posoudit podmínky provozu. Když to bude jezdit jen kolem komína par km denně, pak je zkrácení výměn víc než nutné klidně na 10tisíc km. Samozřejmě když uděláš první výměnu v pěti, motor se zlobit nebude, ale je to naprosto zbytečné a jen to vytáhne prachy z peněženky. Raději investuj tyhle kačky do aditiva do nafty, nebo používej již premiovou naftu. Uděláš tomu autu 2x lepší službu.
Zajíždění? 1-2tisíce km s tím jezdit normálně, bez extrémů v obou pásmech otáček jak nízké tak vysoké, hodně řadit aby si to hezky sedlo a pak už to neřeším. Daleko důležitější je než po autu chtít výkony, tak ho nechat hezky zahřát a to ne jen ručičkou na vodu. Olej se zahřívá podstatně déle a pak zase nechat hezky vychladnout po nějaké svižnější jízdě..
Jsou tu extrémisti, co mění olej po 5ti tisících. Já ho měním u nafty po 15 tisících u LPG po 10ti. Polovina intervalu daná výrobcem a dlouhodobě žádný problém nikdy nebyl. On totiž nebyl ani když se měnil u firemáků po 30ti s long life a auta jezdí do dnes a mají 300 tisíc na hrbu, původní vstřiky, původní turba.. Ale je nutné vždy posoudit podmínky provozu. Když to bude jezdit jen kolem komína par km denně, pak je zkrácení výměn víc než nutné klidně na 10tisíc km. Samozřejmě když uděláš první výměnu v pěti, motor se zlobit nebude, ale je to naprosto zbytečné a jen to vytáhne prachy z peněženky. Raději investuj tyhle kačky do aditiva do nafty, nebo používej již premiovou naftu. Uděláš tomu autu 2x lepší službu.
Zajíždění? 1-2tisíce km s tím jezdit normálně, bez extrémů v obou pásmech otáček jak nízké tak vysoké, hodně řadit aby si to hezky sedlo a pak už to neřeším. Daleko důležitější je než po autu chtít výkony, tak ho nechat hezky zahřát a to ne jen ručičkou na vodu. Olej se zahřívá podstatně déle a pak zase nechat hezky vychladnout po nějaké svižnější jízdě..
V manualu k auto pisou akorat, ze prvnim 1000 km se snazit pohybovat mezi 2000 a 4000 otacek. Hlavne motor nepodtacet. Zajizdeni neni dobre na dalnici - takze se vyhnout stylu rychlosti porad na 130 km/h. Jak tu bylo psano, menit casto otacky a radit. Jinak asi neni potreba zvlastni pece.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
Asi takhle. Auto jsem si koupil 12.12., přivezl ho po dálnici z Příbrami do Prahy, pak najel asi 250 km po Praze a pak na Vánoce v mrazu najel s totálně osoleným autem 600 km po dálnici na tempomat. A pak jel do myčky. A olej měnil po roce a 11000 km.
Někteří se z tohoto popisu sesunou pod stůl, přesto jsem však nepozoroval, že by to autu nějak uškodilo. A 100000 km vydrží a pak je mi to jedno.
Takže hlavně s rozumem, užívej si auto a nestresuj se.
Někteří se z tohoto popisu sesunou pod stůl, přesto jsem však nepozoroval, že by to autu nějak uškodilo. A 100000 km vydrží a pak je mi to jedno.
Takže hlavně s rozumem, užívej si auto a nestresuj se.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
uzivatelska prirucka hovori jasne ako sa spravat k novemu autu. nevytacas, casto menit otacky a jazdit skor s mensou zatazou (pozor nepodtacat)
menit olej po 1000km je zbytocnost. Na druhej strane by som sa vyvaroval vymene oleja po 30 000km, IMHO je to hovadina. Ja by som menil olej max po 15 000km. Ale toje len moj osobny nazor
menit olej po 1000km je zbytocnost. Na druhej strane by som sa vyvaroval vymene oleja po 30 000km, IMHO je to hovadina. Ja by som menil olej max po 15 000km. Ale toje len moj osobny nazor
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
Potahy? čtu dobře to se ještě používá někde? No pokud na nich budeš trvat, hlavně si vyber ty, které fungují s bočním airbagem a pokud máš vyhřívání sedaček tak je zbytečně umrtvíš .. pokud ti jde o trvanlivost, tak po 4 letech jsem je nedokázal poničt firením provozem.. nikdo je nezvlád proprdět do roztržení ani ošoupání )
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
tiez mam potahy. site na mieru z kvalitneho materialu. daju sa jednoducho dat dolu a vyprat a to sa urcite hodi.
Hyundai i30 Kombi Trikolor Komfort, Satin Amber, 1,6 CVVT 88kW, 2014
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
Já mám doma tepovač a chodím do auta čistej
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
Co se týká zajeti nového auta je to napsano v příručce k autu
potahy mám "šite na míru" sedí tak že nikdo kdo neví nepozná že to jsou potahy , atestem na boční airbegy cena 8700 kč za komplet plus jeden sedák řidiče navíc
potahy mám "šite na míru" sedí tak že nikdo kdo neví nepozná že to jsou potahy , atestem na boční airbegy cena 8700 kč za komplet plus jeden sedák řidiče navíc
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Re: záběh, výměn oleje po pár tisících km
8700 za potahy? ... tak to je drsný...