benzín
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: benzín
Když cena baleru ropy šla skokově dolů, tak pumpy slevňovaly jen o pár haléřů a velmi decentně. Když pomalým tempem cena baleru stoupá, tak cena za litr u pumpy najednou strmě roste. Chtělo by to nějaký regulační mechanismus ze strany státu.
Od doby co jsem přešel na naftu, se můžu jít jen tak projet pro radost . Při benzínu tohle nebylo u mě možné.
Od doby co jsem přešel na naftu, se můžu jít jen tak projet pro radost . Při benzínu tohle nebylo u mě možné.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Reklama
Re: benzín
Já naftu zvažoval, ale porovnání cena, servis, nájezd, nd atd jsem volil benzin. Naftu bych bral kdybych dělal 30tis km/rok, ale ja udělám tak 20-25tis ročně, tak se mi to nevyplatí a rozdíl 1-2l na spotřebě mě zatím nijak nedráždí. Ale nájezd se mi stále zvyšuje, tak jak budu měnit, budu dělat kalkulace a pokud to překročím tak pak půjdu do nafty. Ale u tohoto auta ještě nenastal správný čas.
i30 WG 1.6i CVVT Trikolor FLEET2, steel grey + plná parkovací výbava :)
Škoda fabia 1 1.2htp
VW passat variatn 1.8T 20V
Renault 21 1.8i
Škoda 130 Rapid
Škoda fabia 1 1.2htp
VW passat variatn 1.8T 20V
Renault 21 1.8i
Škoda 130 Rapid
Re: benzín
Bohouši... ale ten VIF přeci vyčistí i tvůj MPI motor... hm?
jinak u mě byl benzín jasná volba... a když bych šel do nafty, tak jedině s automatem...
jinak u mě byl benzín jasná volba... a když bych šel do nafty, tak jedině s automatem...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: benzín
Sem moc velký lenoch a sklerotik, takže bych to tam vždy zapomněl nalít. Na to se znám moc dobře. Z mého úhlu pohledu stačí brát kvalitní benzín a je vystaráno. Takže ViF je pro ty, kdo nemaj děravou hlavu
To Vorlajz: a proč kvůli nájezdu, nebo pocitu z jízdy?
To Vorlajz: a proč kvůli nájezdu, nebo pocitu z jízdy?
i30 WG 1.6i CVVT Trikolor FLEET2, steel grey + plná parkovací výbava :)
Škoda fabia 1 1.2htp
VW passat variatn 1.8T 20V
Renault 21 1.8i
Škoda 130 Rapid
Škoda fabia 1 1.2htp
VW passat variatn 1.8T 20V
Renault 21 1.8i
Škoda 130 Rapid
Re: benzín
já mám rád benzín... prostě ta nafta mi tak nějak nesedí... a samozřejmě, že na rozdíl od vás mám i podstatně menší nájezd... takže nafta by pro mě byla finančně nevýhodná...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: benzín
VIF dokonce u MPI toho vyčistí více, protože prolítává sáním přes sací ventily, než u GDI, kde je vstřikován přímo do válců.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Re: benzín
U nafty je potreba zvazit najezd, spotrebu a rozdil na litru. Vsechny tyto promenne nakonec urci vyhodnost ci nevyhodnost nafty. U me byla nafta prave jasna volba. Najezdem zatim moc ne , ale rozdilem za litr rozhodne. Jezdim ted o 40% levneji nez s benzinem.
Ale zpet k tematu. VIF do benzinu? Ma to opravdu smysl? Ja jej v zivote nikam nepridaval. Zatim to neplanuji ani u nafty.
Ale zpet k tematu. VIF do benzinu? Ma to opravdu smysl? Ja jej v zivote nikam nepridaval. Zatim to neplanuji ani u nafty.
Naposledy upravil(a) Neo-Mike dne 12 čer 2016, 22:37, celkem upraveno 1 x.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: benzín
Tak povinnost dávat VIF není , ale eliminuje negativa biosložek a prokazatelně čistí motor. Já ho používám přes 20 let diesel/benzín. Hodně znatelný je to právě u nafťáku, hladší a tišší chod motoru, rozdíl poznáš hned po jeho aplikaci, pokud tedy nekupuješ už aditivovaný palivo u pumpy.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Re: benzín
Miku.. V tvém případě bych naftu také neřešil
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: benzín
JirkaN: Myslíš, že se to opravdu vyplatí? Když jsem si propočítal investici do VIFu na 150 tisíc kilometrů, tak mi vyšlo, že za tu cenu mám nové vstřikovače + mi ještě něco málo zbude.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: benzín
Jenze dnes uz mas jedinou jistotu, ze je palivo aditivovane a to tu, ze si aditivum sam do nadrze pridas - viz N95 od Benziny, která v tichosti prestala s aditivací.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: benzín
Neo-Mike píše:JirkaN: Myslíš, že se to opravdu vyplatí? Když jsem si propočítal investici do VIFu na 150 tisíc kilometrů, tak mi vyšlo, že za tu cenu mám nové vstřikovače + mi ještě něco málo zbude.
Snad to počítám dobře. Při spotřebě 6 litrů/100km spotřebuješ na 150tis. km 9.000 litrů.
VIF stojí cca 170,- a je na 500 litrů = 0,34Kč/l. Pak mě vychází 9.000 x 0,34 = 3.060,-Kč na 150.000 km. Za to sadu vstřiků neseženeš, vlastně ani jeden.
Opravdu si nejsem jistý, jestli to počítám dobře, ale na druhou stranu co se u auta určeného na běžné ježdění vyplatí ...
Ještě ani nevyjedeš a už musíš zacvakat pojistku, pak už jen platíš: TK, dáln. známka, pneu, olej, filtry atd. a to se ti nesmí nic posr.t ...
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Re: benzín
Hele máš pravdu. Ještě jednou jsem to přepočítal a vyšlo mě to cca stejně jako tobě. By mě zajímalo, kde jsem před tím udělal chybu, že mi vyšly takové hausnumera . Vyzkouším jej také a uvidím, zda pocítím nějakou změnu .
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: benzín
mladenci.. pocitat, ze pridanim VIFU a podobnych aditiv zmenite stav po 150 000 u vstrekov z nefunkcne na funkcne je hlupost. Zivotnost vstrekov zalezi od mnohych faktorov. Priklad - moja sestra ma p307 HDi, aditiva to v zivote nevidelo. Na 160 000km a vsetko v poriadku. Ja mam u Accenta 245 000 + km a aditiva som vzdy pouzival. Tiez vsetko v poriadku, ale trochu mi tecie medzichladic. To je motorova zavada, ktoru ale aditivami neodstranite.
dodatocne aditiva pomozu, ale nejake zazraky fakt necakajte. MNoho pump uz aditivuje zakladne paliva (Mol, Globus, Cepro) za cenu, ktora je uplne v pohode. Nemusite nosit neprakticku pixlu (tie flasticky 125ml VIFU su dost drahe a to sa uz pomaly oplati Verva)
benzin by som teda dodatocne neaditival vobec. jedina vynimka je u man moto, ked je zazimovana na 4-5 mesiacov. Na jesen tam tankujem benal bez biozlozky, ta degraduje a zalepi palivovu sustavu. Ale inak fakt nie. U GDI sa v motore usadzuje dost karbon a tam je lepsie sem-tam pojazdit sportovejsie v ramci moznosti auta a najma skratit vymenu oleja. Pripadne raz za cas pouzit cistit palivovej sustavy (Wynn`s, STP, ...)
dodatocne aditiva pomozu, ale nejake zazraky fakt necakajte. MNoho pump uz aditivuje zakladne paliva (Mol, Globus, Cepro) za cenu, ktora je uplne v pohode. Nemusite nosit neprakticku pixlu (tie flasticky 125ml VIFU su dost drahe a to sa uz pomaly oplati Verva)
benzin by som teda dodatocne neaditival vobec. jedina vynimka je u man moto, ked je zazimovana na 4-5 mesiacov. Na jesen tam tankujem benal bez biozlozky, ta degraduje a zalepi palivovu sustavu. Ale inak fakt nie. U GDI sa v motore usadzuje dost karbon a tam je lepsie sem-tam pojazdit sportovejsie v ramci moznosti auta a najma skratit vymenu oleja. Pripadne raz za cas pouzit cistit palivovej sustavy (Wynn`s, STP, ...)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: benzín
Já kupuju vif 5l kolem 1200 kč, to je pak uplně sranda cena.