P.S. Tak a je hotovo. Byli tam dvě dvacetikoruny a jedna pětikoruna a magnetem jsem to vytáhl a zároveň vyměnil žárovičku co nesvítila v tom popelníku.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Dobrý deň. Po naštartovaní zhasnú všetky kontrolky na prístrojovke. Po nejakom čase mi slabšie začnú svietiť kontrolky dobíjania, ručnej brzdy a palivového filtra. Svietia tak na 50%. Keď prejdem na voľnobežné otáčky rozsvietia sa na 100%. Keď pridám niekedy zhasnú niekedy nie. Musím vypnúť motor niekoľkokrát, aby sa závada odstránila. Zistil som že sa pritom zohreje alternátor. Môžete mi poradiť? Ďakujem.
Zkontroluj nabíjecí napětí, na baterce bys měl mít cca 14,2 - 14,4 V možná máš blbý usměrňovací diody, ale ty už bývají v bloku co se mění celej a nevím jestli se to dá sehnat....
Dobrý den dnes při normální jízdě jsem spozoroval divné zvuky z motoru po zastavení se objevil zapach pálení kovu. Po nadzvednuti kapoty jsem zjistil že zápach jde od řemenu od jednoho kotouče bylo při přidání vidět odlitnout pár jisker poté sramot přestal a zápach i jiskry se vytratili. Nevíte čím by to mohlo být ? Měl bych navštívit servis? Podotýká že při další jízdě se již zvuk ani zápach neobjevil. Jedna se o vůz Hyundai Tucson 2.0 crdi 83kw 2005r.v.
Dovolím si malinko poupravit předchozí příspěvek, napínací a vodící kladka drážkového řemenu ano, ale vodní pumpa je poháněna rozvody a to je zadeklovaný, tedy vodní pumpa ne..... Na drážkovým řemenu je jen klima , posilovač řízení a alternátor s vakuovou pumpou, a pak samo napínací a vodící kladka, pokud ti při volnoběhu řemen vibruje, bývá zpravidla nefunkční volnoběžka u alternátoru.... Většinou je v tom případě slyšet takový jakoby chrochtání a řemen dole u kliky vibruje tak 1,5cm na každou stranu
Děkuji za Vaše rady , nicméně se problém vyřešil sám ráno jsem přišel k autu nastartoval rozblikali se varovné kontrolky pal. filtru akumulátoru atd. Po otevření kapoty jsem zjistil že je prasklý řemen (ještě večer nebyl). Takže vůz jsem odtáhl do servisu a uvidíme jak drahá sranda z toho bude.
ať zkontrolují v servisu obě kladky (napínací a vodící) jestli jsou ložiska v pořádku když tam něco jiskřilo, můžou být zničený, a současně i odzkoušet volnoběžku alternátoru, jestli funguje (když s ním škubneš, musí se jakoby altík dotočit) prostě na jednu stranu musí povolit a na druhou ne ..... řemen není drahej tuší nějaký 3-4 stovky napínací kladka cca 1500,-
Tady to máš celý kopmlet ale není to skladem : http://autodily.automedik.cz/code/GATES ... 1-93400552
Jen pro zajímavost.
Dnes mi odešla levá přední žárovka po pěti letech svícení. Druhá je zatím v pohodě.
Musel jsem dát druhé a to z Lídlu co mám, jako záložní nějaké + 50% svítivostí ale svítí žlutě.
Před tím jsem tam měl tyto: AUTOLAMP H4 12V 60/55W XENON BLUE a ty byli móóc dobré, takže jsem je teď objednal znovu.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Včera mi technik na STK urval lanovod ruční brzdy. Byl z toho rudej jak rak. Dnes jsem lanovod vyměnil a k jeho obhajobě musím prohlásit, že konec lana který je v brzdovým kotouči byl totálně shnilej. Nejvíc mi dalo zahulit rozebrat ten hrb mezi předními sedačkami, abych navlékl lanovod do páky ruční brzdy.
Uhnilo mi šroubení které drží trubku k rozdílovému snímači tlaku na filtru pevných částic. Mechanik trubku přivařil přímo k PDF s tím, že stejně je po půl metru délky trubky napojená hadice. Závada se projevila pouze rozsvícením kontrolky poruchy motoru - auto jelo normálně.
Nazdarek,neska som si dal malicky offroadik a ked som siel cez bariny(louže) tak mi zasvietili tri kontrolky,vzdy pocas namocenia a ked som vysiel s vody tak zhadli,jedna sa o červena kontrolka baterky,ručna brzda,a čerpadlo alebo čo to bolo tiez červena,je to velka zavada alebo sa len na nejaky kontak dostane voda a zasvieti to,dik
lokes píše:Nazdarek,neska som si dal malicky offroadik a ked som siel cez bariny(louže) tak mi zasvietili tri kontrolky,vzdy pocas namocenia a ked som vysiel s vody tak zhadli,jedna sa o červena kontrolka baterky,ručna brzda,a čerpadlo alebo čo to bolo tiez červena,je to velka zavada alebo sa len na nejaky kontak dostane voda a zasvieti to,dik
čerpadlo??? vieš presnejšie identifikovať kontrolku napríklad podla návodu?
Alternátor celkom aj chápem. Mne to pri prejazde väčšou barinou robilo tiež a aj vypovedal posilovač. Skoro som raz sundal bránu.
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)