Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 23 čer 2016, 23:09
Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Ahoj,
řídil jsem se pravidlem: nejdřív kup a pak přemýšlej - a tak už přes měsíc vlastním Tucsona 2.0CRDi 100kW/136k 4x4. Abych předem odpověděl na případné dotazy proč jsem to kupoval a proč je to špatná volba atdp, předem odpovídám "protože jsem prostě chtěl".
Chtěl bych si ujasnit pár drobností, které mi o pohonu 4x4 zrovna u tohoto vozu nejsou jasné. Už jsem jsem pochopil, že standardně se můj Tucson chová 4x2 až do okamžiku, kdy elektronika vyhodnotí, že je z nějakého důvodu potřeba připojit zádní nápravu.
Tedy dotaz:
Děje se tak pouze u tohoto modelu pokud proklouznou přední kola? Nebo je elektronika sofistikovanější a 4x4 spouští i při jiných příležitostech? (event. jakých?) - případně jak rychlé toto připojení druhé nápravy je?
Když stisknu tlačítko 4x4 LOCK, znamená to že když se s autem rozjedu, tak se v tu chvíli natvrdo rozjíždím všemi koly a ve 40km/h se systém opět přepne do 4x2?
Už to má někdo prakticky odzkoušeno? Nebo je to jen "nějaká" další výbava auta, o které víme jen z kupní smlouvy a návodu ?
Díky za odpověď - googlil jsem to, ale nejsem si jist že jsem našel to co potřebuji. Navíc se některé skutečnosti samozřejmě liší v závislosti na konkrétním autě, takže proto se ptám zde přímo na Tucsonu - pokud někdo alespoň tuší.
řídil jsem se pravidlem: nejdřív kup a pak přemýšlej - a tak už přes měsíc vlastním Tucsona 2.0CRDi 100kW/136k 4x4. Abych předem odpověděl na případné dotazy proč jsem to kupoval a proč je to špatná volba atdp, předem odpovídám "protože jsem prostě chtěl".
Chtěl bych si ujasnit pár drobností, které mi o pohonu 4x4 zrovna u tohoto vozu nejsou jasné. Už jsem jsem pochopil, že standardně se můj Tucson chová 4x2 až do okamžiku, kdy elektronika vyhodnotí, že je z nějakého důvodu potřeba připojit zádní nápravu.
Tedy dotaz:
Děje se tak pouze u tohoto modelu pokud proklouznou přední kola? Nebo je elektronika sofistikovanější a 4x4 spouští i při jiných příležitostech? (event. jakých?) - případně jak rychlé toto připojení druhé nápravy je?
Když stisknu tlačítko 4x4 LOCK, znamená to že když se s autem rozjedu, tak se v tu chvíli natvrdo rozjíždím všemi koly a ve 40km/h se systém opět přepne do 4x2?
Už to má někdo prakticky odzkoušeno? Nebo je to jen "nějaká" další výbava auta, o které víme jen z kupní smlouvy a návodu ?
Díky za odpověď - googlil jsem to, ale nejsem si jist že jsem našel to co potřebuji. Navíc se některé skutečnosti samozřejmě liší v závislosti na konkrétním autě, takže proto se ptám zde přímo na Tucsonu - pokud někdo alespoň tuší.
- Reklama
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Blahopřeji ke koupi, myslím že to byla dobře zvolená varianta, nejen proto, že mám stejnou kombinaci
Ale zklamu tě, mám stejné otázky a už se těším na zimu a souvislou vrstvu sněhu. Teď na nějaké
rozblácené polňačce to zkoušet nechci, takže jestli letos napadne a jestli vydržíž .... pak písnu
Ale zklamu tě, mám stejné otázky a už se těším na zimu a souvislou vrstvu sněhu. Teď na nějaké
rozblácené polňačce to zkoušet nechci, takže jestli letos napadne a jestli vydržíž .... pak písnu
HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDI STYLE 100KW AWD WHITE SAND 3/2016
FIAT STILO 3 D 1.8 98 KW
FORD SIERRA 2.3 D 49kw r.v.1989 NEJHORŠÍ AUTO NA SVĚTĚ !!
prodáno do AAA ( omlouvám se novému majiteli )
FIAT STILO 3 D 1.8 98 KW
FORD SIERRA 2.3 D 49kw r.v.1989 NEJHORŠÍ AUTO NA SVĚTĚ !!
prodáno do AAA ( omlouvám se novému majiteli )
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Do bláta nemusíš. Stačí najet předními koly do písku nebo mokré trávy a zatlačit plynový pedál do podlaky. Jak hrábnou přední kola, měl by se okamžitě připojit zadek. Dobrý test je i zkřížit nápravy tak, aby bylo na zemi pouze jedno přední a jedno zadní kolo (dohledám slovenský test, kde přesně tohle udělal s T-GDi 4x4, na youtube a dám odkaz).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Tu išiel Rasťo do blata namiesto teba: https://www.youtube.com/watch?v=Q_6pbdQd8X0 pusť od 9:00min a tu Michal do snehu: https://www.youtube.com/watch?v=u6hwagbp2QI od 13:00min.
Naposledy upravil(a) mnkk dne 21 črc 2016, 15:55, celkem upraveno 1 x.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Slíbený odkaz: https://www.youtube.com/watch?v=qMXwZOO5s40
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Máš tam dva stejné odkazy na Rasťo Chválu v blátě ... tak ten druhý na sněhu ... prosím ještě jednou.mnkk píše:Tu išiel Rasťo do blata namiesto teba: https://www.youtube.com/watch?v=Q_6pbdQd8X0 pusť od 9:00min a tu Michal do snehu: https://www.youtube.com/watch?v=Q_6pbdQd8X0 od 13:00min.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T PREMIUM 136kW "Tučňák"
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW
Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW
Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Sorry, už by to malo fungovať...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
no v tom Michalovom teste to vyzera ze ten Tucson je na tom lepsie. A ked vyjde uplne hore vidno ze este by isiel ale uz ho brzdil. Plus Tucsona testuju uz na rozrytom povrchu, kdezto Sportage malo cistu drahu. Plus sa mi zda ako keby Tucsonom niekedy naschval nesli na doraz ako s tou Sportage. Ale zaver testu sa mi pacil - vybrali by si Tucsona .
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Tento chlapik testuje auta ako nik iny....toto sa vam bude pacit
https://www.youtube.com/watch?v=9jMN_S4 ... y&index=38
Skoda ze nerozumiem anglicky.
https://www.youtube.com/watch?v=9jMN_S4 ... y&index=38
Skoda ze nerozumiem anglicky.
Ford Kuga 2.0 TDCi 4x4 MT
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
od všech SUV s pseudo 4x4 můžeš čekat relativně dobrou průjezdnost polními cestami a to i ve sněhu do cca 30cm. Vše je řízeno elektronicky, nejsou žádný mezinápravový diferencály, žádný uzávěrky, jen elektronický (TCS ASR) pokud dáš 4WD LOOK prostě se ta zadní spojka sepne na tvrdo a jde to na obě nápravy 50 na 50. Pokud nemáš 4WD LOOK připojuje se zadek po prokluzu předku a tvrdí že i malinko se přenáší dozadu preventivně (inteligetně) . Já na Santě mám zadní diferák s omezenou svorností, jestli je i v Tusconu nevím.
Určitě ten systém není určen pro nějaký těžký offroad, jsou tam čidla a jak se zadní spojka ohřeje, už se zadek nepřipojí, tedy končíš.... Pro normální jízdu po sněhu nějaká blátivá polňačka v pohodě, na tahání klád z lesa zapoměň
Určitě ten systém není určen pro nějaký těžký offroad, jsou tam čidla a jak se zadní spojka ohřeje, už se zadek nepřipojí, tedy končíš.... Pro normální jízdu po sněhu nějaká blátivá polňačka v pohodě, na tahání klád z lesa zapoměň
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
@Richard555: prepac nemohol som odolat "4WD LOOK" (4WD LOCK) - ale inak mas pravdu
@Duriak64: mna mrzi ze ho odvtedy nezobral na test znova, ja by som chcel koncom mesiaca ist na nejaky SUVroad, len nejako nemozem nikoho zohnat
@Duriak64: mna mrzi ze ho odvtedy nezobral na test znova, ja by som chcel koncom mesiaca ist na nejaky SUVroad, len nejako nemozem nikoho zohnat
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
@milan74ma: někdy tak automaticky píšeš i když pak zjistíš že je to blbost. ale téma je skoro správně "4WD KUK"
Např. Standardně, já skoro vždy napíšu postaru standartně.... dokonce mám na chalupě starej vysavač - lux a jmenuje se "standart"
Např. Standardně, já skoro vždy napíšu postaru standartně.... dokonce mám na chalupě starej vysavač - lux a jmenuje se "standart"
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Takze dnes Tucsonik dostal poriadne do tela a poriadne. Parkrat sme sa posuchali po bruchu a blate, nabrali 3kg blatka do krytu motora a potom sme si na seba zvykli. Jedina slabost - svetla vyska. Skusil som zvaznicu, polnacku, mokru travu, blato, jarok, krizenie, ...
To co som nedal na RAV-4 hybrid pri testovacej jazde na jar, to Tucsonik zvladol s takym prehladom, ze som nechapal (a myslim ze teraz to bolo este klzejsie). Nemyslel som si ze 4x4 v novom Tucsone je naozaj take dobre. Oproti ix35 je to aspon o 3 levely lepsie. Necakal som taky rozdiel.
Skusal som aj krizenie naprav smerom do jarku a z jarku na polnej ceste (blato a trava). Neviem co za blbcov testuje tie pohony, ale v pohode som zisiel tam aj vycuval a takisto ked som tam zacuval som aj vysiel. V prvom pripade bolo vo vzduchu zadne prave tak 20cm nad zemou a predne boli az po disky v blate. Presne opacne ked som tam zacuval. Uplne s prehladom.
Skusal som aj kontrolovany zjazd - no najskor sa rozbehne a potom si zacne brzdit a pekne spomaluje az ide uplne krokom.
Najhorsi vyjazd co som skusil bola mokra trava s blatom asi tak 150m do prudkeho kopca (to co je na fotke - tam som zacinal) - ked som bol tesne pred vrchol hrany videl som len oblaky az kym som sa nepreniesol na sikmo cez hranu. Po rovnej osi by to nedal - svetla vyska ...
Skoda ze ma nenapadlo tocit video, ale bol som sam a nechcel som riskovat. Tak aspon mala fotecka na zciatok a na koniec po hrubom ocisteni - dal som z podvozka dole 2 hlinikove lopaty na sneh blata.
To co som nedal na RAV-4 hybrid pri testovacej jazde na jar, to Tucsonik zvladol s takym prehladom, ze som nechapal (a myslim ze teraz to bolo este klzejsie). Nemyslel som si ze 4x4 v novom Tucsone je naozaj take dobre. Oproti ix35 je to aspon o 3 levely lepsie. Necakal som taky rozdiel.
Skusal som aj krizenie naprav smerom do jarku a z jarku na polnej ceste (blato a trava). Neviem co za blbcov testuje tie pohony, ale v pohode som zisiel tam aj vycuval a takisto ked som tam zacuval som aj vysiel. V prvom pripade bolo vo vzduchu zadne prave tak 20cm nad zemou a predne boli az po disky v blate. Presne opacne ked som tam zacuval. Uplne s prehladom.
Skusal som aj kontrolovany zjazd - no najskor sa rozbehne a potom si zacne brzdit a pekne spomaluje az ide uplne krokom.
Najhorsi vyjazd co som skusil bola mokra trava s blatom asi tak 150m do prudkeho kopca (to co je na fotke - tam som zacinal) - ked som bol tesne pred vrchol hrany videl som len oblaky az kym som sa nepreniesol na sikmo cez hranu. Po rovnej osi by to nedal - svetla vyska ...
Skoda ze ma nenapadlo tocit video, ale bol som sam a nechcel som riskovat. Tak aspon mala fotecka na zciatok a na koniec po hrubom ocisteni - dal som z podvozka dole 2 hlinikove lopaty na sneh blata.
- Přílohy
-
- IMG_20161030_154433.jpg (231.04 KiB) Zobrazeno 8646 x
-
- IMG_20161030_150253.jpg (217.33 KiB) Zobrazeno 8646 x
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
A co ma najviac asi prekvapilo bolo to, ze na to akym marastom a kaluzami som chodil, tak bol Tucson oproti ix35-ke "cistucky"
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Co čekat od 4x4 v Tucsonu?
Můžu potvrdit, Tucson se chová v mírném terénu překvapivě dobře. Ať už vyvěšení kol, zkoušel jsem jen na suchu.
I na letních pneu si poradil ve více než ve 20 st. stoupání v mokré metr vysoké trávě. Ve vyjetých kolejích s 5 cm mělké břečky na dně, prohraboval, ale jel, dodnes mě mrzí, že jsem ho potom testu nevyfotil. Jelikož jsem pak auto 2 hodiny myl a čistil od bláta a tráva byla namotaná všude. Na zimních se chová v terénu samozřejmě mnohem lépe, tam kde na letních občas proklouzl, drží na zimákách výborně. Už se těším na sníh a pořádně vyzkouším.
I na letních pneu si poradil ve více než ve 20 st. stoupání v mokré metr vysoké trávě. Ve vyjetých kolejích s 5 cm mělké břečky na dně, prohraboval, ale jel, dodnes mě mrzí, že jsem ho potom testu nevyfotil. Jelikož jsem pak auto 2 hodiny myl a čistil od bláta a tráva byla namotaná všude. Na zimních se chová v terénu samozřejmě mnohem lépe, tam kde na letních občas proklouzl, drží na zimákách výborně. Už se těším na sníh a pořádně vyzkouším.
Naposledy upravil(a) raddy78 dne 31 říj 2016, 10:15, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi A/T PREMIUM 136kW "Tučňák"
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW
Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy
Škoda Octavia combi 2.0 TDI 103kW DSG
Kia Ceed SW 1.6 CVVT 92kW
Saab 9000 2.0 136kW
Škoda Fabia, Škoda Felicia, Škoda Favorit a jiné již historické vozy