GDI vs. CVVT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

takže si to shrneme...

GDI je dražší o Kč 10.000,- :-$
GDI je víc sexy motor... :mrgreen:
GDI mají borci jak Mirus, i.dam, Only One, vorlajz apod... 8)
GDI je víc sexy... vím, už jsem to psal, ale chci na to dát prostě důraz!!! :D/
GDI nedá karbonu šanci, protože VIF... :-$
GDI je vlastně styl... =D>

Jezdit s GDI, to je jako se milovat... vždycky je lepší "stříkat" dovnitř... :-&

kdo nemá GDI, jako by nebyl... 8) :mrgreen:
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Reklama
 

Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JirkaN »

vorlajz píše:takže si to shrneme...

GDI je dražší o Kč 10.000,- :-$
GDI je víc sexy motor... :mrgreen:
GDI mají borci jak Mirus, i.dam, Only One, vorlajz apod... 8)
GDI je víc sexy... vím, už jsem to psal, ale chci na to dát prostě důraz!!! :D/
GDI nedá karbonu šanci, protože VIF... :-$
GDI je vlastně styl... =D>

Jezdit s GDI, to je jako se milovat... vždycky je lepší "stříkat" dovnitř... :-&

kdo nemá GDI, jako by nebyl... 8) :mrgreen:
Tohle mi vyznělo spíš jako popis sexuální úchylky ... :D :D :D :D Suchej dovnitř, mokrej ven, my vám přejem dobrej den ... Doufám, že nezanedbáváš manželku ... to se nedělá ... :lol: ne ne ne ... [-X
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Martinsp »

Ámen
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

:mrgreen:
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

teď vážně...

v čem je třeba to MPI lepší než GDI...??? (nemůžu se toho divného pocitu zbavit, ale MPI mám prostě odjakživa spojený s Felicií) :mrgreen: to bylo naše první auto, které mělo MPI ... hh :D
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od only_one »

Klasiku zplyníš bez problémů a jezdíš za pár korun
je to jednoduché, léty osvědčené a funkční řešení spalovacího zážehového motoru

Hlava tolik netrpí, protože tam není navrtaná vstřikovací tryska. Z konstrukčního hlediska je to daleko lepší motor CVVT nepřímý vstřik

Ale Gdi je primárně konstruováno kvuli přesnějšímu řízení emisí. Má vyšší kompresní poměry a tím je i následně dán lepší výkon a funkčnost v celém spektru otáček. Kdyby nebyl Gdi motor výkonější :-) ani bych ho nechtěl. Já jsem šel u aut primárně po výkonu a jestli by to bylo Gdi, MPI klasika nebo elektromobil mě bylo jedno :-)

Jinak není Gdi žádnej zázrak. Technické řešení je sice zajímavé, ale jinak rozhodně není výhodnější oproti klasice při pohledu z hlediska funkčnosti spalovací jednotky. Bavíme se o nepřeplňovaných motorech.

Klasika by měla být podstatně odolnější na (ne)kvalitu benzínu.
Paradoxně pro Gdi je zase vhodnější aby benzín měl co nejvíc biosložky - ethanolu v sobě, který netvoří tolik bordelu a hoří čistě.
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

Tady se ale pletou jabka a hrusky. MPI vs GDI. CVVT(variabilni casovani ventilu) a nebo třeba D-CVVT je něco uplne jiného.
Nazev tohoto vlakna je sam o sobe zavadejici a nepresny.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

only_one píše:to alfe nemáš až tak pravdu, protože nepřímovstřikovaný CVVT motor na karbonové úsady nijak zvlášť netrpí. Motor byl po 170 000km bez nějakých extra úsad.
Naopak Gdi je továrna na karbon a vif by minimálně ve spalovací komoře mohl tenhle bordel a jeho sbírání oddálit.
Chtel si napsat neprimovstrikovy MPI, ne? Netrpi na usady karbonu, protože diky technologii MPI je napr. saci ventil omyvan smesi benzinu a aditiva. Coz ze sve podstaty se u GDI se nemůže :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od only_one »

Alfe to je jak u blbejch... všechny benzínové motory dneška jsou MPi.. MPI s tím vůbec nesouvisí, pouze umístění vstřikovače, tak to tady nemotej.
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JirkaN »

To je jak u blbech... MPI, GDI, MPI ...
Jde o název vlákna a jelikož se jedná o HYUNDAI FÓRUM, tak je to 1,6 GDI a 1,6 MPI. To je označemí motorů, který :hyu: vyrábí.
Označení :hyu: 1,6 GDI MPI jsem neviděl ...
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od shawt »

Myslim, ze o tom usedani karbonu moc zadne dukazy nejsou...ono by snad melo stacit obcas vytocit motor ne?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JirkaN »

shawt píše:Myslim, ze o tom usedani karbonu moc zadne dukazy nejsou...ono by snad melo stacit obcas vytocit motor ne?
Nějaké důkazy jsou třeba tady:

http://www.petrol.cz/petrol-awards/petr ... -6499.aspx
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

všechny benzínové motory dneška jsou MPi.. MPI s tím vůbec nesouvisí, pouze umístění vstřikovače, tak to tady nemotej.
MPI s tím práve souvisí :D
MPI vs GDI

nepřímovstřik vs přímovstřik - to je to, co se porovnává a to je to, oč tu celou dobu běží - umisteni vstrikovače


Kdo co chce porovnávat na GDI a CVVT? Dnes uz i MPI mají D-CVVT, stejne jako GDI. Jen stare verze MPI měli pouze casováni na strane sacich ventilu.

Nazev tohohle topicu je napsan spatne. Porovnavá se primovstrik s casovanim ventilu. To je jako kdybys porovnával nebe a dudy.

Pokud chce někdo porovnávat casovani ventilu, tak muže , ale pak by mel nazev topicu znit CVVT / D-CVVT
Pokud chce někdo resit stříkačku, tak jedine MPI-GDI
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od shawt »

Takze staci obcas pouzit VIF a problem vyresen :))
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

občas? spíš pravidelně... nebo Vervu 100 apod. paliva... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“