U tucsona je ten držák motoru na straně spolujezdce řešenej taky pěkně na ho.. , jak píšeš odpárat celej motor... x-krát nahoru a dolu abys z toho vyndal všechny šrouby a když už myslíš že máš vyhráno tak se zasekneš znova páč ten držák má ještě takovej "šikovnej" výlisek kterej směřuje do motoru - ten držák je určitě největší záděr při výměně rozvodů!!Richard555 píše:v motoru DE4A CRDI je na santě VGT předepsaná výměna po 120k km měnit by se mělo vše napínací kladka, vodící kladky vodní pumpa....... a u santy se hrozně blbě sundavá držák motoru před spolujezcem...... v podstatě se musí celý motor sundat ze silentbloků a uvolnit ho pak naklonit co dovolí výfuk.....
Check - Chyba TUCSON
Moderátor: Moderátoři
Re: CRDi svítí Check - pomůže někdo?
Tucson 2.0 Crdi/83kw 4WD rv.2005 5rychl. manuál
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Check - Chyba TUCSON
No to je zaručeně stejný bazmek, který z toho dělá "ježka v kleci" ta vlastní výměna je pak už brnkačka....koky6 píše:
U tucsona je ten držák motoru na straně spolujezdce řešenej taky pěkně na ho.. , jak píšeš odpárat celej motor... x-krát nahoru a dolu abys z toho vyndal všechny šrouby a když už myslíš že máš vyhráno tak se zasekneš znova páč ten držák má ještě takovej "šikovnej" výlisek kterej směřuje do motoru - ten držák je určitě největší záděr při výměně rozvodů!!
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Hyu Tucson 2.0 CRDI P0299
Po takmer 7 rokoch a cca 80k km spokojneho jazdenia otcov Tucson zacal strajkovat - pri dlhej jazde viacmenej ustalenou rychlostou rozsvecuje kontrolku motora, diagnostikou som potom vytiahol zavadu P0299 - prinizky plniaci tlak. Z Freeze Frame vyslo, ze k nej doslo pri rychlosti 133 km/h, 73% zatazi motora a teplote chladiacej zmesi 83°C, dalsie parametre si nepamatam. Nie je to prvy raz, uz to urobilo viackrat. Na motoroch PSA 2.0 HDI to ma 2 priciny - bud solenoid ovladania turba, alebo ovladanie klapky bypassu intercoolera pre efektivnejsiu a rychlejsiu regeneraciu DPF. Ma aj motor Kia/Hyu 2.0 CRDI tento bypass ? Alebo to moze byt aj nieco ine ? Cele je to nejake divne, pretoze podla mne dostupnych informacii sa tato porucha zapise az vtedy, ked ten underboost trva viac ako 20 sekund, pritom zo skusenosti z dieslu 2.0HDI vo Focuse II viem, ze pri 130 boostuje iba 0.1 baru. Viem, ze aerodynamika Tucsona je uuuplne inde ako aerodynamika Focusa, kedze ale Focus ma citelne dlhsie prevody ako Tucson, tak aj napriek lepsej aerodynamike potrebuje na klukovke plus minus rovnaky krutiak na prekonanie aerodynamickeho odporu. A 0.0 baru (mensi boost byt nemoze) zasa nie je "much lower" ako tych cca 0.3 baru odhadovaneho pre Tucsona.
Dufam, ze to nebude sposobene DPF v klinickej smrti s velkou tlakovou diferenciou - to by potom malo hadzat aj ine chyby ako napr. P224B, P2458 alebo P2459, eventualne P2003 resp. P2002.
Riesili ste uz nejaky takyto problem ?
Diky.
Dufam, ze to nebude sposobene DPF v klinickej smrti s velkou tlakovou diferenciou - to by potom malo hadzat aj ine chyby ako napr. P224B, P2458 alebo P2459, eventualne P2003 resp. P2002.
Riesili ste uz nejaky takyto problem ?
Diky.
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 22 led 2016, 10:40
Re: Check - Chyba TUCSON
hoki píše:Patriku, kolik ta sranda stála? Mám teď něco podobného, ale je fakt, že mi diagnostika ukazovala problém s EGR a když jsem ho nechal vyčistit, tak se to výrazně zlepšilo a hlavně auto zase jezdí jako čert (většinou, někdy se mi to zdá línější a někdy se mi zdá, že to na 250tkm stařečka fakt letí - možná podle venkovního vzduchu, skoro bych řekl, že když je po dešti, nebo vlhčí vzduch, tak je to letadlo).
Bohužel jednou za x kilomentrů (spíš ve stovkách) mám taky ten pocit, že to auto najednou buď jemně cukne, nebo mi to přestane táhnout (ale do pár vteřin to zase chytne dech)...
Tak nevím, jestli to mám hledat dál.
Díky
PS: od doby vyčištění EGR jsem začal tankovat tu lepší /dražší naftu (různě označenou jako Verva Diesel atp., ale beru na Shellu, MAKRO a Benzina). Někdo se mě ptal, jestli je na to ten motor připravený, aby mi to prý nepodpalovalo ventily. Jsem absolutní laik, tak jestli někdo má radu, uvítám...
Ahoj, dlouho jsem tady nebyl...klapka stala cca 3000 kč, kluci z PL mají všechno .Když jsme zjišťovali proč to blbne ( v origo servisu nevěděli) vyměnil jsem EGR, čidlo teploty DPF atd.( celkem slušné položky ) Nakonec se vyměnila ta klapka, vyčistilo celé sání a je to ok. Teď to budu muset vyčistit znova pač je to znova zas...ý...pozůstatky nouzového režimu , ale vygruntuju to až k motoru . Myslel jsem že nechám zaslepit EGR, ale to mi bylo zamítnuto s tím, že by se musel překopat software, pač RJ s nim počítá, takže by to blblo...a stálo. Naftu tankuji také tu lepší a je to v pohodě, auto jede líp.
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Check - Chyba TUCSON
Ahoj Patriku.
Jaká klapka?
Díky
Jaká klapka?
Díky
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Check - Chyba TUCSON
Ahoj Patriku,Patrik2306 píše:Ahoj, dlouho jsem tady nebyl...klapka stala cca 3000 kč, kluci z PL mají všechno .Když jsme zjišťovali proč to blbne ( v origo servisu nevěděli) vyměnil jsem EGR, čidlo teploty DPF atd.( celkem slušné položky ) Nakonec se vyměnila ta klapka, vyčistilo celé sání a je to ok. Teď to budu muset vyčistit znova pač je to znova zas...ý...pozůstatky nouzového režimu , ale vygruntuju to až k motoru . Myslel jsem že nechám zaslepit EGR, ale to mi bylo zamítnuto s tím, že by se musel překopat software, pač RJ s nim počítá, takže by to blblo...a stálo. Naftu tankuji také tu lepší a je to v pohodě, auto jede líp.hoki píše: PS: od doby vyčištění EGR jsem začal tankovat tu lepší /dražší naftu (různě označenou jako Verva Diesel atp., ale beru na Shellu, MAKRO a Benzina). Někdo se mě ptal, jestli je na to ten motor připravený, aby mi to prý nepodpalovalo ventily. Jsem absolutní laik, tak jestli někdo má radu, uvítám...
díky za reakci. Připojuji se k dotazu Saimona a žádostí, jestli by ses víc rozepsal.
Bohužel se mi "problém" vrátil, už jsem přestal tankovat tu "lepší" (myšleno oktanovým číslem) naftu a vrátil se k normální, protože to bylo zase o nervy... Jak jedu volněji (kolona), tak to padne do nouzáku, netáhne a jsem na nerv... Nechám (na hulváta za jízdy, seru na to!) vymazat chyby z ŘJ pomocí toho čínského BT modulu za pár stovek a okamžitě se auto probere... Jenže, když chceš zrovna předjíždět po vlečení se v koloně a auto se stane najednou tupé, to bych to rozkopal ...
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Re: Check - Chyba TUCSON
teraz po dlhom case mam aj ja problem s nudzovym rezimom ale mne to narozdiel od vas naftakov nic nerobi len ma irituje ta zlta kontrolka
co sa tyka mna tak to je asi kvoli plynu lebo na benzine to nerobilo, odkedy som dal namontovat plyn tak mi cas od casu zasvieti kontrolka ale vzdy je tam ina chyba napriklad naposledy to bola kyslikova lambda predtym zas skrtiaca klapka, a zase predtym to bola kyslikova lambda a plus chuda zmes
teraz cakam na prvych 2000km po montazi aby som mohol ist na tu kontrolu celkoveho stavu lpg a uvidim co povedia.
ked ste hovorili o nejakom cinskom BT moduly ide to kupit na aliexpress? ak ano vie niekto poradit spolahlivy link? lebo chodim stale otravovat kamosa a niekedy si vypyta 5€ a niekedy to robi zadara ale je to otrava pre neho. diky vopred
co sa tyka mna tak to je asi kvoli plynu lebo na benzine to nerobilo, odkedy som dal namontovat plyn tak mi cas od casu zasvieti kontrolka ale vzdy je tam ina chyba napriklad naposledy to bola kyslikova lambda predtym zas skrtiaca klapka, a zase predtym to bola kyslikova lambda a plus chuda zmes
teraz cakam na prvych 2000km po montazi aby som mohol ist na tu kontrolu celkoveho stavu lpg a uvidim co povedia.
ked ste hovorili o nejakom cinskom BT moduly ide to kupit na aliexpress? ak ano vie niekto poradit spolahlivy link? lebo chodim stale otravovat kamosa a niekedy si vypyta 5€ a niekedy to robi zadara ale je to otrava pre neho. diky vopred
Hyundai Tucson 2,0 CVVT, 104KW, 4WD
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 22 led 2016, 10:40
Re: Check - Chyba TUCSON
Saimon píše:Ahoj Patriku.
Jaká klapka?
Díky
Škrtící klapka
-
- Příspěvky: 6
- Registrován: 22 led 2016, 10:40
Re: Check - Chyba TUCSON
Zdar kluci. Tak měl jsem na mysli škrtící klapku. Jak jsem psal, že budu čistit sání, tak je to provedeno ale byl to boj, doslova očistec... , ale jede to ještě o poznání líp. Jestli se v tom budete někdo hrabat, tak pro ověření, jestli je OK, stačí rozebrat škrtící klapku a mrknout na kolečka uvnitř jestli jsou sjetá nebo ne(soudruzi z Koree je udělali z plastu nebo co to je za matroš). Ještě je možnost ověření zvuková..když dáš klíč po vypnutí motoru,do poslední polohy před vyndáním mělo by být slyšet klapku proběhnout obě polohy.
Momentálně auto jezdí jak má, koukám ale po nové spojce (preventivně )
Hodně zdaru
Momentálně auto jezdí jak má, koukám ale po nové spojce (preventivně )
Hodně zdaru
Re: Check - Chyba TUCSON
Pozdravujem vsetkych,
Prosim o radu. Po blikani kontrolky check, naslednej diagnostike zistili chybu snimaca teploty vyfukovych plynov. Mam Tucson 2.0 crdi 4x4 r.2008.. Viete mi poradit, kde sa to cidlo nachadza, nech to pozriem. Dik.
Prosim o radu. Po blikani kontrolky check, naslednej diagnostike zistili chybu snimaca teploty vyfukovych plynov. Mam Tucson 2.0 crdi 4x4 r.2008.. Viete mi poradit, kde sa to cidlo nachadza, nech to pozriem. Dik.
Re: Check - Chyba TUCSON
Matadoli: nebolo by na škodu napísať kód chyby prípadne viac info o správaní sa auta. Čo sa týka snímača vo výfukovým potrubí tak by tam mala byť lambda sonda. pokiaľ máš DPF filter tak to môže byť pri ňom alebo priamo na dpf-ku.
Hyundai Tucson 2,0 CVVT, 104KW, 4WD
Re: Check - Chyba TUCSON
Dik za odpoved. Cislo chyby nemam, ale mam cislo OEM toho snimaca: 3922127280. Myslim ze to je toto: https://www.euroautodiely.sk/diely/meat-doria/7752252. DPF filter mam, tak skusim pozriet. Chcem predtym nez ho kupim pozriet ci nie su poskodene kable. Za kazde dalsie info vopred dik.
Re: Check - Chyba TUCSON
Zdravim som tu novy, dufam ze davam dobre do temy ziadost o radu pomoc. Mam tucson 2.0CRDI r.v.2006 4x4 ... problem nastal ked som na rybach zatrhol snimac na dpf-ku. Kupil som novy aj so snimacom, potom som vymenil aj egr-ventil, snimac differencneho tlaku, precistil klapku, vymenil nastavovac virivych klapiek, novy vzduchovy no stale mi od toho odrthnutia vzdy zacne blikat oranzova kontrolka check engine a dava chybu p2002 a p0473 kody zistene cez obdII citacku chybovych kodov. Po nastartovani ide auto minutu cca v pohode pocas blikania a potom zacne byt lenivsie nechce kusa zivsie akcelerovat a nedokaze sa ci na rychlosti ci na volnobeh vytocit na viac ako 3000ot./min. Spotreba stupla o 1-2L a na diagnostike v servise mi povedali ze nevedia kde je chyba a jedine co akurat sa ma pytali ze ci nahodou ho nemam na adblue, bo im vypisalo pri tych chybach mozne riesenie nizka hladina aditiva. Ak by nahodou niekto vedel poradit bol by som nesmierne stastny, plus este mam chybu p0335 vadny snimac klukoveho hriadela ale ten uz zajtra sa bude menit.
Re: Check - Chyba TUCSON
Najprv si vymeň ten snímač klukovky a potom uvidíš. Veľa problémov vzniká úplne inde ako píše diagnostika a toto čidlo je dobrý dôvod na prechod do núdzového režimu.
To že si vymenil pol motora bola tvoja iniciatíva či servisu?
To že si vymenil pol motora bola tvoja iniciatíva či servisu?
Škoda Octavia SCOUT TDi 110kW strieborná r.v.2015
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)
Hyundai Tucson 2,0 CVVT 104kw tmavozelená r.v.2006 výbava: polokoža
WV Golf III 1,4i 44kW tmavozelená :P r.v. 1996 výbava: CL (RIP 2017 smer šrotovisko - slúžil 21 rokov a 417tkm)
Re: Check - Chyba TUCSON
Tak zajtra konecne servis.