Maximalna zataz na 12V zasuvkach
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Maximalna zataz na 12V zasuvkach
Ahoj,
mam za sebou uspesnu cestu do chorvatska a cestou mi tak napadlo, kolko je mozne a bezpecne pripojit el. zariadeni do 12V zasuvky?
Mal som pustenu klimu a v jednej 12V zasuvke zapnutu chladnicku (8A odber) a v druhej zasuvke sa nabijali dva telefony (oba 2A, takze spolu 4A), celkovy odber 12A. Nabija sa pri takejto zatazi este dostatocne bateria? alebo 12A je uplna pohoda a nemusim nieco take vobec riesit? poradi nejaky elektrikar?
Diky
mam za sebou uspesnu cestu do chorvatska a cestou mi tak napadlo, kolko je mozne a bezpecne pripojit el. zariadeni do 12V zasuvky?
Mal som pustenu klimu a v jednej 12V zasuvke zapnutu chladnicku (8A odber) a v druhej zasuvke sa nabijali dva telefony (oba 2A, takze spolu 4A), celkovy odber 12A. Nabija sa pri takejto zatazi este dostatocne bateria? alebo 12A je uplna pohoda a nemusim nieco take vobec riesit? poradi nejaky elektrikar?
Diky
Hyundai i30 Kombi Trikolor Komfort, Satin Amber, 1,6 CVVT 88kW, 2014
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
ja teda nie som elektrikar, ale vykon alternatoru sa pocita vo watoch a nie odpore (ohmy)
IMHo to musi v pohode stacit. Zistit to mozes aj jednoducho - zapoj tam vsetko co potrebujes nabijat a u nastartovaneho motoru skus na baterke zmerat nabijanie - malo by byt cez 14V. Ak mas menej, altik nestiha a eventuelne ostanes stat
IMHo to musi v pohode stacit. Zistit to mozes aj jednoducho - zapoj tam vsetko co potrebujes nabijat a u nastartovaneho motoru skus na baterke zmerat nabijanie - malo by byt cez 14V. Ak mas menej, altik nestiha a eventuelne ostanes stat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
ved ja nepisem nic o odpore v ohmoch, ale o odbere v amperoch takze na watty je to 12V * 12A = 144 Wattov
Hyundai i30 Kombi Trikolor Komfort, Satin Amber, 1,6 CVVT 88kW, 2014
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8185
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
pardon, cital som to na mobile... 144W ti musi altik extra popri beznych spotrebicoch (svetla, klima, radio) utiahnut, tu extra zataz mi utiahne aj na 600ccm moto. Ja mam u accenta na jednej zasuvke napisane max 120W a su tam 2
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
Ano, bez problémů.
i30cw má přední zásuvku jištěnou 15A, zásuvku v kufru + zapalovač mají společnou 20A pojistku. Navíc, za jízdy je napětí v síti vyšší než 12V, ale i kdyby, tak obě zásuvky dohromady zvládnou přes 400W, a to kontinuálně. Takže žádný stres
Navíc, i kdyby se ty mobily stále nabíjely 2A (jako že ne, nabíjení Li-ion baterií je řízený proces a ty 2A jsou max. nabíjecí proud), tak to je na 5V a tedy 20W dva mobily max. Spolu s lednicí max. 120W (něco padne na konverzi 12>5V). Jinými slovy - jen si celou cestu svítíš dvěma žárovkami H7 navíc a to opravdu nemůže být něco, co by ti "položilo" dobíjení akumulátoru auta.
i30cw má přední zásuvku jištěnou 15A, zásuvku v kufru + zapalovač mají společnou 20A pojistku. Navíc, za jízdy je napětí v síti vyšší než 12V, ale i kdyby, tak obě zásuvky dohromady zvládnou přes 400W, a to kontinuálně. Takže žádný stres
Navíc, i kdyby se ty mobily stále nabíjely 2A (jako že ne, nabíjení Li-ion baterií je řízený proces a ty 2A jsou max. nabíjecí proud), tak to je na 5V a tedy 20W dva mobily max. Spolu s lednicí max. 120W (něco padne na konverzi 12>5V). Jinými slovy - jen si celou cestu svítíš dvěma žárovkami H7 navíc a to opravdu nemůže být něco, co by ti "položilo" dobíjení akumulátoru auta.
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
vyborne, diky za odpovede
Hyundai i30 Kombi Trikolor Komfort, Satin Amber, 1,6 CVVT 88kW, 2014
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
tzn., že mojí vyšší spotřebu můžu přestat svádět na zapnutou lednici
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
Samozřejmě, že můžeš - jsme tady (na fóru) celkem svobodná a tolerantní společnost. Ale také společnost celkem přemýšlivá, tak se také zamysli, kdo ti to tady "sežere"
A ta lednička si nevezme ani rozdíl mezi LED denním svícením a standardními H7 (110 W) celkem a v reálu to může dělat max. 0,5% spotřebované energie. Odhadem ani ne velkého panáka (4 cl) benzínu na 100 km.
A ta lednička si nevezme ani rozdíl mezi LED denním svícením a standardními H7 (110 W) celkem a v reálu to může dělat max. 0,5% spotřebované energie. Odhadem ani ne velkého panáka (4 cl) benzínu na 100 km.
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
tak to je hustý... já jezdím s tou ledničkou v podstatě pořád hh
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Maximalna zataz na 12V zasuvkach
A kdyby jen s jednou