ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Moderátor: Moderátoři
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
69pavel:
Příspěvek je to zajímavý.
Rozhodně s tebou souhlasím, že radši aditivovat víc než méně, nebo dokonce vůbec.
Jen nevím kde jsi vzal to info o tom, který výrobce jak aditivuje nebo ne, ale to je jedno. Každý bude tvrdit něco jiného.
Já tě jen chci požádat jaké přesně aditivum od Bishopu používáš pro své CRDI a zda by to aditivum bylo vhodné i pro motory s DPF filtrem.
Díky předem.
Příspěvek je to zajímavý.
Rozhodně s tebou souhlasím, že radši aditivovat víc než méně, nebo dokonce vůbec.
Jen nevím kde jsi vzal to info o tom, který výrobce jak aditivuje nebo ne, ale to je jedno. Každý bude tvrdit něco jiného.
Já tě jen chci požádat jaké přesně aditivum od Bishopu používáš pro své CRDI a zda by to aditivum bylo vhodné i pro motory s DPF filtrem.
Díky předem.
HYUNDAI Tucson 1,6 T-GDI HEV 4x4 AT N-Line Premium - Dark Knight
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 100 kW 4WD AT STYLE Thunder grey 17.2.2016
Chevrolet Cruze 1,8 LTZ
Renault Laguna II 1,6 16V
Renault Laguna 1,8
Wartburg 353
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 100 kW 4WD AT STYLE Thunder grey 17.2.2016
Chevrolet Cruze 1,8 LTZ
Renault Laguna II 1,6 16V
Renault Laguna 1,8
Wartburg 353
- Reklama
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
V podstate ma Pavel pravdu. Optimal Diesel z Eurooilu je bez biosložky. Zajimalo by me, kde se dozvim opak?
Kdo pravidelne sleduje a cte věci okolo motoru, tak se dozví, že bioložka skutecne skodi zejména vstrikum a to i u benzinovych motoru. Aditiva pouze oddalí jejich poskození - ale nikdy ucine neeliminují jejich negativním vlivum
Jedinym ucinym resenim je tankování 100 a 98 oktanovych benzinu. Obsahují ETBE, která naopak kvalitu benzinu zlepsuje. Biolozka v podobe lihu tam není
Kdo pravidelne sleduje a cte věci okolo motoru, tak se dozví, že bioložka skutecne skodi zejména vstrikum a to i u benzinovych motoru. Aditiva pouze oddalí jejich poskození - ale nikdy ucine neeliminují jejich negativním vlivum
Jedinym ucinym resenim je tankování 100 a 98 oktanovych benzinu. Obsahují ETBE, která naopak kvalitu benzinu zlepsuje. Biolozka v podobe lihu tam není
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 13 zář 2016, 09:16, celkem upraveno 2 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Me zas pobavilo jak prohani audi a ww.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition 8/2016
Škoda Octavia 2 1,8 TSI 12/2008
Škoda Octavia 2 1,8 TSI 12/2008
ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Me zase pobavila jeho spotreba. Na dalkovce (predpokladam, ze tim chtel rict dalnice?) za 3,6L a ve meste za 4,3L? Tomu opravdu neverim. Leda mesto, kde jede porad plynule. Dalnice ve 130km/h za 3,6L? To se mi trosku nezda.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
ono je mesto a mesto ja radsej po autom brne nejazdim, tam mam aj s moto spotrebu 6l
mna prekvapilo tvrdenie, ze Verva Diesel nie je aditivovane. Povedane pravnicky, tak aditivovana byt musi uz len z principu ze ma cetanove cislo 60. takze nejaky doplnok (aditivum) tam byt musi, lebo EN590 u nafty hovori 51 standard. Vsetko nad je vyhonene bud syntetickou zlozkou, ktora je tiez aditivom) alebo nejakym inym kuzlom
dam iny priklad - moja segra ma P307, hatch. rv2008 s 1,6HDi. k dnesnemu dnu 185 000km. Kupovala ako nove, nikdy nepouzila dodatocnu aditivaciu. Asi polovicu paliva natankovala na INA a MOL (pracovala dlhe roky v Zahrebe), zvysok kde pride. Nepozna nieco ako OMV Maxmotion, Vervu Diesel. Nikdy nemala ziadne problemy, auto jazdi pekne (a s slusnou spotrebou cca 5,2l/100). Je to o palive ktore clovek cerpa. Treba sa vyhybat pofidernym pumpam a to je vsetko
mna prekvapilo tvrdenie, ze Verva Diesel nie je aditivovane. Povedane pravnicky, tak aditivovana byt musi uz len z principu ze ma cetanove cislo 60. takze nejaky doplnok (aditivum) tam byt musi, lebo EN590 u nafty hovori 51 standard. Vsetko nad je vyhonene bud syntetickou zlozkou, ktora je tiez aditivom) alebo nejakym inym kuzlom
dam iny priklad - moja segra ma P307, hatch. rv2008 s 1,6HDi. k dnesnemu dnu 185 000km. Kupovala ako nove, nikdy nepouzila dodatocnu aditivaciu. Asi polovicu paliva natankovala na INA a MOL (pracovala dlhe roky v Zahrebe), zvysok kde pride. Nepozna nieco ako OMV Maxmotion, Vervu Diesel. Nikdy nemala ziadne problemy, auto jazdi pekne (a s slusnou spotrebou cca 5,2l/100). Je to o palive ktore clovek cerpa. Treba sa vyhybat pofidernym pumpam a to je vsetko
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Neo mike,mozna te to pobavilo,bohuzel je to pravda,kdyz jsem letos jel dalkovku na slovaky Frydek Mistek-Dunajska Streda,tak jsem jel pres valachy Vsetin,Trencin po okreskach,nechtelo se mi platit 10Ecek za 80 km slovenske dalnice, tam prumer 3.6 zpet jsem jel pres Bytcu tak se mi prumer zvedl na 3.8 dle PP,jinak presne dle tankovani to bylo 19.9 litru a najel jsem 537 KM coz dela prumer 3.70l/100 km
jinak v lete mam po meste standart 4.3-4.5, v zime 4.7-5.0 , do prace to mam cca 18 km ,ztoho 65% cesty mesto,par semaforu,ulicky zbytek 35% mimo mesto ale jak jsem psal za predpokladu ze mam polskou naftu s doplnujicimi aditivy ktere pridavam a delam si tim premiovou naftu a to mam pneu 205/45R16
ke spotrebe na dalnici pokud jedu ciste dalnici plne obsazen(2 dospeli+2 deti-studenti) s klimou, tak pokud to nehonim pres 140 tak jsem porad do 5.3l/100 jinak par fotecek pokud neveris,obr 4 je zminenych 3.6 a 3.8, vyrobil jsem par pohlednic z fotek co mam auticko.
jinak v lete mam po meste standart 4.3-4.5, v zime 4.7-5.0 , do prace to mam cca 18 km ,ztoho 65% cesty mesto,par semaforu,ulicky zbytek 35% mimo mesto ale jak jsem psal za predpokladu ze mam polskou naftu s doplnujicimi aditivy ktere pridavam a delam si tim premiovou naftu a to mam pneu 205/45R16
ke spotrebe na dalnici pokud jedu ciste dalnici plne obsazen(2 dospeli+2 deti-studenti) s klimou, tak pokud to nehonim pres 140 tak jsem porad do 5.3l/100 jinak par fotecek pokud neveris,obr 4 je zminenych 3.6 a 3.8, vyrobil jsem par pohlednic z fotek co mam auticko.
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 13 zář 2016, 12:51, celkem upraveno 3 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
martax píše:Me zas pobavilo jak prohani audi a ww.
martax a co te pobavilo, kdyz mam 100kW na vahu Accika,a kdyz porovnas vahu pasika na jeho kW, pro mne vychazi pomer o neco lepe, jasne v maximalce me pasik udela nebot mu to da 230 mne jenom 215 ale do 190 mu lehce sekunduji,pak uz to tolik nezrychluje na druhou stranu v kopeckach ma vyhodu accik,ma to lip s prevodovane nez pasik
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 13 zář 2016, 12:48, celkem upraveno 1 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Mexican píše:......mna prekvapilo tvrdenie, ze Verva Diesel nie je aditivovane. Povedane pravnicky, tak aditivovana byt musi uz len z principu ze ma cetanove cislo 60.............
nejsi v nemecku ci v jinem zapadnim state aby jsi mel 60 cetanu, u nas premiova paliva maji s bidou 56 cetanu, a to snad jedina Benzina a mozna Mol, ostatni premiovky maji sice o neco min cetanu ale ostatni slozky nafty splnuji premiove hodnoty
nebavim se o maxmotion ktera se vozi z rakouska,ta je nekde jinde
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Pavle, takze tvrdis ze verva Diesel ma s biedou 56 cetanov? mas k tomu nejaky dokaz alebo su to len internetove svaly? (mne je to v zasade fuk, tankujem ako som pisla vyssie a nemam s tym problem)
PS: 5,3 s klimou u 140km/h ja s rovnakym autom nedam aj ked sa postavim na hlavu. A to ani v madarsku . centralnom nemecku na rovine s Aral Ultimate diesel v nadrzi. Asi iny gang
PS: 5,3 s klimou u 140km/h ja s rovnakym autom nedam aj ked sa postavim na hlavu. A to ani v madarsku . centralnom nemecku na rovine s Aral Ultimate diesel v nadrzi. Asi iny gang
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
No zatím nemám dost informací, IX55 mám jen krátce, nicméně, když jsem natankoval v Polsku + VIF zdá se, že spotřeba je nižší. Ale říkám, že zatím nemám dost dat, aby se to potvrdilo definitivně. Když jsem jezdil na naftu z Polska ukazovalo mi to cca 8,8/100 a tady jsem tankoval 2x a samo VIF a spotřeba je cca 9,4/100 . Spotřeby jsou dle tankování doplna-do cvaknutí na stejné pumpě(ČR), ne podle palubáku.
Tratě jezdím podobné, podobným stylem, +- dle předpisů, dost na tempomat a automat v poloze D
Tratě jezdím podobné, podobným stylem, +- dle předpisů, dost na tempomat a automat v poloze D
Naposledy upravil(a) Richard555 dne 13 zář 2016, 13:10, celkem upraveno 1 x.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
mexicane,mas to chiple?? ja jo.mozna bude rozdil tim chipem,navic si premiovou naftu delam sam pomoci pripravku od bishop AL-3014 CTI+VIF
a k te nafte,kdysi delali testy premiovych paliv a zverejnovali to,ani jedna premiovka nemela 60 cetanu,ted testy delaji taky ale uz je nezverejni. jsou ale zdroje ktere to vynesou,tak jak byl napr pripad kdy sem z polska vozili ve velkem panc naftu na jeden nejmenovany statek u Karvine pod dohledem celni spravy a pote se to rozvazelo po cele morave a castecne cechy na vsechny cerpacky vcetne shelu,omv,benziny aj., jedina spolecnost ktera to tenkat nebrala byla tankono,ti si totiz navazi paliva sami.
EDIT: jinak tady jeden sice hodne stary test
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
ale v podstate se od te doby nic nezmenilo,jede to porad ve starych kolejich ,preci ti pumpari nebudou davat neco co nepotrebujes,staci ze platis a to je hlavni,myslim tim za paliva, a tak je to se vsim v tomto slavnem state
a k te nafte,kdysi delali testy premiovych paliv a zverejnovali to,ani jedna premiovka nemela 60 cetanu,ted testy delaji taky ale uz je nezverejni. jsou ale zdroje ktere to vynesou,tak jak byl napr pripad kdy sem z polska vozili ve velkem panc naftu na jeden nejmenovany statek u Karvine pod dohledem celni spravy a pote se to rozvazelo po cele morave a castecne cechy na vsechny cerpacky vcetne shelu,omv,benziny aj., jedina spolecnost ktera to tenkat nebrala byla tankono,ti si totiz navazi paliva sami.
EDIT: jinak tady jeden sice hodne stary test
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
ale v podstate se od te doby nic nezmenilo,jede to porad ve starych kolejich ,preci ti pumpari nebudou davat neco co nepotrebujes,staci ze platis a to je hlavni,myslim tim za paliva, a tak je to se vsim v tomto slavnem state
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 13 zář 2016, 13:51, celkem upraveno 2 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
S tou spotrebou mam aj ja tak zhruba , v meste max 4,8 az 5l. a mimo mesta cca 4.5. ked sa snazim a idem pohodicku tak sa da okolo 4l. Na dialnici do Chorv.som nemal nikdy viac ako 5.3... a jedine cestou tam a naspet som si to prepocitaval podla tankovania. Inak su udaje len z PP. Na dialnici som skusal ist na spotrebu tak pri rovnomernej jazde no nie 130 ale len cca 100ukou tak som vedel spravit 3.8. VIF davam skoro stale ak nezabudnem alebo sa mi nechce liezd do kufra a nalievat.
Pavel, k tomu porovnavaniu z Audi a VW : ono aj oni by museli vediet ze sa chces "pretekat" . mozno mali v aute male dieta a nechceli sa nahanat ale isli pokojne a bezpecne , no to neznamena ze ak by na to dupol ako ty, ze by nemal sancu oproti aj ked vsetci vieme ze vykon mame fajný a v kopcoch NO PROBLEM a ide to ako strela Ale aj mna moze Trabant obehnut niekde na Donovaloch, alebo tlacit sa mi na zadok , no to neznamena ze nemam nanho a ze jeho prditko je vykonnejsie ako moje CRDi
Pavel, k tomu porovnavaniu z Audi a VW : ono aj oni by museli vediet ze sa chces "pretekat" . mozno mali v aute male dieta a nechceli sa nahanat ale isli pokojne a bezpecne , no to neznamena ze ak by na to dupol ako ty, ze by nemal sancu oproti aj ked vsetci vieme ze vykon mame fajný a v kopcoch NO PROBLEM a ide to ako strela Ale aj mna moze Trabant obehnut niekde na Donovaloch, alebo tlacit sa mi na zadok , no to neznamena ze nemam nanho a ze jeho prditko je vykonnejsie ako moje CRDi
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
mikodime jestli to mozna nebudou ti co fandi koncernu DAS AUTO,porad budou tvrdit ze nad ne neni,pritom realita je jina, a potom kdyz stojis v klidu na krizovatce,prijede frajirek v pasiku,mysli si co neni a kdyz skoci zelena a mu piskaj gumicky,dite zrovna asi neveze,ale predvadi se pred slecnou ktera sedi vedle nej, tak mi to neda aby jsem slecne neudelal radost a mladikovi ukazal zada,je mi ale divne ze do 160 -170 jim to zrychluje v pohode ale potom uz jim to tak nezrychluje,ze by ty jejich slavny posledni tezky prevody
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8144
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
https://www.novinky.cz/komercni-clanky/ ... -trhu.html
(je to starsi clanok, ale aj vsetky testy o vynimocnosti VIFu uz maju asi 5 rokov - nic ine som nenasiel, ale uprimne sa mi moc nechcelo hladat
)
ciple to nemam, u rychlosti 140km/h (a teraz sa bavime o tacho, nie GPS) mam otacky asi 3100. Skusal som to kedysi v nemecku (asi 200 000km dozadu) a po vynulovani PP pocas jazdy na asi 50km useku stale iduc tych 140 mi palubak ukazal 6,1. Mne ukazuje trochu viac, ale myslim ze to pod 5,8 nebolo. Preto sa snad neurazis ak tych 5,3 tak nejak nebudem verit.Obute tam boli myslim Kleber Dynaxer, co su velmi slusne pneu prave na spotrebu. Toje ale v zasda easi jedno - aditiva spotrebu neznizuju, aditiva maju za ulohu zlepsova schopnosti paliva (kvalitnejsie horenie, menej usadenin, cistiace schopnosti) a obsahuje ich kazde. Ono vlastne aj MERO (biozlozka) je aditivum, zlepsuje mazacie schopnosti nafty. Samozrejme ma daleko viac negativnych vlastnosti, ale to je tiez jedno
Do noveho auta za 700 000tycek (Tucson) by som asi radsej tankoval premiovejsiu naftu (tz aditivovanu) - bud uz Vervu, Maxxmotion, Drive, atd. Najma ak si ho chcem nechat dlhsie. Ja mam po stvrtmilionu km rozptyl spotrieb max 2 litre (4/100 a 6/100) ale absolutnu vacsinu (143 tankovani) mam okolo 4,9 litra a dalsich 120 tankovani je plus-minus 0,2l takze je to stabilne a dovolim si tvrdit, ze vacsina dieslu ktore som tankoval nijak negativne nevplyvaju na vysku spotreby. Ide skor o zataz auta (napr 1000km dialnicou CZ-DE-FR rychlostou 120-150) to bude brat tych 6. Ja somspokojny, lebo s benalom by mi to bralo minimalne 8
(je to starsi clanok, ale aj vsetky testy o vynimocnosti VIFu uz maju asi 5 rokov - nic ine som nenasiel, ale uprimne sa mi moc nechcelo hladat
)
ciple to nemam, u rychlosti 140km/h (a teraz sa bavime o tacho, nie GPS) mam otacky asi 3100. Skusal som to kedysi v nemecku (asi 200 000km dozadu) a po vynulovani PP pocas jazdy na asi 50km useku stale iduc tych 140 mi palubak ukazal 6,1. Mne ukazuje trochu viac, ale myslim ze to pod 5,8 nebolo. Preto sa snad neurazis ak tych 5,3 tak nejak nebudem verit.Obute tam boli myslim Kleber Dynaxer, co su velmi slusne pneu prave na spotrebu. Toje ale v zasda easi jedno - aditiva spotrebu neznizuju, aditiva maju za ulohu zlepsova schopnosti paliva (kvalitnejsie horenie, menej usadenin, cistiace schopnosti) a obsahuje ich kazde. Ono vlastne aj MERO (biozlozka) je aditivum, zlepsuje mazacie schopnosti nafty. Samozrejme ma daleko viac negativnych vlastnosti, ale to je tiez jedno
Do noveho auta za 700 000tycek (Tucson) by som asi radsej tankoval premiovejsiu naftu (tz aditivovanu) - bud uz Vervu, Maxxmotion, Drive, atd. Najma ak si ho chcem nechat dlhsie. Ja mam po stvrtmilionu km rozptyl spotrieb max 2 litre (4/100 a 6/100) ale absolutnu vacsinu (143 tankovani) mam okolo 4,9 litra a dalsich 120 tankovani je plus-minus 0,2l takze je to stabilne a dovolim si tvrdit, ze vacsina dieslu ktore som tankoval nijak negativne nevplyvaju na vysku spotreby. Ide skor o zataz auta (napr 1000km dialnicou CZ-DE-FR rychlostou 120-150) to bude brat tych 6. Ja somspokojny, lebo s benalom by mi to bralo minimalne 8
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Ja spotrebu neriesim, pisal som co mi ukazuje PP a co som par krat odmeral pri ceste do Chorv. Inak nemam ziadny prehlad, evidenciu kolko tankujem kolko jazdim. Ked treba tak natankujem a ide sa dalel. Jazdime vecsinou dvaja v aute a dialnice len minimalne. Vecsina su to bezne okresne cesty a mesto. VIF davam preventivne pre lepsi pocit kedze je to mala investicia. inak neviem posudit ci sa nieco jeho pouzivanim zlepsilo alebo nie. Len dufam , ze motor bude este tisice km sluzit ako ma, kedze mam naj. 130tis km.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit