ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Moderátor: Moderátoři
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Já se s Vámi nemůžu poměřovat s tím mým splašeným kufrem, mám spotřebu pohybující se mezi cca 7,8 až 11,4 podle toho jestli jedu sám a piánko nebo v plném počtu a s navěšeným obytným karavanem. Ale údaje si vedu, jednak roční, jednak celkové, ale i ro každé braní a za dobu, co ten VIF používám, mi celková spotřeba klesla z 9,43 na 9,13, takže asi tak o 0,3 litru. Na 2,5 litrový motor nic moc, ale stačí to k tomu, aby se tan VIF úsporou zaplatil.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
rozdiel 3,2% mozebyt sposobeny mnohymi faktormi (vacsie zzitie sa s autom, zmena tras, atd). Ak si to prepocitas, tak aditivum (lubovolne) zvysuje, tak ta dodatocne aditivovane palivo vyjde viac nez tie 3% - neakceptujem nazory, ze si kupil 5 litrovu bandasku VIFu a taham sa s tym, prelievam po veceroch a tak to aditivovanie stoji 0,000000000001kc/liter. Aspekt casu je tiez dolezity. Viac ako nizkou spotrebou usetrim vtedy ak s autom nikam nevyrazim (alebo pojdem vicyklom, peso a idealne sluzobakom za ktory nemusim platit)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Jestliže ušetřím na 50 tis. km 0,3 litru na 100 Km, pak to při průměrné ceně 30,90 Kč (minulost i současnost, toto je údaj od r. 2006 do současnosti) dělá 150 litrů nafty, neboli úspora 150 x 30,9 kolem 4,6 tis. Kč. Nemůžeš to přece počítat jen mechanicky podle koeficientu úspory jako třeťák při trojčlence. Má na to vliv i cena nafty za celé období a její pohyby nahoru a dolů. Jestliže 5 litrový kanistr za nějakých 1 360 Kč (já první platil kolem 1 180,-) je na 5 000 litrů nafty, neboli na asi 54 tis. km u mého vozu, pak se VIF zaplatí s naprostou jistotou. Já vím o svém autě naprosto všechno, dokonce i to, kde jsem bral naftu třeba 15. 10. 2006.
To přelévání je fakt nepohodlné, ale já to řeším pomocí trychtýřku do litrové plastové chemické láhve s odměrnou stupnicí a dvojím uzávěrem, podle které pak odlévám do nádrže a tak nějak ani nerozleji.
K těm vlivům na spotřebu v prvních letech mi spotřeba rostla z 9,26 v r. 2006 na 9,58 v r. 2008, pak jsem začal s VIF a postupně zase sklesala až na 8,48 letos. V průměru je to 9,18 za celé období a tedy od r. 2008 o těch cca 0,3 litru.
Primárním cílem ale není úspora nafty, leč ošetření třecích ploch mechanických součástí na příslušenství motoru a částečně i v motoru (hlavně ventily a sedla). A důležité je, že v důsledku úspor na spotřebě ta ochrana nic nestojí.
To přelévání je fakt nepohodlné, ale já to řeším pomocí trychtýřku do litrové plastové chemické láhve s odměrnou stupnicí a dvojím uzávěrem, podle které pak odlévám do nádrže a tak nějak ani nerozleji.
K těm vlivům na spotřebu v prvních letech mi spotřeba rostla z 9,26 v r. 2006 na 9,58 v r. 2008, pak jsem začal s VIF a postupně zase sklesala až na 8,48 letos. V průměru je to 9,18 za celé období a tedy od r. 2008 o těch cca 0,3 litru.
Primárním cílem ale není úspora nafty, leč ošetření třecích ploch mechanických součástí na příslušenství motoru a částečně i v motoru (hlavně ventily a sedla). A důležité je, že v důsledku úspor na spotřebě ta ochrana nic nestojí.
Naposledy upravil(a) Espero dne 13 zář 2016, 17:21, celkem upraveno 2 x.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
a to je presne to co som pisal. Vy si zoberiete len cenu kanistru. Ale vobec neriesite, ze tym prelievanim stravite celkovo dost casu. A cas su peniaze. Takze asi tak niesom ziadny odporca aditiv, prave naopak. Ale tak nejak si snazim urobit ciaru kedy je to uz otroctvo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Čas v tomto případě nejsou peníze, protože v tomto čase nevykonávám výdělečnou činnost, mohl bych se třeba dívat na Branky body, nebo hladit partnerku po zadku, ale peníze to z povahy té činnosti nejsou.
Co se týká času, pak do té chemické lahve trvá přelití kolem 2 minut, takže na celý kanistr spotřebuji 10 minut. I kdybych to přepočítal částkou cca 2 500,- Kč na hodinu, což by odpovídalo dolní hranici mé profesní sazby, tak by to dělalo ve ztrátě času max. 500,- Kč na 54 tis. km.
Co se týká času, pak do té chemické lahve trvá přelití kolem 2 minut, takže na celý kanistr spotřebuji 10 minut. I kdybych to přepočítal částkou cca 2 500,- Kč na hodinu, což by odpovídalo dolní hranici mé profesní sazby, tak by to dělalo ve ztrátě času max. 500,- Kč na 54 tis. km.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Aký zmysel ma evidovat si kde tankujem, kolko tankujem a ine vydavky okolo auta? + evidenciu odkladat roky?? Ked nieje auto sluzobne, nikto ti to nepreplati tak naco? Ci aj stravu, oblecenie , zdravotnu starostlivost evidujes a na konci zivota spocitas kolko ta stál život? či?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
No to je kvůli tomu, že to mám na počítači, má to smysl jen potud, že se podle toho třeba dá zjistit, kudy jsem se potuloval a jaké mám vlastně teritorium pohybu. Nijak zvláštní smysl to nemá, a není to o o tom, kolik stál život, ale kolik stálo auto. A mimochodem mi to počítá i dopředu, kdy je vhodný čas k prodeji vozu právě podle průběhu těch jednotlivých výdajů. Říká se tomu Harris Wilsonova funkce minimalizace výdajů. To by samo o sobě bylo také k ničemu, ale podle toho si můžeš řídit, aspoň do jisté míry utrácení a likviditu, abys na tu výměnu vozu měl, když dopředu víš, kdy bys ho měl prodat. Musím ale říci, že H1 je naprosto výjimečný vůz průběhem nákladů a že se k žádnému takovému prodejnímu scénáři neschyluje, ještě nikdy jsem neměl jiné auto s tak málo kolísavými (volatilními) náklady v čase. I když kilometrické náklady jsou logicky vyšší než u těch malých bublifuků.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Tak to je konec tady v tom vlákně s váma.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Ono resit 40 haleru na litr nema zadny smysl pro nikoho. To je pakatel. Spise jde o to, zda aditiva maji nejaky ucinek nebo ne. To uz si musi kazdy zodpovedet sam. A ze si jednou za cas odleju do lahvicky 45ml aditiva a to dam do kufru nepovazuji za otroctvi.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
V časopise AutoEXPERT 07+08/2016 byl článek mj. i o čistících schopnostech benzinů. Testován byl mj. Shell V-POWER Nitro 95, Eurooil Optimal 95E
Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
tak mi to nedalo a po dlouhe dobe jsem vynuloval palubak abych zjistil v jake kondici je motor pri 140 tady mam dve videa,jedno cca kolem 140 druhe kolem 120
prvni: https://youtu.be/wWQII0_OyGw
Vynulovani palubaku GPS 49.7644669N, 18.6900869E cil 49.8345000N, 18.9816969E
vyskovy profil Stoupání: 711 m Klesání: 725 m ujeto 24km
druhe: https://youtu.be/WURfRQz8t24
GPS 49.7850233N, 18.8051644E cil 49.7677800N, 18.6315075E vyskovy profil Stoupání: 535 m
Klesání: 469 m 13km
rano ujeto cca 25 km pred nulovanim palubaku,coz je neprohrate auto(nemluvim o teplote motoru), po vynulovani se prumer pohybuje kolem 5.5l/100km,ale kdyz jedu dal 250km a vic tak pak to jde dolu na mych drive zminenych 5.3l/100 pri te rychlosti z prvniho videa ,napr Ostrava - Praha, takze zrejme rozdil ve chipovani motoru oproti zakladnimu nastaveni 81kW z vyroby kdy to pri tech rychlostech papa trochu vice jak psal mexican asi jiny gang
prvni: https://youtu.be/wWQII0_OyGw
Vynulovani palubaku GPS 49.7644669N, 18.6900869E cil 49.8345000N, 18.9816969E
vyskovy profil Stoupání: 711 m Klesání: 725 m ujeto 24km
druhe: https://youtu.be/WURfRQz8t24
GPS 49.7850233N, 18.8051644E cil 49.7677800N, 18.6315075E vyskovy profil Stoupání: 535 m
Klesání: 469 m 13km
rano ujeto cca 25 km pred nulovanim palubaku,coz je neprohrate auto(nemluvim o teplote motoru), po vynulovani se prumer pohybuje kolem 5.5l/100km,ale kdyz jedu dal 250km a vic tak pak to jde dolu na mych drive zminenych 5.3l/100 pri te rychlosti z prvniho videa ,napr Ostrava - Praha, takze zrejme rozdil ve chipovani motoru oproti zakladnimu nastaveni 81kW z vyroby kdy to pri tech rychlostech papa trochu vice jak psal mexican asi jiny gang
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Rozhodl jsem se vyzkoušet zde opěvovaný VIF, ale jsem na rozpacích z dávkování. Na 125ml láhvičce je uvedeno,že stačí na 40-60 litrů, tj.dávkování cca 1: 350 až 500 a na oficiálních stránkáf VIFu je dávkování 1: 1000, tzn. láhvička na 125 litrů nafty.
Co je správné ?
Co je správné ?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 100kW,4x4, Best of Czech GO, bílá polar
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
Renault Kadjar 2016 1,2 Tce, barva cosmic blue, Intense,Pack City,Pack Winter - prodán
Renaut Koleos 2009 2.0 DCI 127 kW, Privilegee - prodán
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Doporučuji dodržovat údaje na balení!! Jiné je na 125ml balení a jiné u 500ml balení.Já dávám lahvičku 125 ml do nádrže na cca 40 l. Ale když si odlévám z 500ml balení,tak si do té samé lahvičky naleju pouze do půlky.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
Je možné, že v malém balení je jiná koncentrace , aby jedna lahvička zhruba vyšla na jednu nádrž. Bohužel se tím vytváří zmatky, podle mě by bylo lepší než snížit koncentraci a tedy lít 125ml do 60l nafty, zmenšit balení např. na 60ml (pro 60l nafty) a bez rozdílu balení použít jeden a ten samý přípravek se stejným použitím koncentrací i názvem Dle mě je to důvěryhodnější řešení.......
Já osobně mám v dílně 5l kanystr zimního VIF a vždy si za čas naleju do 500ml plechovky od VIF a používám celoročně ten zimní......
Já osobně mám v dílně 5l kanystr zimního VIF a vždy si za čas naleju do 500ml plechovky od VIF a používám celoročně ten zimní......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: ADITIVA DO NAFTY V ZIMĚ I V LÉTĚ ?
a všimli jste si, že ta malá lahvička již není průhledná, aby nebylo vidět, jak se mění barva (složení?) VIFu oproti původní receptuře?
jinak máte pravdu, v malé lahvičce je to již s něčím naředěné
jinak máte pravdu, v malé lahvičce je to již s něčím naředěné
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic