Výměna oleje u 1.6 GDI
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Shell 5w-40 je taky dobry, ale není to syntetika jako Ravenol . Sebelepsi olej ale casem ztraci na svých přednostech a proto je lepsi menit casteji levnejsi olej, nez tam nechavat cely vymeny interval(nebo ho dokonce prekracovat) s nejakym super vesmirnym olejem
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
- Reklama
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
hlavne sa nedá porovnať bežná konfekčná 5W40 s akoukoľvek 0W40 - to je už vyšší level či s PAO-ester alebo bez. Ale bežnému autu na bežné jazdenie 5W40 nerobí problém hlavne ak 15 000 bude strop a lepšie keď to bude 10 000. Plus priamy vstrek bude mať problém s karbonom tak či onak... určite aspoň ten VIF...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
...a nebo Vervu 100
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Kdo z Vas tu da ruku do ohne za to, ze tam ty aditiva jsou přinejmenším ve stejnem množství jako před 2 lety, když Verva 100 vyhrala test 100 oktanovych benzinu?
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
další poznatky:
PAO a estery
(zůstaňme u těchto jednoduchých označení, neboť odborné chemické názvy jsou značně složité).
I tyto dva typy syntetických bází jsou však při komponování syntetického automobilového oleje v různém poměru míšeny, aby konečný produkt těžil z jejich kladných vlastností a záporné se vzájemně doplnily nebo dokonce vyrušily. Jako příklad lze uvést, že syntetické oleje typu PAO při dlouhodobém styku s gumou způsobují její smršťování, což by v motoru způsobilo potíže zejména s různými těsněními. Naproti tomu syntetické oleje na bázi esterů způsobují bobtnání gumy. A tak se při komponování automobilových olejů využívá těchto protichůdných vlastností a vhodným poměrem se jejich negativní vlastnosti vyruší.
Estery mají jednu velmi důležitou kladnou vlastnost, která je dána jejich molekulární stavbou a polaritou částic, a to je přilnavost ke kovovým materiálům, což způsobuje, že se po dlouhou dobu drží na kolmých plochách a nestékají, čímž jednak tyto plochy konzervují, neboť jsou na ně navázány antioxydační přísady, a navíc zabraňují nadměrnému opotřebení třecích ploch nad hladinou olejové lázně při nastartování motoru po delší odstávce. I když teoreticky lze říci, že samotná olejová esterová báze má "lepší" vlastnosti, než čistá PAO báze, tak prakticky se rozdíly stírají, s ohledem na skutečnost, že automobilové oleje jsou komplikované sloučeniny složené z mnoha komponent. Navíc je v označení "syntetický" poněkud nejasno. Názvem "syntetický" jsou dnes označovány dva typy automobilových olejů, které se však podstatně liší výrobní technologií. Jsou to jedna automobilové oleje založené na skutečně syntetických základech, kterými jsou PAO a estery (pro zjednodušení je nazveme PAO). Na druhé straně se dnes označují jako "syntetické" automobilové oleje v podstatě na minerální bázi, zušlechtěné tzv. technologií VHVI, kterou se dosahuje vysokých hodnot viskozity, původně dosažitelných pouze u skutečně syntetických olejů. PAO jsou skutečně plně syntetické oleje, dá se říci "ze zkumavky". Oleje založené na moderní technologii VHVI jsou zjednodušeně řešeno minerální oleje zušlechtěné technologií (říkejme jim "VHVI oleje") a označení „syntetický“ není z "puristického" hlediska zcela namístě. Nelze však říci, že označení automobilových VHVI olejů jako "syntetické" je podvod, neboť po sporu v roce 1999, ve kterém Mobil napadl Castrol za klamání zákazníku, když své produkty založené na VHVI technologii začal nazývat "syntetické", National Advertising Division (NAD) (instituce Council of Better Business Bureaus) dala souhlasné stanovisko s používáním slova “syntetický” i pro produkty založené na VHVI technologii, zejména s ohledem na plnou srovnatelnost jejich vlastností a skutečností, že motoristická veřejnost chápe název "syntetický" jako synonymum "vysoce výkonný" a nikoliv jako princip podstaty vzniku. Dalším důvodem byla zejména skutečnost, že při zpracování minerální báze VHVI technologií dojde k tak zásadním změnám ve složení a k tak podstatným změnám v samotné látkové struktuře původně minerální olejové báze, že ani označení "minerální" už není namístě, protože výsledný produkt postrádá některé esencionální vlastnosti minerálních látek, byť z hlediska požadavků na automobilový olej nežádoucí. Nabízící se označení "polosyntetický" však již bylo obecně chápáno jako mix plně syntetického a minerálního automobilového oleje v různém poměru. Důsledkem tohoto "oficiálního" stanoviska bylo, že postupně několik výrobců přešlo od PAO k levnější VHVI technologii. Důležitější než spory o "jazykovou čistotu" označení je skutečnost, že z hlediska praktického se rozdíly v kvalitě pohybují mimo rozsah praktického významu. V běžném provozu produkčních motorů nedává smysl používat nejdražší špičkové syntetické oleje, protože jejich vlastnosti nebudou zdaleka využity, tím méně, pokud ani sám výrobce výkonné syntetické oleje nepředepisuje. Běžnému motoristovi je zcela lhostejné, zda olej, který používá je syntetický, polosyntetický či minerální, hlavně že plní dokonale svůj účel, a to už dnes dokáží pro většinu produkčních motorů s rezervou i oleje minerální.
Více na: http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... -2937.html
Copyright © Motorkari.cz
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva, o níž bude pojednáno v příštím dílu. Porovnáním údajů na obrázku 2 s hodnotami v tabulce je také možné zjistit, že oleje SAE xW/40 neudržují letní hodnotu své viskozitní třídy během celého výměnného intervalu (viskozita olejů může klesnout pod 12,5 mm2s-1). Nízkoteplotní vlastnosti však oleje drží po celou dobu svého provozu. Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji.
--------------------
z toho všeho mi vyplývá, že výrobce stejně nepředepisuje plnou syntetiku (tak je to zbytečné) a navíc hydrokrak s esterovými aditivy bude plně dostatečný a nebude mít ty negativní vlastnosti na těsnění jako čistý PAO, jako že mi z tabulky vychází že PAO není špička, špička je ESTERový základ...
PAO a estery
(zůstaňme u těchto jednoduchých označení, neboť odborné chemické názvy jsou značně složité).
I tyto dva typy syntetických bází jsou však při komponování syntetického automobilového oleje v různém poměru míšeny, aby konečný produkt těžil z jejich kladných vlastností a záporné se vzájemně doplnily nebo dokonce vyrušily. Jako příklad lze uvést, že syntetické oleje typu PAO při dlouhodobém styku s gumou způsobují její smršťování, což by v motoru způsobilo potíže zejména s různými těsněními. Naproti tomu syntetické oleje na bázi esterů způsobují bobtnání gumy. A tak se při komponování automobilových olejů využívá těchto protichůdných vlastností a vhodným poměrem se jejich negativní vlastnosti vyruší.
Estery mají jednu velmi důležitou kladnou vlastnost, která je dána jejich molekulární stavbou a polaritou částic, a to je přilnavost ke kovovým materiálům, což způsobuje, že se po dlouhou dobu drží na kolmých plochách a nestékají, čímž jednak tyto plochy konzervují, neboť jsou na ně navázány antioxydační přísady, a navíc zabraňují nadměrnému opotřebení třecích ploch nad hladinou olejové lázně při nastartování motoru po delší odstávce. I když teoreticky lze říci, že samotná olejová esterová báze má "lepší" vlastnosti, než čistá PAO báze, tak prakticky se rozdíly stírají, s ohledem na skutečnost, že automobilové oleje jsou komplikované sloučeniny složené z mnoha komponent. Navíc je v označení "syntetický" poněkud nejasno. Názvem "syntetický" jsou dnes označovány dva typy automobilových olejů, které se však podstatně liší výrobní technologií. Jsou to jedna automobilové oleje založené na skutečně syntetických základech, kterými jsou PAO a estery (pro zjednodušení je nazveme PAO). Na druhé straně se dnes označují jako "syntetické" automobilové oleje v podstatě na minerální bázi, zušlechtěné tzv. technologií VHVI, kterou se dosahuje vysokých hodnot viskozity, původně dosažitelných pouze u skutečně syntetických olejů. PAO jsou skutečně plně syntetické oleje, dá se říci "ze zkumavky". Oleje založené na moderní technologii VHVI jsou zjednodušeně řešeno minerální oleje zušlechtěné technologií (říkejme jim "VHVI oleje") a označení „syntetický“ není z "puristického" hlediska zcela namístě. Nelze však říci, že označení automobilových VHVI olejů jako "syntetické" je podvod, neboť po sporu v roce 1999, ve kterém Mobil napadl Castrol za klamání zákazníku, když své produkty založené na VHVI technologii začal nazývat "syntetické", National Advertising Division (NAD) (instituce Council of Better Business Bureaus) dala souhlasné stanovisko s používáním slova “syntetický” i pro produkty založené na VHVI technologii, zejména s ohledem na plnou srovnatelnost jejich vlastností a skutečností, že motoristická veřejnost chápe název "syntetický" jako synonymum "vysoce výkonný" a nikoliv jako princip podstaty vzniku. Dalším důvodem byla zejména skutečnost, že při zpracování minerální báze VHVI technologií dojde k tak zásadním změnám ve složení a k tak podstatným změnám v samotné látkové struktuře původně minerální olejové báze, že ani označení "minerální" už není namístě, protože výsledný produkt postrádá některé esencionální vlastnosti minerálních látek, byť z hlediska požadavků na automobilový olej nežádoucí. Nabízící se označení "polosyntetický" však již bylo obecně chápáno jako mix plně syntetického a minerálního automobilového oleje v různém poměru. Důsledkem tohoto "oficiálního" stanoviska bylo, že postupně několik výrobců přešlo od PAO k levnější VHVI technologii. Důležitější než spory o "jazykovou čistotu" označení je skutečnost, že z hlediska praktického se rozdíly v kvalitě pohybují mimo rozsah praktického významu. V běžném provozu produkčních motorů nedává smysl používat nejdražší špičkové syntetické oleje, protože jejich vlastnosti nebudou zdaleka využity, tím méně, pokud ani sám výrobce výkonné syntetické oleje nepředepisuje. Běžnému motoristovi je zcela lhostejné, zda olej, který používá je syntetický, polosyntetický či minerální, hlavně že plní dokonale svůj účel, a to už dnes dokáží pro většinu produkčních motorů s rezervou i oleje minerální.
Více na: http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... -2937.html
Copyright © Motorkari.cz
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva, o níž bude pojednáno v příštím dílu. Porovnáním údajů na obrázku 2 s hodnotami v tabulce je také možné zjistit, že oleje SAE xW/40 neudržují letní hodnotu své viskozitní třídy během celého výměnného intervalu (viskozita olejů může klesnout pod 12,5 mm2s-1). Nízkoteplotní vlastnosti však oleje drží po celou dobu svého provozu. Na konci životnosti pak může u hodně degradovaného motorového oleje docházet k nárůstu viskozity díky nahromadění produktů oxidačního stárnutí v oleji.
--------------------
z toho všeho mi vyplývá, že výrobce stejně nepředepisuje plnou syntetiku (tak je to zbytečné) a navíc hydrokrak s esterovými aditivy bude plně dostatečný a nebude mít ty negativní vlastnosti na těsnění jako čistý PAO, jako že mi z tabulky vychází že PAO není špička, špička je ESTERový základ...
- Přílohy
-
- tabulka 2.JPG (27.93 KiB) Zobrazeno 1916 x
-
- tabulka.JPG (50.78 KiB) Zobrazeno 1916 x
I30 kombi GDi gdh
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Pokud mam za stejny peniz PAO a nebo nejaky obycejny hydrokrak, tak volim PAO. Jako kdybych si za stejny peniz mel vybral mezi svickovou se sesti a nebo rohlikem s maslem.Běžnému motoristovi je zcela lhostejné, zda olej, který používá je syntetický, polosyntetický či minerální, hlavně že plní dokonale svůj účel, a to už dnes dokáží pro většinu produkčních motorů s rezervou i oleje minerální.
Jako jasne, tim rohlikem se najim taky
99% lidi nemá o nejakem PAO ani predstavy natoz predstavy o nejakych tridach základových oleju. Viz toto forum, kde tak 3-4 lidi vi o cem je vlasne rec.sám výrobce výkonné syntetické oleje nepředepisuje
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Ja len viem,že kto maže ten jede.
Preto vymením prvý krát po 5.000,potom po 10.000km a potom už ostanem každých 15.000km.A za 4 až 5 rokov pokial sa bude dať tak vymením auto.
Preto vymením prvý krát po 5.000,potom po 10.000km a potom už ostanem každých 15.000km.A za 4 až 5 rokov pokial sa bude dať tak vymením auto.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Výměna oleje u 1.6 GDI
Dokazu se orientovat v letni a zimni hustote, tridach oleju a vlastnostech z nich plynouci. Ale zbytek uz je na me moc
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Tak mě mamka informovala, po mém doporučení dřívější první výměny oleje na její Kia ceed 2016 1,6GDi, že v servisu KIA v autosalonu Louda Pardubice od nového roku neakceptují vlastní olej a za olej chtějí 3000Kč + práci....to se zbláznili ...tak už obvolává konkurenci a radši si někam popojede...to je 750% marže za materiál když 1L sudového stojí 115Kč a je tam cca 3,5L...v listopadu v Hyundai mě to vyšlo komplet na 1150Kč...doufám, že to nebude to samé u Hyundai HB
I30 kombi GDi gdh
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Nic nenormálního, mě řekli za výměnu u CRDi 4500,-. Dovést vlastní olej, nechat vyměnit v autorizáku a nechat zapsat do servisní knížky.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
vzal bych tu Kiu do toho servisu, kde jsi platil těch 1.150,- ... však je to stejný motor... a navíc, kvůli záruce určitě nemusíš navštívit autorizák KIARadunov píše:Tak mě mamka informovala, po mém doporučení dřívější první výměny oleje na její Kia ceed 2016 1,6GDi, že v servisu KIA v autosalonu Louda Pardubice od nového roku neakceptují vlastní olej a za olej chtějí 3000Kč + práci....to se zbláznili ...tak už obvolává konkurenci a radši si někam popojede...to je 750% marže za materiál když 1L sudového stojí 115Kč a je tam cca 3,5L...v listopadu v Hyundai mě to vyšlo komplet na 1150Kč...doufám, že to nebude to samé u Hyundai HB
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
a jeste rejzujou, byl jsem pri vymene oleje na svym GDI, dovezl jsem si 4x1l, nalili tam rovny 3l a vic ani ranu (auto vykapavalo asi hodinu), oleje mam presne 3/4 nahore mezi ryskama, to at pak tvrdi jak tam nalejou tech 3,5 to uz by teklo pomalu vrchem ven
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
Já mám zkušenosti, že tam nalijí to co je v servisní knížce. Potom je výsledek, že olej mám nad ryskou. Příště dovezu jen 5 litrů oleje a víc mi tam nedají. Nebo ještě lépe, jak bude olej nad ryskou, tak okamžitě odpustit. Už mě to nebaví vytahovat injekční stříkačkou
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
myšleno celkem ...550Kč vlastní olej s dopravou domů zdarma...600Kč filtr, těsnění a prácevorlajz píše:
vzal bych tu Kiu do toho servisu, kde jsi platil těch 1.150,- ... však je to stejný motor... a navíc, kvůli záruce určitě nemusíš navštívit autorizák KIA
na KIU by to vyšlo dráž, nebyla by sleva 25% na práci
celkově jsem to sem psal jako odstrašující případ autorizovaného servisu
Jinak já měl přelito hned u funglovky 1cm nad rysku...
jinak v práci jako benefit máme 10% slevu na auta a práci u Bartha, teď vidím že si to můžou bez problému dovolit , podojí zas jinde...
I30 kombi GDi gdh
Re: Výměna oleje u 1.6 GDI
To s tou funglovkou taky nechápu. Měl jsem to stejně. Jak podle prodejce, tak podle servisáka to je v pořádku. Tak potom mám asi špatnou měrku oleje v autě.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW