četli jste tohle téma?
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 61#p486046
náš slavný motor má evidentně interní EGR kvůli D-CVVT i když jsem myslel, že nemá žádný, tak že další lež od prodejce
![Hyundai :hyu:](./images/smilies/eusa_boohoo.gif)
?
tak si myslím, že nějaká optimalizace ke zlepšení pružnosti, pravděpobně ,,zvýšení spotřeby" a čistší motor, by zřejmě možná byla
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ale nejspíš by to neprošlo měřením emisí
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
protože je tady rozpor rekoperace výfukových plynů a bohatosti směsi, když se zbaví rekoperace tak to je směs čistší o cca 10 až 20% a to může být i rozdíl výkonu pro pružnost motoru při ne naplno sešlápnutým plynu ale pak určitě nevyjdou emise při měření...ten interní EGR je v činnosti snad pořád krom volnoběhu a režimu řežimu VOT (plně otevřená klapka)
a jak se zde píše motory s přímým vstřikem používají spíše chudou směs než základní stechiometrický poměr alias poměr lambda, možná krom řežimu VOT (plně otevřená klapka), kdy snad ve vysokých otáčkách je směs mírně bohatší...těžko říct, to ví jen výrobce nebo chiper
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, ty články jsou obecné...ale pokud to je pravda tak to je další slabina kde by se dalo optimalizovat...a pak že GDi už pracují z výroby na limitu, na limitu ano ale chudosti směsi...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1%C ... A1n%C3%ADm
neříkám, že na grafu z měření výkonu se zvednou špičky výkonu a točivého momentu ale průběh při běžné jízdě bez plného sešlápnutí plynu by se tím mohl zlepšit, což by mělo největší přínos pro každého z nás...
pokud máte nějaké bližší informace, tak mě opravte, každopádně v tom je myšlenka...