autobaterie AGM - GDi start/stop
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
autobaterie AGM - GDi start/stop
Ahoj majitelé ,
mám i30 GDi od května 2016 se systémem start/stop, tudíž v autě je montovaný akumulátor AGM, na tu je třeba "lepší" nabíječka, např. moje mikroprocesorová to na zimní režim umožňuje, tuto baterku je třeba nabíjet menším proudem / pomaleji. Je to baterie bezúdržbová olověná s kalciem a skelnými vlákny. Nabíjet by se neměla větším napětím než 14,6V. Mám v autě ve zdířce zapalovače takový udělátko co má 2x výstup USB na nabíjení a mezi konektory je LCD displej který ukazuje napětí. S autem často nejezdím, v neděli jsme měl hodně krátkých startů a pak 4 dny stálo. Po 4 dnech jsem tam strčil tento přípravek a zjistil že na baterii mám 12,0V, což značí, že baterie má do 25% své kapacity. Mráz zapřičiňuje omezení kapacity akumulátoru. Proto když chceme akumulátor naplno nabít je třeba aby se vymontoval z auta, vzal domů, srovnaly se teploty a pak ji nabít. Jenže tím se mi zakóduje autorádio, vymažou se i další věci jako paměť ECU apod. Takže jsem akumulátor dal při teplotách kolem 0°C nabíjet v autě. Pamatuji si z autosalonu že mi říkali že mínus nabíječky se má připojit až za elektroniku na svorce baterie, takže kdekoliv na černý kostřící kabel kde není izolace. Plus se připojí po odklopení krytu na plusovém pólu na nerezový plech tvaru ,,Z". Po pár hodinách nabíječka signalizovala zelenou - plné nabití. Ok odpojil jsem nabíječku, po chvíli přeměřím a zjišťuji že vlivem mrazu se nabila jen na 12,4V což je cca 50% kapacity akumulátoru. Ideální hodnota kdy je baterie nabitá na 100% je 12,7 až 12,8V. Druhý den (včera) jsem vzal auto do práce a cestu natáhl na 20km aby se to zas trochu dobilo. Po dojetí a chvíli klidu naměřím opět okolo 12,4V. S takovým napětím by ani neměl fungovat systém start/stop, je to jako jeden z těch cca 15ti faktorů kdy nefunguje. Domů jsem jel 8km na 2 starty. Po přijetí jsem naměřil 12,3V na zapalovači (tzn. na polech cca 12,5V) . Dnes okolo oběda to jdu přeměřit a napětí baterie 12,2V a v zapalovači jsem naměřil 12V (zřejmě je na kabeláži odpor). Ještě včera během jízdy alternátor dobíjel 14,4 až 14,6V na zapalovači. Pokud k tomu lze připočítat odchylku 0,2V do mínusu, tak by mě vyšlo 14,8V (až někam pojedu přeměřím na pólech baterky), což by znamenalo, že dobíjí moc vysokým napětím, vzhledem k poznatkům co jsem o baterkách AGM pochytil na internetu. Taky by tento akumulátor měl déle vydržet (životnost), je to na úrovni gelové baterie. Stojí od 3000Kč. Vydrží bez poškození vybitá až 14 dní, gelová až 4 týdny, obyčejná do 2 dní.
Je to tak trochu začarovaný kruh v zimě. Kapacita baterie se třeba při -20°C může snížit až na 30%, odběr při startování se zdvojnásobí oproti létu. Ještě když do toho započtu chování oleje v zimě, že už po 6ti studených startech se zkondenzovanou vodou v bloku kontaminuje olej na kritickou mez a je pak třeba to projet cca 50km slušným tempem aby se voda z oleje odpařila do sání. A to ani nepočítám ředění oleje benzínem při studených startech kdy vstřikováním ve válci se dostane benzín do oleje vlivem vůle pístu ve válci mimo provozní teplotu. V létě baterce zas vadí ještě víc vysoké teploty, ty prý baterie nejvíce ničí a v zimě se to jen projeví.
Neuvádím to jako problém ale spíš diskusi, kde můžete uvést své měření a zkušenosti.
Když někdo vezmete multimetr a půjdete změřit stávající napětí v klidu na akumulátoru u GDi, tak budu rád na porovnání. děkuji
mám i30 GDi od května 2016 se systémem start/stop, tudíž v autě je montovaný akumulátor AGM, na tu je třeba "lepší" nabíječka, např. moje mikroprocesorová to na zimní režim umožňuje, tuto baterku je třeba nabíjet menším proudem / pomaleji. Je to baterie bezúdržbová olověná s kalciem a skelnými vlákny. Nabíjet by se neměla větším napětím než 14,6V. Mám v autě ve zdířce zapalovače takový udělátko co má 2x výstup USB na nabíjení a mezi konektory je LCD displej který ukazuje napětí. S autem často nejezdím, v neděli jsme měl hodně krátkých startů a pak 4 dny stálo. Po 4 dnech jsem tam strčil tento přípravek a zjistil že na baterii mám 12,0V, což značí, že baterie má do 25% své kapacity. Mráz zapřičiňuje omezení kapacity akumulátoru. Proto když chceme akumulátor naplno nabít je třeba aby se vymontoval z auta, vzal domů, srovnaly se teploty a pak ji nabít. Jenže tím se mi zakóduje autorádio, vymažou se i další věci jako paměť ECU apod. Takže jsem akumulátor dal při teplotách kolem 0°C nabíjet v autě. Pamatuji si z autosalonu že mi říkali že mínus nabíječky se má připojit až za elektroniku na svorce baterie, takže kdekoliv na černý kostřící kabel kde není izolace. Plus se připojí po odklopení krytu na plusovém pólu na nerezový plech tvaru ,,Z". Po pár hodinách nabíječka signalizovala zelenou - plné nabití. Ok odpojil jsem nabíječku, po chvíli přeměřím a zjišťuji že vlivem mrazu se nabila jen na 12,4V což je cca 50% kapacity akumulátoru. Ideální hodnota kdy je baterie nabitá na 100% je 12,7 až 12,8V. Druhý den (včera) jsem vzal auto do práce a cestu natáhl na 20km aby se to zas trochu dobilo. Po dojetí a chvíli klidu naměřím opět okolo 12,4V. S takovým napětím by ani neměl fungovat systém start/stop, je to jako jeden z těch cca 15ti faktorů kdy nefunguje. Domů jsem jel 8km na 2 starty. Po přijetí jsem naměřil 12,3V na zapalovači (tzn. na polech cca 12,5V) . Dnes okolo oběda to jdu přeměřit a napětí baterie 12,2V a v zapalovači jsem naměřil 12V (zřejmě je na kabeláži odpor). Ještě včera během jízdy alternátor dobíjel 14,4 až 14,6V na zapalovači. Pokud k tomu lze připočítat odchylku 0,2V do mínusu, tak by mě vyšlo 14,8V (až někam pojedu přeměřím na pólech baterky), což by znamenalo, že dobíjí moc vysokým napětím, vzhledem k poznatkům co jsem o baterkách AGM pochytil na internetu. Taky by tento akumulátor měl déle vydržet (životnost), je to na úrovni gelové baterie. Stojí od 3000Kč. Vydrží bez poškození vybitá až 14 dní, gelová až 4 týdny, obyčejná do 2 dní.
Je to tak trochu začarovaný kruh v zimě. Kapacita baterie se třeba při -20°C může snížit až na 30%, odběr při startování se zdvojnásobí oproti létu. Ještě když do toho započtu chování oleje v zimě, že už po 6ti studených startech se zkondenzovanou vodou v bloku kontaminuje olej na kritickou mez a je pak třeba to projet cca 50km slušným tempem aby se voda z oleje odpařila do sání. A to ani nepočítám ředění oleje benzínem při studených startech kdy vstřikováním ve válci se dostane benzín do oleje vlivem vůle pístu ve válci mimo provozní teplotu. V létě baterce zas vadí ještě víc vysoké teploty, ty prý baterie nejvíce ničí a v zimě se to jen projeví.
Neuvádím to jako problém ale spíš diskusi, kde můžete uvést své měření a zkušenosti.
Když někdo vezmete multimetr a půjdete změřit stávající napětí v klidu na akumulátoru u GDi, tak budu rád na porovnání. děkuji
I30 kombi GDi gdh
- Reklama
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Jak tak na to koukám,tak jsem pěkně nezodpovědný. Napětí na baterce jsem v životě naměřil. Kdysi na s105 umřela baterka zcela z znenadání v létě, dojelo se a druhej den mrtvá. Ve felde umřela baterka na svetlo v kufru, které nevypnulo a u megane když sem x krát startoval s prázdnou nádrží (vada u pohonu na LPG), ale po dobiti ok. U i30 po 2,5 letech neresim a startuje. A dalších tak 5 let doufám řešit nebudu.
Spíš bych se tu chtěl zeptat co se pri odpojení baterky umrtvi a jak to probrat? U minuleho auta to z uživatelského hlediska byly dojezdy oken a autorádio. Tady mam jen dojezd dolů u okna řidiče a pokud ma autorádio nějaké heslo tak ho neznám. Nabijeckam do zapalovace nevěřím. Mam nabíječku z lidlu a auto bez start/stop - tak abych věděl co me po pár letech čeká. U minulého auta bylo v návodu jak nastavit dojezdy i o tom,ze autorádio se zakóduje a jak zadat kód. Tady jsem navod po koupi ze zvědavosti prohlížel a nic takového jsem tam neviděl. Takže jak na tom i30 je?
Spíš bych se tu chtěl zeptat co se pri odpojení baterky umrtvi a jak to probrat? U minuleho auta to z uživatelského hlediska byly dojezdy oken a autorádio. Tady mam jen dojezd dolů u okna řidiče a pokud ma autorádio nějaké heslo tak ho neznám. Nabijeckam do zapalovace nevěřím. Mam nabíječku z lidlu a auto bez start/stop - tak abych věděl co me po pár letech čeká. U minulého auta bylo v návodu jak nastavit dojezdy i o tom,ze autorádio se zakóduje a jak zadat kód. Tady jsem navod po koupi ze zvědavosti prohlížel a nic takového jsem tam neviděl. Takže jak na tom i30 je?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Tak predevsim je to autobaterie urcena k provozu v aute a nasich klimatickych podminkach, takze v lete teploty okolo +40 a v zime -30 musi vsechny baterky snaset v pohode. Samozrejme, ze pokud clovek jezdi casto kratke trasy, je potreba nabijet i z externiho zdroje. V soucasne dobe takto provozuji jednu felicii, kterou mam vylozene na litacku po malomeste, kdy ujedu treba 2km a vypinam motor. Baterku dobijim preventivne kazdy tyden a jeste se mi nestalo, ze bych nenastartoval ikdyz auto par dni stalo v mrazech. Podotykam, ze ta baterie je cca 8let stara.
Faktem, ze ti dost kolisa napeti na baterce bych se vubec nestresoval, pokud je ta baterie schopna bez sebemensiho zavahani nastartovat auto, ktere stoji par dni venku v mrazu. Pokud mas problem s externim nabijenim baterie, doporucuju se proste 1x za tyden sebrat a jet se projet tak 100km idealne v trochu vyssich otackach - 3500+ (130km/h na dalnici) a baterka by se mela v pohode dobit. A samozrejme silne doporucuju start-stop ekoshit vypinat.
Faktem, ze ti dost kolisa napeti na baterce bych se vubec nestresoval, pokud je ta baterie schopna bez sebemensiho zavahani nastartovat auto, ktere stoji par dni venku v mrazu. Pokud mas problem s externim nabijenim baterie, doporucuju se proste 1x za tyden sebrat a jet se projet tak 100km idealne v trochu vyssich otackach - 3500+ (130km/h na dalnici) a baterka by se mela v pohode dobit. A samozrejme silne doporucuju start-stop ekoshit vypinat.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Začne sulfidace desek v akumulátoru a to baterku zničí...probereš ji tak že ji začneš nabíjet chvíli analogovou nabíječkou, protože mikroprocesorová se nechytí, po hodině můžeš dát na mikroprocesorovou...tou nabíječkou do zapalovače bylo myšleno tohle viz příloha - to je na nabíjení telefonů, autokamery apod ne že bych přes zapalovač nabíjel autobaterku
V druhým autě s klasickou údržbovou baterkou mi co den stání padá napětí o 0,2V, ale startuje i s 12,0V, Hyundai taky zatím nezklamal, ale rád se o auto starám a když už si ho takhle ,,šetříme", tak bych nerad aby mi třeba brzy odešla baterka atd, zpravidla je totiž pro baterku samozřejmě lepší když je auto denně v provozu...tím systémem start/stop jsem nemyslel že bych to používal - pravidelně vypínám po startu tlačítkem, ale myslel jsem tím, že když ho necháš v činnosti a bude ti vypínat motor na křižovatkách, tak to znamená, že baterie má minimálně 75% ze své možné kapacity (prostě jedna z pomůcek jak zjistit stav baterie), jinak by to dle nastavení systému z výroby nefungovalo, je to jako jedna z podmínek (jsou vypsané v příručce).
Jezdit 100km po dálnici nemá smysl, protože z teorie vyplývá, že když je mráz, tak ji stejně naplno nedobiješ pokud ji nedáš do tepla +30°C, to ostatně vyplynulo z praxe z mého dobíjení v teplotách kolem nuly kdy jsem se dostal jen na 12,4V (kýžených je cca 12,8V) a nabíječka tento stav považovala za plně nabitý a upozorňuji že nabíječka nemá poruchu.
tady něco o AGM
Výhodou AGM akumulátorů je velký podaný výkon za nízkých teplot,
vysoká odolnost vůči otřesům, zvýšená kapacita při snížení hmotnosti,
absolutní bezúdržbovost – žádné dolévání destilované vody, žádné hlídání
hladiny elektrolytu a rovněž pomalé samovybíjení.
Gelový nebo AGM bezúdržbový akumulátor nebývá vybaven klasickými
šroubovacími zátkami, byť můžeme v některých případech jakési zátky
objevit. Ty však slouží jen k prvotnímu naplnění elektrolytem před uvedením
do provozu. Po jejich uzavření se již nikdy neotevírají. Motocyklové
(automobilové) gelové a AGM akumulátory jsou vždy
AGM akumulátory mají větší aktivní
plochu mřížek, proto dosahují vyšších
startovacích proudů a podávají výborný výkon
za nízkých teplot.
AGM vydrží úplně vybitý 14 dní.
Udává se, že pravidelné vybíjení (cyklické vybíjení/nabíjení) do ztráty 10%
kapacity významně nesnižuje životnost akumulátoru. Vybíjení do poloviny
kapacity snižuje životnost asi na pětinu (5 x ), vybíjení do úplného vybití
snižujeme životnost baterie asi na desetinu (10 x).
Kritickým obdobím se tak stávají zimní měsíce - studené starty za nízkých
teplot a krátké pojížďky, kdy může docházet k hlubšímu vybíjení
(nedobíjení) baterie.
Obecně platí jednoduchá úměra. Čím hlubší vybíjení,
tím kratší životnost baterie.
A i když akumulátor nezamrzne, proč v zimních měsících motorové vozidlo
hůře startuje? Díky vyšší viskozitě oleje a tím většímu odporu, který klade
motor startéru? Ne, to je zcela zanedbatelný důvod. Je to dáno tím, že
vlastnosti akumulátoru velmi závisí na dynamické viskozitě kyseliny sírové a
ta je značně teplotně závislá. Při nižší teplotě sledujeme vyšší viskozitu -
dochází k problematickému míšení elektrolytu, elektrolyt v okolí desek se tak
rychleji vyčerpá. Proto se za nízkých teplot akumulátor chová, jako by měl
vyšší vnitřní odpor, nižší kapacitu. Udává se, že v rozsahu teplot +30°C až -
10°C klesá kapacita akumulátoru cca o 1% s každým stupněm Celsia. Tento
fakt je pak silně závislý na odebíraném proudu. Čím je odebíraný proud větší,
tím je tento pokles kapacity větší (obr. 21). Proto při velkých startovacích
proudech a teplotách pod bodem mrazu, klesá kapacita akumulátoru jen na
zlomek jeho jmenovité hodnoty.
VRLA akumulátor s vázaným elektrolytem AGM - zde je proces nabíjení
prakticky shodný s gelovými akumulátory. Opět se jedná o hermeticky
zapouzdřené akumulátory s vnitřním rekombinačním cyklem se všemi
důsledky z toho plynoucími, včetně rizika destrukce při přebíjení. U AGM
akumulátorů je absolutním pravidlem, že dobíjecí napětí nesmí překročit
14,6V (tedy zde se připouští o něco vyšší napětí než u akumulátorů gelových,
někteří výrobci připouštějí až 14,8V). Pokud bychom napětí 14,6V překročili
(po krátkou dobu, z počátku nabíjení, lze připustit i vyšší napětí k oživení
vybité baterie), zkracujeme jeho životnost. Abychom zajistili bezpečnost
nabíjení, využívá se rovněž při nabíjení AGM akumulátorů tzv. „IU“ nabíjecí
charakteristika. To znamená, že nabíjení zahajujeme konstantním proudem
(I) o velikosti 0,1 jmenovité kapacity (pro 12Ah akumulátor 1,2A), po
dosažení 14,4 až 14,6V přepínáme na nabíjení konstantním napětím (U) o
velikosti 14,4 až 14,6V. Opět je výhodné používat nabíječku s jistou
inteligencí, která sama včas přepne na dobíjení konstantním napětím a ohlídá,
že toto napětí nepřekročí 14,6V. Díky nabíjení konstantním napětím, teče do
akumulátoru, v konečné fázi, jen malý proud. Následovat může i fáze
udržovací, kdy se dobíjí konstantním napětím sníženým na cca 13,6 - 13,8V.
Pokud nemáme „inteligentní“ nabíječku, nabíjíme raději v režimu
konstantního napětí o velikosti do 14,6V. O teplotě akumulátoru při nabíjení
platí stejná pravidla jako pro akumulátory jiného typu. Níže uvádím svorková
napětí 12V odpojeného AGM akumulátoru naprázdno (nesmí být na svorky
připojen žádný spotřebič) a přibližný stav nabití:
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75%
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý
Měření u AGM akumulátoru provádíme nejlépe za 24 hodin od posledního
nabíjení. Pokud se nám podaří AGM akumulátor dostat do stavu hlubokého
vybití (někteří výrobci takto označují pokles napětí AGM akumulátoru už
pod 11,5V – například Yuasa), nemusíme být schopni tento stav řešit. Je to
dáno tím, že akumulátor vykazuje příliš velký vnitřní odpor. Řešením je
pokusit se nabíjet vysokým konstantním napětím (však nejvýše 25V) po dobu
cca 5 minut tak, aby se nám podařilo zvýšit proud protékající akumulátorem.
Pokud se to podaří, máme pravděpodobně vyhráno a můžeme pokračovat
v nabíjení dále, ale už v klasickém nabíjecím režimu a to až do znaků
úplného nabití (může to trvat delší čas, klidně 20 hodin). Pokud však i při
nastavení nejvyššího přípustného napětí protéká akumulátorem stále jen
zanedbatelný proud, který se nezvyšuje, nepokračujme v dalším oživování.
Baterie je značně sulfatovaná, zničená.
Důležité poznámky k nabíjení
Univerzálně akceptovanou hodnotou dobíjecího napětí je 14,4V - vyhovuje
více méně prakticky všem typům olověných akumulátorů. Vaše nabíječka
V druhým autě s klasickou údržbovou baterkou mi co den stání padá napětí o 0,2V, ale startuje i s 12,0V, Hyundai taky zatím nezklamal, ale rád se o auto starám a když už si ho takhle ,,šetříme", tak bych nerad aby mi třeba brzy odešla baterka atd, zpravidla je totiž pro baterku samozřejmě lepší když je auto denně v provozu...tím systémem start/stop jsem nemyslel že bych to používal - pravidelně vypínám po startu tlačítkem, ale myslel jsem tím, že když ho necháš v činnosti a bude ti vypínat motor na křižovatkách, tak to znamená, že baterie má minimálně 75% ze své možné kapacity (prostě jedna z pomůcek jak zjistit stav baterie), jinak by to dle nastavení systému z výroby nefungovalo, je to jako jedna z podmínek (jsou vypsané v příručce).
Jezdit 100km po dálnici nemá smysl, protože z teorie vyplývá, že když je mráz, tak ji stejně naplno nedobiješ pokud ji nedáš do tepla +30°C, to ostatně vyplynulo z praxe z mého dobíjení v teplotách kolem nuly kdy jsem se dostal jen na 12,4V (kýžených je cca 12,8V) a nabíječka tento stav považovala za plně nabitý a upozorňuji že nabíječka nemá poruchu.
tady něco o AGM
Výhodou AGM akumulátorů je velký podaný výkon za nízkých teplot,
vysoká odolnost vůči otřesům, zvýšená kapacita při snížení hmotnosti,
absolutní bezúdržbovost – žádné dolévání destilované vody, žádné hlídání
hladiny elektrolytu a rovněž pomalé samovybíjení.
Gelový nebo AGM bezúdržbový akumulátor nebývá vybaven klasickými
šroubovacími zátkami, byť můžeme v některých případech jakési zátky
objevit. Ty však slouží jen k prvotnímu naplnění elektrolytem před uvedením
do provozu. Po jejich uzavření se již nikdy neotevírají. Motocyklové
(automobilové) gelové a AGM akumulátory jsou vždy
AGM akumulátory mají větší aktivní
plochu mřížek, proto dosahují vyšších
startovacích proudů a podávají výborný výkon
za nízkých teplot.
AGM vydrží úplně vybitý 14 dní.
Udává se, že pravidelné vybíjení (cyklické vybíjení/nabíjení) do ztráty 10%
kapacity významně nesnižuje životnost akumulátoru. Vybíjení do poloviny
kapacity snižuje životnost asi na pětinu (5 x ), vybíjení do úplného vybití
snižujeme životnost baterie asi na desetinu (10 x).
Kritickým obdobím se tak stávají zimní měsíce - studené starty za nízkých
teplot a krátké pojížďky, kdy může docházet k hlubšímu vybíjení
(nedobíjení) baterie.
Obecně platí jednoduchá úměra. Čím hlubší vybíjení,
tím kratší životnost baterie.
A i když akumulátor nezamrzne, proč v zimních měsících motorové vozidlo
hůře startuje? Díky vyšší viskozitě oleje a tím většímu odporu, který klade
motor startéru? Ne, to je zcela zanedbatelný důvod. Je to dáno tím, že
vlastnosti akumulátoru velmi závisí na dynamické viskozitě kyseliny sírové a
ta je značně teplotně závislá. Při nižší teplotě sledujeme vyšší viskozitu -
dochází k problematickému míšení elektrolytu, elektrolyt v okolí desek se tak
rychleji vyčerpá. Proto se za nízkých teplot akumulátor chová, jako by měl
vyšší vnitřní odpor, nižší kapacitu. Udává se, že v rozsahu teplot +30°C až -
10°C klesá kapacita akumulátoru cca o 1% s každým stupněm Celsia. Tento
fakt je pak silně závislý na odebíraném proudu. Čím je odebíraný proud větší,
tím je tento pokles kapacity větší (obr. 21). Proto při velkých startovacích
proudech a teplotách pod bodem mrazu, klesá kapacita akumulátoru jen na
zlomek jeho jmenovité hodnoty.
VRLA akumulátor s vázaným elektrolytem AGM - zde je proces nabíjení
prakticky shodný s gelovými akumulátory. Opět se jedná o hermeticky
zapouzdřené akumulátory s vnitřním rekombinačním cyklem se všemi
důsledky z toho plynoucími, včetně rizika destrukce při přebíjení. U AGM
akumulátorů je absolutním pravidlem, že dobíjecí napětí nesmí překročit
14,6V (tedy zde se připouští o něco vyšší napětí než u akumulátorů gelových,
někteří výrobci připouštějí až 14,8V). Pokud bychom napětí 14,6V překročili
(po krátkou dobu, z počátku nabíjení, lze připustit i vyšší napětí k oživení
vybité baterie), zkracujeme jeho životnost. Abychom zajistili bezpečnost
nabíjení, využívá se rovněž při nabíjení AGM akumulátorů tzv. „IU“ nabíjecí
charakteristika. To znamená, že nabíjení zahajujeme konstantním proudem
(I) o velikosti 0,1 jmenovité kapacity (pro 12Ah akumulátor 1,2A), po
dosažení 14,4 až 14,6V přepínáme na nabíjení konstantním napětím (U) o
velikosti 14,4 až 14,6V. Opět je výhodné používat nabíječku s jistou
inteligencí, která sama včas přepne na dobíjení konstantním napětím a ohlídá,
že toto napětí nepřekročí 14,6V. Díky nabíjení konstantním napětím, teče do
akumulátoru, v konečné fázi, jen malý proud. Následovat může i fáze
udržovací, kdy se dobíjí konstantním napětím sníženým na cca 13,6 - 13,8V.
Pokud nemáme „inteligentní“ nabíječku, nabíjíme raději v režimu
konstantního napětí o velikosti do 14,6V. O teplotě akumulátoru při nabíjení
platí stejná pravidla jako pro akumulátory jiného typu. Níže uvádím svorková
napětí 12V odpojeného AGM akumulátoru naprázdno (nesmí být na svorky
připojen žádný spotřebič) a přibližný stav nabití:
12,8V = 100%
12,5V až 12,6V = 75%
12,2V až 12,3V = 50%
12,0V až 12,1V = 25%
11,8V = vybitý
Měření u AGM akumulátoru provádíme nejlépe za 24 hodin od posledního
nabíjení. Pokud se nám podaří AGM akumulátor dostat do stavu hlubokého
vybití (někteří výrobci takto označují pokles napětí AGM akumulátoru už
pod 11,5V – například Yuasa), nemusíme být schopni tento stav řešit. Je to
dáno tím, že akumulátor vykazuje příliš velký vnitřní odpor. Řešením je
pokusit se nabíjet vysokým konstantním napětím (však nejvýše 25V) po dobu
cca 5 minut tak, aby se nám podařilo zvýšit proud protékající akumulátorem.
Pokud se to podaří, máme pravděpodobně vyhráno a můžeme pokračovat
v nabíjení dále, ale už v klasickém nabíjecím režimu a to až do znaků
úplného nabití (může to trvat delší čas, klidně 20 hodin). Pokud však i při
nastavení nejvyššího přípustného napětí protéká akumulátorem stále jen
zanedbatelný proud, který se nezvyšuje, nepokračujme v dalším oživování.
Baterie je značně sulfatovaná, zničená.
Důležité poznámky k nabíjení
Univerzálně akceptovanou hodnotou dobíjecího napětí je 14,4V - vyhovuje
více méně prakticky všem typům olověných akumulátorů. Vaše nabíječka
- Přílohy
-
- 1.jpg (105.43 KiB) Zobrazeno 6938 x
I30 kombi GDi gdh
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Aha, ono jsou i nějaké udržovací nabijecky do oné zásuvky. Jinak dle mě cca 4 roky vydrží baterka cokoliv, poté je vhodné ji občas nabít. To tedy dle mých zkušeností platilo pro klasické a bezudrzbove baterie, jak je to u baterií pro start/stop netuším.
Každopádně pokud někdo ma info co vše padne po odpojení baterie tak se to rad dozvím. Prece jen se obcas může stát,že člověk neco nezhasne a pak bych pro nabití odpojil baterku a docela mě zajímají následky - to že to zapomene stanice na rádiu nebo možná přizpůsobení motoru na muj styl jízdy je mi fuk. Otazkou je jestli to pak nechce nějakej kód rádia a podobný blbosti?
Každopádně pokud někdo ma info co vše padne po odpojení baterie tak se to rad dozvím. Prece jen se obcas může stát,že člověk neco nezhasne a pak bych pro nabití odpojil baterku a docela mě zajímají následky - to že to zapomene stanice na rádiu nebo možná přizpůsobení motoru na muj styl jízdy je mi fuk. Otazkou je jestli to pak nechce nějakej kód rádia a podobný blbosti?
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
já jsem uvažoval o solární nabíječce na palubku za čelní okno jako udržovací variantu bez tahání prodlužovaček atd...ta největší stojí cca od 800Kč a dobíjí za světla 6Wattů - tzn při 12 voltech to dobíjí až 0,5 Ampéry
jenže problém je v tom že nechci protahovat nikudy elektriku do kabiny od baterky a na zapalovačích v i30 není trvale napětí (to je jen na naší stařičké E30)
jenže problém je v tom že nechci protahovat nikudy elektriku do kabiny od baterky a na zapalovačích v i30 není trvale napětí (to je jen na naší stařičké E30)
I30 kombi GDi gdh
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
V servisu mi odpojovali baterku a jediné co jsem potom dělalo bylo ladění stanic. Žádný kód k autorádiu ani nemám, ani žádný problém s okny (mám teda jen automatické stažení u řidiče).
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Radunov, tej tabulke s tymi voltami moc never. U nas bolo prvy januarovy tyzden -29 st, rano o 7mej som prisiel k autu, otvoril kufor, zmeral multimetrom ( celkom slusnym ) na baterke peknych 10, 8 V, sadol do auta, a po 1dnom zhaveni nastartoval. Na prvy raz pri -29 s podla tvojich tabuliek vybitou baterkou. Ma 3 roky, predtym bola original 8 rokov a startovala po cely rok bez dobijania nabijackou denne trasy z domu do skolky 3km, do skoly3kma potom do prace 11km 3 x motor vypnuty a znovu startovany. Poobede som dorast pozberal opacnou trasou a 4x tyzdenne este vecer na trenig 2 km a domov 2km. Baterka sa vybila len 2x a to do 0,0V ked decka nechali zasvietene svetlo v kabine alebo nad dverami. To vsetko Santa Fe 2006 motor 2,2 CRDI 145.000 km.
Motorka ma AGM baterku 11 Ah a zimovanie robim tak, ze ju dam do garaze, zoberem klucik zo zapalovania, zamknem riadidla a predny kotucovy zamok. Na jar pridem, otvorim garaz, odomknem zamky, nastartujem ( chyti na 1vy alebo druhy raz, stary benzin ) a idem na pumpu 1km nabrat novy benzin. Objem 1300 ccm 2 valce baterka 11 Ah 4 ,5 roku. Minuly rok som chcel vediet, v akom je baterka stave na motorke a tak som urobil test podla MOTORRADU , nastartoval som a zhasol 27 raz po sebe, potom som nastartoval a radsej isiel.
A este k nabijaciemu prudu, akym prudom nabija bateriu elektricka sustava auta ? Co to da alebo max. 10 % ? A co robi tych 10%, ked medzi +polom baterky a alternetora je len kabel a 120 A poistka...
Motorka ma AGM baterku 11 Ah a zimovanie robim tak, ze ju dam do garaze, zoberem klucik zo zapalovania, zamknem riadidla a predny kotucovy zamok. Na jar pridem, otvorim garaz, odomknem zamky, nastartujem ( chyti na 1vy alebo druhy raz, stary benzin ) a idem na pumpu 1km nabrat novy benzin. Objem 1300 ccm 2 valce baterka 11 Ah 4 ,5 roku. Minuly rok som chcel vediet, v akom je baterka stave na motorke a tak som urobil test podla MOTORRADU , nastartoval som a zhasol 27 raz po sebe, potom som nastartoval a radsej isiel.
A este k nabijaciemu prudu, akym prudom nabija bateriu elektricka sustava auta ? Co to da alebo max. 10 % ? A co robi tych 10%, ked medzi +polom baterky a alternetora je len kabel a 120 A poistka...
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
aj,aj, vy zase mate tema
Sagen ......A este k nabijaciemu prudu, akym prudom nabija bateriu elektricka sustava auta ? Co to da alebo max. 10 % ? A co robi tych 10%, ked medzi +polom baterky a alternetora je len kabel a 120 A poistka...
pokud neznas problematiku jak probiha nabijeni alternatoru tak radeji ani nepis,je to zavadejici nebot to co uvadis a pises tech 10 % je nabijeni z externiho zdroje a ne altiku,ten pracuje na jinem principu......
a k ostatnim: vse co tu pisete tak to vse je ciste jen teoreticky,real vypada jinak, vcetne toho slavneho nabijeni stemi obycejnymi nabijeckami jako je Ctek5 ,z lidlu za 500 a jinych podobnych aparatu jako bosh aj.......v podstate to jsou jen udrzovaci zdroje ktere davaji proudy aby se neposkodila baterie a neprebilo je, ono staci kdyz snizis okolni teplotu a uz tyto nabijecky baterku nenabiji spravne a jsou tam odchylky ve vysledne voltazi, jako profi nabijecky jsou nekde jinde ale kdo by je kupoval,ze jo, takze nepiste hlouposti,kdyz se ti zda ze mas vybito tak ji pripoj a dobij a taky dodrz pravidlo aby okolni teplota nebyla pod +5°C......
pokud se nekomu zda ze baterie nema co ma mit tak navstivte autoelektrikare a nechte si provest zatezovy test baterie a ten vam sdeli v jake kondici je baterka a pak muzete resit co s baterkou dal
Sagen ......A este k nabijaciemu prudu, akym prudom nabija bateriu elektricka sustava auta ? Co to da alebo max. 10 % ? A co robi tych 10%, ked medzi +polom baterky a alternetora je len kabel a 120 A poistka...
pokud neznas problematiku jak probiha nabijeni alternatoru tak radeji ani nepis,je to zavadejici nebot to co uvadis a pises tech 10 % je nabijeni z externiho zdroje a ne altiku,ten pracuje na jinem principu......
a k ostatnim: vse co tu pisete tak to vse je ciste jen teoreticky,real vypada jinak, vcetne toho slavneho nabijeni stemi obycejnymi nabijeckami jako je Ctek5 ,z lidlu za 500 a jinych podobnych aparatu jako bosh aj.......v podstate to jsou jen udrzovaci zdroje ktere davaji proudy aby se neposkodila baterie a neprebilo je, ono staci kdyz snizis okolni teplotu a uz tyto nabijecky baterku nenabiji spravne a jsou tam odchylky ve vysledne voltazi, jako profi nabijecky jsou nekde jinde ale kdo by je kupoval,ze jo, takze nepiste hlouposti,kdyz se ti zda ze mas vybito tak ji pripoj a dobij a taky dodrz pravidlo aby okolni teplota nebyla pod +5°C......
pokud se nekomu zda ze baterie nema co ma mit tak navstivte autoelektrikare a nechte si provest zatezovy test baterie a ten vam sdeli v jake kondici je baterka a pak muzete resit co s baterkou dal
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Riadenie prudu pri nabijani v aute ma zaujima a rad by som vedel ako to funguje.
Santa jazdi uz dobrych 50.000km s obcas svietiacou kontrolkou dobijania aj ked apetie je 14,2 az 14,7 V . Ked je napetie 12 V tak kontrolka nezasvietiani za nic. Baterku nedobijam a stale funguje. Ta kontrolka je asi prekliatie Santu, lebo sa to stalo aj v teste Autobildu. Dnes som startoval pri -11 s baterkou na 11,2 V.
Santa jazdi uz dobrych 50.000km s obcas svietiacou kontrolkou dobijania aj ked apetie je 14,2 az 14,7 V . Ked je napetie 12 V tak kontrolka nezasvietiani za nic. Baterku nedobijam a stale funguje. Ta kontrolka je asi prekliatie Santu, lebo sa to stalo aj v teste Autobildu. Dnes som startoval pri -11 s baterkou na 11,2 V.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
pokud ti prosvecuje kontrolka nabijeni tak nechej si promerit altik,muze to delat usmernovac,uhliky,taky pokud nekdo menil zarovku v kontrolce nabijeni a dal tam jinou wataz nez ma byt tak altik neni spravne nabuzen a pote muze blbnout.... k prosvecovani dochazi kdyz se zapne vicero spotrebicu, je mozne za altik je zraly na repas...
jinak laicky receno altik pracuje tak ze kolik se nabudi vinuti tolik vyrabi proudu,cim vice se nabudi tim vetsi proud doda,tot je jeste promenne dle zavislosti na otackach a pozapinanych spotrebicich a mnoha dalsich faktorech
jinak laicky receno altik pracuje tak ze kolik se nabudi vinuti tolik vyrabi proudu,cim vice se nabudi tim vetsi proud doda,tot je jeste promenne dle zavislosti na otackach a pozapinanych spotrebicich a mnoha dalsich faktorech
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
No musím říct, že má baterka už taky není žádná hitparáda. Začala šestý rok a kdybych ji občas nenabil, (cca jednou za měsíc) už by byla asi po smrti. Nestalo se mi, že bych nenastartoval, ale prostě ztrácí ten švih.Napětí klesá na svorkách na 12,5 až 12,3 V.
Dobíjím v autě tímto (není odsud kupovaná) : http://www.autobaterie-pktechnik.cz/nab ... 23284.html a zatím jsem s ní spokojen.
Jinak kdo chce něco na udržení pamětí a napětí řídící jednotky, mají zde toto : http://www.autobaterie-pktechnik.cz/nar ... 55018.html
Dobíjím v autě tímto (není odsud kupovaná) : http://www.autobaterie-pktechnik.cz/nab ... 23284.html a zatím jsem s ní spokojen.
Jinak kdo chce něco na udržení pamětí a napětí řídící jednotky, mají zde toto : http://www.autobaterie-pktechnik.cz/nar ... 55018.html
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Ahoj všichni. Jaká je vůbec baterka v i30 GDI kombi při prodeji? Výrobce - kapacita?
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Varta 70Ah start stop AGMFargo píše:Ahoj všichni. Jaká je vůbec baterka v i30 GDI kombi při prodeji? Výrobce - kapacita?
I30 kombi GDi gdh
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8151
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
To ci u relativne vybitej baterky nastartujete urcuje startovaci prud a nie napatie ako take. Napatie jew dolezite s dlhodobejsieho hladista aby bola prave baterka v optimalnom stave a nedochadzalo k sulfatizacii a usadzovaniu elektrolytu dole (to druhe pre agm asi uz neplati). Vsade doporucujem nabijacku z Lidlu, mam doma 2 moto baterky (jedna je agm) a sem-tak cez zimu napichnem aj city car Fabiu. Tych 500kc co tobstalo sa mi u zivotnosti bateriek mnohonasobne vratilo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023