GDI vs. CVVT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20291
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Axel.Foley »

:mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

hyundi30
**
Příspěvky: 107
Registrován: 06 úno 2017, 11:25

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od hyundi30 »

Bol som včera vyskúšať 1,6 mpi. Išla celkom slušne. 3 dospelí. Pod 3500 ot pohodka a nad krásne postupne ožíval. Čakal som, že to bude lenivšie. Jazda bola len po rovinke. GDI vyskúšané nemám.
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od icu »

JirkaN píše:Jaké negativum ?
Myslím odpuzující reklamní kampaň. Mít Kia Ceed jinak tvarovanou palubku (tlačí mě pod pravým kolenem), tak jezdím v ní.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od bony »

Já nechápu, že pořád někdo řeší reklamu... V TV je jich po k***t a já mám volbu přepnout a nezvedat se ze židle ohledně reklamy. Snad nikdy jsem si podle reklamy nic nekoupil, vždy jsem dal na vlastní rozum.
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od shawt »

Ja jsem taky cekal, ze budu trhat asfalty a ony uz jsou dotrhane, tak to nedelam :mrgreen:
Ke spotrebe, mam 5500km a zatim nic moc a to beru Vervu 100, rekl bych, ze se spotreba spise zvedla, ale uvidim, az na jare.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Martinsp »

Ta haťapka při normální jízdě jela taky docela dobře. On bude docela rozdíl ve váze krátký fabie, nebo pola s i30 kombi. Najednou o tolik větší výkon na kg. není.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Marko77
Příspěvky: 3
Registrován: 22 pro 2016, 20:25

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Marko77 »

Haťapku jsem měl 10 let a bez problémů, ale teď jsem přesedlal a najednou ty samé zatáčky projedu rychleji a nehobluju afalt do strany i při větších rychlostech jsem schopen hodně slušně zastavit, nekroutím se na sedačce po pár hodinách jak žížala a když teď bylo cca -20°C měl jsem teplo na privátu a hřál mě i volant do rukou. Nehledě na to že I30 jsem pořídil sice v akci, ale za tu samou cenu jako kdysi Fábii a hřálo mě i to když jsem si nakonfiguroval v práci novou Octavii se stejnou výbavou, byl jsem o 200 tisíc chudší a to mluví za vše, takže když si do mě rejply kovaní Škodováci tzv.Patrioti, tak po těchto argumentech bylo ticho po pěšině.
Hyundai I30 1.6 GDI Feslival (GO Edition) 2016
Škoda Fabia 1.2 HTP 2007-2016
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od vorlajz »

Marko... Dobre ty!!! ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
icu
***
Příspěvky: 578
Registrován: 25 črc 2016, 15:23
Bydliště: ČR, Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od icu »

Bony: Reklamu tady dávám jen jako nejviditelnější příklad toho, co mě na fungování :hyu: v ČR nejvíc vadí. Osobně se se spíš bojím toho, aby zase nějakým "geniálním" tahem HM CZ nerozesr... dealerskou síť.

Na druhou stranu - :hyu: svá auta prodává všude, i30 (byť jde hlavně o evropské auto) se nabízí po celém světě, jeho techniku používají i mnohé jiné modely H/K a vyložený průšvih zásadních částí auta jsem nezaznamenal. A z šestice "finalistů" (i30, Ceed, Mégane, S-Cross, Meriva a Astra) a loni v létě vyšla i30 při výběru nejlépe.

Nakonec jsem hledal, jestli vzít "roční" CVVT s 6AT, nebo novou GDI s 7DCT a vlastně jen minimální cenový rozdíl mezi oběma auty mě přiklonil k novému autu.
1998-2004: ZFA18200; 2004-2016: ZFA35000; 2016- : TMAD381C

Obrázek
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od only_one »

GDi vs klasika CVVT - dneska, když sem po pár desítek tisíc najezdil s Gdi a nahlédl konečně pod kapotu a prostudoval nepřítele, bych volil Cvvt klasiku, jednoduchou, funkční... se kterou jsem strávil více než 120 tiísíc km v Ceedovi předchozí generace. Poslední motor takové normální čitelné nepřetechnizované koncepce, prostý mnoha zbytečností co má GDi a pokud pominu pár let co se bude starat záruka, pak je rozhodně podstatě udržitelnější v chodu klasická koncepce. Už jen ten tlak paliva 130baru u Gdi a dvě čerpadla na benzín, start stop a dražší baterka, potíže s náchylností na karbon a zdá se i citlivější na kvalitu paliva. Gdi jede lepe, má lepší spodek na výkonu, celkově mu stačí nižší otáčky, ale jsem přesvědčenej, že mnoho řidičů by nepoznalo na první projížďku jestli mají Gdi nebo klasiku. Obě varianty jsou ale pořád ještě výrazně, o deset levelů vejš a lepší volbou před vším co má 3 válce, turba vypínání válců a teď nově u VW vypínání motoru za jízdy i 1,5T ... upřímně oba tyto motory jsou vlastně klenotem v dnešní době s tímto objemem a výkonem.
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Mirus30 »

No uprime, zde na foru jsem uz cetl dost prispevku o problemech s CVVT, ale zadny s GDI, tak nevim jestli v tomhle pripade lze mluvit o spolehlivosti CVVT, hm? :-k
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JirkaN »

Nechci být za hnidopicha ... Ale zřejmě řešíte GDi vs. MPI ... Systém CVVT(variabilní časování ventilů) mají oba motory totožný.
MPI vstříkne benzín v sacím potrubí před sac. ventilem, který defakto zároveň i čistí. GDi přímo do válce. Směs pak zapálí svíčka. Co je spohlivější, toť otázka ...
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od only_one »

No Gdi je zatím řádově méně a tím je i dán faktor poruchovosti na vzorku aut. V mém okolí klasický CVVT jsou skoro všude a mají najeto hodně a ty problémy co se řeší tady se jich netýkají. Vím v okolí jen o jednom padlém 1,6cvvt co dojel na neservisování. Ale když je majitel ignorant, nepomůže nic.
Kia 2010 mi dokonce jezdila na LPG a dala to v pohodě.. generálka motoru byla po 200tis km, ale ne kvuli katu, ale prasklo těsnění pod hlavou. do dneška jezdí.. Táta má soukromé taky CVVT, jezdí pořád a jediné co mění je spotřebák.
Snažil jsem se najít nějaké GDI co mají v bazarech najeto třeba 150+ ale prostě zatím nejsou. Kdežto CVVT jsou v inzeratech i přes 200tisíc.. uvidíme časem
Uživatelský avatar
t0x!n
****
Příspěvky: 1333
Registrován: 01 říj 2013, 21:37
Kontaktovat uživatele:

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od t0x!n »

ale stejnej motor je v i40 a maji uz 200 :)
https://auta.yauto.cz/hyundai-i40-2-0-g ... 39938.html
Kia Ceed 2015 1.6 GDI TOP - bílá WD
i30 II 1.4 CVVT 73kW - "původní" Komfort - prodáno
Obrázek
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

JirkaN píše:Nechci být za hnidopicha ... Ale zřejmě řešíte GDi vs. MPI ... Systém CVVT(variabilní časování ventilů) mají oba motory totožný.
MPI vstříkne benzín v sacím potrubí před sac. ventilem, který defakto zároveň i čistí. GDi přímo do válce. Směs pak zapálí svíčka. Co je spohlivější, toť otázka ...
Jo, mela by se resit MPI vs GDI. Poku chce někdo resit C-VVT, tak pak jedine C-VVT vs D-CVVT :D
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“