Přečipování crdíčka
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Přečipování crdíčka
Zdravím všechny accenťáky a mám dotaz, zda má někdo zkušenost s přečipováním crdíčka - výhody a nevýhody!
- Reklama
SOUHLAS!!!...ale i chip bych poslal do vyhnanstvi - ne-li do prdele....lukee píše:PowerBox je větší prasárna než chip. "Falšuje" vstupní veličiny a přidává nafty. Auto bude černě kouřit. Když se to přežene s nastavením a dávky nafty budou extrémně velké tak začně nafta ukapávat z vstřikovacích trysek na píst a časem se píst propálí. Řekl bych že chip je solidní varianta,navíc pokud je od profi firmy (dobré reference má třeba Cimbu) tak bych v chipu neviděl problém.
Zdravim. V lednovem cisle casopisu SCIENCE jsem cetl clanek o CHIPTUNINGU, a zajimaji me Vase nazory na nej.
Oprasuju tohle rok stare tema, aby me nikdo nesjel, ze jsem mel nejdriv prolezt stara temata.
Clanek je dost podrobny a pise se, ze tato uprava autu neuskodi pokud:
1) je auto a motor celkove v dobre kondici
2) se zvyseni vykonu docili pouze nahranim upraveneho softwaru, zadna demontaz nebo pridavani powerboxu a jinych sracek.
3) se vykon nezveda prilis, u dieslu max 30%.
4) to dela profik se zkusenosti
Pri stejnem stylu jizdy (zvyseni vykonu je kvuli bezpecnosti, ne lamani rekordu) by se nemela snizit zivotnost motoru ani zvysit spoteba!!!! Klicovym slovem je zvyseni EFEKTIVITY chodu motoru, ne vic paliva.
Pro trpelive ctenare si dovolim CITOVAT zajimavy odstavec z clanku!!!
Vozidla jsou vyrabena seriove (bez ohledu na jakem trhu budou nabizena) a automobilky chteji mit jistotu, ze budou spolehlive fungovat a vydrzi minimalne po celou dobu zaruky ve vsech moznych i nemoznych podminkach, od rovniku po severni pol. Proto si nechavaji znacne rezervy, kterych je mozne pri uprave vyuzit. Jisti se i proti laxnejsimu pristupu majitelu k udrzbe vozidla; pravidelnou vymenu oleje, palivoveho i vzduchoveho filtru nebo tankovani kvalitniho paliva od osvedcenych vyrobcu zkratka kazdy nedodrzuje. Nemale naroky jsou kladeny i na plneni prisnych emisnich limitu. Znacny vliv ma v tomto ohledu take marketing. Napr. turbodieslove motory koncernu Volkswagen o obsahu 1896 ccm s vykonem 66 a 81 kW se od sebe temer nelisi. Hlavni rozdil je pouze v softwaru, typu pouziteho turba a jinak odstupnovane prevodovce. Kdyz zakaznik chce, muze si za vyssi vykon priplatit, nicmene naklady na vyrobu zustavaji v podstate stejne. To jenom potvrzuje, ze motor je schopny zvladnout bez problemu i vyssi zatez.
A TED BABO RAĎ!!!:-)
Oprasuju tohle rok stare tema, aby me nikdo nesjel, ze jsem mel nejdriv prolezt stara temata.
Clanek je dost podrobny a pise se, ze tato uprava autu neuskodi pokud:
1) je auto a motor celkove v dobre kondici
2) se zvyseni vykonu docili pouze nahranim upraveneho softwaru, zadna demontaz nebo pridavani powerboxu a jinych sracek.
3) se vykon nezveda prilis, u dieslu max 30%.
4) to dela profik se zkusenosti
Pri stejnem stylu jizdy (zvyseni vykonu je kvuli bezpecnosti, ne lamani rekordu) by se nemela snizit zivotnost motoru ani zvysit spoteba!!!! Klicovym slovem je zvyseni EFEKTIVITY chodu motoru, ne vic paliva.
Pro trpelive ctenare si dovolim CITOVAT zajimavy odstavec z clanku!!!
Vozidla jsou vyrabena seriove (bez ohledu na jakem trhu budou nabizena) a automobilky chteji mit jistotu, ze budou spolehlive fungovat a vydrzi minimalne po celou dobu zaruky ve vsech moznych i nemoznych podminkach, od rovniku po severni pol. Proto si nechavaji znacne rezervy, kterych je mozne pri uprave vyuzit. Jisti se i proti laxnejsimu pristupu majitelu k udrzbe vozidla; pravidelnou vymenu oleje, palivoveho i vzduchoveho filtru nebo tankovani kvalitniho paliva od osvedcenych vyrobcu zkratka kazdy nedodrzuje. Nemale naroky jsou kladeny i na plneni prisnych emisnich limitu. Znacny vliv ma v tomto ohledu take marketing. Napr. turbodieslove motory koncernu Volkswagen o obsahu 1896 ccm s vykonem 66 a 81 kW se od sebe temer nelisi. Hlavni rozdil je pouze v softwaru, typu pouziteho turba a jinak odstupnovane prevodovce. Kdyz zakaznik chce, muze si za vyssi vykon priplatit, nicmene naklady na vyrobu zustavaji v podstate stejne. To jenom potvrzuje, ze motor je schopny zvladnout bez problemu i vyssi zatez.
A TED BABO RAĎ!!!:-)
i30 CW 1.4i r.v.2010 (od 2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Ty TDi 66kw a 81kW maji prej jeste nejaky rozdily v hlave...
Kdyz si nechas neco postelovat na novym aute s tim, ze ho za par let (2-3) prodas, tak neni co resit, ale pokud je to uz starsi, nebo to chces na dyl, tak bych to videl na peknou chujovinu
Kdyz si nechas neco postelovat na novym aute s tim, ze ho za par let (2-3) prodas, tak neni co resit, ale pokud je to uz starsi, nebo to chces na dyl, tak bych to videl na peknou chujovinu
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Ten clanek nestoji na tvrzeni, ze ty dva motory od VW jsou stejne, ale v zasade na tom, ze vetsina mooru ma velke rezervy kvuli spolehlivosti a pokud je vyuzijes a pritom auto nemucis prasackou jizdou nebo spatnou udrzbou, tak by to melo byt ok.
Rekni duvod proc by to mela byt chujovina...
Rekni duvod proc by to mela byt chujovina...
i30 CW 1.4i r.v.2010 (od 2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Smysl tveho prispevku jsem pochopil, jen jsem chtel upresnit jednu drobnost.
A proc chujovina? Ztrata zaruky, vyssi namahani mechanickych dilu, ktery se sice neprojevi hned, ale casem.
A proc chujovina? Ztrata zaruky, vyssi namahani mechanickych dilu, ktery se sice neprojevi hned, ale casem.
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Jo, s tou zarukou je to jasne.
Jedine, ze by ti to udelali v autorizovanem servisu, ale pokud to delaji, urcite ne zadarmo!!!!
S tema mechanickejma dilama to moc nechapu.
Kdyz budes dal motor vytacet do stejnych otacek jako driv (z 99%), tak je prece vsechno namahane stejne.
Nebo ne??
Jedine, ze by ti to udelali v autorizovanem servisu, ale pokud to delaji, urcite ne zadarmo!!!!
S tema mechanickejma dilama to moc nechapu.
Kdyz budes dal motor vytacet do stejnych otacek jako driv (z 99%), tak je prece vsechno namahane stejne.
Nebo ne??
i30 CW 1.4i r.v.2010 (od 2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
No pokud bude ve stejnych otackach ten motor podavat vyssi vykon, tak je to jasny.
Ale vsechno je o tom, "jaky rezervy ten motor ma" a jak se k tomu clovek chova...
Nema smysl resit - ja jsem jsem proti - uz ze zasady
Ale vsechno je o tom, "jaky rezervy ten motor ma" a jak se k tomu clovek chova...
Nema smysl resit - ja jsem jsem proti - uz ze zasady
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
ELANTRA XD 1.6 2006
dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Jasne, chapu.
Moc tomu nerozumim a chci slyset nazory ostatnich.
Treba se ozve nekdo, kdo uz s tim ma nejake zkusenosti, treba i zprostredkovane......
Ja uz ze zasady nejsem proti;-)
Jeste mam neco pres rok, nez mi skonci garance, pak se uvidi, jestli do toho pujdu.
A TED DALSI BABO RAĎ....
Moc tomu nerozumim a chci slyset nazory ostatnich.
Treba se ozve nekdo, kdo uz s tim ma nejake zkusenosti, treba i zprostredkovane......
Ja uz ze zasady nejsem proti;-)
Jeste mam neco pres rok, nez mi skonci garance, pak se uvidi, jestli do toho pujdu.
A TED DALSI BABO RAĎ....
i30 CW 1.4i r.v.2010 (od 2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
Accent 1.5Crdi r.v.2004 (2006-2010)
lubor: i kdyby to probehlo dobre, tzn. zachovani stejne spotreby a spolehlivosti, je namahany cely korpus toho auta, vsechny poruzne systemy. Neni to jen o motoru. To vsechno, co je na aute je spocitano dle vahy, rychlosti, krouticiho momentu a vykonu auta. Pokud zvednes vykon a kroutici moment motoru o 30%, ty vsechny soucasti budou mnohem vice namahane, jasne ze maji nejakou rezervu, ale budou dejme tomu na uplne mezi te rezervy.
Priklad: Poloosy (prevodovka asi ne, ta vydrzi dost). Pri takovym zvyseni vykonu se budou kroutit, homokineticky klouby se mnohem rychleji vyklepou.
Brzdy: tam je to asi jasny. Jsou spocitany dejme tomu na ubrzdeni 66kW, ale uz ne na 90kW. Driv, nebo pozdeji se to projevi.
Turbo: Bude prakticky porad v rezimu overboost. Co to s nim provede je asi jasny.
to jsou jen priklady, je toho mnohem vic. To vse se projevi v lepsim pripade brzkym opotrebovanim dilu, v horsim poruchou na silnici, v nejhorsim....ani nedomyslim.
Zastavam nazor, ze pokud chce nekdo jezdit a vyuzivat nadstandartni vykon, ma si poridit lepsi motorizaci.
Priklad: Poloosy (prevodovka asi ne, ta vydrzi dost). Pri takovym zvyseni vykonu se budou kroutit, homokineticky klouby se mnohem rychleji vyklepou.
Brzdy: tam je to asi jasny. Jsou spocitany dejme tomu na ubrzdeni 66kW, ale uz ne na 90kW. Driv, nebo pozdeji se to projevi.
Turbo: Bude prakticky porad v rezimu overboost. Co to s nim provede je asi jasny.
to jsou jen priklady, je toho mnohem vic. To vse se projevi v lepsim pripade brzkym opotrebovanim dilu, v horsim poruchou na silnici, v nejhorsim....ani nedomyslim.
Zastavam nazor, ze pokud chce nekdo jezdit a vyuzivat nadstandartni vykon, ma si poridit lepsi motorizaci.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
ryba: a proc se dela Passat ve nekolika TDI a u vsech se lisi jen motor?? Ja bych ho tak nestrasil, prida mu to jen par koniku a na aute to nepozna. Accent se dela jak ve slabym 3valci, tak silnym 4 valci, je mezi podvozky konstrukcni rozdil tak znatelnej, aby jeho slabsi accent neprezil chip? To asi neni.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Pokud se to udělá v rozumný míře a člověk se k autu rozumně chová, tak by to vadit asi nemělo. Zastávám názor, že mám nějaký auto, který nějak jede a pro danou volbu motoru, modelu atd. jsem měl nějaký důvod. A pokud jsem v situaci že potřebuju předjet a vim, že na to auto v danou chvíli nemá, tak prostě počkám až na to mít bude. Z toho důvodu se bojim lidí s čipem, aby jim najednou nenarostlo sebevědomí, vrhnou se do riskantnějších situací, ale na nárůst výkonu nejsou ostatní části auta přizpůsobený. To vidim hlavně u golfistů, oktávkářů, passatářů, ventařů a dalších s očouzenym zadkem jakej styl jízdy preferujou.
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Pozorne som si prečítal Vaše názory a pridávam svoj. Na mojom Golfe mám už 6 rokov chiptuning a je to úplne bez problémov. Akurát si dávam pozor na pravidelnú a včasnú výmenu kvalitného oleja a filtra. Ten chip stojí za to, a je to cítiť. Sptreba záleží od štýlu jazdy. Ked jazdím normál spotreba je asi rovnaká ako bez chipu a ked ho podusím tak ide trochu viac hore, ale nie je to nejaké strašné.Toť vsjo.
Odkaz na firmu kde som si to dal robiť. http://chiptuning.sk/index.php?id=1&L=1
Odkaz na firmu kde som si to dal robiť. http://chiptuning.sk/index.php?id=1&L=1
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Elegance, G9