t0x!n píše:Alfe treba u Ceeda to je opravdu gol, protoze v manualu je sice vyslovne napsano, ze musis mit A5 API SM, ale nasledne o par stran dal pisou: doporuceny olej Shell helix ultra 5W40, coz je dle listu vyrobce klasicka A3
takze je to tak, ze se uz po x tym emailu hadam s kretenama z kie, ze sice mi pisou jak musim pouzivat A5, jinak muzu prijit o zaruku, ale pritom v jejich posvatne knize k autu maji uvedeno pouziti oleje A3 a pritom, kdyz se je na to ptam, tak mi pisou jak ho nesmim pouzit
holt u blbecku na dvorecku...
ahoj,
asi takhle, kdybych to auto měl na operativní leasing tak ať si tam lijí co chtějí, ale jelikož to auto mi má vydržet déle jak 5 let, tak si tam dám co já uznám za vhodné, protože ono to 5 let (záruka) na ten olej vydrží, ale kdo za mě pak bude platit opravy po záruce? Nikdo! Pouze já sám. Mám o tom načtenou poměrně dost a:
1) viskozita oleje se volí podle toho: a) jak jezdím (čím sportovněji tím vyšší letní číslo)
b) kde jezdím (podnebí)
c) kde bydlím (na horách lepší nižší zimní číslo)
d) jak dlouhé jezdím nejčastěji trasy (na krátké trasy lepší řidší olej, na dlouhé hustší)
e) ....nic mě rychle nenapadá ale určitě je těch faktorů více
- prostě viskozita, když ten motor ani nemá hydroštely, může být libovolná
2) výkonnostní třída: - motor je zkonstruovaný, že může jezdit i na řídký A5 a 30000km, ovšem moje zkušenost s tímto olejem je, že po 4000km byl černý jak bota a už tam dávno neměl co dělat. Jak to je možné? Protože řidší olej má nižší teploty vzplanutí a rychleji se přepaluje na karbon. Trochu paradox, že? Olej shell helix ultra 5w-40 A3 je alternativa motorového oleje v příručce k autu (jako neprémiový), takže tím se hodlám ohánět. Samozřejmě v autorizáku mě všechny ty cvičený opice řekli, že tam ten olej nepatří, protože jsem si ho dovezl (jelikož ho nemají ani v nabídce) a neměli z něj 200% marži, tak se tě snaží přesvědčit aby sis tam radši nechal dát ten jejich skvělej A5!
Další věc je, že ten kdo tam má A5 a nechá si ho vyměnit v autorizáku, tak vám nedají na dolévání! A další paradox tedy je, že v návodu píší radši dolít něčím než ničím a ŘEŠÍ NĚKDO CO TAM KDO PŘILIL? NIKDO! Je to celý jen buzerace a vydírání zárukou. Ale já říkám jedno, pokud se mi v motoru objeví typická závada pro tento motor, tak mě nebudou zajímat keci ohledně toho, že tam nemám prémiový olej, to je jejich problém, že tam mají konstrukční vadu A NE MŮJ. A jelikož olej A5 je řidší, tak má podstatně větší spotřebu oleje mezi výměnami, což i když člověk NEPROKAZATELNĚ ušetří pár ml paliva, tak vyhodí peníze za olej na dolévání a spotřeba oleje rozhodně není ekologická. Navíc můj olej je z oficiálního zdroje pro náš kraj - distribuce pro Východní Čechy, takže mám jistotu že to není panč a domů dovoz zdarma, cena za litr 115Kč. Navíc v autorizáku ten olej točí z barelu v kterém se samozřejmě usazují aditiva a nepromíchává se to před stáčením. Kdežto kanystřík si protřepeš a máš tam zaručenější podíl složek. Ptal jsem se v autorizáku na původ jejich oleje a tvářili se, že to je státní tajemství, takže v tom rozhodně jistotu původu nevidím.
Navíc tím, že si něco "upravíš" nepřijdeš o záruku na celé auto ale maximálně pouze na danou část/součást. A další věc je, že co se projevit má, tak se podle mě projeví prvního půl roku, já tomu dám klasické 2 roky a pak na to kašlu, leda z lenosti bych si to nechal udělat. Protože stejně, když si pozorně přečtete záruční podmínky (které mimochodem úplné dostanete až při převzetí vozu), tak to mají většinou tak ošefovaný na utopický výjimky, které nemohou běžně nastat a v podstatě se tam píše že se sami máte o auto řádně starat. Další věc je, že co tady tak čtu zkušenosti se servisama, tak lepší když se v tom autorizáku v tom ty hň*pové radši nehrabou, protože to auto akorát domr*aj, není nad to co vyjelo z linky, utažený momenťákem s řádnými postupy, jak se do toho pak vloží lidský faktor, tak spolehlivost vozu klesá.
Jo a ten olej mám potvrzený jako vhodný pro můj motor od shell.cz, což je partner
.
Doufám, že jsem to napsal jasně a konečně se i ovce zamyslí nad tím omezováním a zastrašováním.