GDI vs. CVVT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JirkaN »

Alf6 píše:
JirkaN píše:Nechci být za hnidopicha ... Ale zřejmě řešíte GDi vs. MPI ... Systém CVVT(variabilní časování ventilů) mají oba motory totožný.
MPI vstříkne benzín v sacím potrubí před sac. ventilem, který defakto zároveň i čistí. GDi přímo do válce. Směs pak zapálí svíčka. Co je spohlivější, toť otázka ...
Jo, mela by se resit MPI vs GDI. Poku chce někdo resit C-VVT, tak pak jedine C-VVT vs D-CVVT :D
Já osobně jsem zastánce MPI. Ten přímovstřik GDi mě příjde spíš jako kočkopes resp. benzínodiesel ...
Technologický přínos rovnající se nule. U vznětového benzíňáku to bude něco jiného. :hyu: se snaží to aplikovat i v seriový výrobě, tak uvidíme.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od idam.i »

Alf6 píše:
JirkaN píše:Nechci být za hnidopicha ... Ale zřejmě řešíte GDi vs. MPI ... Systém CVVT(variabilní časování ventilů) mají oba motory totožný.
MPI vstříkne benzín v sacím potrubí před sac. ventilem, který defakto zároveň i čistí. GDi přímo do válce. Směs pak zapálí svíčka. Co je spohlivější, toť otázka ...
Jo, mela by se resit MPI vs GDI. Poku chce někdo resit C-VVT, tak pak jedine C-VVT vs D-CVVT :D

Ahoj,dlho som ťa nevidel.Dúfam,že sa máš OK?
Aký je rozdiel medzi CVVT a D-CVVT,respektíve náš motor je to isté čo v i30 88kW,
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

Zdar. Ted se zrovna moc dobře nemam.

K otázce. D-CVVT je casovani jak sacich, tak výfukových ventilu. To mam ja na Elantre. C-VVT je casovani pouze na strane sacich ventilu. Nas motor ma i jiné oznaceni. MUj konkretne Gamma G4FG
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
thornych
**
Příspěvky: 184
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od thornych »

GDI & bez StartStop & pouze kvalitní palivo: naprostá spokojenost :-)
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od harvi »

to chce like =D>
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od idam.i »

Alf6 píše:Zdar. Ted se zrovna moc dobře nemam.

K otázce. D-CVVT je casovani jak sacich, tak výfukových ventilu. To mam ja na Elantre. C-VVT je casovani pouze na strane sacich ventilu. Nas motor ma i jiné oznaceni. MUj konkretne Gamma G4FG
Díky za info.Držím palce,aby ti bolo čo najskôr lepšie.
Ako si ten motor sadá,tak sa javí stále lepšie a lepšie. :D/
Hlavne kultivovanosť chodu ,zvlášť na volnobeh.Po 5.000km plánujem vymeniť olej.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4968
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Alf6 »

Taky dik. Ja zatim na Elantru nemuzu rict kriveho slova.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Martinsp »

Jirko- tu předposlední větu nechápu a k té poslední bych řekl že snad už většina automobilek dělá i motory s přímím vstřikem(třeba tsi) i když třeba s turbem. Když se začali dělat naftové motory s přímím vstřikem, tak to bylo haló a přitom přímí vstřik už měla snad i vejtřaska.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
tOOki
*
Příspěvky: 67
Registrován: 06 kvě 2014, 03:53
Bydliště: Jizni morava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od tOOki »

VW se ted u rady motoru EA888 zavedlo dvoje vstrikovace prime pri castecne zatezi a neprime pri vysoke zatezi. Diky tomu by se mel motor mene karbonovat, protoze neprimy vstrik cisti ventily.
Jinak co se tyka variabilniho casovani vyfukovych ventilu, tak se pouziva i pro vnitrni EGR, takze pokud ho nekdo na motoru nema tak nemusi litovat.
i30 1.6GDI, 2014, Style, Ice Blue

Drive:
Honda Civic 1.6i LS 83kW nehoda
Skoda Felicia 1.3MPi GLXi 50kW prodano
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JirkaN »

Martinsp píše:Jirko- tu předposlední větu nechápu a k té poslední bych řekl že snad už většina automobilek dělá i motory s přímím vstřikem(třeba tsi) i když třeba s turbem. Když se začali dělat naftové motory s přímím vstřikem, tak to bylo haló a přitom přímí vstřik už měla snad i vejtřaska.
Pro vznětový motor (směs se vznítí pouze vstříknutím do stlačeného horkého vzduchu bez zapalovací svíčky) bylo palivo vždy nafta. Teď by tento princip chtěli použít i pro benzín. Ovšem oříšek je v tom, že u benzínu se spalování hůř řídí. Pravě :hyu: je jednou z automobilek, který se tímto zabývá a díky stále dokonalejším řídícím jednotkám by mohl tento motor být použitelný i v praxi, protože dříve nebylo možné spalovaní benzínu tímto způsobem dokonale uhlídat. Přinos by byl v tom, že při stejném objemu motoru, by se výrazně zvýšil výkon a na druhou stranu by se výrazně snížila spotřeba.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od only_one »

no tohle už má Mazda ohlášeno na příští rok pro Mazdu 3. Jsem velmi zvědav na jejich počin, jak to zvládnou a snad to nebude stejnej průšvih jako s rotačním motorem.
thornych
**
Příspěvky: 184
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od thornych »

No, myslím, že zrovna Mazda má jedny z "nejrozumnějších" motorů současnosti - žádný downsizing, žádná turbo-móda.
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
ulthar
**
Příspěvky: 393
Registrován: 02 čer 2015, 15:15
Bydliště: Novy Jicin

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od ulthar »

osobne jsem hodne zvedavy jak se osvedci technologie FreeValve. Podle narustu tech parametru v tomhle videu https://www.youtube.com/watch?v=S3cFfM3r510 to vypada jako hooodne velky krok vpred.

Taky jsem hodne zvedavy jestli LiquidPistons dotahnou jejich Wankel naruby i do aut. Zatim teda maji jeden malinky v motokare a pry tedka vyvijeji nejake modely pro DAPRA drony. Jak to funguje: https://www.youtube.com/watch?v=0e785YnDmq0
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od petr.gr »

Žádný řetěz nemůže být nikdy na doživotí motoru. Vydrží max. 2 násobek řemenu a pak je vytahaný jak uši psa. GDi jako přímý vstřik paliva je jen jeden z omylů konstruktérů. Nese sebou obrovský problém zakarbonování motoru a hlavně sacích ventilů. Ty nejsou oplachovány palivem. Dále instalace pístních kroužků s minimální šířkou děla z motoru pumpu na olej. Ne vše nové musí být lepší. Sice má motor lepší emise ale zároveň je to jistá práce pro servis a to za pořádný balík. Dříve byl rozvodový řetěz nesmrtelný, dnes je to pro motor téměř katastrofa. Vše se zmenšuje, jan náklady na opravy jdou výš a výše. A to je možná záměr výrobů aut.
Uživatelský avatar
JirkaN
***
Příspěvky: 791
Registrován: 25 led 2016, 21:31

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od JirkaN »

Jelikož výrobci zkracují životnost spotřebního zboží, do kterého dnes patří i auta, tak se jako dožitnost počítá doba, po kterou výrobce poskytuje záruku a to řetěz těch 5let u :hyu: musí vydržet. Pak je to na majiteli, jak se zachová. Jestli auto prodá a přesune náklady na opravy na nového majitele nebo bude finanční břemeno nést sám.
Hyundai i30 kombi Tricolor Komfort 1,6 MPI 88kW 2016
Bývalá auta:
Renault Megane II 1,9 dCI Grandtour 88kW 2004
Renault Clio I 1.2 40kW 1995
Ford Sierra Combi 2,3 Indenor Diessel 1985
Mitsubishi Galant sedan 2,3 TD 1982
Škoda 100 L 1974
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“