Tak,tak vřele doporučuji!!!Josef píše:Každý dotaz se v převážné většině dočká své odpovědi . Jen občas musíš vydržet řeči o šniclech ekologii , možná i o babách mladších i starších . A proto tuhle suprrrrrovou partu nejde opustit. A pokud přijedeš na sraz bláznů do /-/ tak poznáš sámForza! píše:Tak to je ono ...Dík chlapi!
Chladící kapalina-výměna-postup
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
- Reklama
Taky jsem se pustil do výměny chladící kapaliny. Byla tam zelená, takže předpokládám, že to byla norma VW TL 774/C.
Za rok najezdím docela hodně km tak jsem si řekl, že koupím chladící kapalinu na 5let nebo 250000 normu VW TL 774/D-oranžová.
Vím, že jsem měl chladídí okruh několikrát propláchnout, ale nedělal jsem to. Podařilo se mi vypistit pouze asi 4,5 litry- náplň 5,5.
Kapalina normy D by se s jinýma údajně neměla míchat. Jaký máte no toto názor. Mám to tak nechat nebo to vyměnit znovu? Můžu tím opravdu něco pokazit nebo je to jen takové klasické doporučení.
V servise by si s tím určitě hlavu nedělali, ale auto do servisu nedávám proto, abych měl všechno OK
Dík za názory.
Za rok najezdím docela hodně km tak jsem si řekl, že koupím chladící kapalinu na 5let nebo 250000 normu VW TL 774/D-oranžová.
Vím, že jsem měl chladídí okruh několikrát propláchnout, ale nedělal jsem to. Podařilo se mi vypistit pouze asi 4,5 litry- náplň 5,5.
Kapalina normy D by se s jinýma údajně neměla míchat. Jaký máte no toto názor. Mám to tak nechat nebo to vyměnit znovu? Můžu tím opravdu něco pokazit nebo je to jen takové klasické doporučení.
V servise by si s tím určitě hlavu nedělali, ale auto do servisu nedávám proto, abych měl všechno OK
Dík za názory.
Nedávno jsme to měnili s kolegou na peugeotu 306ce. Princip bude asi stejný. Dole na hadici ke chladiči je vypouštěcí šroub ten povolit a pak otevřít víčko nádobky na chladící kapalinu a nechat vytéct. Zašrobouvat vypouštěcí šroub. Potom jsme lili do nádobky dokud si brala. Pak nastartovat motor nechat běžet na volnoběh a průběžně dolívat do nádobky dokud bude kapalina mizet. Přitom jsme ještě odvzdušňovali radiátor topení. (šroubek je na hadicích které vedou skrz motorovou stěnu pod přístrojovku - když začla téct voda tak zašroubovat). Když už z nádobky neubývalo tak doplnit mezi rysky a hotovo.
Lantra 1.8 16v GT - 94kW r.v. 1996
Ono záleží na jaké bázi (ethylenglykol "ethandiol"-modrý Fridex, prophylenglykol-zelený Fridex EKO) je kapalina vyrobená a potom je mísitelná zase ze stejným druhem, ale většinou se doporučuje to nemíchat a používat jeden druh. Při výměně pokud dáváš jiný typ(základ) kapaliny je dobré systém propláchnout naleješ vodu a ohřeješ vypustíš tím ten zbytek naředíš a už tam není taková koncentrace staré kapaliny.
Ono třeba Fridex G48 (barva modrá) je na bázi ethylenglykolu a může se míchat s ANTIFREEZE EXTRA od Aralu i když je barva světlezelená protože je na stejné bázi a s originální chladicí kapalinou Škoda G 11 atd.
Ono třeba Fridex G48 (barva modrá) je na bázi ethylenglykolu a může se míchat s ANTIFREEZE EXTRA od Aralu i když je barva světlezelená protože je na stejné bázi a s originální chladicí kapalinou Škoda G 11 atd.