1,6i - plyn
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: 1,6i - plyn
Zdravim vás ,pred rokom som vymenil starú i 30 za novú i 30 cw a mám záujem o namontovanie lpg do mojej i 30 1,6 GDI 99KW style .Aký typ splynovača by ste mi poradili, pred tým som mal BRC kedže som mal i 30 1,4 CVVT ale teraz tam je GDI motor a priame vstrekovanie.
- Reklama
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
Ahoj, dle dostupnych informaci si plyn s GDI moc nerozumi a prestavba se nedoporucuje, stahli z nabidky i prestavbu pro 1,6 MPI u ktere se taky zacly objevovat problemy....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: 1,6i - plyn
Jak píše kolega nade mnou, vyhnout se LPG u GDi obloukem...pokud víš jak funguje přímý vstřik a v čem tkví úspora paliva, tak GDi má 6 režimů/map, možná to je jeden z důvodů, protože některé z těchto map jezdí na chudou směs a to díky tomu, že si dokáží udělat homogenní směs v oblasti svíčky a to s plynem těžko uděláš, to by musel být plynový vstřik místo benzínového vstřiku v blízkosti svíčky ve válci a to je blbost...myslím, že víc není třeba to rozebírat...já myslím, že spotřeba i v benzínu je super , Bmw s LPG 1,8 co máme jezdí v průměru za stejný peníze, možná dráž...pokud jsi chtěl auto zplynovat, tak MPi...
I30 kombi GDi gdh
Re: 1,6i - plyn
Gdi samozřejmě přestavět na LPG jde. Jsou k tomu dvě možné cesty.
První a poměrně nejfunkčnější je vstřikování kapalné fáze LPG pomocí benzínových vstřikovačů. Tím je eliminovaná ta nejhorší věc - upálení vstřikovačů benzínových, které se chladí palivovou směsí.
Nevýhody - je nutné použít čerpadlo na kapalnou fázy, které je velmi náchylné na kvalitu plynu což je v našich podmínkách dost problém. Toto funguje daleko lepe na západ od našich hranic kde mají plyn jiné čistoty z Norského zdroje. My máme obvykle ruský plyn.
Druhá možnost je kombinace plynu a benzínu. Vstřiky benzínové se v cyklu zapínají, aby se chladily. Není to ale uplně vždy funkční.
Jinak u Gdi není problém se směsí, za předpokladu využití stávajích trysek není rozdíl, naopak, plyn má 102 oktanů a je daleko mene náchylný na detonační spalování.
U druhého případu je vstřikována plynná fáze a ta netrpí na neduhy kapaliny
Nicméně první varianta je cenově skoro 2x tak drahá jak normální přestavba s tím, že fakt může být hodně problém s čerpadlem a pak to je uplně nesmysl.
Druhá je sice levnější, ale poškození trysek se předejde, jen když se bude kombinovat benzín v poměru 50-60% takže uspora bude relativně malinká.
Tím se právě ty Gdi stávající naprosto nevhodnými pro přestavby na plyn.
První a poměrně nejfunkčnější je vstřikování kapalné fáze LPG pomocí benzínových vstřikovačů. Tím je eliminovaná ta nejhorší věc - upálení vstřikovačů benzínových, které se chladí palivovou směsí.
Nevýhody - je nutné použít čerpadlo na kapalnou fázy, které je velmi náchylné na kvalitu plynu což je v našich podmínkách dost problém. Toto funguje daleko lepe na západ od našich hranic kde mají plyn jiné čistoty z Norského zdroje. My máme obvykle ruský plyn.
Druhá možnost je kombinace plynu a benzínu. Vstřiky benzínové se v cyklu zapínají, aby se chladily. Není to ale uplně vždy funkční.
Jinak u Gdi není problém se směsí, za předpokladu využití stávajích trysek není rozdíl, naopak, plyn má 102 oktanů a je daleko mene náchylný na detonační spalování.
U druhého případu je vstřikována plynná fáze a ta netrpí na neduhy kapaliny
Nicméně první varianta je cenově skoro 2x tak drahá jak normální přestavba s tím, že fakt může být hodně problém s čerpadlem a pak to je uplně nesmysl.
Druhá je sice levnější, ale poškození trysek se předejde, jen když se bude kombinovat benzín v poměru 50-60% takže uspora bude relativně malinká.
Tím se právě ty Gdi stávající naprosto nevhodnými pro přestavby na plyn.
Re: 1,6i - plyn
Akych 50-60 % máš na mysli veď napr. na tejto stránke http://www.fedorauto.cz/prestavby-fsi-tfsi je to 10 % benzinu a 90 lpg ale väčšinou som sa dočítal že sa jedná o pomer 20 benzin / 80 lpg a sú tam aj autá z GDI motormi
Re: 1,6i - plyn
20%je málo. Neosvědčilo se na několika vozech. Principielně to je další věc co plyn udělá náchylnější na nějaký pruser.