Prosím o radu, mám Sonátu 2.4/119 kw, benzín. Za studena a pri zábere mám pocit, že klepú ventily. Po zohriatí to už počuť menej. Chcem to dať opraviť. Lenže...
Problém je v tom, že neviem či tento motor má hydroštely alebo valčeky s podložkami. Originál servis Hyundai tvrdí, že sú tam podložky a ďalšie dva servisy hovoria, že tam sú hydroštely a vedia ich aj objednať asi od štyroch výrobcov. Vraj keby ich ten motor nemal tak by sa ani nedali objednať. Lenže hyundai tvrdí, že sú tam podložky a sám technik mi povedal, že to na 2.4/119kw ešte nerobili.....
A teraz sám neviem ani čo s tým robiť a ani komu veriť.
Auto má 132 000 km, keď som sa odvolal na manuál, že pri 90000 km treba skontrolovať vôle ventilov, dostal som odpoveď, že to treba iba skontrolovať.
Má prosím niekto s tým skúsenosti ???
Má to teda hydroštely, alebo nie ?????
Ventily 2.4 / 119kw / g4kc
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
- Reklama
Re: Ventily 2.4 / 119kw / g4kc
http://automotrizenvideo.com/wp-content ... a-2006.pdf
citaj
2,4 G4KC je world engine - rovnaky najdes aj v jeepoch a mitsubishi..
citaj
2,4 G4KC je world engine - rovnaky najdes aj v jeepoch a mitsubishi..
ix20, 1,4b, 2013
Re: Ventily 2.4 / 119kw / g4kc
Ďakujem,
prepáč mi moju neznalosť. Ja som to pochopil tak, že to nemá hydroštely, ale (MLA) systém (Mechanical Lash Adjuster).
Vedel by si mi prosím opísať čo taký servisný úkon obnáša ??? A koľko cca si za to účtujú v servisoch ???
prepáč mi moju neznalosť. Ja som to pochopil tak, že to nemá hydroštely, ale (MLA) systém (Mechanical Lash Adjuster).
Vedel by si mi prosím opísať čo taký servisný úkon obnáša ??? A koľko cca si za to účtujú v servisoch ???
Re: Ventily 2.4 / 119kw / g4kc
Sorry, netusim.
Skontrolova voku ventilov by vsak nemalo byt komplikovane, bezny mechanik by to mal zvladnut. Dolezite je vedieparametre, kolko ma byt spravna vola..
Inak ten motor nie je zly, najazdil som na nom asi 40 tkm.
Pod 8,5 litra to neslo a dynamika nic moc na dnesnu dobu. Taky americky motor..
Pokial viem, tak mali problemy so spotrebou oleja a pridieranim.
Ja som na tom za rok menil len termostat.
Skontrolova voku ventilov by vsak nemalo byt komplikovane, bezny mechanik by to mal zvladnut. Dolezite je vedieparametre, kolko ma byt spravna vola..
Inak ten motor nie je zly, najazdil som na nom asi 40 tkm.
Pod 8,5 litra to neslo a dynamika nic moc na dnesnu dobu. Taky americky motor..
Pokial viem, tak mali problemy so spotrebou oleja a pridieranim.
Ja som na tom za rok menil len termostat.
ix20, 1,4b, 2013
Re: Ventily 2.4 / 119kw / g4kc
8,5 litra ??? To by bolo super ja som sa pod 13 litrov ešte nedostal a to nejazdím prudko. Na diagnostike to bolo ale nič nezistili. Práve preto sa uberám smerom na ventily inak potom už fakt neviem. Auto je super a som veľmi spokojný, až na tých 13 litrov .....
Problém je aj v tom, že prijímací technik v origo. servise Hyundai v meste v ktorom bývam je asi taký odborník ako ja .....
A neznačkové servisy s týmito motormi moc skúseností nemajú. Nieje sa kam obrátiť.....
Problém je aj v tom, že prijímací technik v origo. servise Hyundai v meste v ktorom bývam je asi taký odborník ako ja .....
A neznačkové servisy s týmito motormi moc skúseností nemajú. Nieje sa kam obrátiť.....
Re: Ventily 2.4 / 119kw / g4kc
Tak auto je po kontrole vôle ventilov aj s výmenou tesnenia pod vekom. A vraj je všetko v norme .... Ja už fakt neviem.
Auto stále žere benzín ako drak..... A keď je studené tak veľmi neochotne ide do otáčok ... výkon nič moc, po zohriatí to už je fajn, ale do kopca sa mu nijak extra nechce ...
Má niekto nápad v čom, by mohla byť príčina a hlavne spotreba 13 litrov ???
Auto stále žere benzín ako drak..... A keď je studené tak veľmi neochotne ide do otáčok ... výkon nič moc, po zohriatí to už je fajn, ale do kopca sa mu nijak extra nechce ...
Má niekto nápad v čom, by mohla byť príčina a hlavne spotreba 13 litrov ???
Re: Ventily 2.4 / 119kw / g4kc
Motor má nevyhovující pístní kroužky. Ty jsou v podstatě čerpadlo na olej, což sebou nese sníženou kompresy, obrovské zakarbonování pístů a spalovacího prostoru, zanesení katalyzátoru. U katalyzátoru se uvádí životnost kolem 150000 km, záleží na spotřebě oleje.
Dělal repasi motoru, katalyzátoru. Pro opravu katalyzátoru jsem použil univerzální katalyzátor AMP.A807 - Euro4. Na obrázku je vidět rozříznutí. Vnitřní keramiku v prižném obalu jsem vsunul do katalyzátoru, pilkou zařízl přecnívající konec a v polohovacím přípravku složil a zavařil.
http://www.autobaterielevne.cz/zbozi/48 ... 2500cm.htm
Dělal repasi motoru, katalyzátoru. Pro opravu katalyzátoru jsem použil univerzální katalyzátor AMP.A807 - Euro4. Na obrázku je vidět rozříznutí. Vnitřní keramiku v prižném obalu jsem vsunul do katalyzátoru, pilkou zařízl přecnívající konec a v polohovacím přípravku složil a zavařil.
http://www.autobaterielevne.cz/zbozi/48 ... 2500cm.htm
- Přílohy
-
- po repasi2.jpg (175.42 KiB) Zobrazeno 3418 x
-
- po repasi1.jpg (114.59 KiB) Zobrazeno 3418 x