Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Potreboval by som poradiť kde to kúpiť a koľko to stojí. Do orig. servisu to dávať nechcem.
A ešte jedna vec treba meniť spolu s horným aj dolný od čerpadla ????
A ešte jedna vec treba meniť spolu s horným aj dolný od čerpadla ????
- Reklama
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Samozřejmě se mění oba řetězy spolu s plastovými kluzáky. Hydraulické napínače jen v případě únavy vnitřních pružin. Cena kompletu je v ČR cca. 10000 Kč. Dá se koupit na Ebay za půlku. Trvá to ale nějaký týden.
"včetně DPH 10.832,- Kč
(2x řetěz, 2x napínák, 4x kluzák)."
https://www.aliexpress.com/item/Timing- ... 2ab825d627
"včetně DPH 10.832,- Kč
(2x řetěz, 2x napínák, 4x kluzák)."
https://www.aliexpress.com/item/Timing- ... 2ab825d627
Naposledy upravil(a) petr.gr dne 13 zář 2017, 22:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Ďakujem za odpoveď,
ešte by som potreboval vedieť či treba meniť aj ozubené kolesá na vačkách, lebo jedno z nich to širšie stojí cca 280 EUR a to mi príde ako celkom dosť. V servise mi nacenili materiál na 712 EUR (2x reťaz, 4x vodítka, 2x napínak, 2x ozubené kolesá). Všetko Origo. Hyundai diely, lebo vraj náhrady nikde niesu.
Mám problém, že v rozmedzí 1800 až 2000 ot. počuť šúchanie a výrazný klepot kov o kov ako keby tam behala gulička z ložiska. Všetko to ide od rozvodov a po odmontovaní krytu ventilov bolo vidieť že reťaz už má vôlu, ten rachot ide skôr od vodítok. Motor má 135 000 km a namerané tlaky skoro ako nový. Škoda ho poslať pod kytky....
Takže teraz neviem či vymeniť len reťaze s vodítkami a napínakmi, alebo sa musia vymeniť aj tie ozubené kolesá ???? Mechanik mi povedal, že by to bolo dobre vymeniť aj s ozubenými kolesami, ale vraj rozhodnutie je na mne ....
Má s tým prosím niekto skúsenosti ???
ešte by som potreboval vedieť či treba meniť aj ozubené kolesá na vačkách, lebo jedno z nich to širšie stojí cca 280 EUR a to mi príde ako celkom dosť. V servise mi nacenili materiál na 712 EUR (2x reťaz, 4x vodítka, 2x napínak, 2x ozubené kolesá). Všetko Origo. Hyundai diely, lebo vraj náhrady nikde niesu.
Mám problém, že v rozmedzí 1800 až 2000 ot. počuť šúchanie a výrazný klepot kov o kov ako keby tam behala gulička z ložiska. Všetko to ide od rozvodov a po odmontovaní krytu ventilov bolo vidieť že reťaz už má vôlu, ten rachot ide skôr od vodítok. Motor má 135 000 km a namerané tlaky skoro ako nový. Škoda ho poslať pod kytky....
Takže teraz neviem či vymeniť len reťaze s vodítkami a napínakmi, alebo sa musia vymeniť aj tie ozubené kolesá ???? Mechanik mi povedal, že by to bolo dobre vymeniť aj s ozubenými kolesami, ale vraj rozhodnutie je na mne ....
Má s tým prosím niekto skúsenosti ???
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Tlak oleja si meral?
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Nie nemeral, ale na diagnostike bolo všetko OK.
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Diagnostika ti neukáže nič. Čidlo tlaku oleja je nastavené na minimálny tlak. Pozri si ako vypadajú vačky pod mostíkmi. Ak sú na nich ryhy tak máš problém s mazaním. Zhoď olejovú vaňu a pozri či tam nie su úlomky. A ak sú.. Tak vitaj v klube.
Odkiaľ si?
Odkiaľ si?
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Mechanik mi povedal, že vačky sú v poriadku, tak fakt už neviem. Klepot hrkot ide zo strany rozvodov. Som z Prievidze.
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
na Vrícku sa skladá jeden motor. Ak sa chceš pozriet ako to vyzerá v reále pošli správu.
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Řetězová kola se mění, pokud by byla opotřebená tak, že by neseděl řetěz. Měnil jsem oba řetězy a kola byla jak nová. Mechanici jsou fakt divní. Pokud by bylo po jejich, tak by výměna rozvodů stála jako celé ojeté auto. Chtěl bych vidět je, jestli by oni tu sumu platili !!!!
Repasoval jsem celý motor, GO hlavy a stejně si nejsem jistý, jestli ji udělali dobře. Studený motor také klepe a po zahřátí se utlumí. Kliku jsem nechával přebrousit, ale změřili ji a že je v toleranci i po 270000 km ! Materiál mají tedy Korejci dobrý.
Po celé opravě ale nejsem přesvědčený, že jsem udělal dobře ze Sonatou. Je to krásné auto ale závady jako svítící kontrolka emisí, i když jsou po repasi katalyzátoru výborné, svítící ABS i po výměně PP čidla mě docela začínají ..át.
Ať se vezme kterékoliv auto, je to vyrobeno pro životnost 160000 km, což mi tvrdili v Hyundai. Pak se v západní Evropě aut zbavují směrem na Východ.
Vše je jen obrovská zlodějina na běžné lidi. Vytahat peníze z kapes opravami, normami emisí tak šílenými, že 3 roky staré auto má problémy projít na STK ( ověření info spolužáka pracujícího jako technik na STK). A postupně se utahují šrouby tak, že lidi nebudou mít na provoz starších aut. To sice povede k propadu ekonomiky ale tak daleko nikdo z odpovědných nehledí. Tak to bylo u biopaliv z skokového zvýšení ceny obilovin celosvětově atd.
Repasoval jsem celý motor, GO hlavy a stejně si nejsem jistý, jestli ji udělali dobře. Studený motor také klepe a po zahřátí se utlumí. Kliku jsem nechával přebrousit, ale změřili ji a že je v toleranci i po 270000 km ! Materiál mají tedy Korejci dobrý.
Po celé opravě ale nejsem přesvědčený, že jsem udělal dobře ze Sonatou. Je to krásné auto ale závady jako svítící kontrolka emisí, i když jsou po repasi katalyzátoru výborné, svítící ABS i po výměně PP čidla mě docela začínají ..át.
Ať se vezme kterékoliv auto, je to vyrobeno pro životnost 160000 km, což mi tvrdili v Hyundai. Pak se v západní Evropě aut zbavují směrem na Východ.
Vše je jen obrovská zlodějina na běžné lidi. Vytahat peníze z kapes opravami, normami emisí tak šílenými, že 3 roky staré auto má problémy projít na STK ( ověření info spolužáka pracujícího jako technik na STK). A postupně se utahují šrouby tak, že lidi nebudou mít na provoz starších aut. To sice povede k propadu ekonomiky ale tak daleko nikdo z odpovědných nehledí. Tak to bylo u biopaliv z skokového zvýšení ceny obilovin celosvětově atd.
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Zkus vyměnit olej za Sustinu od Eneosu
Grandeur 2009 3.3V6
MX-5 2006 1.8
MX-5 2006 1.8
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Podle všeho to vypadá na špatně udělanou GO hlavy a nastavení vůle ventilů. Zřejmě udělali velkou vůli. Demontovat hlavu se mi tedy 2x nechce.
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Aké si mal tlaky vo válcoch?
Inak , ja už po výmene olejového čerpadla ,prebrúseniu kluky a výmene piestných krúžkov + hlavných ložísk- opäť jazdím. Hlavu válcov a olejové čerpadlo som kúpil od poliaka po krachu motora na treťom válci. Bola kompletná a v poriadku, akurát dva ventily boli ohnuté. Prehodili sa zo starej, nová sa zrovnala Dva dni po poskladaní motora a jeho nahodení som absolvoval EK+STK bez straty kytičky. Momentálne mám najazdené asi 1500 km. Pomaly jej už dávkujem aj LPG .
zistenia: krúžky z Litvy/RIK/- nebrat vydržali ani nie 10 000 km
blok motora je nesprávne opracovaný. Pri mazaní kľukových ložísk sú v mazacích drážkach prekážky od
odlievania. Najväčšie boli na treťom válci. Na druhom to tiež nebola žiadna hitparáda.
Inak , ja už po výmene olejového čerpadla ,prebrúseniu kluky a výmene piestných krúžkov + hlavných ložísk- opäť jazdím. Hlavu válcov a olejové čerpadlo som kúpil od poliaka po krachu motora na treťom válci. Bola kompletná a v poriadku, akurát dva ventily boli ohnuté. Prehodili sa zo starej, nová sa zrovnala Dva dni po poskladaní motora a jeho nahodení som absolvoval EK+STK bez straty kytičky. Momentálne mám najazdené asi 1500 km. Pomaly jej už dávkujem aj LPG .
zistenia: krúžky z Litvy/RIK/- nebrat vydržali ani nie 10 000 km
blok motora je nesprávne opracovaný. Pri mazaní kľukových ložísk sú v mazacích drážkach prekážky od
odlievania. Najväčšie boli na treťom válci. Na druhom to tiež nebola žiadna hitparáda.
Re: Rozvody 2,4 / 119 kw g4kc
Původní kroužky byly zapečené a byly naprosto smetené. Válce byly téměř jako nové, i po 270000 km ! Pístní kroužky jsem kupoval na průměr, ne na typ motoru. Upravil jsem jen drážky v pístech pro konkrétná rozměry kroužků a v pohodě. Už jsem to několikrát dělal na jiná auta. Pístní kroužky se dají koupit i u našeho výrobce: Buzuluk Komárov. Mají ale větší šířku, což u pístů Sonaty není moc vhodné. Šály se dají docela levně koupit v Auto Kelly. Mají origo až po 3. broušení. Nemá smysl dávat originální pístní kroužky. To jsou vyhozené peníze. Jejich provedení je konstrukčně naprosto špatné a proto žerou olej ! Stačí se podívat v katalogu na jiná auta a sílu 1,2mm nemá téměř nikdo.