Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Předminulý víkend jsem se pohyboval kolem Berouna. Šlo o spíš svižnější a krátké přískoky (od pár stovek metrů po cca 50 km v kuse, průměr tak 15 km) , od D5 po polňačky, takže mě až tak nepřekvapila spotřeba na konci dne 8,5 l/100km. Velmi překvapen jsem pak byl u pumpy, když jsem po těch cca 330 km doléval necelých 21,5l (a tedy finální spotřeba byla necelých 6,5 l/100 km). Je možné, aby palubní počítač až tak kecal, nebo to je nějaká závada? Rozdíl tak do půl litru jsem měl vždy (i na jiných autech), ale toto mi přijde už dost.
- Reklama
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Mně zatím ukazuje cca 0.1-0.2 l/100km víc, než tomu opravdu je. O dva litry se mi ještě ale nesekl.
I30-II 1.6 GDI, 7st. DCT
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Mě také ne, navís tentokrát to byl i stejná pumpa (Globus Zličín) a dost možná i stejný stojan... Uvidím, co řekne další tankování.
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Nebude to náhodou tým že na krátke trasy si mal do 10l, na dlhšie trasy povedzme 6,5 a spriemerovalo to na hodnotu ktorú vidíš ? Možno to prerátava posledný úsek a nie celú vzdialenosť kým vyresetuješ PP. Ja napr. keď jazdím iba mesto mam 8,6, potom PP vyresetujem spadnem na 6-6,3 pojazdím po meste mi to stúpne k 7. (tiež viem že 7 nie je reálnych keď na čistý mestský cyklus jazdím za 8,5. Po dotankovaní je to ale 6,5l kalkulačkových. Asi je to len orientačné a nedá sa na to spoľahnúť.
SEAT Leon ST Xcellence 1.4 TSI Pirineos Grey
Hyundai i30 9/2k12 GDI + Blue interior, Phantom black - sold
Cordoba 6L 1.4 2k4 Zlatá+ Eibach Seat Sport - sold
Hyundai i30 9/2k12 GDI + Blue interior, Phantom black - sold
Cordoba 6L 1.4 2k4 Zlatá+ Eibach Seat Sport - sold
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
No, právě proto se ptám ostatních, než to budu (případně) reklamovat. Poslední úsek byl v klidu - sjezd z Tetína na D5 a pak v klidu na Zličín natankovat. Jo, a PP nuluji s tankováním.
To Berounsko je dost kopcovité, takže jednotlivé jízdy mohly dát klidně i 15l/100km. Ale chyba měření kolem 30% mi prostě přijde příliš. A také jsem mohl nedotankovat plnou, byť ještě z dob Š120 mám zvyk vytáhnout pistoli, chvilku počkat a dolít zbytek, takže to až tak pravděpodobně nevidím. (Pravda, houpat přitom autem jsem se již odnaučil )
To Berounsko je dost kopcovité, takže jednotlivé jízdy mohly dát klidně i 15l/100km. Ale chyba měření kolem 30% mi prostě přijde příliš. A také jsem mohl nedotankovat plnou, byť ještě z dob Š120 mám zvyk vytáhnout pistoli, chvilku počkat a dolít zbytek, takže to až tak pravděpodobně nevidím. (Pravda, houpat přitom autem jsem se již odnaučil )
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
PP určitě počítá s celým úsekem mezi resetováním a ne pouze od posledního nastartování, no ni? Pokud to tak nemáš nastavený teda.. mám pocit, že je to jedna z možností pro automatické resetování spotřeby.
I30-II 1.6 GDI, 7st. DCT
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
PP pokud budeš nulovat při každém tankování, tak jeho výpovědní hodnota je na dvě věci... Pokud ho necháš dlouhodobě nevynulován, tak si počítá také nesmysl. Tak si vyber. Viděl jsem na vlastní oči kamaráda, který vynuloval natankoval, popojel 20m od benzinky a nechal auto běžet cca 10 min na volnoběh a jeho průměrná spotřeba byla 13,6l/100Radost píše:PP určitě počítá s celým úsekem mezi resetováním a ne pouze od posledního nastartování, no ni? Pokud to tak nemáš nastavený teda.. mám pocit, že je to jedna z možností pro automatické resetování spotřeby.
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
13,6 je prd. U minuleho auta sem se v zacpe nudil a po resetu sem se dostal pres 30 na sto. Jinak u i30 mi palubak taky keca,ale spis si hraje na spotrebu o litr nekdy litr a pul nizsi nez je realita. Ale vic me vadi zobrazovani aktualni spotreby nez prumer na kterej kouknu jednou za tejden.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
U mě PP dlouhodobě podhodnocuje spotřebu o 0,2-0,3 l/100 km. A to u i30 II i III. Reálnou spotřebu je nejlepší sledovat stylem plná/plná, třeba na spritmonitoru.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Tak nedělám to jinak a rozdíly (pochopitelné) zatím také byly vždy "do malého piva". Právě proto mne zarazily ty dva litry...
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Nejlepší je spotřebu nesledovat Tak to dělám já. Nikdy se nedopočítáš, pokud by jsi nenatočil někam do sudu přesné množství co patří do nádrže a dotancovával pořád tak. Při stylu plná/plná se nikdy nemůžeš dopočítat přesného čísla. Už jsem o tom přesvědčoval kamaráda, který jak trouba jezdí ke stejnému stojanu a myslí si, že to má nějakou vypovídací hodnotu. Je zde spousta aspektů, jak benzín pění, jak je citlivé zpětný ventil v pistoli na pumpě, jaká je teplota atd... To vše ti udělá klidně rozdíl i 3l na nádrž. A tankovat do plné, až po hrdlo se nevyplácí!! Kdo zažil co dovede udělat roztahující se páry ví o čem mluvím.Tudy píše:U mě PP dlouhodobě podhodnocuje spotřebu o 0,2-0,3 l/100 km. A to u i30 II i III. Reálnou spotřebu je nejlepší sledovat stylem plná/plná, třeba na spritmonitoru.
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
U mě je to jednodušší v tom, že jezdím stále stejnou trasu, s nových autem jsem tankoval zatím 7x a spotřebu mám vždy mezi 5,8-5,9 l , bez jakýchkoliv výkyvů. Tankuju u jednoho stejného stojanu, po vypnutí pistole dotankuju ještě max 2 l na celé litry (např. pistole cvakne při 40,9, doplním na 42, pistole cvakne při 38,1 doplním na 40 l). Po natankování mě ještě čeká 40 km zčásti po dálnici, takže něco spálím a nádrž není zcela plná.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Na stojanu a cvakani nesejde. Kdyz clovek bere pro vypocet 10 000 km nebo 100 000 km pak je to podruzne o jaky stojan slo a jak moc to penilo. Palubak mi na kazdy nadrzi keca o nejakou cast min. Na nadrzi to udela klidne ten litr. Takze vim,ze se tomu verit neda. Jedine kdy to snad sedelo bylo kdyz jsem tu nadrz vyjel po dalnici v jeden den.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Palubní počítač - může kecat od 2 (slovy DVA) litry?
Tak zjevně jsem nedotankoval plnou nádrž. K následnému dotankování PP ukazoval pod 7 l/100km, následné dotankování plné nádrže "hodilo" průměr 7,86 l/100km. Průměr za obě části je 7,22 l/100 km, což odpovídá. PP tedy i u mne kecá ve standardních mezích