jak zajet nove auto?
Moderátor: Moderátoři
jak zajet nove auto?
Ahoj všem co vlastní Tucsona 1.7 CRDI nafta(manual)...tež jsem nemohl odolat..Nove jej mam dva dny a jsem nadsen..Zároven mam na vás co uz máte auto zajete cca odjeto 10-20 tis.km prosím o nejake vase zkusenosti jak jste jej zajizdeli od nuly? je to moje první NOVE auto..a nechci si jej zhuntovat..zaroven se rozchazi nejake názory o zajeti noveho auta..výrobce mi tvrdi,ze auto zajizdet normalne do 130km/h a otacky kolem 1500-2000max..od prodejce mi bylo doporuceno max rychlost 80-110km/h.pri stejných otackách..na prvních 1000-1500km..a první výmenu oleje až pri 30tis.km..názor od vývojare motoru je zas takový,ze po ujeti cca 1000-1500km bych si mel nechat olej s filtrem vymenit..zduvodu treni nových materialu o sebe a jejich postupne uvolnování castic ktere se do oleje dostanou..a dalsí výmenu mi doporucil pri cca 15000km a pak az tech 30000km..budu rád za vase nazory ci vase osobni zkusenosti ktere vas stimto autem provazi od jeho koupeni....dekuju vam preju hodne spokojenych km..novy clen Patte
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: jak zajet nove auto?
Ahoj, dělal jsem prodejce nových aut a všem novým majitelům jsem radil v podstatě toto:
1. kontrolovat olej - u nového vozu častěji a teprv až několika kontrolami zjistíš, že neubývá snížit frekvenci na cca co 1000km hlavně se nespoléhat na nějaké kontrolky!!!!
2. s autem jezdit "normálně" prvních 1000 -1500km nepřekračovat 3/4 povolených otáček a stejně tak i sešlapovat pedál plynu do max. 3/4 zdvihu ( ne plnej plyn) samozřejmě, když jde o život klidně prošlápnout podlahu....... občas to nevadí
3. po cca 1500km už jezdit v celém rozsahu otáček, nejlépe střídavě a za různých rychlostních stupňů (to platí i pro těch prvních 1500km).... tedy určitě je lepší zajíždět na okreskách, než na dálnici, kde plácneš "6" a při 2500 ot. ujedeš 1500km zajíždí se i převodovka
4. nikdy motor nepodtáčet !!!!!! je to horší než motor vytočit do omezovače
a přidám ještě jedno nečíslované moudro, vyprdni se na nápovědu jak řadit. Díky nesmyslnému nastavení tě bude nutit motor podtáčet, prostě lidský sluch lehce odhalí, kdy se motor trápí , určitě bych po radě prodávajícího udržovat otáčky na 1500 hodně zpozorněl.... akcelerovat z 1500 ot. hodně zatěžuje vlastní motor a není to ani nijak zvlášť úsporné. Uvedu příklad: když jedu Blankou z Troje do Břevnova ( je to do kopce) tak pokud nechám auto bublat na "D" mám větší spotřebu než když u vjezdu zařadím manuálně za "4" a držím cca 1800 ot.
Ale já kočíruju V6 a 3.0 kdežto ty máš čtyřválec 1,7 u toho těch 1500 ot. považuju už za celkem škodlivé.....
A co se týče oleje - nové auto je dle mě pro výměnu 10000km max. a poté už držet těch 15000km, vůbec bych,pokud si auto chci nechat , neměl problém s první výměnou oleje i dřív, např. poprvé při 5000km
Tím nic nezkazíš a výměna po 30000 je dle mého prasárna !!!!!
1. kontrolovat olej - u nového vozu častěji a teprv až několika kontrolami zjistíš, že neubývá snížit frekvenci na cca co 1000km hlavně se nespoléhat na nějaké kontrolky!!!!
2. s autem jezdit "normálně" prvních 1000 -1500km nepřekračovat 3/4 povolených otáček a stejně tak i sešlapovat pedál plynu do max. 3/4 zdvihu ( ne plnej plyn) samozřejmě, když jde o život klidně prošlápnout podlahu....... občas to nevadí
3. po cca 1500km už jezdit v celém rozsahu otáček, nejlépe střídavě a za různých rychlostních stupňů (to platí i pro těch prvních 1500km).... tedy určitě je lepší zajíždět na okreskách, než na dálnici, kde plácneš "6" a při 2500 ot. ujedeš 1500km zajíždí se i převodovka
4. nikdy motor nepodtáčet !!!!!! je to horší než motor vytočit do omezovače
a přidám ještě jedno nečíslované moudro, vyprdni se na nápovědu jak řadit. Díky nesmyslnému nastavení tě bude nutit motor podtáčet, prostě lidský sluch lehce odhalí, kdy se motor trápí , určitě bych po radě prodávajícího udržovat otáčky na 1500 hodně zpozorněl.... akcelerovat z 1500 ot. hodně zatěžuje vlastní motor a není to ani nijak zvlášť úsporné. Uvedu příklad: když jedu Blankou z Troje do Břevnova ( je to do kopce) tak pokud nechám auto bublat na "D" mám větší spotřebu než když u vjezdu zařadím manuálně za "4" a držím cca 1800 ot.
Ale já kočíruju V6 a 3.0 kdežto ty máš čtyřválec 1,7 u toho těch 1500 ot. považuju už za celkem škodlivé.....
A co se týče oleje - nové auto je dle mě pro výměnu 10000km max. a poté už držet těch 15000km, vůbec bych,pokud si auto chci nechat , neměl problém s první výměnou oleje i dřív, např. poprvé při 5000km
Tím nic nezkazíš a výměna po 30000 je dle mého prasárna !!!!!
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: jak zajet nove auto?
Vitej mezi postiženými Přeji hodně šťastných a spokojených kilometrů.
Auto jsem nijak speciálně nezajížděl. Od prvních kilometrů jsem s ním jezdil tak, jak s ním jezdím teď. Využíval jsem tempomat, všechny převodové stupně, střídal rychlosti, jezdil okresky, dálnice, město. Zásadně NEPODTÁČET takže jakmile otáčky spadnou na 1500, doporučuji řadit o stupeň níž. Poznáš to i podle ucha, že motoru se pod touhle "hranicí" moc nechce a začína bručet. První výměna oleje proběhla při 16000 km (15000 jsem nestihl) spolu se vzduchovým filtrem. Druhá výměna oleje při 30.000 spolu se vzduchovým filtrem.
Tankuji Drive Diesel u Makra nebo Globusu a přidávám ještě VIF. Průměrná spotřeba je 5,71 l / 100.
PS: Richard555 byl rychlejší
Auto jsem nijak speciálně nezajížděl. Od prvních kilometrů jsem s ním jezdil tak, jak s ním jezdím teď. Využíval jsem tempomat, všechny převodové stupně, střídal rychlosti, jezdil okresky, dálnice, město. Zásadně NEPODTÁČET takže jakmile otáčky spadnou na 1500, doporučuji řadit o stupeň níž. Poznáš to i podle ucha, že motoru se pod touhle "hranicí" moc nechce a začína bručet. První výměna oleje proběhla při 16000 km (15000 jsem nestihl) spolu se vzduchovým filtrem. Druhá výměna oleje při 30.000 spolu se vzduchovým filtrem.
Tankuji Drive Diesel u Makra nebo Globusu a přidávám ještě VIF. Průměrná spotřeba je 5,71 l / 100.
PS: Richard555 byl rychlejší
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: jak zajet nove auto?
Moc vám děkuju..jsem rád,že chápete mé obavy..nebylo snadne se rozhodnou pro dane auto a taky ne kazdy ma penize aby si takove mohl koupit a kdyz uz tak se snazi aby mu auto slouzilo co nejdele..me rizeni bych normalne charakterizoval lehce sportovni a svyznejsi..takze podtacet motor jiste nebudu..proto dle meho nazoruje lepsi se zeptat lidí co maji stejne auto nez ruzných známych co s novým autem jako takovým nemaji zkusenosti,..pokud by vas jeste neco napadlo ci se chtely podelit o nejake jine zkusenosti budu moc rád..pohodu na cestach preju vsem..
Re: jak zajet nove auto?
Sice jiné auto a benzín místo nafty, ale já osobně bych udělal výměnu oleje po 2 tisících a pak každých 15. V pondělí dostanu auto ze servisu s komplet vyměněným motorem na záruku, takže budu znovu zajíždět. Otáčky budou vhodné jiné, tak ty zde nepíšu. Určitě ale budu měnit olej zhruba po těch 2 tisících. Kromě nečistot je druhý důvod, že používám jinak viskozní olej (0W40, nosím si do servisu vlastní), takže nechci motor zvykat na ten z fabriky zbytečně dlouho. Jinak vždy beru palivo (benzín/nafta) + VIF. Jako nejdůležitější pro životnost motorue je ale myslím pravidelná výměna oleje po nejdéle 15 tisících, klidně i 10 pro ty, co chtějí mít dobrý pocit z toho, že dělají něco víc.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: jak zajet nove auto?
Přesně, jak píše Richard555. Olej + filtr vyměnit klidně po 4 až 5 tisících km. Po dalších 5 tisících ještě jednou. Na filtru magnetem poznáš, že jsou v něm zachyceny kovové částečky. Ty zmizí po druhé výměně oleje a filtru. Jinak dodržuj interval výměny max. 15 tisíc km. 30 tisíc je strašně moc, to je fakt prasárna.
Nepodtáčej, ani nepřetáčej a budeš spokojenej. Takže mnoho šťastných kilometrů ... !
Nepodtáčej, ani nepřetáčej a budeš spokojenej. Takže mnoho šťastných kilometrů ... !
- frantaemail
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 09 led 2016, 21:19
Re: jak zajet nove auto?
Souhlas s Richard555, ale nevím jak to dělat s automatem, když ten je schopen řadit nahoru už v 1300 ot/min. Když jsem to měl půjčený, tak jsem z toho byl krapet mimo.
i30 CW orange caramel 1,6 CRDi 100kW Premium
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: jak zajet nove auto?
frantaemail: Co ruční řazení? Nebo zatlač plynový pedál při zrychlování do podlahy trochu víc, automat nebude řadit výš.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- frantaemail
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 09 led 2016, 21:19
Re: jak zajet nove auto?
Axeli, ruční řazení je mi jasný, ale to už bych si rovnou mohl pořídit manuál, pokud bych měl ručně volit stupně pokaždé když to zařadí v nevhodných otáčkách. Ikdyž podle odborníků z Hyundai je to normální a motoru tak malé otáčky nevadí .
i30 CW orange caramel 1,6 CRDi 100kW Premium
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: jak zajet nove auto?
Myslel jsem, že se bavíme o zajíždění, tam to těch +-1500 km snad lze vydržet... omlouvám se, jestli jsem to špatně pochopil.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- frantaemail
- *
- Příspěvky: 50
- Registrován: 09 led 2016, 21:19
Re: jak zajet nove auto?
Aha, já to bral zajíždění a dále běžný provoz. Tak na zajíždění bych to vydržel také to tam kvrdlat, ale i tak po zajetí by to asi nebylo podle mého to pravé ořechové. Něco jiného by bylo, kdyby tam byl alespoň dvoulitr na tu hmotnost auta.
i30 CW orange caramel 1,6 CRDi 100kW Premium
Re: jak zajet nove auto?
https://www.oleje.cz/forum/zabeh-motoru-t6177.html
http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385
http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: jak zajet nove auto?
Pánové..děkuji za vaše názory,které jsou skoro totožné...jsem rád,že se tu umíte věnovat méně zkušeným a poradit..Pracuji v Německu a proto potřebuji auto co bude hlavně sloužit mě a proto se k němu chci chovat s rozumem..a jelikož toho za rok najezdím více než 40000km tak ho chci co nejlépe zajet a vyvarovat se tak nepříjemnostem..Za to vám moc děkuji.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: jak zajet nove auto?
frantaemail: Máš pravdu, manuálně řadit při běžném používání, nekupuji si automat.
patte: Nemáš zač, snad ti to pomůže.
patte: Nemáš zač, snad ti to pomůže.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: jak zajet nove auto?
Já myslím kluci,že mám..můj kolega si myslí,že o zajetí vozu ví co a jak a tvrdí mi,že si prej vymýšlím podobné keci..i proto jsem se obrátil na lidi co maj tohle auto abych získal co nejvíc info a dozvěděl se tak i info které se jinde nedozvím..trochu odbočím z tématu..Poradite u jaké benzinky tankovat naftu a popřípadě normál nebo s aditivy?Jiinak se malinko pochlubím,že jsem dnes vynechal dálnice a jezdil jen po okrskách a super..auto drží jak přilepené..jen ty brzdy jsou tak citlivé,že nebýt připoutaný tak mám rozbitou hubu o volant samozřejmě ze názor vyvojáře p. Zahrádky jsem pilně pročetl..a myslím,že ten pán ví co autu svedčí nejlépe..a tudíš se nemám čeho obávat..budu vám vděčný pokud jsou zde i jiná témata která by pro mě mohla být naučná či poučná a varovná budu rád za jejich odkaz..