Občas se mi stane, že nemohu zapnout tempomat, prostě mačkám tlačítko a nic. Objednal jsem se do servisu a když jsem telefonicky hovořil s technikem, byl jsem upozorněn na zvláštní nastavení spuštění tempomatu. Prý je spuštění tempomatu podmíněno kontrolou funkčnosti spínače brzdového pedálu. Tedy když nastartuješ a rozjedeš se např. od pumpy na dálnici tam je připojovací pruh a nesešlápneš brzdu (nevím jestli stlačená brzda při řazení když auto stojí se počítá) prostě tempomat nejde spustit. Tuto informaci mám od včera, zatím jsem ji jízdou neověřoval, ale samozřejmě to zkusím. Ta jízda na dálnici s automatem bez tempomatu je nepříjemná....
A ještě jednu otázečku: situace - jedu na tempomat který je aktivní a nastaven na 60 ( GPS =54 dlouhá vesnice) na konci vesnice akceleruji a jedu cca 100-110 , tempomat je aktivní nastaven na těch 60, no a v tom případě převodovka řadí jen na 4 stupeň, všiml jsem si toho na jednom místě když se jede z Mělnika do Prahy tak na té dlouhé rovince mezi mostem a žel. přejezdem... pokud ji dám do manuálu tak tam normálně 6 dostanu a zůstane tam, ale pokud to nechám jen na D tak končí dle otáčkoměru na 4.... pokud je tempomat aktivní, ale nenastaven řadí normálně až na 6. Může to být tou nízkou nastavenou rychlostí na tempomatu ? Dle mě zřejmě ano, protože jiný důvod nenalézám
Tempomat - problémy
Moderátor: Moderátoři
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Tempomat - problémy
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Tempomat - problémy
Odpovím ti na první část: ano, zapnutí tempomatu je podmíněno alespoň krátkým sešlápnutím brzdového pedálu po rozjezdu. Před pár dny se mi stalo to samé u Tucsona - po výjezdu z parkoviště nešel zapnout tempomat Naštěstí jsem si vzpomněl na tenhle "detail" a vše ok.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Tempomat - problémy
pokračování: tempomat jsem se naučil správně používat (rozjet-přibrzdit a zapnout) ale přestalo to stačit občas nešel tempomat zapnout (hlavně za tepla- za studena většinou OK) , pomáhalo natočení volantu doleva a zapnutí V poslední době ani to nepomáhá, navíc mi začlo blbnout další tlačítko a to SET/DECEL.
Dle kámoše co je opravdu mechanik a ne výměňář je problém v tom spirálovém kabelu co je umístěn v takovém bubínku za volantem. Vypadá to takhle:
http://www.ebay.com/itm/Spiral-Cable-Ai ... oU&vxp=mtr
Neměnil to někdo ? Sundaval někdo u IX55 volant? Nějaké zkušenosti s tímhle? Jinak již jsem objednal, až mi to dojde začnu na tom pracovat a dám to sem nafocený......
Dle kámoše co je opravdu mechanik a ne výměňář je problém v tom spirálovém kabelu co je umístěn v takovém bubínku za volantem. Vypadá to takhle:
http://www.ebay.com/itm/Spiral-Cable-Ai ... oU&vxp=mtr
Neměnil to někdo ? Sundaval někdo u IX55 volant? Nějaké zkušenosti s tímhle? Jinak již jsem objednal, až mi to dojde začnu na tom pracovat a dám to sem nafocený......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Tempomat - problémy
protože se ovládání tempomatu začalo zhoršovat, jak jsem psal výše, pustil jsem se do nápravy.
Ta se mi povedla jen z části.
1. odpojil jsem baterku a počkal cca 15 minut
2. pak jsem sejmul airbag volantu - jednoduché- dva šrouby ze strany Torx tuším T40 povolit a airbag ze středu volantu odklopit a odjistit a odejmout kabel, a odpojit jeden samostaný konektor zřejmě kalkson.....
3.pak jsem povolil středovou matku a tím jsem skončil, ať jsem za volant tahal jak jsem chtěl tak jsem ho z tisícihranu nesundal. Zřejmě je třeba mít stahovák. Ještě bude třeba asi i sundat ty krycí plasty nahoře i dole co kryjí sloupek volantu. než volant sejmete je třeba nějakým fixem označit polohu volantu na hřídeli, aby byl volant namontován stejně...
4. tak jsem alespoň odendal to ovládání - rozebral kabeláž ve volantu a vyndal blok tlačítek tempomatu. je tam šroub zespoda 2x a 1x pod airbagem. Spínače jsou umístěné v takové plastové krabici s jedním konektorem, takže samotné mikrospínače nejsou vidět.
Protože jsem ale volant nesundal, nemohl jsem vyměnit ten bubínek se spirálou. Nicméně jsem konektory jak na bubínku tak i u bloku tlačítek tempomatu prostříkl grafitovým olejem ve spreji, otřel a vše secvakal a smontoval.
Když jsem auto dal do garáže jen tak ze srandy jsem zmáčkl tlačítko tempomatu a blik okamžitě tempomat naskočil, při další jízdě jsem zkusil všechny tlačítka na volantu i ty na radio a všechny bez problémů fungují.
Takže jsem zatím závadu odstranil - uvidíme jak dlouho to vydrží.
Navíc jsem se ubezpečil, že to co jsem objednal viz příspěvek výše je to co potřebuji i když nechápu, že to může fungovat. Na bubínku je směrem k airbagu kabel k airbagu a konektor s 8 piny, tedy ten bubínek má 10 kanálů, ale tlačítek je víc - 5 na straně tempomatu a 6 na straně ovládání radia a ještě je tam i houkačka, takže i když to funguje zdá se mi to málo
Ta se mi povedla jen z části.
1. odpojil jsem baterku a počkal cca 15 minut
2. pak jsem sejmul airbag volantu - jednoduché- dva šrouby ze strany Torx tuším T40 povolit a airbag ze středu volantu odklopit a odjistit a odejmout kabel, a odpojit jeden samostaný konektor zřejmě kalkson.....
3.pak jsem povolil středovou matku a tím jsem skončil, ať jsem za volant tahal jak jsem chtěl tak jsem ho z tisícihranu nesundal. Zřejmě je třeba mít stahovák. Ještě bude třeba asi i sundat ty krycí plasty nahoře i dole co kryjí sloupek volantu. než volant sejmete je třeba nějakým fixem označit polohu volantu na hřídeli, aby byl volant namontován stejně...
4. tak jsem alespoň odendal to ovládání - rozebral kabeláž ve volantu a vyndal blok tlačítek tempomatu. je tam šroub zespoda 2x a 1x pod airbagem. Spínače jsou umístěné v takové plastové krabici s jedním konektorem, takže samotné mikrospínače nejsou vidět.
Protože jsem ale volant nesundal, nemohl jsem vyměnit ten bubínek se spirálou. Nicméně jsem konektory jak na bubínku tak i u bloku tlačítek tempomatu prostříkl grafitovým olejem ve spreji, otřel a vše secvakal a smontoval.
Když jsem auto dal do garáže jen tak ze srandy jsem zmáčkl tlačítko tempomatu a blik okamžitě tempomat naskočil, při další jízdě jsem zkusil všechny tlačítka na volantu i ty na radio a všechny bez problémů fungují.
Takže jsem zatím závadu odstranil - uvidíme jak dlouho to vydrží.
Navíc jsem se ubezpečil, že to co jsem objednal viz příspěvek výše je to co potřebuji i když nechápu, že to může fungovat. Na bubínku je směrem k airbagu kabel k airbagu a konektor s 8 piny, tedy ten bubínek má 10 kanálů, ale tlačítek je víc - 5 na straně tempomatu a 6 na straně ovládání radia a ještě je tam i houkačka, takže i když to funguje zdá se mi to málo
- Přílohy
-
- tlačítka zespodu
- WP_20170728_16_12_03_Pro.jpg (118.12 KiB) Zobrazeno 6146 x
-
- takhle to vypadá když se sundají tlačítka tempomatu a kabeláž ve volantu
- WP_20170728_16_11_47_Pro.jpg (148.9 KiB) Zobrazeno 6146 x
-
- pro vyndání konekotru airbagu je třeba nadzdvihnout tu žlutou pojistku a odpjit konektor houkačky
- WP_20170728_15_57_36_Pro.jpg (145.01 KiB) Zobrazeno 6146 x
-
- ten šroub s hvězdičkou je ten od airbagu, ta druhá díra vlevo je spodní uchycení těch tlačítek
- WP_20170728_15_57_21_Pro.jpg (148.95 KiB) Zobrazeno 6146 x
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Tempomat - problémy
Znovu jsem rozebral volant vyndal tlačítka, celé to rozbral na prvočinitele - takhle vypadá deska ovládání tempomatu - proměřil Ohmetrem a zjistil, že tlačítka spínají tedy zde by neměl být problém..... Zas jsem to složil, protože se mi nepovedlo vyrvat volant z tisícihranu a konusu
Po složení to zas chvíli makalo s menšími problémy.....
Naštval jsem se a šel do toho znova, upravil jsem si stahovák co se mi doma válel na stahovák volantu a nakonec cvak a volant byl dole
Povolil jsem ještě 3 křížové šroubky na spodním krytu volantu a celé to obnažil. Odpojil i celkem 3 konektory a odcvaknutím kovového háčku a dvou plastových háčků dole sundal celý "kontaktní bubínek" i s čidlem polohy natočení volantu pro ESP...
Je třeba tyhle součástky, které do sebe jsou zacvaklé odělit - pořádně prohlédnout a lehce nenásilně odklonit packy a jsou to dvě součásky.....
Když koupíte ten bubínek je fixován lepenkou a svorkou aby se namontoval správně je třeba součástky dokonale nasadit a secvaknout do jednoho celku, pak nasadit zpět na místo a nacvaknout ty dva dolní plastové háčky a horní kovový háček na své místo. Pak nasadit i 3 odpojené konektory (každý je jiný a nedá se to splést) a namontovat zpět volant (pořádně utáhnout), plastové kryty volantové tyče , pak pospojovat konektory mezi bubínkem a volantem a namontovat airbag.... hotovo
Řekl bych že toto je to co jsem měnil : https://www.aliexpress.com/item/3290162 ... 2bb392e1d6
Zatím jsem funkci nezkoušel, ale zapnout tempomat i vypnout jde okamžitě i na místě, přepokládám, že i ostatní je v pořádku ESP nesvítí, všechny kontrolky po startu zhasnou - až vyrazím někam dám vědět jestli výměna bubínku pomohla a byla důvodem špatné funkce tlačítek na volantu.....
Myslím že hodně podobně to bude mít i Santa Fe 2 generace, mnoho dílů je shodných ........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Tempomat - problémy
Tak ještě poslední info - všechny tlačítka na volantu fungují a reagují na první lehké zmáčknutí no a dneska jsem i ten problémový bubínek rozebral, abych se podíval jak to funguje a jestli tam je na první pohled něco špatně. Bohužel jsem na nic nepřístojného viditelného na první pohled neviděl.....
Jde o dva páskové kabely a pár plastů a konektory které jsou pájeny - zřejmě bude problém v tom pájení , jistě víte, že se v rámci ekologie vytratilo z pájky olovo - pájka se stavá méně vláčná se sklonem k tvorbě studených spojů..... takže zřejmě by proletování konektorů udělalo své a bubínek by asi začal fungovat - ale když mi novej stojí 8 dolarů, nestojí to za to
Jde o dva páskové kabely a pár plastů a konektory které jsou pájeny - zřejmě bude problém v tom pájení , jistě víte, že se v rámci ekologie vytratilo z pájky olovo - pájka se stavá méně vláčná se sklonem k tvorbě studených spojů..... takže zřejmě by proletování konektorů udělalo své a bubínek by asi začal fungovat - ale když mi novej stojí 8 dolarů, nestojí to za to
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175