teplota chladiacej kvapaliny
Moderátoři: miooo, Moderátoři
teplota chladiacej kvapaliny
Zdravím, je normálne, ak pri jazde v zápche v stúpaní miestami až 12%, teplota vonkajšia 30°, vystúpi ukazovateľ teploty chlad. kvapaliny na poslednú značku pred červenou a diagnostika ukazuje teplotu až 103° ?
Ventilátory pred aj za chladičom pritom idú naplno, kvapalina nevyvrela.
Pri normálnej jazde vrátane diaľnice sa teplota drží do 90°.
Santa Fe 2002, CRDi 83kw, 2,0 4WD automat
Ventilátory pred aj za chladičom pritom idú naplno, kvapalina nevyvrela.
Pri normálnej jazde vrátane diaľnice sa teplota drží do 90°.
Santa Fe 2002, CRDi 83kw, 2,0 4WD automat
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
- Reklama
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Pri takej teplote by uz mala voda vrieť a to by si pocul ze tam uz nieco bubloce a ide z motora para.. Ani pri takej zatazi by tak nemala stupnut teplota.. ak je vsetko v poriadku /chladic,termostat,motor/
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Nám se teplota ani nehne, je jedno jestli je 30°C a poskakuješ v zácpě, nebo jezdíš v kopcích..... My máme spíš jinej problém a to s tím že teplotu neudrží (pokud se jed z kopce teplota klesá), ale řešení zřejmě bude stejné
TERMOSTAT u nás určitě, u tebe možná tak na 90% je možné že se termostat úplně neotvírá a tím je menší průtok přes chladič a tím i vyšší teplota. Další příčina přehřívání může být:
- snížená účinnost vodního čerpadla -
- částečně ucpaný chladič - tím má skrz menší průtok a zas se může přehřívat - příčina může být v použití nějaké "zázračné přísadě" která utěsní úniky kapaliny -bohužel občas utěsní půl chladiče a výměníku topení
Ale nejjednodušší bude začít tím termostatem - já budu kupovat zde: https://dufy.cz/autodily/hyundai/santa- ... Id=1256477
Jinak tam kupuju ještě filtry, olej a budu objednávat zadní plynové vzpěry dveří ( když je zima dveře neudrží)
Ceny jsou celkem OK a poštovné, pokud objednáváš víc najednou se dá zkousnout..... max. 3 den od objednání to mám doma.....
A ještě upřesním příspěvek od mikodima : voda ve 103°C nevře, protože je pod tlakem, který zajišťuje víčko nádobky. Čím vyšší tlak tím vyšší teplota varu a obráceně, třeba na horách ve výši 5000m vře voda při 70°C
Viz: http://fyzikalnipokusy.cz/1671/zavislos ... y-na-tlaku
TERMOSTAT u nás určitě, u tebe možná tak na 90% je možné že se termostat úplně neotvírá a tím je menší průtok přes chladič a tím i vyšší teplota. Další příčina přehřívání může být:
- snížená účinnost vodního čerpadla -
- částečně ucpaný chladič - tím má skrz menší průtok a zas se může přehřívat - příčina může být v použití nějaké "zázračné přísadě" která utěsní úniky kapaliny -bohužel občas utěsní půl chladiče a výměníku topení
Ale nejjednodušší bude začít tím termostatem - já budu kupovat zde: https://dufy.cz/autodily/hyundai/santa- ... Id=1256477
Jinak tam kupuju ještě filtry, olej a budu objednávat zadní plynové vzpěry dveří ( když je zima dveře neudrží)
Ceny jsou celkem OK a poštovné, pokud objednáváš víc najednou se dá zkousnout..... max. 3 den od objednání to mám doma.....
A ještě upřesním příspěvek od mikodima : voda ve 103°C nevře, protože je pod tlakem, který zajišťuje víčko nádobky. Čím vyšší tlak tím vyšší teplota varu a obráceně, třeba na horách ve výši 5000m vře voda při 70°C
Viz: http://fyzikalnipokusy.cz/1671/zavislos ... y-na-tlaku
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: teplota chladiacej kvapaliny
No Nevim jak u vas,a le chladici kapalina neni voda a nema bod varu 100°C spise vice, nabic je uzavrena a pod tlakem a to byva jeste vice. podle me je na vine nedostatecne otevreny termostat a vody ve velkem okruhu koluje malo.
Richard. u tebe zase vidim a cuju, ze termostat je otevren dost a nezavira se pri optimalni teplote 94°C ale jeste u toho je otevren a kapalina se chladi.
Richard. u tebe zase vidim a cuju, ze termostat je otevren dost a nezavira se pri optimalni teplote 94°C ale jeste u toho je otevren a kapalina se chladi.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Dík mike.M já samozřejmě vím, že mi propouští termostat. Tedy že se úplně neuzavře, proto pořád část vody jde přes chladič a když jedu dlouho z kopce klesne mi teplota..... samozřejmě na podzim spolu s olejem vyměním i ten termostat....... a u nafťáku je nižší teplota u termostatu a to 85-87 °C
radom nejspíš má jiný problém s termostatem a to že se neotvírá úplně a proto přes chladič jde jen část vody a proto se motor přehřívá.....
a voda - chladicí kapalina vře zhruba stejně jako voda - existují jiné speciální náplně bez vody kde bod varu je třeba 180°C ale fridex - antifreez to určitě není....
radom nejspíš má jiný problém s termostatem a to že se neotvírá úplně a proto přes chladič jde jen část vody a proto se motor přehřívá.....
a voda - chladicí kapalina vře zhruba stejně jako voda - existují jiné speciální náplně bez vody kde bod varu je třeba 180°C ale fridex - antifreez to určitě není....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Vďaka za rady, začnem tým termostatom.
Menili ste už niekto ? Neviete koľko chladiva treba vypustiť (vypúšťa sa priamo z chladiča ?) a ako potom odvzdušniť ?
Je potrebné dať hornú hadicu dole, alebo pôjde odobrať aj so zapojenou ?
Ešte ma napadlo - nemali by ostať ventilátory zapnuté aj po vypnutí motora ? Samozrejme myslím ak má chlad. kvapalina vysokú teplotu, na Sceniku to bolo tak že ostali zapnuté.
Díík
Menili ste už niekto ? Neviete koľko chladiva treba vypustiť (vypúšťa sa priamo z chladiča ?) a ako potom odvzdušniť ?
Je potrebné dať hornú hadicu dole, alebo pôjde odobrať aj so zapojenou ?
Ešte ma napadlo - nemali by ostať ventilátory zapnuté aj po vypnutí motora ? Samozrejme myslím ak má chlad. kvapalina vysokú teplotu, na Sceniku to bolo tak že ostali zapnuté.
Díík
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Kteplotě.
Některé auta mají provozní teplotu motoru 90°C až 110°C
A pokud máš zapnutou klimu která generuje další teplo a nejedeš a venku je hodně horko a ventilátory se zapnuly a teplota neleze do červeného není co řešit. Má to sice teplotu na max ale pořád je to OK.
Jinak pokud tě to fakt vadí tak vypustit chladící kapalinu, vyčistit chladič - pořádně ho propláchnout může tam být bordel co snižuje chlazení, skontrolovat vodní pumpu a dát nový termostat.
PS. Nestalo se ti že jsi měl někdy málo chladící kapaliny a auto se i krátkodobě přehřálo? Pokud ano bude asi poškozen termostat - ja se přehřeje tak pak většinou začne blbnout......
Jako první bych skusil vyměnit termostat a propláchnout chladič - uvidíš jaký bordel z něho půjde.....
Některé auta mají provozní teplotu motoru 90°C až 110°C
A pokud máš zapnutou klimu která generuje další teplo a nejedeš a venku je hodně horko a ventilátory se zapnuly a teplota neleze do červeného není co řešit. Má to sice teplotu na max ale pořád je to OK.
Jinak pokud tě to fakt vadí tak vypustit chladící kapalinu, vyčistit chladič - pořádně ho propláchnout může tam být bordel co snižuje chlazení, skontrolovat vodní pumpu a dát nový termostat.
PS. Nestalo se ti že jsi měl někdy málo chladící kapaliny a auto se i krátkodobě přehřálo? Pokud ano bude asi poškozen termostat - ja se přehřeje tak pak většinou začne blbnout......
Jako první bych skusil vyměnit termostat a propláchnout chladič - uvidíš jaký bordel z něho půjde.....
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Kvapalina sa nestráca vôbec.
Klíma bola zapnutá. Stalo sa mi to zatiaľ len 2-krát, podmienky rovnaké (stúpanie, kolóna, 30°).
Pri bežnej prevádzke teplota okolo 82° +-
Klíma bola zapnutá. Stalo sa mi to zatiaľ len 2-krát, podmienky rovnaké (stúpanie, kolóna, 30°).
Pri bežnej prevádzke teplota okolo 82° +-
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Pokud to nejde do červeného (přehřívání) tak bych to neřešil.
Ale pokud budeš měnit třeba kapalinu či jiné zásahy do chlazení tak bych pořádně propláchnul chladič a dal nový termostat.
Ale pokud budeš měnit třeba kapalinu či jiné zásahy do chlazení tak bych pořádně propláchnul chladič a dal nový termostat.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Já u Santy ještě termostat neměnil, u jiných aut zcela běžně, ale není třeba vše vypouštět, stačí jen povypustit kohoutem na chladiči (pokud je) cca 1/2 kapaliny a hladina je bezpečně pod termostatem, pak si podržet nějakou nádobku termostatu a odchytit zbytek co by vytekl. Bacha na tu kapalinu - rozežírá barvy tak hned umýt a utřít..... Takový ty nádobky na odchyt zbytku si vyřežu z petlahve....
Každopádně pokud už do toho zasahuješ a nevíš kdy naposled byla kapalina měněna je lepší ji vyměnit. Měla by se totiž měnit každé 2 roky modrá a červená co 5 let
Ale jestli se ti teplota nedostala do červeného a bylo to s puštěnou klimou a za mimořádných požadavků na motor, asi bych to neřešil.
První pomoc např. na Hochalpenstrasse (Grosglokner) při přehřívání v tomto stoupání je:
určitě vypnout klimatizaci
zapnout topení na max. teplotu - radiator topení je vlastně taky chladič
Když jsem tam byl naposled ještě s Mitsubishi space wagon žádné problémy jsem neměl a normálně vyjel nahoru s teplotou v normálním stavu
A pokud zapneš klimu větráky se rozběhnou vždy, i když je motor studený
Každopádně pokud už do toho zasahuješ a nevíš kdy naposled byla kapalina měněna je lepší ji vyměnit. Měla by se totiž měnit každé 2 roky modrá a červená co 5 let
Ale jestli se ti teplota nedostala do červeného a bylo to s puštěnou klimou a za mimořádných požadavků na motor, asi bych to neřešil.
První pomoc např. na Hochalpenstrasse (Grosglokner) při přehřívání v tomto stoupání je:
určitě vypnout klimatizaci
zapnout topení na max. teplotu - radiator topení je vlastně taky chladič
Když jsem tam byl naposled ještě s Mitsubishi space wagon žádné problémy jsem neměl a normálně vyjel nahoru s teplotou v normálním stavu
A pokud zapneš klimu větráky se rozběhnou vždy, i když je motor studený
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Díík.
Keďže neviem kedy bola kvapalina menená, tak rovno vymením kvapalinu a preventívne termostat (318000km a menený ešte nebol).
Doteraz tam bola nejaká žltá. Akú odporúčate ? G12 ?
Keďže neviem kedy bola kvapalina menená, tak rovno vymením kvapalinu a preventívne termostat (318000km a menený ešte nebol).
Doteraz tam bola nejaká žltá. Akú odporúčate ? G12 ?
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Měla by tam být nějaká na bázi etylenglykolu a pro motory s hliníkovými součástkami, jinak je to v podstatě jedno co za značku tam použiješ, my jsme při výměně rozvodů měnili i vodní pumpu tak jsem dali nějakou modrou tuším G11,ale asi by i ta G12 s intervalem výměny 5 let šla taky použít
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Rozvody boli menené pri 260000km. Nakoniec asi dám tú G11.
Ide tam 8,7l. V akom pomere dávate G11/destilovaná ? Alebo je lepšia klasická z vodovodu (možno hlúposť, niekde som čítal ) ?
Dík
Ide tam 8,7l. V akom pomere dávate G11/destilovaná ? Alebo je lepšia klasická z vodovodu (možno hlúposť, niekde som čítal ) ?
Dík
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi 83kw 4x4 Automat 2002
Re: teplota chladiacej kvapaliny
Když už to bude vše venku tak bych skusil propláchnout i ten chladič.
Jinak prodává se už naředěná takže pouze nalít a nebo koncentrát a tam máš napsáno v jakém poměru zředit na jaké °C.
Jinak prodává se už naředěná takže pouze nalít a nebo koncentrát a tam máš napsáno v jakém poměru zředit na jaké °C.