Stop/start
Moderátor: Moderátoři
Re: Stop/start
A z ktorého si kmeňa?
Bez urážky....
Je jasné, že napätie klesne, ale myslel som to tak, že niektoré poistky pri štarte uplne "odpojí" (prestane hrať rádio, stiahne reflektory...), ale sú poistky, ktoré idú priamo na aku, lebo na nich musí byť napätie, napr. to zapalovanie. Nemôže napätie "stiahnuť" pod určitú úroveň, lebo by si nenaštartoval. Bežné obvody, určené na 12V fungujú aj pri poklese na 10V, takže ak som zapojil napájanie môjho zázraku na poistku zapalovanie, tak po otočení klúčika je tam prítomné napätie po celý čas ,aj počas štartovania, nejakých (odhad) 10-11V ...nemeral som, nepotreboval som to vedieť presne. Ak by som to pripol na poistku rádia, ktoré pri štarte prestane hrať, tak by som skončil. Počas štartu by mi sice prišiel impulz (12V) do plošáku že "štartujem", ale plošák by s tým nevedel nič urobiť, lebo počas štartu by bol bez napätia.
Neviem, či som to napísal dosť zrozumitelne, ak niečo nie je jasné, vysvetlím...
Bez urážky....
Je jasné, že napätie klesne, ale myslel som to tak, že niektoré poistky pri štarte uplne "odpojí" (prestane hrať rádio, stiahne reflektory...), ale sú poistky, ktoré idú priamo na aku, lebo na nich musí byť napätie, napr. to zapalovanie. Nemôže napätie "stiahnuť" pod určitú úroveň, lebo by si nenaštartoval. Bežné obvody, určené na 12V fungujú aj pri poklese na 10V, takže ak som zapojil napájanie môjho zázraku na poistku zapalovanie, tak po otočení klúčika je tam prítomné napätie po celý čas ,aj počas štartovania, nejakých (odhad) 10-11V ...nemeral som, nepotreboval som to vedieť presne. Ak by som to pripol na poistku rádia, ktoré pri štarte prestane hrať, tak by som skončil. Počas štartu by mi sice prišiel impulz (12V) do plošáku že "štartujem", ale plošák by s tým nevedel nič urobiť, lebo počas štartu by bol bez napätia.
Neviem, či som to napísal dosť zrozumitelne, ak niečo nie je jasné, vysvetlím...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Reklama
Re: Stop/start
Som z dalekeho severneho krizackeho kmena
Je mi to jasne, aj mne sa casto stava ze ked opisujem co som urobil to vznika taka hatlanina ze citajuci sa chytaju za hlavu.
Ked neco urobim to je mi vsetko jasne ale ked to popisem i cita to clovek co neje v obraze tak nekedy je to srandovne.
Momentalne cakam na rozbocovac napajania na poistke i pokusim sa vyuzit eletronicky casovac ktory som popisoval vyzsie.
Zvolim inny sposob napajania tak aby elektronika pri starte motora sa resetovala a samotne zakmity pri startovani nemohly ovplynovat elektronicku cast casovaca.
Planujem to napajat s obvodov ktore su vypinane v momente startu. Nastanie reset v momente startu a naslednie bude po prednastavenym oneskoreniu generovany 0,5 sekundovy impuls. Radovo uvazujem o oneskoreniu 10 do 20 sekund. Dneska som uz pozrel elektroinstalaciu v aute, mam uz tipnute miesta do ktorych zapoim casovac.
Je mi to jasne, aj mne sa casto stava ze ked opisujem co som urobil to vznika taka hatlanina ze citajuci sa chytaju za hlavu.
Ked neco urobim to je mi vsetko jasne ale ked to popisem i cita to clovek co neje v obraze tak nekedy je to srandovne.
Momentalne cakam na rozbocovac napajania na poistke i pokusim sa vyuzit eletronicky casovac ktory som popisoval vyzsie.
Zvolim inny sposob napajania tak aby elektronika pri starte motora sa resetovala a samotne zakmity pri startovani nemohly ovplynovat elektronicku cast casovaca.
Planujem to napajat s obvodov ktore su vypinane v momente startu. Nastanie reset v momente startu a naslednie bude po prednastavenym oneskoreniu generovany 0,5 sekundovy impuls. Radovo uvazujem o oneskoreniu 10 do 20 sekund. Dneska som uz pozrel elektroinstalaciu v aute, mam uz tipnute miesta do ktorych zapoim casovac.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Re: Stop/start
Nechcem ti do toho kecať, máš to nejak vymyslené, ale....
Ak budeš napájať ten časovač z poistiek, ako píšeš, tak pri štarte pochopitelne resetuje časovač. Nastavenie času budeš mať napr. 15s.
Ak teda budeš v aute a poistky sú aktívne a ty nenaštartuješ do 15 s (čo sa asi bude vyskytovať), rele cvakne, ale nemá čo vypnúť. Potom naštartuješ , znovu klesne napätie a rele cvakne už v správnom čase. Bude ti to fungovať aj v prípade, že na križovatke sám a dobrovolne stlačíš tlačítko ŠTART /STOP, čím ho aktivuješ, motor na križovatke zdochne a pri stlačení spojky znovu príde pokles napatia a situacia sa opakuje, akurát pri státi na červenej rele opäť cvaká, lebo poistka má 12V.
Čo sa mi na tom nepáči? No hlavne je to asi to kolísanie napätia, lebo si myslím, že že to napätie nemusí padať do nuly, akurát klesne pod úroveň, ktorú napr. rádio potrebuje na svoju funkčnosť. Zdá sa mi, že aj zapnuté tlmené svetlá pri štarte nie sú bez napätia, len klesne ich svietivosť. A potom je na mieste otázka, ako bude na tieto napäťové šoky reagovať inteligentné relé, ktoré nie je na to stavané.
Pre relé ako výrobok je lepšie, ak je napájané :
1) len vtedy ,ak si vo vozidle (poistka zapalovanie)
2) ak počas svojej práce nevyužíva nedefinované napájanie ,ale napájanie 11-12V (poistka zapalovania) a využitie "E".
3) Ak zbytočne necvaká, keď sa to míňa účinkom.
To relé je riadené nejakým čipom, určite tam nie je odolná elektrónka a ten čip môže mať nestabilné stavy pri nedefinovanom napájaní.
Ja len tolko...
Ak budeš napájať ten časovač z poistiek, ako píšeš, tak pri štarte pochopitelne resetuje časovač. Nastavenie času budeš mať napr. 15s.
Ak teda budeš v aute a poistky sú aktívne a ty nenaštartuješ do 15 s (čo sa asi bude vyskytovať), rele cvakne, ale nemá čo vypnúť. Potom naštartuješ , znovu klesne napätie a rele cvakne už v správnom čase. Bude ti to fungovať aj v prípade, že na križovatke sám a dobrovolne stlačíš tlačítko ŠTART /STOP, čím ho aktivuješ, motor na križovatke zdochne a pri stlačení spojky znovu príde pokles napatia a situacia sa opakuje, akurát pri státi na červenej rele opäť cvaká, lebo poistka má 12V.
Čo sa mi na tom nepáči? No hlavne je to asi to kolísanie napätia, lebo si myslím, že že to napätie nemusí padať do nuly, akurát klesne pod úroveň, ktorú napr. rádio potrebuje na svoju funkčnosť. Zdá sa mi, že aj zapnuté tlmené svetlá pri štarte nie sú bez napätia, len klesne ich svietivosť. A potom je na mieste otázka, ako bude na tieto napäťové šoky reagovať inteligentné relé, ktoré nie je na to stavané.
Pre relé ako výrobok je lepšie, ak je napájané :
1) len vtedy ,ak si vo vozidle (poistka zapalovanie)
2) ak počas svojej práce nevyužíva nedefinované napájanie ,ale napájanie 11-12V (poistka zapalovania) a využitie "E".
3) Ak zbytočne necvaká, keď sa to míňa účinkom.
To relé je riadené nejakým čipom, určite tam nie je odolná elektrónka a ten čip môže mať nestabilné stavy pri nedefinovanom napájaní.
Ja len tolko...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Stop/start
Alarm, ciastocne suhlasim z Tvoim nazorom ohladom napajania. Nektore veci som si neuvedomil.
V praxi to uvidim ako sa prejavia nedostaky.
Napatie v bode v ktorom som planoval zapoit casovac klesa pri starte do nuli bo obvody odpaja centralne relatko.
Co sa tyka casovaca tak malby volaco zniest preto ze je stavany na prevadzkove napatie 12 az 264V AC/DC.
Skusal som na regulovanom zdroji a svoj logicky stav drzial stabilne aj pri napati 5,5V a kolisanie napatia nemalo vplyv na dlzku nastaveneho casu.
V praxi to uvidim ako sa prejavia nedostaky.
Napatie v bode v ktorom som planoval zapoit casovac klesa pri starte do nuli bo obvody odpaja centralne relatko.
Co sa tyka casovaca tak malby volaco zniest preto ze je stavany na prevadzkove napatie 12 az 264V AC/DC.
Skusal som na regulovanom zdroji a svoj logicky stav drzial stabilne aj pri napati 5,5V a kolisanie napatia nemalo vplyv na dlzku nastaveneho casu.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Re: Stop/start
To je v pohode, ja si mnohé veci uvedomujem skôr, ako to urobím, ale niektoré tiež nie. Napr. s tohoto časovača som urobil aj vypínanie kamery v zrkadle, aby nezobrazovala to, čo sa točí. Fungovalo to, ale len do chvíle, keď som nazastal na križovatke a použil ŠTART/STOP. Pri štarte môj obvod vygeneroval po 6-tich s impulz, vyplo znava ŠTART/STOP, ale zaplo zobrazovanie na kamere prvý impul nezobrazuje, druhý zobrazuje, nezobrazuje, zobrazuje...
A tak som to prerobil, aby do kamery pri vypnutí motora Š/S nepúšťalo druhý impulz.
Píšem ti to aj preto, lebo vela časovacích obvodov aj priemyselných je riešených cez IO 555. S tým som urobil niekolko plošákov do auta, ale všetky som musel vyhodiť. Na stole fungovali, v aute nespolahlivo.
A tak som to prerobil, aby do kamery pri vypnutí motora Š/S nepúšťalo druhý impulz.
Píšem ti to aj preto, lebo vela časovacích obvodov aj priemyselných je riešených cez IO 555. S tým som urobil niekolko plošákov do auta, ale všetky som musel vyhodiť. Na stole fungovali, v aute nespolahlivo.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Stop/start
Modul uz mam hotovy uz len najst tu volnu chvilu i namontovat do auta.
- Přílohy
-
- OFF Stop&Go.jpg (80.96 KiB) Zobrazeno 3881 x
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Re: Stop/start
To jsi použil to časové relé co je na fotce?
Re: Stop/start
Ano, presne to rele. Tri kable + micro2 adapter i po probleme. Na moj vkus trochu velke ale nic mensie a jednoduchšie nenasiel. Volakedy bym to resil cez obvod 555 ale uz mna to tak nebavi laborovat, skusat, robit plosak a k tomu potom volaku krabicku. A tak je to trochu kostrbate ale jednoduche i bez starosti. Miesta v aute je dost...
Mozna volakedy sa niekto najde co dokaze problem vyriesit cez ODB v riadacej jednotke.
Mozna volakedy sa niekto najde co dokaze problem vyriesit cez ODB v riadacej jednotke.
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Re: Stop/start
Alebo si človek kúpi auto bez Stop/Štart.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Stop/start
Zdravím, já jsem to také vyřešil......
Když to na první křižovatce chcípne, tak to vypnu.......
Když to na první křižovatce chcípne, tak to vypnu.......
Hyundai Tucson 1,7 CRDi 104kW DCT, STYLE 11.2016
Hyundai IX20 1.4
Škoda Octavia II Combi 2.0 TDi
Škoda Octavia Combi 1.9 TDi
+ různé EX
Hyundai IX20 1.4
Škoda Octavia II Combi 2.0 TDi
Škoda Octavia Combi 1.9 TDi
+ různé EX
Re: Stop/start
funkci start stop neměly pouze 2 motory a to 1.6T-GDI a nějaký 2.0 diesel, v tuto chvíli se nevzpomenu. Bohužel k nám v minulé týdnu přišla informace do závodu, že tato funkce bude u všech námi vyrobených aut již nainstalována (nařízení EU) dle všeho již od 1.9.2017 v tuto chvíli ale neví, jestli objednávky, které přijdou s tímto datem a nemají na své faktuře tuto volbu jestli jí tam taky nedostanou či nikoliv. Dále se od příštího roku bude montovat na všechny diesel motory speciální nádržka na močovinu, aby splnila emisní limity euro 6 a k tomu všemu se lambda sonda, která se dává na diesel i za katalyzátor bude nově muset dávat na všechny motory, tj. i na benzíny. Takže to znamená pouze vyšší náklady a když se něco pokazí tak jen budeme cvakat. Ohledně ještě funkce start stop pokud tuto funkci máte jakkoliv odpojenou a přijdou Vám nato na technické tak automaticky přicházíte o technickou, i kdyby to bylo úplně nové auto, jelikož homologován auto bylo pouze za jistých podmínek, to samé pokud se najde nějaký blb policista a bude to chtít otestovat tak máte smůlu také, ale docela mě zajímá jak by to testoval
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI Best of czech Edition + winter paket, 08/2017, Sand White
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Stop/start
O STK a start-stop vím. V autě musí být funkční vše, co je v něm instalováno, takže i start-stop. A iniciativní blbec policajt - jak by věděl, které auto start-stop má a které né? Ještě dodám, že při běžné silniční kontrole nemá právo mi bezdůvodně šmejdit v autě. A jestli mě pošle na STK a start-stop funkční bude, STK platí policie a dotyčný s tím bude mít ještě i práci navíc.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Stop/start
Nevieš náhodou ako to bude u auta objednaného 10.7.2017, dodanie by malo byť koncom septembra. Bol by som nesmierne rád keby nemalo stop-štart...firewire píše:funkci start stop neměly pouze 2 motory a to 1.6T-GDI a nějaký 2.0 diesel, v tuto chvíli se nevzpomenu. Bohužel k nám v minulé týdnu přišla informace do závodu, že tato funkce bude u všech námi vyrobených aut již nainstalována (nařízení EU) dle všeho již od 1.9.2017 v tuto chvíli ale neví, jestli objednávky, které přijdou s tímto datem a nemají na své faktuře tuto volbu jestli jí tam taky nedostanou či nikoliv. Dále se od příštího roku bude montovat na všechny diesel motory speciální nádržka na močovinu, aby splnila emisní limity euro 6 a k tomu všemu se lambda sonda, která se dává na diesel i za katalyzátor bude nově muset dávat na všechny motory, tj. i na benzíny. Takže to znamená pouze vyšší náklady a když se něco pokazí tak jen budeme cvakat. Ohledně ještě funkce start stop pokud tuto funkci máte jakkoliv odpojenou a přijdou Vám nato na technické tak automaticky přicházíte o technickou, i kdyby to bylo úplně nové auto, jelikož homologován auto bylo pouze za jistých podmínek, to samé pokud se najde nějaký blb policista a bude to chtít otestovat tak máte smůlu také, ale docela mě zajímá jak by to testoval
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
Re: Stop/start
Vidim ze tu sa riesi volake extremne pripady.
Moje riesenie je tak navrchnute ze mozem do 2 sekund odpoit a do 2 minut odstranit cele zapojenie bez najmensiej stopy na elektroinstalacii.
Napajanie som vyriesil umiesnieniem rozbocovacej svorky v volnej poistkovej pozicii ktora splnala poziadavky na napajanie tak ako mna upozornil "alarm" aby +12V bolo po zapnuti zapalovania (vid priloha pre zaujemcov). Ostatne kable ukoncil som lisovacou trubickou ktoru som stacil kabel tak aby tvorilo tenku plosinku ktoru naslednie som zasunul vedla kontaktov na egzistujucej svorkovnicy ktore dotatocne som spevil proti odpojeniu. Takze zadne cvakanie i pajkovanie do instalacii.
Samozrejme vsetko je vec nazoru, osobne si myslim ze dlhodobe pouzivanie Stop&Go prinasa viac problemov ako pozitku ale je to debata na dlhsie i myslim si ze bolo to viac krat prezentovane.
Moje riesenie je tak navrchnute ze mozem do 2 sekund odpoit a do 2 minut odstranit cele zapojenie bez najmensiej stopy na elektroinstalacii.
Napajanie som vyriesil umiesnieniem rozbocovacej svorky v volnej poistkovej pozicii ktora splnala poziadavky na napajanie tak ako mna upozornil "alarm" aby +12V bolo po zapnuti zapalovania (vid priloha pre zaujemcov). Ostatne kable ukoncil som lisovacou trubickou ktoru som stacil kabel tak aby tvorilo tenku plosinku ktoru naslednie som zasunul vedla kontaktov na egzistujucej svorkovnicy ktore dotatocne som spevil proti odpojeniu. Takze zadne cvakanie i pajkovanie do instalacii.
Samozrejme vsetko je vec nazoru, osobne si myslim ze dlhodobe pouzivanie Stop&Go prinasa viac problemov ako pozitku ale je to debata na dlhsie i myslim si ze bolo to viac krat prezentovane.
- Přílohy
-
- 03.jpg (126 KiB) Zobrazeno 3656 x
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017
Re: Stop/start
Tusim to uz maju vsetky nove auta mozna su aj volake vynimky ale te som nestretol.Nevieš náhodou ako to bude u auta objednaného 10.7.2017, dodanie by malo byť koncom septembra. Bol by som nesmierne rád keby nemalo stop-štart... :lol
Zatial sa mozes pripravit na maly doplnok vo forme doplkoveho casovaca
TUCSON 1,6 GDI Style WhiteSand 06/2017