Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-gdi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Ahoj,
Tak mám za sebou testovací jízdu s předešlou i30 1.6 crdi 81kw v hatchbaku a jízdu v nové i30 1.0 t-gdi combi.
Úvodem se mi jízda v obou autech líbila. Byl jsem překvapen dynamikou obou aut. V obou případech sme jeli ve 3x lidech (naše váha celkem v obou případech 200-250kg).
Předchozí i30 na mě zapůsobila, protože jsem zvyklý na interiér ze ceedu a tohle je příjemná změna. Pohodlí, prostor, komfort nebudu rozebírat byl jsem sním spokojen v obou vozech. Naftáček měl měkčí podvozek oproti novému modelu. Při přejetí nerovností zaplať pánbůh žádné vrzání skřípání pazvuky. Ve vyšší rychlosti +-120kmh mi přišlo auto stále dobře ovladatelné ale byl jsem si vědom toho většíno náklonu / houpnutí v důsledku měkčího podvozku. Zátah turba a průběh kroutícího momentu byl velmi příjemnej a auto ochotně zrychlovalo. Oproti klasický cvvt jde motor lehce slyšet jeho klasický naftový výraz, při pružné akceleraci příjemný zvuk. Řazení a chod páky super. Ale všeobecně bude víc slyšet oproti cvvt. S autem jsem byl teda spokojen že bych si ho vklidu vzal. Ptal jsem se na záruku DPF a je standartně 5let, pokudu budu jezdit na servis tak jak je předepsán: určitý počet km nebo 12 měsícu a nesmí bejt třeba mechanicky poškozenej že bych mu nějak někde ublížil. Takže vhodnosti nafty pro moje krátké trasy bych nebral moc v úvahu, protože auto budu mít třeba 2-3 roky nebo se zbláznim a za rok to zase prodám. A do té doby to určo fungovat bude. Jde jen o to jak se cítím.
Nový model se mi líbí samozřejmě víc, jak v interiéru tak exteriéru. Až na ty 15" kola na obou vozech
Rád vych vypíchl excelentní sedačky vepředu které měli super vedení na boky a i nohy, krásně mě drželi i když sem krájel ve 120kmh+ s 3 členou posádkou. U interiéru sem hlavně poslouchal jestli něco neskřípe nevrže, vše bylo ok, ale slyšel sem něco a nejsem si jistej jestli to nebyla třeba ta odklápěcí clona proti slunci u spolujezdce a vní to zrcátko a nebo nějakej předmět v boční kapse u spolujezdce. Při přejetí některých nerovností ( jel sem po vyfrézovaném úseku silnic ) jsem něco místy slyšel. Což mě poněkud překvapilo, zvlášt když se jedná o nový model a předváděčku. Ale pro bližší prozkoumání co jsem doopravdy slyšel bych musel s autem najet daleko více. Plasty sem prohmatal, promačkal a posun kvality tam je. Chtělo by to z jednoho auta sednout do druhýho hned a jet stejnou trasu. Jinak tužší karoserie působí stabilním bezpečnějším dojmem podvozek je určitě tužší jak předchozí i30. Ale zároveň není prkenej a zbytečně tvrdej. Jen přejetí některých nerovností bylo znát. Řízení bez možnosti změny nastavení posilovače je vpořádku, mě defaultní nastavení od výrobce vyhovuje ve všech situacích. Řazení skvělý, přesně vymezený dráhy a chod řadící páky jak po másle. Brzdy sem čekal ostřejší, u předchozí sem měl dojem že měli rychlejší nástup.
Teď k 1.0 t-gdi. Při nastartování je motor tichý ale jsou cítit lehké, ale nepříjemné vibrace způsobené tříválcem. Rozjed i řazení a průběh výkonu v městě vpořádku. Ve městě sem pak jezdil jen na 3jku a ideální mi přišlo řadit 4ku až třeba na 70kmh. 6tku sem vůbec nepotřeboval. Dynamika mimo město mě docela nadchla, když jsem na to šlápnul a měl 2k+ otáček tak seplo turbo motor pěkně i vzhledem k naloženosti auta jel a i když sem ho točil do 4k+ tak i vtěch místech zatáhl. Musím zjistit kolik má kroutáku v 4000 ot / min a kolik koní. Takže použitelnost otáček je daleko větší jak u nafty. U tgdi si myslim že od 2 do 4,5-5k to jede pěkně. u nafty tak od 2 do 3,5. Ten rozdíl mezi benzínem a naftou je. Testovací trasu sem si vybral sám, společně sme vybrali mín zatíženou cestu abych auto protáhl. Trasa měla dohromady 27km což je myslim solidní. A z auta sem vystupoval s velmi příjemným pocite a zároven s dumavým pocitem jestli by se nový model neměl chovat lépe a neměl být ještě o další level výš. Ale auta sem srovnával kvůli podobné ceně. 1.0 t-gdi je základní motorizace a 1.6 crdi 81kw bylo za těžký příplatek v době výroby. Ale pro mě hraje roli cena proto si konkurujou. Oba mají klady i zápory.
Závěrem, myslím si že nafták vzhledem k dostupnému kroutáku dokáže určitě větší zátěž a náklad lidí v autě i do kopců, ale zároveň sem si ten motůrek ze sekačky trošku oblíbil. Ještě zkusím gdičko a tam budu zase určitě v úžasu s krásnému linárního průběhu výkonu
Kdybych si měl vybrat mezi naftou v předchozí verzi a novým 1.0 tgdi, tak spíš vezmu naftu protože jí seženu za 309k a tgdi za 329 - těch 20k je poměrně zanedbatelných kdyby ty auta byly výrazně odlišné. Jinak třeba ty krásné kola z weekend edice pro předchozí i30 stojí nějak 6-7k za jeden kus + 4,5k za 4 TMPS ventilky + pneu a to by byl drahej špás. Takže kola bych nebral origo hyundai ale z nabídky co mají oni nějaké značky, nebo z jiného obchodu kde za pěknou alu sadu 4 kol dám 8-10k + pneu. Ten komfortnější podvozek u nafty i za cenu větší houpavosti při prudších jízdách v zatáčkách má na některý tragické silnice který jezdím velké +. Škoda že jsem nejel na nejhorší silnici 3 třídy kterou tu máme a je to můj etalon pro kvality podvozku Teď toho mírně lituju. Určitě bude jako poslední rok výroby vyladěnější než start nové generace ( prodám to před zárukou tak by to mělo bejt asi jedno ).
Napsal jsem to z hlavy snad to dává smysl. Finální verdikt stále nemám a neumím se rozhodnout. Chci za svoje vydředný prachy zvolit co nejvýhodnějš po všech aspektech požadavků ( dynamika motoru, komfort, jízdní vlastnosti ).
Spíš prosím o vaše názory na tu dynamiku, předpokládám že to crdi bude určitě silnější ve všech situacích jak to t-gdi. Do role ještě ale nepřišlo gdi. A majitelé bud nové či předchozí i30, jak vnímaté vrzání, skřípání, klepání v interiéru při přejetí různých nerovností. Měl jste někdo problém ? Budu rád za všechny příspěvky. Díky
Tak mám za sebou testovací jízdu s předešlou i30 1.6 crdi 81kw v hatchbaku a jízdu v nové i30 1.0 t-gdi combi.
Úvodem se mi jízda v obou autech líbila. Byl jsem překvapen dynamikou obou aut. V obou případech sme jeli ve 3x lidech (naše váha celkem v obou případech 200-250kg).
Předchozí i30 na mě zapůsobila, protože jsem zvyklý na interiér ze ceedu a tohle je příjemná změna. Pohodlí, prostor, komfort nebudu rozebírat byl jsem sním spokojen v obou vozech. Naftáček měl měkčí podvozek oproti novému modelu. Při přejetí nerovností zaplať pánbůh žádné vrzání skřípání pazvuky. Ve vyšší rychlosti +-120kmh mi přišlo auto stále dobře ovladatelné ale byl jsem si vědom toho většíno náklonu / houpnutí v důsledku měkčího podvozku. Zátah turba a průběh kroutícího momentu byl velmi příjemnej a auto ochotně zrychlovalo. Oproti klasický cvvt jde motor lehce slyšet jeho klasický naftový výraz, při pružné akceleraci příjemný zvuk. Řazení a chod páky super. Ale všeobecně bude víc slyšet oproti cvvt. S autem jsem byl teda spokojen že bych si ho vklidu vzal. Ptal jsem se na záruku DPF a je standartně 5let, pokudu budu jezdit na servis tak jak je předepsán: určitý počet km nebo 12 měsícu a nesmí bejt třeba mechanicky poškozenej že bych mu nějak někde ublížil. Takže vhodnosti nafty pro moje krátké trasy bych nebral moc v úvahu, protože auto budu mít třeba 2-3 roky nebo se zbláznim a za rok to zase prodám. A do té doby to určo fungovat bude. Jde jen o to jak se cítím.
Nový model se mi líbí samozřejmě víc, jak v interiéru tak exteriéru. Až na ty 15" kola na obou vozech
Rád vych vypíchl excelentní sedačky vepředu které měli super vedení na boky a i nohy, krásně mě drželi i když sem krájel ve 120kmh+ s 3 členou posádkou. U interiéru sem hlavně poslouchal jestli něco neskřípe nevrže, vše bylo ok, ale slyšel sem něco a nejsem si jistej jestli to nebyla třeba ta odklápěcí clona proti slunci u spolujezdce a vní to zrcátko a nebo nějakej předmět v boční kapse u spolujezdce. Při přejetí některých nerovností ( jel sem po vyfrézovaném úseku silnic ) jsem něco místy slyšel. Což mě poněkud překvapilo, zvlášt když se jedná o nový model a předváděčku. Ale pro bližší prozkoumání co jsem doopravdy slyšel bych musel s autem najet daleko více. Plasty sem prohmatal, promačkal a posun kvality tam je. Chtělo by to z jednoho auta sednout do druhýho hned a jet stejnou trasu. Jinak tužší karoserie působí stabilním bezpečnějším dojmem podvozek je určitě tužší jak předchozí i30. Ale zároveň není prkenej a zbytečně tvrdej. Jen přejetí některých nerovností bylo znát. Řízení bez možnosti změny nastavení posilovače je vpořádku, mě defaultní nastavení od výrobce vyhovuje ve všech situacích. Řazení skvělý, přesně vymezený dráhy a chod řadící páky jak po másle. Brzdy sem čekal ostřejší, u předchozí sem měl dojem že měli rychlejší nástup.
Teď k 1.0 t-gdi. Při nastartování je motor tichý ale jsou cítit lehké, ale nepříjemné vibrace způsobené tříválcem. Rozjed i řazení a průběh výkonu v městě vpořádku. Ve městě sem pak jezdil jen na 3jku a ideální mi přišlo řadit 4ku až třeba na 70kmh. 6tku sem vůbec nepotřeboval. Dynamika mimo město mě docela nadchla, když jsem na to šlápnul a měl 2k+ otáček tak seplo turbo motor pěkně i vzhledem k naloženosti auta jel a i když sem ho točil do 4k+ tak i vtěch místech zatáhl. Musím zjistit kolik má kroutáku v 4000 ot / min a kolik koní. Takže použitelnost otáček je daleko větší jak u nafty. U tgdi si myslim že od 2 do 4,5-5k to jede pěkně. u nafty tak od 2 do 3,5. Ten rozdíl mezi benzínem a naftou je. Testovací trasu sem si vybral sám, společně sme vybrali mín zatíženou cestu abych auto protáhl. Trasa měla dohromady 27km což je myslim solidní. A z auta sem vystupoval s velmi příjemným pocite a zároven s dumavým pocitem jestli by se nový model neměl chovat lépe a neměl být ještě o další level výš. Ale auta sem srovnával kvůli podobné ceně. 1.0 t-gdi je základní motorizace a 1.6 crdi 81kw bylo za těžký příplatek v době výroby. Ale pro mě hraje roli cena proto si konkurujou. Oba mají klady i zápory.
Závěrem, myslím si že nafták vzhledem k dostupnému kroutáku dokáže určitě větší zátěž a náklad lidí v autě i do kopců, ale zároveň sem si ten motůrek ze sekačky trošku oblíbil. Ještě zkusím gdičko a tam budu zase určitě v úžasu s krásnému linárního průběhu výkonu
Kdybych si měl vybrat mezi naftou v předchozí verzi a novým 1.0 tgdi, tak spíš vezmu naftu protože jí seženu za 309k a tgdi za 329 - těch 20k je poměrně zanedbatelných kdyby ty auta byly výrazně odlišné. Jinak třeba ty krásné kola z weekend edice pro předchozí i30 stojí nějak 6-7k za jeden kus + 4,5k za 4 TMPS ventilky + pneu a to by byl drahej špás. Takže kola bych nebral origo hyundai ale z nabídky co mají oni nějaké značky, nebo z jiného obchodu kde za pěknou alu sadu 4 kol dám 8-10k + pneu. Ten komfortnější podvozek u nafty i za cenu větší houpavosti při prudších jízdách v zatáčkách má na některý tragické silnice který jezdím velké +. Škoda že jsem nejel na nejhorší silnici 3 třídy kterou tu máme a je to můj etalon pro kvality podvozku Teď toho mírně lituju. Určitě bude jako poslední rok výroby vyladěnější než start nové generace ( prodám to před zárukou tak by to mělo bejt asi jedno ).
Napsal jsem to z hlavy snad to dává smysl. Finální verdikt stále nemám a neumím se rozhodnout. Chci za svoje vydředný prachy zvolit co nejvýhodnějš po všech aspektech požadavků ( dynamika motoru, komfort, jízdní vlastnosti ).
Spíš prosím o vaše názory na tu dynamiku, předpokládám že to crdi bude určitě silnější ve všech situacích jak to t-gdi. Do role ještě ale nepřišlo gdi. A majitelé bud nové či předchozí i30, jak vnímaté vrzání, skřípání, klepání v interiéru při přejetí různých nerovností. Měl jste někdo problém ? Budu rád za všechny příspěvky. Díky
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Křivky 1,0 T-GDi jsou tady - http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... 7f2cf8fbb3 a 1,6 GDi je tady - http://moje.auto.cz/?sekce=foto&im_id=i ... 196d2894c6
Příhod s vrzáním interiérů i30 druhé generace se tu pár najde, nás tyhle problémy zatím míjí jak u druhé generace (koupeno 07/2016 najeto cca 13.500 km) tak u třetí generace (02/2017 najeto 11.500 km). A já slyším i trávu růst . Oproti ix35 je to příjemná změna, ta vrzala děsně (zejména středová loketní opěrka).
Příhod s vrzáním interiérů i30 druhé generace se tu pár najde, nás tyhle problémy zatím míjí jak u druhé generace (koupeno 07/2016 najeto cca 13.500 km) tak u třetí generace (02/2017 najeto 11.500 km). A já slyším i trávu růst . Oproti ix35 je to příjemná změna, ta vrzala děsně (zejména středová loketní opěrka).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Díky za odkazy
Přítelkyně strýc ma i30 1.6 88kw combi rok výroby myslim 2014 / 2015 před faceliftem. Užíváno svátečně. je tam najeto 8-12k nějak takhle a povrzávají ty dva stříbrné tyče středového tunelu jak vedou od středové kapsičky pod usb portem nahoru. Tak v zatáčce se nšjak kroutí a vrznou si a loketní opěrka taky no Snad to po faceliftu vyladili. Nevíš náhodou kromě designu přední masky co bylo součásti faceliftu ? Třeba hyundai víc optimalizoval tyhle vrzací neduhy
Přítelkyně strýc ma i30 1.6 88kw combi rok výroby myslim 2014 / 2015 před faceliftem. Užíváno svátečně. je tam najeto 8-12k nějak takhle a povrzávají ty dva stříbrné tyče středového tunelu jak vedou od středové kapsičky pod usb portem nahoru. Tak v zatáčce se nšjak kroutí a vrznou si a loketní opěrka taky no Snad to po faceliftu vyladili. Nevíš náhodou kromě designu přední masky co bylo součásti faceliftu ? Třeba hyundai víc optimalizoval tyhle vrzací neduhy
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Co vše přesně se kromě masky a palubního počítače (naučil se česky) ještě měnilo a optimalizovalo nevím. Ale co jsem tu tak četl, tak stejné zdroje pazvuků jsou u aut před i po faceliftu.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Zajímavý vlákno, mám podobný problém (momentálně jezdím 1.6 GDI, ale při vysokém ročním nájezdu přemýšlím o úspornější variantě, buď CRDi nebo 1.0 T-GDI).
vlakix: přeji, ať správně vybereš a svojí volby nelituješ
Mr. Hundai: Psal jsi: "A díky delším převodům je na stejných trasách se mnou za volantem úspornější.". Můžeš to blíž specifikovat? Jaký je to cca rozdíl mezi atmo 1.6 a turbem 1.0?
Ohledně těch pazvuků v interiéru: buď jsem hluchej nebo mám štěstí na auta, ale v předchozím i30 cw (2011) nebylo slyšet nic kromě hluku od kol (špatně odhlučněné podběhy) a po cca 80 tkm se ozýval podvozek díky tyčkám stabilizátoru, ale dál nic.
Teď mám cee'd sw (2015), najeto 90 tkm a v autě taky klid, je slyšet akorát vercajk v kufru
vlakix: přeji, ať správně vybereš a svojí volby nelituješ
Mr. Hundai: Psal jsi: "A díky delším převodům je na stejných trasách se mnou za volantem úspornější.". Můžeš to blíž specifikovat? Jaký je to cca rozdíl mezi atmo 1.6 a turbem 1.0?
Ohledně těch pazvuků v interiéru: buď jsem hluchej nebo mám štěstí na auta, ale v předchozím i30 cw (2011) nebylo slyšet nic kromě hluku od kol (špatně odhlučněné podběhy) a po cca 80 tkm se ozýval podvozek díky tyčkám stabilizátoru, ale dál nic.
Teď mám cee'd sw (2015), najeto 90 tkm a v autě taky klid, je slyšet akorát vercajk v kufru
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Můžu . Netuším jestli kombíky nemají lehčí celkové zpřevodování než hatche kvůli očekávané větší zátěži. Kdysi to tak mělo vyřešené duo Favorit/Forman. Nicméně u nás v garáži má na šestku při stejné rychlosti 1,0 T-GDi oproti 1,6 GDi o cca 250 otáček méně. Při 90 km/h točí 1,0 T-GDi 2.000 otáček, 2.250 otáček je zhruba 101 km/h a 2.500 otáček cca 112 km/h. Co točí při stejných rychlostech 1,6 GDi uvidíš ve svém autě sám .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
U GDi (kombi) vychazi 2500 ot. 90km/h dle GPS, na otackomeru to ukazuje cca 95.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Já s ni jel před chvílí, při 90 km/h tacho je to cca 2.250 - 2.300 otáček .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20309
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Ačkoliv jezdím trochu jiným autem, měl jsem možnost chvíli jezdit s i30II kombi a motorem 1,6 GDI a otestovat i30III s motorem 1,4 T-GDI. Měl jsem možnost vyzkoušet i 1,6 CVVT.
Motory porovnávat nebudu, řeknu jen, že projev 1,6 GDI se mi moc líbil. Ačkoliv se mi ze začátku zdál líný, povedlo se mi ho probudit k životu a výkon deklarovaný výrobcem v něm najít. Pružný motor s lineárním zátahem, s mým stylem ježdění i úsporný. Jezdil jsem s ním za 6,2 l/100 km, tankován obyč N95. Příjemný, tichý motůrek, který se nebojí otáček.
Podvozkově se i30II a i30III hodně liší. Naposled jsem jel i30II letos v dubnu a měl jsem pocit, že to auto je měkké až příliš. Sice filtrovalo nerovnosti, bylo tiché, ale... nějak jakoby nemastné neslané Asi to bylo i nulovou zpětnou vazbou od řízení Navíc jsem měl takový zvláštní pocit z interiéru, jakoby jsem se vracel do auta o hodně staršího. I30III má o dost tužší podvozek, ale ještě ne nepříjemně tvrdý. Subjektivně jsem měl pocit, že nejen lépe filtruje nerovnosti, ale je i lépe odhlučněn. Také jsem měl celkově lepší pocit z řízení i z interiéru. Mezigenerační posun je zkrátka znát.
Ještě poznámka, o které jsem se tady na fóru již zmiňoval: v i30II mi nesedla sedačka řidiče ani spolujezdce. Po zhruba 300 km mě z nich vždy bolely záda. V i30III jsem najel jen asi 50 km, ale celkově se mi sedačka řidiče zdála o hodně lepší.
Nastavení tuhosti posilovače u i30II zvlášť tlačítkem považuji za zbytečnou funkci. Zpětná vazba od kol zůstává stejná, akorát posilovač trochu zatuhne. Jelikož mám rád trochu tužší řízení, standardně jsem ho měl nastaveno na Sport.
Výše uvedeným rozhodně nehaním i30II. Píšu jen subjektivní pocity a vím, že spousta majitelů je s tímto autem spokojeno. To, že mně tak úplně nesedlo... holt, každý jsme jiný.
Motory porovnávat nebudu, řeknu jen, že projev 1,6 GDI se mi moc líbil. Ačkoliv se mi ze začátku zdál líný, povedlo se mi ho probudit k životu a výkon deklarovaný výrobcem v něm najít. Pružný motor s lineárním zátahem, s mým stylem ježdění i úsporný. Jezdil jsem s ním za 6,2 l/100 km, tankován obyč N95. Příjemný, tichý motůrek, který se nebojí otáček.
Podvozkově se i30II a i30III hodně liší. Naposled jsem jel i30II letos v dubnu a měl jsem pocit, že to auto je měkké až příliš. Sice filtrovalo nerovnosti, bylo tiché, ale... nějak jakoby nemastné neslané Asi to bylo i nulovou zpětnou vazbou od řízení Navíc jsem měl takový zvláštní pocit z interiéru, jakoby jsem se vracel do auta o hodně staršího. I30III má o dost tužší podvozek, ale ještě ne nepříjemně tvrdý. Subjektivně jsem měl pocit, že nejen lépe filtruje nerovnosti, ale je i lépe odhlučněn. Také jsem měl celkově lepší pocit z řízení i z interiéru. Mezigenerační posun je zkrátka znát.
Ještě poznámka, o které jsem se tady na fóru již zmiňoval: v i30II mi nesedla sedačka řidiče ani spolujezdce. Po zhruba 300 km mě z nich vždy bolely záda. V i30III jsem najel jen asi 50 km, ale celkově se mi sedačka řidiče zdála o hodně lepší.
Nastavení tuhosti posilovače u i30II zvlášť tlačítkem považuji za zbytečnou funkci. Zpětná vazba od kol zůstává stejná, akorát posilovač trochu zatuhne. Jelikož mám rád trochu tužší řízení, standardně jsem ho měl nastaveno na Sport.
Výše uvedeným rozhodně nehaním i30II. Píšu jen subjektivní pocity a vím, že spousta majitelů je s tímto autem spokojeno. To, že mně tak úplně nesedlo... holt, každý jsme jiný.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Zajímavé dilema, které jsem řešil před měsícem. Novou i30 jsem vyzkoušel jak s 1,0 t-gdi, tak s 1,6 crdi, se starší i30 1,6 crdi jsem najel přes 60 tis. km. Ten tříválec by jsem nechtěl ani zadarmo, dle mého názoru se vůbec nepovedl. Oproti tomu crdi je hodně příjemný motor, který patří k lepšímu průměru. Jestli máš rozpočet kolem 300 tis., tak by jsem se spíše rozhodoval mezi 1,6 gdi a 1,6 crdi u i30 II. Nová i30 dává smysl až se čtyřválci ale nejlevněji se dá zatím pořídit kolem 380 tis.
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Mr. Hundai: Díky za vysvětlení, ty nižší točky jsou na dálnici pohodovější a díky turbu to motor asi zvládá. Spíš mě zajímalo, jestli dokážeš porovnat spotřebu obou aut.
Se svým motorem jsem spokojený co do zvukového projevu, výkonu, pružnosti i linearity nárůstu výkonu. Ale nalítat 45 tkm za rok v benzínu je drahý špás, proto přemýšlím, jestli nafta nebu turbo-benzín nebude výhodnější. I za cenu, že ten pocit z jízdy nebude takový jako v povedeném GDi. Přece jen mám auto na práci a provozní náklady mají určitou prioritu.
1.4 T-GDI jsem z výběru vyřadil. Jede skvěle, ale v půjčeném voze to žralo víc než 1.6 atmosféra, kvůli tomu si nebudu kupovat motor, který je dražší než nafťák.
Otázka tedy je, jestli přejít na 1.6 CRDI, příp. na 1.0 T-GDI. Pokud by se ukázalo, že to v součtu není extra výhodné, tak bych si nechal to, co teď mám. I když, vzpomínám si, že cca před 3-4 lety jsem měl od HCP půjčenou I30 CRDI a jel jsem s ní za 3.8, to by bylo fajn.
No a ten tříválec s turbem je pro mě fakt velkou neznámou. Chtěl jsem ho vyzkoušet, ale poté, co mi Velký Škodozamindrákovaný Vladimírek vysvětlil, že si nejdřív musím pořídit Octu kombi a pak si můžu půjčit "nejlepší český kombík všech dob", jsem se upřímně dost nas*al a vyzkouším si tak akorát starou belu
Se svým motorem jsem spokojený co do zvukového projevu, výkonu, pružnosti i linearity nárůstu výkonu. Ale nalítat 45 tkm za rok v benzínu je drahý špás, proto přemýšlím, jestli nafta nebu turbo-benzín nebude výhodnější. I za cenu, že ten pocit z jízdy nebude takový jako v povedeném GDi. Přece jen mám auto na práci a provozní náklady mají určitou prioritu.
1.4 T-GDI jsem z výběru vyřadil. Jede skvěle, ale v půjčeném voze to žralo víc než 1.6 atmosféra, kvůli tomu si nebudu kupovat motor, který je dražší než nafťák.
Otázka tedy je, jestli přejít na 1.6 CRDI, příp. na 1.0 T-GDI. Pokud by se ukázalo, že to v součtu není extra výhodné, tak bych si nechal to, co teď mám. I když, vzpomínám si, že cca před 3-4 lety jsem měl od HCP půjčenou I30 CRDI a jel jsem s ní za 3.8, to by bylo fajn.
No a ten tříválec s turbem je pro mě fakt velkou neznámou. Chtěl jsem ho vyzkoušet, ale poté, co mi Velký Škodozamindrákovaný Vladimírek vysvětlil, že si nejdřív musím pořídit Octu kombi a pak si můžu půjčit "nejlepší český kombík všech dob", jsem se upřímně dost nas*al a vyzkouším si tak akorát starou belu
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Přátelé a kamarádi jaké by bylo Vaše doporučení pro nákup nového auta s ročním nájezdem 35.000km ( za 7 let 250.000km) většinou po D1? LPG či nafta?
Auta se zárukou na LPG už skoro nejsou (corsa, venga, tipo...). Tak zvažujeme i naftu. Cenový limit cca ideálně 400+. prioritou je spíš ekonomika provozu (spotřeba+servis) než značka a velikost. Co s tím?
Auta se zárukou na LPG už skoro nejsou (corsa, venga, tipo...). Tak zvažujeme i naftu. Cenový limit cca ideálně 400+. prioritou je spíš ekonomika provozu (spotřeba+servis) než značka a velikost. Co s tím?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
@airwaves: Já bych v Tvé situaci postupoval ještě trochu jinak. Auto bych si nenechal 7 let. Pokud bych vybíral já, šel bych do dieselu od nebo KIA. A auta se v případě zbavil po 4,5 roce, v případě KIA se stavem tachometru 130.000 km. Důvod - prodal bych je ještě v záruce. Na Euro6 se toho může podělat u nafty tolik, že nechávat si tahle auta po záruce může (ale samozřejmě nemusí) být drahý špás.
@Chasnik: I v objemu paliva to lze vyčíslit. Během léta jsem na stejných trasách, ve stejných denních časech se stejným obsazením a za srovnatelného počasí (tedy vliv zapnuté/vypnuté klimatizace shodný) střídal jak 1,6 GDi v kombíku tak 1,0 T-GDi v hatchi. Rozdíl dle tankování činil 0,8-1,0 litru ve prospěch motůrku ze sekačky. ALE!!! Bavíme se defenzivní jízdě po placce (tady v okolí kopce vážně nejsou) a většinou plynulá jízda konstantní rychlostí do 100 km/hod. (Jižní spojka, Vysočanská radiála, přejezdy mezi obcemi po okreskách). Jen malou část tvoří jízda vesnicí 40 km/hod. potažmo po Praze do 50 km/hod., ale téměř bez semaforů a v minimálním provozu.
Je velká otázka jak se spotřebou obou motorů zamává město (zejména časté rozjezdy u toho turba) nebo jízda po dálnici. To chce opravdu vyzkoušet na reálné Tebou absolvované trase. Každopádně umí GDi pracovat v širším spektru otáček, motůrek s turbem musíš udržovat mezi dvěma a čtyřmi tisíci, pod dva tisíce je to atmosférický litr a prostě to nejede!
A jen tak na okraj, včera jsem sedlal i30 druhé generace s motorem 1,6 MPi (88 kW). Při 90 km/hod. na šestku točí 2.500 otáček .
@Chasnik: I v objemu paliva to lze vyčíslit. Během léta jsem na stejných trasách, ve stejných denních časech se stejným obsazením a za srovnatelného počasí (tedy vliv zapnuté/vypnuté klimatizace shodný) střídal jak 1,6 GDi v kombíku tak 1,0 T-GDi v hatchi. Rozdíl dle tankování činil 0,8-1,0 litru ve prospěch motůrku ze sekačky. ALE!!! Bavíme se defenzivní jízdě po placce (tady v okolí kopce vážně nejsou) a většinou plynulá jízda konstantní rychlostí do 100 km/hod. (Jižní spojka, Vysočanská radiála, přejezdy mezi obcemi po okreskách). Jen malou část tvoří jízda vesnicí 40 km/hod. potažmo po Praze do 50 km/hod., ale téměř bez semaforů a v minimálním provozu.
Je velká otázka jak se spotřebou obou motorů zamává město (zejména časté rozjezdy u toho turba) nebo jízda po dálnici. To chce opravdu vyzkoušet na reálné Tebou absolvované trase. Každopádně umí GDi pracovat v širším spektru otáček, motůrek s turbem musíš udržovat mezi dvěma a čtyřmi tisíci, pod dva tisíce je to atmosférický litr a prostě to nejede!
A jen tak na okraj, včera jsem sedlal i30 druhé generace s motorem 1,6 MPi (88 kW). Při 90 km/hod. na šestku točí 2.500 otáček .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
Teda Mr. díky za názor, musím říct že to zní hodně dobře! Snad bych jen měl nejistotu ve spotřebě. Ty motory /KIA jsou velmi odolné a bezporuchové, ovšem v porovnání třeba s VW, pokud mám dobrá info, mají větší spotřebu. Odhadem o 0,6 až 1,0.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Výběr motoru i30 1.6 GDI vs 1.6 CRDI vs nová i30 1.0 t-g
No, pokud bys přijal to "záruční" řešení, tedy prodej do 130.000 km, tak dneska většina značek umí prodloužit záruku na 5 let nebo 150.000 km (i když za nějakou tu kačku navíc). Takže mrknout co by se vešlo do rozpočtu, projet pravidla "nadstavbové" záruky a pak jen kouknout na spritmonitor.de co které auto bere v reálu. A k dispozici máš téměř celý trh .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate