7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
getzik
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 zář 2005, 19:36
Bydliště: ČR

7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od getzik »

Ahoj, mám prosbu na majitele Hyundai i30 1.4 T-GDI se 7 stupňovou DCT převodovkou. Již párkrát se mi stalo, že se mi nepřenáší hnací síla na kola, jakoby bylo vyřazeno nebo sešlápnutá spojka, a motor jen řve, protože se "vytáčí" naprázdno. Většinou se to stane chvíli po rozjezdu a regulaci síly stisku plynu na menší sešlápnutí ... nebo po zpomalení ubráním plynu, částečně brzdy, a následném opětovném sešlápnutí plynu (např. semafor, kolona), nicméně se mi to nedaří cíleně nasimulovat. Prostě se to najednou stane, přitom na displeji stále vidím zařazený rychlostní stupeň, např. 2. Někdy pomůže víc sešlápnout plyn, a po chvíli řevu se najednou hnací síla zase začne přenášet ... nebo pustit plyn a zase sešlápnout. Děje se to jen občas a v nízkých nebo takřka nulových rychlostech.

Stává se vám to také? Nebo to je vlastnost DCT převodovky - zřejmě to souvisí s bodem 4 a odstavci o červené na semaforu v tomto článku:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/5- ... evodovkou/
Hyundai i30 1,4 T-GDI 7-DCT Style Ultimate, Demitasse Brown
Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4x4 Style Premium, Polar White
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od petzl62 »

Za mne ne. [-X
Nic podobného zatím nepozoruju a doufám ani pozorovat nebudu. :roll:
Asi bych se ihned snažil navštívit dobrý servis-což může být docela problém.Ten dobrý servis.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od JoKo »

mne sa to obcas stava, pri rychlosti niekde okolo 10km/h... typicky, ked sa vlecieme napriklad ku kruhovemu objazdu, alebo ku krizovatke... auto predomnou odboci doprava a ja sa chcem rozbehnut a nic... auto tak cca 1-2sec nezrychluje, ale nevsimol som si, ze by vytocilo motor... len akoby nereagoval na plyn. mam taky pocit, ze prevodovka rozmysla/vaha, aky prevodovy stupen zaradit, ci jednotku, alebo dvojku. urcite to spomeniem pri najblizsej navsteve servisu. robi mi to len obcas, nie vzdy. tiez to mam problem nasimulovat.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Pokud je to typicky v koloně, tak problém může být v přehřívání spojek. Jestli se k něčemu dvouspojka vyloženě nehodí, tak k jízdě v kolonách. Zásadním problémem je jízda na klouzající spojku, proto se dvouspojky mají v kolonách používat způsobem "auto přede mnou dostatečně odjede, aby spojka po rozjezdu mohla sepnout naplno". Plížení jako s hydroměničem s dvouspojkou sice aplikovat lze, ale spojky záhy odejdou. Proto nechci pro manželku jako "automat" dvouspojku, ale jedině starou dobrou planetovku s hydroměničem.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od JoKo »

nie, s prehrievanim to nemoze suvisiet... ani v jednom pripade som nesiel v kolone... bud bolo predomnou jedno, dve auta, ktore sa pomalicky presuvali ku krizovatke, pretoze davali prednost, alebo som sam vchadzal do kruhacu a pomaly pribrzdoval, aby som dal prednost vozidlu v kruhovom objazde a po jeho prejdeni sa chcel rozbehnut a "nebol tam ziaden stupen". nestava sa to casto, ale obcas ano... ja si myslim, ze to bude opravitelne sw, akoby vahal, ze co tam dat... dvojku, alebo jednotku? a premysla, premysla az klesne rychlost o nejaky kilometer dole a zaradi a pokracuje sa... za 9 000km sa mi to stalo asi 3-4x...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

U Tebe JoKo je to SW problém na 99%, přesně jak píšeš, neví jestli ještě za jedna nebo už za dva :) . Záhadou je mi chování převodovky u getzika. Tam by to přehřívání (nebo zdánlivé přehřívání) být může. Stejně tak to může být i SW problém. Zatím jsem se s takovým chováním nesetkal u žádné DCT se kterou jsem jezdil (ani v kombinaci s naftou, ani s benzínem).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Tudy »

Sice mám manuál, ale před 14 dny jsem byl měnit olej, při té příležitosti mi :hyu: servis aktualizoval SW. Od té doby je chování auta při rozjezdech na 1. a 2. stupeň mnohem lepší.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
getzik
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 zář 2005, 19:36
Bydliště: ČR

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od getzik »

Já myslím, že to bude stejný problém jako u JoKo. Buď je to vlastnost DCT (trvá ji delší dobu při takové situaci, než zařadí správný kvalt) nebo to opraví nějaký sw, ale těžko říct.

Chová se to přibližně stejně, jako popisuje JoKo... prostě zpomaluju (dojíždím k semaforu, k autu přede mnou), ale vzápětí se rozhodnu zrychlit ... a převodovka jakoby nepřenáší tah na kola (rozpojená spojka). Pak najednou nakopne a zařadí. ... nebo další případ někdy hned po rozjezdu z křižovatky, připadá mi to, jakoby převodovka čekala, že přeřadí na vyšší stupeň, ale já trochu ubral plyn ... a ona neví co dělat.

Stalo se mi to zatím asi 3x, takže se to neděje pořád.
Hyundai i30 1,4 T-GDI 7-DCT Style Ultimate, Demitasse Brown
Hyundai Tucson 2,0 CRDi 4x4 Style Premium, Polar White
esideboi
*
Příspěvky: 20
Registrován: 19 dub 2017, 20:17

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od esideboi »

Tudy píše:Sice mám manuál, ale před 14 dny jsem byl měnit olej, při té příležitosti mi :hyu: servis aktualizoval SW. Od té doby je chování auta při rozjezdech na 1. a 2. stupeň mnohem lepší.
to rad pocujem, radenie jednotky je katastrofalne
Hyundai i30 1.4 T-GDI
Uživatelský avatar
Martin14
**
Příspěvky: 180
Registrován: 19 říj 2016, 22:58
Bydliště: Zvolen

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Martin14 »

Prehrievanie DCT? Už sa vám to stalo za tú dobu čo jazdite? Ďakujem
i30 kombi 2018 1,4T-GDI-7DCT,Ara Blue,Style,Safety Pack+,Style Pack, Panoráma
I30 kombi 1,4MPi aqua blue comfort+Smart pack 2013 - predaná
Uživatelský avatar
doktorbartollo
**
Příspěvky: 219
Registrován: 20 črc 2012, 16:04
Bydliště: Bratislava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od doktorbartollo »

Vsak o tom som pisal v mojom vlakne... aspon nie som sam :-)
2018-????? Toyota C-HR Hybrid
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT
Uživatelský avatar
helou
**
Příspěvky: 459
Registrován: 18 čer 2017, 17:07

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od helou »

1. mne sa to nestava, ale prodleva tam je ak si prevodovka neni ista ci chces spomalovat alebo pridavat, ako priklad uvediem...ides k semaforu a je tam cervena, samozrejme nebudes pridavat ale brzdit, pocsa priblizovania naskoci zelena....pridas ale prevodovka predtym zaregistrovala, ze chces spomalovat takze podradovala a ked pridas chvilku jej trva a zacne to davat hore.
2. mr. hyundai chcem sa opytat ohladom toho ako sa mame spravat v kolonach. Mam teda otazku ak preradi do 2jky uz su obe spojky zopnute?
Diky.

P.S. mna zase trosicku stve lebo som zvyknuty brzdit motorom, ze dole kopcom niezeby brzdil motorom ale normalne brzdou, ale to je asi kvoli odlahceniu prevodovky????
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Uživatelský avatar
Martin14
**
Příspěvky: 180
Registrován: 19 říj 2016, 22:58
Bydliště: Zvolen

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Martin14 »

Doktor prelustroval som tvoje vlákno ale nič som nenašiel.
i30 kombi 2018 1,4T-GDI-7DCT,Ara Blue,Style,Safety Pack+,Style Pack, Panoráma
I30 kombi 1,4MPi aqua blue comfort+Smart pack 2013 - predaná
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od Chasnik »

Najezdil jsem sice s dvouspojkou jenom asi 500 km, ale zeptám se: to v takovém případě není možné pomoci převodovce s rozhodováním pádlem pod volantem? Nebo je tam taky prodleva, když si zařadím manuálně?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
doktorbartollo
**
Příspěvky: 219
Registrován: 20 črc 2012, 16:04
Bydliště: Bratislava

Re: 7 stupňová dvouspojková DCT převodovka

Příspěvek od doktorbartollo »

Ja ked som vo velmi pomalej kolone, tak nastavim v manualnom rezime 1. stupen a necham ho aj ked vyletia otacky vyssie, aby sa zbytocne nepreradovalo stale 1.-2. Neviem ci to tomu pomaha...
2018-????? Toyota C-HR Hybrid
2017-2018 Hyundai i30 1,4T-GDi 7-DCT biela
2012-2017 Hyundai i30 1.6 MPI 6-automat biela
2008-2012 Ford Focus 1.8 TDCi
2006-2008 Citroen C3 1.4 16V SensoDrive
2002-2006 Nissan Micra 1.0 16V CVT
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“