motor 1.4 T GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Miroslav 62
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 29 pro 2016, 22:04
- Bydliště: Pov.Bystrica
Re: motor 1.4 T GDi
Ahoj
Mr.HYUNDAI si proste jednička klobúk dolu pred Tvojou trpezlivosťou.
A braňo kúp si niečo s automatom a jeden problém vyriešený potom môžeš pokračovať na ďalší teoretický
Mr.HYUNDAI si proste jednička klobúk dolu pred Tvojou trpezlivosťou.
A braňo kúp si niečo s automatom a jeden problém vyriešený potom môžeš pokračovať na ďalší teoretický
Hyundai i20 YES 1.2 62kW 2016 Agua Sparkling
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
- Reklama
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Ale pánové, to není o nějaké trpělivosti, i mně trvalo celkem dlouho než jsem pochopil. Drtivá většina z nás co se tady dlouhodobě pohybujeme má k autům nějaký vztah, máme řekněme technické cítění, auta nás baví. Brano, alespoň podle mého "pocitu", autíčkář není. Svět aut je mu vlastně fuk, potřebuje jen jezdit a mělo by to co nejmíň stát. Jestliže má Accenta 13 let, tak nějaký nástup oturbených motorů atp. pouze šel kolem něj. A teď potřebuje auto vyměnit a všechno co léta platilo a na co byl zvyklý neplatí. Tak hledá co mu bude nejlíp vyhovovat a občas se ptá na věci, které nám přijdou úplně samozřejmé a triviální, ale jemu chybí zkušenost.
Celou aktivní kariéru jsem se vyhýbal tomu, abych zákazníkovi radil co si má koupit. Tady ale udělám výjimku. Z toho co jsem zatím z Tvých dotazů Brano pochopil, bych na Tvém místě zvolil motor 1,4 MPi. A to z následujících důvodů:
- Accenta máš 13 let, dá se očekávat, že tohle auto si opět necháš dlouho. Nic nebude spolehlivější než benzínový motor bez turba;
- z Accenta jsi na chování atmo benzínu zvyklý, tato motorizace bude nejmenší změnou, pouze si zvykneš na jiné zpřevodování, což nebude trvat déle než 3 měsíce. Jinak se ten motor bude chovat stejně;
- turbo benzíny umí být úsporné, ale jen za předpokladu, že jim vyhovíš. Jsou velice citlivé na styl jízdy a na stejné trase s minimálním rozdílem průměrné rychlosti a času jízdy dokáží dva různí řidiči "vyčarovat" rozdíl ve spotřebě i 25%. Atmo benzín je citlivý výrazně méně. Jestliže sis za těch 13 let zažil určitý způsob používání auta, je riziko, že si na turbo nezvykneš, a budeš tudíž jezdit neekonomicky, hodně vysoké. Atmo benzín takové riziko nemá a v celkových nákladech nula od nuly pojde,
- motor 1,4 MPi Ti ušetří zlaťáčky už při nákupu.
Čímž jsem se zcela dostal OT od motoru 1,4 T-GDi za což se všem omlouvám.
Celou aktivní kariéru jsem se vyhýbal tomu, abych zákazníkovi radil co si má koupit. Tady ale udělám výjimku. Z toho co jsem zatím z Tvých dotazů Brano pochopil, bych na Tvém místě zvolil motor 1,4 MPi. A to z následujících důvodů:
- Accenta máš 13 let, dá se očekávat, že tohle auto si opět necháš dlouho. Nic nebude spolehlivější než benzínový motor bez turba;
- z Accenta jsi na chování atmo benzínu zvyklý, tato motorizace bude nejmenší změnou, pouze si zvykneš na jiné zpřevodování, což nebude trvat déle než 3 měsíce. Jinak se ten motor bude chovat stejně;
- turbo benzíny umí být úsporné, ale jen za předpokladu, že jim vyhovíš. Jsou velice citlivé na styl jízdy a na stejné trase s minimálním rozdílem průměrné rychlosti a času jízdy dokáží dva různí řidiči "vyčarovat" rozdíl ve spotřebě i 25%. Atmo benzín je citlivý výrazně méně. Jestliže sis za těch 13 let zažil určitý způsob používání auta, je riziko, že si na turbo nezvykneš, a budeš tudíž jezdit neekonomicky, hodně vysoké. Atmo benzín takové riziko nemá a v celkových nákladech nula od nuly pojde,
- motor 1,4 MPi Ti ušetří zlaťáčky už při nákupu.
Čímž jsem se zcela dostal OT od motoru 1,4 T-GDi za což se všem omlouvám.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
Mr. Hyundai: Moc hezky napsáno, i ten elaborát o stránku dřív
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: motor 1.4 T GDi
Tak sa teda vrátim k téme.Zdá sa,že nová turbo 1,4 je slušný motor. Teraz len počkám,či sa neukáže nejaká "smrtka v skrini" a pokiaľ to bude OK (v čo dúfam),tak pri budúcom výbere bude určite v sfére môjho záujmu.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Igore, Tebe přece smrtka v skrini trápit nemusí. Auta, pokud vím, měníš po 5 letech, takže jezdíš v záruce . Já mám frekvenci trochu rychlejší, tak jsem se u toho litříku tím nezabýval vůbec .
Už jsem téměř rozhodnutý provést kompletní výměnu obsahu garáže v roce 2019 na jaře. Kombinace i30 v kombíku a i30 v hatchi je vlastně hloupost, ale prostě to tak vyšlo. Rád bych to pojal koncepčně - jedno malé auto a jedno naopak větší pro rodinu, jedno v automatu a jedno v manuálu. Umím si představit třeba kombinaci i30 v kombíku s motorem 1,4 T-GDi v manuálu a i20 v automatu. Nebo KIA Carens v manuálu pro mě a Venga v automatu pro manželku... Možností jsou aktuálně mraky, uvidíme co bude v roce 2019.
Už jsem téměř rozhodnutý provést kompletní výměnu obsahu garáže v roce 2019 na jaře. Kombinace i30 v kombíku a i30 v hatchi je vlastně hloupost, ale prostě to tak vyšlo. Rád bych to pojal koncepčně - jedno malé auto a jedno naopak větší pro rodinu, jedno v automatu a jedno v manuálu. Umím si představit třeba kombinaci i30 v kombíku s motorem 1,4 T-GDi v manuálu a i20 v automatu. Nebo KIA Carens v manuálu pro mě a Venga v automatu pro manželku... Možností jsou aktuálně mraky, uvidíme co bude v roce 2019.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: motor 1.4 T GDi
Možno áno,uvažujem,že seknem podnikanie a nechám sa zamestnať.V tom prípade bude frekvencia zmien nižšia.Teda pokiaľ nejaká bude?
Viem si predstaviť,že si nechám Elu,ako auto na dožitie.Žiadne turbo,euro 6,tak ma s tým snáď ešte dlho pustia do mesta.
Viem si predstaviť,že si nechám Elu,ako auto na dožitie.Žiadne turbo,euro 6,tak ma s tým snáď ešte dlho pustia do mesta.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Do měst nás brzo pustí jen s elektroauty, šlapacími autíčky a koloběžkami ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
A možná na koni
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Těžko, produkce plynů tam taky je a k tomu tuhý odpad .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
Tuhý odpad lze využít jako hnojivo a po vysušení prý i jako palivo do kamen
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Což dojde ocenění na venkově, ale ne v tom městě .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: motor 1.4 T GDi
Nastal čas pro souhrnné srovnání motorů 1.6 GDi a 1.4 t-GDi (oba s manuálem), s prvním mám najeto 110 tis km (a stále s ním občas jezdím), s druhým jsem najel něco přes 7 tis. km. Srovnání jsem provedl z hlediska uživatele a jízdních režimů. Už roky jezdím stále stejnou trasu do práce, takže podmínky provozu jsou totožné.
Režim město: 1.6 je lepší
Důvodů je několik. 1.6 se rozjíždí plynule, bez zaváhání, téměř okamžitá reakce na plyn. Tento motor táhne prakticky od volnoběhu a na křižovatkách budete rychlíci. V rychlostech kolem 50 km/h motor točí cca 1 900 ot. Na 4. stupeň akorát. Motor 1.4 byla zpočátku tragédie, musel jsem 1. st. točit ke 2,5 tis ot. aby to jelo, po přeřazení na 2. st. následoval propad otáček a výkonu, nemohl jsem si zvyknout. Po aktualizaci SW řídící jednotky se chování motoru výrazně zlepšilo, ale na 1.6 to stále nemá. Dále při 50 km/h nevíte co řadit, pořád střídáte 3. a 4. st., u trojky vás radílek stále nutí dát 4, ale 1650 ot. se mi zdá málo a mám pocit že motor trpí.
Režim okresky: 1.4 je lepší
Tady už se projevuje větší síla turba, nemusíte u rychlých předjížděcích manévrů podřazovat až na trojku, motor je tichý. Snad jen v hraničních situacích víte, že 1.6 táhne až k omezovači, kdežto u 1.4 se narůst síly nad 4 tis.ot. zpomaluje a má trochu dieselový charakter.
Režim dálnice.: 1.4 je mnohem lepší
Ticho, to ticho... Rozdíl ve 130 km/h při 6. stupni činí 500 ot. (3 400 vs 2 900), což se samozřejmě promítne i do spotřeby. Další věc je zapnutá klima, plné auto a kopec - 1.6 prostě už ztrácí dech a nutí vás podřadit, kdežto u 1.4 stačí jen trochu víc šlápnout na plyn.
Spotřeba: 1.4 je lepší.
Jak jsem psal, jezdím stále stejné trasy, dlouhodobý průměr u 1.6 mám 6,4 l a u 1.4 to dělá 5,9 l/100 km. Tj. 0,5 l ve prospěch turba. Turbo je prý hodně citlivé na jízdní styl, ale alespoň u mě platí, že i když jedu svižně, nedostanu se výrazně se nad 7 l, zato při jen trochu úsporné jízdě spadne spotřeba pod 5 l a to se mi u 1.6 nikdy nepovedlo.
Suma sumárum považuji nový motor za povedený krok dopředu, čas ještě ukáže zda je motor také spolehlivý. Na 1.6 GDi jsem však rozhodně nezanevřel a rád se ním občas projedu, svou čitelností a lineárností je příjemným společníkem.
Ještě drobný dodatek: všiml jsem si, že 1.4 méně brzdí motorem, lze toho využít a déle s ní "plachtit" a tím dále šetřit palivo.
Režim město: 1.6 je lepší
Důvodů je několik. 1.6 se rozjíždí plynule, bez zaváhání, téměř okamžitá reakce na plyn. Tento motor táhne prakticky od volnoběhu a na křižovatkách budete rychlíci. V rychlostech kolem 50 km/h motor točí cca 1 900 ot. Na 4. stupeň akorát. Motor 1.4 byla zpočátku tragédie, musel jsem 1. st. točit ke 2,5 tis ot. aby to jelo, po přeřazení na 2. st. následoval propad otáček a výkonu, nemohl jsem si zvyknout. Po aktualizaci SW řídící jednotky se chování motoru výrazně zlepšilo, ale na 1.6 to stále nemá. Dále při 50 km/h nevíte co řadit, pořád střídáte 3. a 4. st., u trojky vás radílek stále nutí dát 4, ale 1650 ot. se mi zdá málo a mám pocit že motor trpí.
Režim okresky: 1.4 je lepší
Tady už se projevuje větší síla turba, nemusíte u rychlých předjížděcích manévrů podřazovat až na trojku, motor je tichý. Snad jen v hraničních situacích víte, že 1.6 táhne až k omezovači, kdežto u 1.4 se narůst síly nad 4 tis.ot. zpomaluje a má trochu dieselový charakter.
Režim dálnice.: 1.4 je mnohem lepší
Ticho, to ticho... Rozdíl ve 130 km/h při 6. stupni činí 500 ot. (3 400 vs 2 900), což se samozřejmě promítne i do spotřeby. Další věc je zapnutá klima, plné auto a kopec - 1.6 prostě už ztrácí dech a nutí vás podřadit, kdežto u 1.4 stačí jen trochu víc šlápnout na plyn.
Spotřeba: 1.4 je lepší.
Jak jsem psal, jezdím stále stejné trasy, dlouhodobý průměr u 1.6 mám 6,4 l a u 1.4 to dělá 5,9 l/100 km. Tj. 0,5 l ve prospěch turba. Turbo je prý hodně citlivé na jízdní styl, ale alespoň u mě platí, že i když jedu svižně, nedostanu se výrazně se nad 7 l, zato při jen trochu úsporné jízdě spadne spotřeba pod 5 l a to se mi u 1.6 nikdy nepovedlo.
Suma sumárum považuji nový motor za povedený krok dopředu, čas ještě ukáže zda je motor také spolehlivý. Na 1.6 GDi jsem však rozhodně nezanevřel a rád se ním občas projedu, svou čitelností a lineárností je příjemným společníkem.
Ještě drobný dodatek: všiml jsem si, že 1.4 méně brzdí motorem, lze toho využít a déle s ní "plachtit" a tím dále šetřit palivo.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20293
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: motor 1.4 T GDi
Hezké porovnání
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: motor 1.4 T GDi
Tudy: Mal by si robiť recenzie na autá, fakt dobré porovnanie a zhrnutie + a - . Z niektorých recenzí čo si človek prečíta na nete, vie tak akurát "veľké kulové", akokeby to písali od stola.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 130 kW DCT White Sand, 09/2017
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
ex.
Renault Megane 1.9 dCi 96 kW Grandtour, bi-xenony, 07/2011
Renault Laguna 1.9 dCi 88 kW Grandtour, xenony, 02/2002
Hyundai Accent 1.5 65 kW, 06/1996
Opel Kadett 1.3 44 kW
Škoda Rapid 136, 105L
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11630
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: motor 1.4 T GDi
Z vlastní zkušenosti musím přiznat, že od stolu píše 99% recenzentů. Ono je to v konečné fázi nejpohodlnější a nejrychlejší .
Super Tudy, výborně zpracované !
Super Tudy, výborně zpracované !
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate