Čistě teoreticky rozdíl max výkonu mezi 1.0 T a 1.4 T je pouze 15 %, ale u točivého momentu to dělá 30%. Takže největší rozdil bude v otáčkách mezi 2 - 3 tisíci, kdy mají oba motory špičku v Nm. Tzn. v nejvíce používaných otáčkách bude 1.4 T výrazně pružnější, řekl bych.Casey27 píše:...Každopádně bych si rád zkusil i tu 1,4... jak moc velký je tam rozdíl...
hyundai i30 - 3. generacia
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Reklama
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Tudy: To je právě ta teorie a papírový %. Když ti někdo bude vykládat jaký je rozdíl mezi přírodníma a silikonovejma šestkama, tak ti to taky moc neřekne a budeš si chtít šáhnout Pustíš si 50 recenzí, přečteš 100 článků a grafů, ale projet to ti řekne nejvíc. Hele třeba u toho tříhrnku jsem dle recenzí a dostupných info nečekal ani 70% toho co ve skutečnosti umí.... a to se teprve dostával do formy. Fakt by mě zajímalo co na něj řeknou lidi, kteří si tento konkrétní vůz půjčí po mě. A byl tam opravdu 1,0.... ověřeno, když jsem kontroloval olej, chladící a koukal jak je to zpracované.
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Tak dej potom vědět až vyzkoušíš, sám jsem velmi zvědavý.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Mna by este zaujimal vas nazor aky to robi rozdiel natankovat 95 benzin a 100vku. Podla toho co sledujem vychadza ta 100vka s lepsou priemernou spotrebou u rovnakeho typu auta vs majitela.
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Tak to nemůžu sloužit, jezdím už léta jen na Vervu 100, ale primárně kvůli spotřebě to nedělám.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Tudy: Jasně že dám vědět. Když se podaří někde dojednat zápůjčku... chce to ale třeba na víkend, 5km kolem prodejny ti moc neřekne. Rozhodně to nebude nějak brzo, teď není čas se pouštět do větších akcí
Jen ještě doplním pro některé jedince, že motor jsem hodnotil jako oturbenej litrovej tříhrnek, tak ať nikdo nečeká, že to pojede jako 2JZ twin turbo... to je jiná liga bez eco teroru
Jen ještě doplním pro některé jedince, že motor jsem hodnotil jako oturbenej litrovej tříhrnek, tak ať nikdo nečeká, že to pojede jako 2JZ twin turbo... to je jiná liga bez eco teroru
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Na spotrebu je odbornik Vorlajzhelou píše:Mna by este zaujimal vas nazor aky to robi rozdiel natankovat 95 benzin a 100vku. Podla toho co sledujem vychadza ta 100vka s lepsou priemernou spotrebou u rovnakeho typu auta vs majitela.
Jinak ja jsem nejak znatelne nizsi spotrebu 95 vs. 100 oktanovy benzin nezaznamenal na mem 1,6 GDI.
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Hovoří se tu o spotřebě???
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Nezapominejte, ze software v ridici jednotce motoru je naprogramovany na urcity typ benzinu ... vetsinou na 95 oktanu Kdyz tam clovek da 100 oktanu u OMV, tak muze motor mit paradoxne i nizsi vykon, jelikoz ridici jednotka neumi vyuzit jeho prednosti.
KIA XCeed 1,6 T-GDI GPF 7DCT 150 kW Spring Edition žlutá Quantum 36.333 km
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Mohol si mi dať aspoň približne pri akých otáčkach sa radi a som zvedavý teda ;PAxel.Foley píše:mari077: U benzínu se ty správné otáčky naučíš taky, auto skrátka nejede (poznáš na plynovém pedálu) a motor se jakoby dusí. Dá se jezdit i podle ucha
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Asi tak pri 6000
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Na tuto odpoved som čakalshawt píše:Asi tak pri 6000
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Keď dorazíš k obmedzovaču otáčok,tak je najvyšší čas preradiť.
No určite smerom nahor a nie naopak !
No určite smerom nahor a nie naopak !
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Já zkusím být vážnější. Ideální rozmezí otáček pro tyto motory je 2000 - 4000 otáček.
Turbo zabírá od těch cca 1850ot. a nad 4000ot. už klesá krouťák. Je důležité, aby ti po přeřazení neklesly otáčky pod těch cca 2000ot. Prostě nižší kvalt musíš vytočit přes 2500ot.. Takže tu máme rozmezí 2500 - 4000ot. na které by jsi měl nižší kvat vytočit před přeřazením.
A kolik přesně budeš točit v tomto rozsahu je hlavně na tobě, stylu jízdy a okolních podmínkách (kopec, klesání, akcelerace při předjíždění, nebo naopak snaha o nižší spotřebu).
Ale tvou navrhovaných 3000 ot je opravdu taková běžná hodnota pro normální jízdu.
Turbo zabírá od těch cca 1850ot. a nad 4000ot. už klesá krouťák. Je důležité, aby ti po přeřazení neklesly otáčky pod těch cca 2000ot. Prostě nižší kvalt musíš vytočit přes 2500ot.. Takže tu máme rozmezí 2500 - 4000ot. na které by jsi měl nižší kvat vytočit před přeřazením.
A kolik přesně budeš točit v tomto rozsahu je hlavně na tobě, stylu jízdy a okolních podmínkách (kopec, klesání, akcelerace při předjíždění, nebo naopak snaha o nižší spotřebu).
Ale tvou navrhovaných 3000 ot je opravdu taková běžná hodnota pro normální jízdu.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Re: hyundai i30 - 3. generacia
Tak si dovolím taky přihodit pár postřehů z týdenního testu kombíka. Najel jsem cca. 900km po městě, dálnicích, okrskách i po Šumavě. Půjčili jsme si CRDI 110k:
Co mě překvapilo příjemně:
- Podvozek je zas o kus lepší. Na R15 žehlí cokoliv a až na jednu výjimku nemám žádné výhrady.
- Sedí se níž, což mi vyhovuje.
- Zpracování a materiály jsou podstatně lepší a kvalitnější.
- Příjemně mě překvapilo fungování LKAS na dálnici.
- Odhlučnění motoru i aerodynamického hluku je OK.
- Měl jsem strach z motoru, ale příjemně překvapil. Pro běžné užití má síly dost, zátah je v rámci možností lineární a dech ztrácí až tak kolem 120km/h v horách. Třeba na dálnici je použitelný i vysoko nad dálničním limitem.
Čím si nejsem jist:
- zvláštní stupeň výbavy. Automatickou klimu ani dešťový sensor to nemá. Ale má to hlídání únavy, LKAS a automatický dálkový světla. Což jsou věci, které IMHO mají smysl hlavně pro lidi, co jezdí delší trasy po dálnici. Ale klima i rain sensor by se hodil všem.
- Dvojitá podlaha v kufru. Je praktická na drobnosti, ale kufr pak moc veliký už není.
- háčky v kufru jsou lepší ve starý i30. Tady se těžko nahmatávají a všechno z nich klouže.
- Na dálnici jsem musel jednou intenzivně brzdit. To, jak začal lítat zadek tedy ze své i30 neznám. Přičítám to těžkému motoru vpředu a dlouhému, málo naloženému, zadku. Ale vyděsilo mě to.
Co se mi nelíbilo:
- Odhlučnění od kol nic moc.
- Nesmyslně dlouhé převody. Po městě se do 50km/h dá jet max na trojku.
- za stop/start u nafťáku bych lámal v kole!
- světelný senzor spíná světla dost pozdě oproti naší i30. Asistent dálkových světel zhasne dálková světla sotva vidí lampy ve vesnici a zapíná je až tak 3-4 vteřiny za vsí. Takže o dost jinak, než by mi to bylo příjemné.
- Sedadla mají sice boční vedení, ale střed je hodně měkký a záda mě i manželku bolely po 4 hodinách v autě o dost víc, než ve staré i30.
Tímto děkuji Hyundai CZ za tuhle možnost. Celý dojem zkazili až v Hyundaicentru v Budějovicích. Udělali mi slušnou nabídku na odkup auta, udělali atraktivní cenovou nabídku na nové. Ale pak jsem se zeptal jestli umyli i moje auto, jak slibují v reklamě. Prý ano, ale pršelo, tak je zas špinavé. Tak jsem se zeptal, proč jsou tedy kola černá od brzd. Prý čistili hlavně vnitřek. Uvnitř jsem našel prach a jehličí co jsem tam natahal v lese před 14 dny. A taky si nevšimli, že mám v autě kameru. Na auto ani nesáhli, jen ho 2x přeparkovali.
Vůbec mi nejde o nějaké mytí. Auto myji sám a na jednom mytí mi nesejde. Ale děsí mě, že budou stejný přístup praktikovat i při servisu. Takže za mě Nová i30 ano, ale nekupovat v Hyundaicentru v CB!
Co mě překvapilo příjemně:
- Podvozek je zas o kus lepší. Na R15 žehlí cokoliv a až na jednu výjimku nemám žádné výhrady.
- Sedí se níž, což mi vyhovuje.
- Zpracování a materiály jsou podstatně lepší a kvalitnější.
- Příjemně mě překvapilo fungování LKAS na dálnici.
- Odhlučnění motoru i aerodynamického hluku je OK.
- Měl jsem strach z motoru, ale příjemně překvapil. Pro běžné užití má síly dost, zátah je v rámci možností lineární a dech ztrácí až tak kolem 120km/h v horách. Třeba na dálnici je použitelný i vysoko nad dálničním limitem.
Čím si nejsem jist:
- zvláštní stupeň výbavy. Automatickou klimu ani dešťový sensor to nemá. Ale má to hlídání únavy, LKAS a automatický dálkový světla. Což jsou věci, které IMHO mají smysl hlavně pro lidi, co jezdí delší trasy po dálnici. Ale klima i rain sensor by se hodil všem.
- Dvojitá podlaha v kufru. Je praktická na drobnosti, ale kufr pak moc veliký už není.
- háčky v kufru jsou lepší ve starý i30. Tady se těžko nahmatávají a všechno z nich klouže.
- Na dálnici jsem musel jednou intenzivně brzdit. To, jak začal lítat zadek tedy ze své i30 neznám. Přičítám to těžkému motoru vpředu a dlouhému, málo naloženému, zadku. Ale vyděsilo mě to.
Co se mi nelíbilo:
- Odhlučnění od kol nic moc.
- Nesmyslně dlouhé převody. Po městě se do 50km/h dá jet max na trojku.
- za stop/start u nafťáku bych lámal v kole!
- světelný senzor spíná světla dost pozdě oproti naší i30. Asistent dálkových světel zhasne dálková světla sotva vidí lampy ve vesnici a zapíná je až tak 3-4 vteřiny za vsí. Takže o dost jinak, než by mi to bylo příjemné.
- Sedadla mají sice boční vedení, ale střed je hodně měkký a záda mě i manželku bolely po 4 hodinách v autě o dost víc, než ve staré i30.
Tímto děkuji Hyundai CZ za tuhle možnost. Celý dojem zkazili až v Hyundaicentru v Budějovicích. Udělali mi slušnou nabídku na odkup auta, udělali atraktivní cenovou nabídku na nové. Ale pak jsem se zeptal jestli umyli i moje auto, jak slibují v reklamě. Prý ano, ale pršelo, tak je zas špinavé. Tak jsem se zeptal, proč jsou tedy kola černá od brzd. Prý čistili hlavně vnitřek. Uvnitř jsem našel prach a jehličí co jsem tam natahal v lese před 14 dny. A taky si nevšimli, že mám v autě kameru. Na auto ani nesáhli, jen ho 2x přeparkovali.
Vůbec mi nejde o nějaké mytí. Auto myji sám a na jednom mytí mi nesejde. Ale děsí mě, že budou stejný přístup praktikovat i při servisu. Takže za mě Nová i30 ano, ale nekupovat v Hyundaicentru v CB!
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6