Systém ISG

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Heřman
*
Příspěvky: 14
Registrován: 01 črc 2017, 20:03

Systém ISG

Příspěvek od Heřman »

Ahoj,

chtěl jsem se zeptat těch co mají v autě systém stop and go při jakých podmínkách jim funguje, či naopak nefunguje. V červenci jsem si koupil i20 active a má to ve výbavě. Ne že bych tuto funkci nutně potřeboval a nejspíš ji ani nebudu využívat. Ale když už ji to auto má, chtěl jsem ji alespoň vyzkoušet.
Bohužel se mi tato funkce ještě ani jednou nesepla. Při zastavení se mi na displeji objeví akorát hláška - nevhodné podmínky pro AutoStop.

V návodu je napsáno že musím splnit určité podmínky k aktivaci funkce.
(Zapnuté pásy, zavřené dveře a kapota, odpovídající podtlak brzd, nabitý akumulátor, teplota mezi 2-35 stupni a nesmí být nízká teplota chladící kapaliny)

Říkal jsem si že je to třeba tím že mám auto nové a v "záběhu" se funkce neaktivuje, ale už mám najeto přes 3000km a nic.

Budu rád za vaše postřehy, díky
i20 Active 1,0 T-GDI 120 88 KW, COMFORT STYLE, 02/2016 AQUA SPARKLING
Reklama
 

Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Systém ISG

Příspěvek od Axel.Foley »

Ahoj,

až budeš mít aspoň trochu teplý motor, zastav, vyřaď do neutrálu a dej nohu ze spojky. Měl by vypnout motor, elektrika zůstane běžet. Po sešlápnutí spojky motor znovu nastartuje.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Heřman
*
Příspěvky: 14
Registrován: 01 črc 2017, 20:03

Re: Systém ISG

Příspěvek od Heřman »

To právě dělám, ale napíše mi to že nejsou vhodné podmínky pro systém AutoStop.

Vím co a jak udělat, ale podle auto nejsou nikdy vhodné podmínky.
i20 Active 1,0 T-GDI 120 88 KW, COMFORT STYLE, 02/2016 AQUA SPARKLING
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Systém ISG

Příspěvek od mihlit »

Nevím jak u i20, ale dle zkušební i30 je i třeba vypnout všechny velké spotřebiče. To zahrnovalo i větrák.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Heřman
*
Příspěvky: 14
Registrován: 01 črc 2017, 20:03

Re: Systém ISG

Příspěvek od Heřman »

Ano i na to jsem myslel, v návodu je napsáno, že by neměla být klima zapnutá naplno, nemělo by být zapnuté žádné vyhřívání atd... Nemám zapnuté v autě nic a i přesto nejsou vhodné podmínky.

Taky v návodu píšou že pokud je systém porouchaný, rozsvítí se kontrolka.takže usuzuji že fukční je.
Nechce se mi zbytečně jezdit do servisu kvůli takové kravině, každopádně až tam pojedu, tak se na to zeptám, ale zatím jsem se chtěl poptat tu jestli nemá někdo stejnou zkušenost. Ale tady mají evidentně všichni vhodné podmínky :)
i20 Active 1,0 T-GDI 120 88 KW, COMFORT STYLE, 02/2016 AQUA SPARKLING
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Systém ISG

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Záleží na spostě faktorů. Roli hraje i vnější teplota, jak moc musí auto topit, puštěné stěrače, rozsvícená světla, rychlost větráku (u automatické klimy v i30 je 8 rychlostí, od rychlosti 5 nahoru ISG motor nezdechne :D ). Je legrace stav, když tu všichni hledáme cesty jak si motor nekurvit chcípáním a opětovným startováním a Tvůj motor má pud sebezáchovy a Tobě to vadí :lol: .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Heřman
*
Příspěvky: 14
Registrován: 01 črc 2017, 20:03

Re: Systém ISG

Příspěvek od Heřman »

Proto jsem na záčátku napsal toto
Heřman píše: Ne že bych tuto funkci nutně potřeboval a nejspíš ji ani nebudu využívat. Ale když už ji to auto má, chtěl jsem ji alespoň vyzkoušet.
Ale šlo mi jen o to že dělám všechno tak jak se má a stejně to nefunguje. jen jsem to chtěl vyzkoušet, nikdy jsem nejel autem s touto funkcí a chtěl jsem to prostě vyzkoušet.
i20 Active 1,0 T-GDI 120 88 KW, COMFORT STYLE, 02/2016 AQUA SPARKLING
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Systém ISG

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Jasně, proto tam byl smajlík :lol: .

A musíš brát v potaz to nejdůležitější - aktuální stav akumulátoru. Musí mít systémem danou minimální úroveň napětí a nabití. Pokud jezdíš krátké trasy, tak se nikdy nestihne dost nabít na to, aby ISG nechalo motor zhasnout.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Systém ISG

Příspěvek od Axel.Foley »

mihlit píše:Nevím jak u i20, ale dle zkušební i30 je i třeba vypnout všechny velké spotřebiče. To zahrnovalo i větrák.
U Tucsonu ne. Standardně mám větrák na 3. - 4. rychlost. Po vypnutí motoru přes ISG větrák sníží rychlost na 1. stupeň. Po nastartování se rychlost vrátí na původní hodnotu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Systém ISG

Příspěvek od Tudy »

U mě se to aktivuje jakmile se ohřeje chladící kapalina, mám vyřazeno a rychlost je nižší než 5 km/h + větrák nesmí běžet naplno. Ale ja tohle kur...ko hned po startu vypínám s tím, jak si zapínám pásy. Nedělá to dobře ani motoru, ani Elektro příslušenství (žárovky např.). Jednu výhodu to má - se systémem ISG jsme obdrželi i silnější baterii :P
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Systém ISG

Příspěvek od copper5252 »

ahoj nebudu zakládat nové tema na ISG start stop hovadinu :)
mám dotaz pokud jsou puštěné svetla potkavaci a obrysovky ISG nefunguje ? nebo má fungovat ? jelikož posledí dobou i když ISG vypinám ručně tak pokud jedu v noci (svítím ) tak mi dycky po zastavení naskočí hlaška nevhodné pominky je mi to divné teplota motoru ok teplota venku ok klima off
větrák na 3stupni
jelikož mám v autě od výroby AGM akumulátor nemuže to dělat on ? kravit ? pokud odhcázím tak se prohnu ](*,) 8-[ #-o
protože napětí aku je po zastaveni +- par setín 14.2v což by mnělo být ok
při jízdě 14.6v
nebo nemužou za to "časté zastavení" tím myslím jak semafory chodci atd ?

diky za odpovědi :)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Systém ISG

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

U nové i30 jsem zatím nikdy ISG vypnout nezapomněl, ale párkrát se mi to stalo u minulé generace i30. Tam stačilo svítit a mít zapnuté stěrače a vždycky naskočila hláška, že jsou nevhodné podmínky. A primárně to připisuji potkávačkám - jejich odběr je přeci jen dost znatelný a baterku by vymlátili hodně rychle. A u první generace i30 stačilo mít ventilátor na maximální otáčky (tedy na 4) a ISG nevypínalo, tam to tak bylo i nastavené. Řídící jednotka sleduje kromě teploty chladící kapaliny, vnější teploty, nastavení topení i rychlosti ventilátoru samozřejmě i celkový odběr elektřiny a pokud je nad stanovenou mezí, tak ISG nezhasíná motor.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Systém ISG

Příspěvek od copper5252 »

asi to tak bude , ale trochu divné ISG je ručně OFF to dělám dicky ale hláška při tom když svítím dicky naskočí :) a zaroven mi připadá celý tenhle bazmek ISG jak totální nesmysl jelikož pokud nefunguje dicky a je "vybíravý" kdy bude fungovat a kdy ne , tak pro člověka který by honil každy mililitr benzinu je pak takový system k ničemu :)
osobně ho nepotřebuji a ani nechci používat , v plánu je totál off bez známek že je off :)

vím že si tenhle nesmysl asi vymyslela EU kvuli honění fiktívních emisi :) nebo se přičinily výrobci aut aby mněly další Kur*i*ko du auta :)
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Systém ISG

Příspěvek od Chasnik »

Tak to je divný. Pokud mám ISG vypnuto, tak mě hláškou "nevhodné podmínky" neotravuje. A nastavení je asi dáno od modelu i motorizace. Mě s CRDI vypne motor i s rozsvícenými světly a větrákem na 2-3. Dokonce se mi motor vypínal při venkovních teplotách kolem nuly po odjetí pouze cca 1 - 1,5 km ](*,)
A to jsem si předtím bláhově myslel, že na ten kousek ke školce to vypínat nemusím, že podmíky pro zdechnutí motoru prostě nenastanou...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Systém ISG

Příspěvek od copper5252 »

mno tak zase umně jsou "nežadoucí podminky asi furt :) asi má motor pud sebezáchovy :mrgreen:
zmněřím bat jakou má realnou kapacitu a pak se uvidí jestli není problem v ní :)

takže bat zmněřena kapacita na 74 proc po dvou letech :( na to že je to bat AGM tak bych řekl že to ujde , což ale by být problem němněl pro ISG

tak nevím možná to nemá rado když se svítí a jede se kratká trasa nevím :(
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Odpovědět

Zpět na „i20 2015- Ostatní“