hyundai i30 - 3. generacia

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
shawt
******
Příspěvky: 3754
Registrován: 08 bře 2015, 23:23

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od shawt »

Jenze predvadecka...opravdu to chcete?
Kolik lidi se v tech autech asi vystridalo lidi, kolik tech lidi zkousi motory za studena, lita do der, aby vyzkouseli podvozek...
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Reklama
 

Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od idam.i »

Vždy je to určité riziko,ale až tak čierne by som to nevidel.
Moc to nesledujem,tie ceny sú príjemné.S tým motorom je to výborná kombinácia.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20291
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Axel.Foley »

Příští rok by měl přijít Tucson po faceliftu, takže se dá předpokládat, že současné ceny trochu spadnou. Alespoň pro modely před faceliftem.

A zpět k i30 III 8)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
mari077
*
Příspěvky: 89
Registrován: 02 črc 2017, 19:16

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od mari077 »

Zdravím pani, s týmto sa už niekto niekedy stretol ?

600km najazdených a pri neutráli mi takto kolíšu otáčky samé od seba.

https://streamable.com/dagep
Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 554
Registrován: 05 úno 2014, 17:51
Bydliště: Benešov

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Vendelín »

Podle toho videa to nebude neutál.Jedeš a máš tam 60 km/hod.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
mari077
*
Příspěvky: 89
Registrován: 02 črc 2017, 19:16

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od mari077 »

Vendelín píše:Podle toho videa to nebude neutál.Jedeš a máš tam 60 km/hod.
Ale rýchlosť je vyradená do neutrálu. Auto je rozbehnuté
Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 554
Registrován: 05 úno 2014, 17:51
Bydliště: Benešov

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Vendelín »

No tak vzhledem k tomu,že z videa předpokládám jízdu po rovině,neutrál a neklesající rychlost vozidla,tak bych co nejdříve navštívil servis.Předpokládám,ža máš automat a někde je chyba!!
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
mari077
*
Příspěvky: 89
Registrován: 02 črc 2017, 19:16

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od mari077 »

Vendelín píše:No tak vzhledem k tomu,že z videa předpokládám jízdu po rovině,neutrál a neklesající rychlost vozidla,tak bych co nejdříve navštívil servis.Předpokládám,ža máš automat a někde je chyba!!
Jasne auto som rozbehol a islo po rovine rýchlo vyradená a toto robia otáčky, mám manuál a motor 1.4 bez turba. :(

To ma štve že nove auto a rovno do servisu Ach...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

I30 na týden

Příspěvek od willy50 »

I30 kombi 1.0 T-GDi, Většinou obsazeno dvěma osobami s minimem zavazadel.
Ujeto cca 600km, 50% dálnice, 40% okresky, 10% město
========================================================================
Snad si v tom někdo najde něco užitečného

Exterier:
--------
vzhled - je na vkusu každého soudruha, mi se líbí zepředu, zezadu bych dal více bodů krátké verzi.

přístup do vozu - Jak je už od první verze zvykem, nástup do auta je pohodlný, dveře se otevírají
doširoka, i přes své skoro dva metry nemám problém.
Oceňuji aretaci dveří ve třech úhlech otevření.

stěrače - stírají, co je ovšem epic fail, nejdou odklopit.
Na to je specialní postup - po vypnutí motoru se dají nastavit do polohy "ztopoření",
ovšem s nastartovaným motorem si okno neoškrábete,
Nevím jak si soudruzi z Korey přdstavují oškrábání skla, když příjdu k autu po týdnu, na autě
je sníh a led, stěrače přimrzlé...no babo raď.

světla - svítí, vlastně jsem jel jen jednou kousek potmě, tak těžko hodnotit.

Interier:
--------
Prostor - Vpředu dost i pro mne, vzadu si sice sednu "za sebe", ale kolena mám těsně u předního sedadla.
Na šířku všude OK. Vzadu je jen náznak tunelu, takže tam mají pro nohy více možností.

sedadla - asi největší zklámání pro mě, sedadla jsou moc měkká, sedím v něm tak nějak shrbeně, páteř do kulata.
Pokud by byla aspoň bederní opěrka tak by se to dalo akceptovat, ale takto by mě po 100-200km vzala záda.
V návodu jsem našel, že elektricky ovládaná sedadla mají bederní opěrku, ale to je mi platné jak mrtvému zimník.

volant - přivítal bych, kdyby byl povrch trochu zvrásněný, někdy se mi na tom hladkém plastu potí ruce, jinak velikost i tvar OK.
Vadí mi taky stříbrné spodní rameno - odlesky od lesklé plochy mě ruší.

přístrojová deska - s tím nemám žádný problém, možná mohlo být ještě o trochu více intenzivní osvětlení, pokud
svítí slunce do kabiny, je i na nevyšší stupeň nastavené osvětlení trochu slabé. Mám už trochu problémy se světelnosti mé optiky.

Pedály - plynový a brzdový jsou příliš blízko sebe, resp. plynový je blízko u "zdi", s mýma desítkama se tam musím trochu tlačit.
Plynový pedál chválím - co se funkce týče - dá se velmi jemně dávkovat. kdo má cit v noze a nejezdí zrovna v kanadách tak to ocení.

čudliky - tady mám dvě výhrady: jednak se mi zdají knoflíky ventilátoru a nastavení teploty trochu malé, druhak
vzdálenější, jako např. právě ta teplota, tam se i já s poměrně dlouhýma rukama musím trochu ohnout.

šaltrpáka - její tvar i velikost mi vyhovuje, možná páčka pro zpátečku mohla být o malinko výraznější.

větrání, topení, klima - celkem standardní funce i rozložení, ale zase výtka k velikosti ovládacích knoflíků
výdechů - jsou tak malé a jdou tak ztuha, že je problém si nastavit optimální množství vzduchu.
Klimu jsme prakticky nepoužili protože podzim.
Dobrá fičura je, že otočením knoflíku teploty úplně doleva - klade to mírný odpor a trochu v tom cvakne - se zapne klimatizace.

osvětlení - pro téměř jen denní provoz nehodnotím.

kufr - je velký. Kdo si libuje v číslech tak si najde litry na Netu.
Bohužel jsem pro nedostatek času nevyzkoušel sklopení sedadel, nevím jestli tam zůstane hrb, nebo je plocha rovná.

A sloupky - pro mě mají sklon a tloušťku tak akorát, nepřekáží mi ve výhledu.

područky - pravá ruka má pohodlíčko, ovšem vlevo je to podstatně horší. Nejsem schopný najít pozici, kdy bych si
pohodlně opřel levou ruku, pro mě je opěrka moc dole a moc daleko vlevo. Přesně stejně to vidí i má
lepší polovička, které je o čtvrt metru a 30kg míň než mě.

schránka u spolujezdce - standardní, jen páčka na otevírání by mi vyhovovala lépe kdyby byla na horní straně díry pro
prsty, teď je na levé straně a když si chci shránku otevřít když stojím venku u pravých dveří, tak to jde dost blbě.

odkládací prostory - to téměř neřeším, termosku s kávou si mám kde dát, pár drobností taky. Nemám potřebu někam cpát 2l petky.


Motor:
-----
výkon - zpočátku jsem si říkal: "do prdele, to vůbec nejede!" ale pak jsem přišel na to, že jsem asi tak ve čtvrtině dráhy plynového
pedálu - tak jak jsem zvyklý u své staré i30. po razantnějším prošlápnutí se v motoru probudí ten schovaný Kraken a opravdu
to jede na ten objem překvapivě svižně.
Líbí se mi, že motor jde za plynem a že nemá tendenci se dusit jako 1,4 v mé i30, když to přišlápnu v nízkých otáčkách.
Na displeji u okamžité spotřeby v tu chvíli svítí ovšem číslice 30.
Překvapilo mě, že dálnici to zvládá úplně v pohodě, není problém udržovat i vyšší rychlosti bez nějakého trápení.
Předpoládám že to asi bude trochu horší až do kufru naložíte třeba 300kg.

Zvukový projev - no je to Wartburg 21. století, naštěstí v běžném režimu téměř neslyšitelný, ozve
se až po řádném prošlápnutí plynu.

vibrace - ve volnoběhu OK, nad 2000 OK, ale těsně pod 2000 "duní" až mi to rve srdce.

spotřeba - Podle stylu jízdy od cca 5 litrů, moje spotřeba za celý týden 6/100 - jezdil jsem tak nějak
normálně jak jezdím se svým, samozřejmě s občastým testovacím módem.

odezva na plynový pedál - nahoru OK, dolů....no moderní euromotor, dávkování meziplynu jsem nenacvičil za celou dobu.

Převodovka:
----------
řazení - jediný problém byla zpátečka, někdy jsem musel ťuknout do jiné rychlosti abych ji tam dostal.
odstupňování - 1 až 4 měly být více do pomala, 1 a 2 jsou nekonečně dlouhé.
Např. pomalá a nepravidelná jízda do kopce je utrpením, je třeba řadit až na 1, nebo to dát přes spojku a ta určitě nebude ráda.

Podvozek:
--------
odhlučnění - velmi dobré ve srovnání se staršími modely, v této cenové kategorii je to OK(trochu hlučí gumy do zatáček, ale to je samozřejmě vina gum).

filtrování nerovností - solidní, kombi je vždy laděno trochu do pohodlna, ale není to žádá houpavá loď, sedí pěkně.
Párkrát jsem podvozek sice vyvedl trochu z míry, ale nic strašného, je docela dobře čitelný,
takže i průměrnému řidiči napoví, že se má začít krotit.

chování v zatáčkách - prostě jede tam kam točíte volantem. S tímto autem určitě nebude nikdo jezdit ralye, tak bych nijak nehodnotil.

I při vyšších rychlostech jsem se cítil velmi bezpečně, na dálnici nebyl problém i 160km rychlost - nejel jsem ovšem po těch nejhorších schodech.
Oproti mé stávající i30 při stejné pocitové rychlosti jedu ve skutečnosti asi o 20km více, při dálničních rychlostech kvůli
obrovskému rozdílu otáček je to ještě větší rozdíl.

Elektronická udělátka:
---------------------
(myšleno asistenční a pomocné systémy)
používal jsem aut. světla, to funguje bez problémů, zkoušel jsem na dálnici jízdu v pruzích a tempomat, to taky funguje.
ISG jsem se snažil vypnout po každém nastartování, ale myslete na to pořád. Je to zase další úkon navíc.
ISG vypíná motor prakticky ihned po zastavení, to je dost kontraproduktivní, dost zbytečných startů.
Povinné systémy nehodnotím, vlastně jsem se s nimi "nesetkal".

pozn: někde jsem viděl ceník TPMS ventilků - nebo jak se to správně jmenuje - no byl jsem v šoku.

Obecně nejsem nijak nadšený z různých asistentů a různých udělátet.
Odvádí to pozornost od řízení a ve svém důsledku dělá z řidiče jen cestujícího.
Řidiči "polovodiči" se začínají čím dál více spoléhat na elektroniku a pak to končí třeba jako u Obrnic.
"Vždyť mám v autě bambilion asistentů, mě se nemůže nic stát!!"

Samozřejmě jsou výjimky, třeba přibližovací senzory se hodí - výhled z dnešních aut je dost omezený.
Sklopení zrcátek při zpátečce, aut. světla, el. okna, dálka atd., ale to jsou věci , které nemají přímý vliv na jízdu.


Hudba:
-----
Rádio jsem moc nezkoušel, prakticky ho neposlouchám, mám trvale vraženou 16GB flešku, tak jsem ji na ten týden přesunul.
Moc jsem se v tom nepitval, hraje to, ale mělo to jen 4 repro a zvuk se mi zdál dost plochý.
Možná kdybych si pohrál s nastavením, dalo by se z toho něco vymáčknout.
Měl jsem pořád takový pocit, že se mění hlasitost, snad v závislosti na jízdním režimu, nezkoumal jsem.
Možná to někdo už zjistil a popsal.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od idam.i »

mari077 píše:
Vendelín píše:No tak vzhledem k tomu,že z videa předpokládám jízdu po rovině,neutrál a neklesající rychlost vozidla,tak bych co nejdříve navštívil servis.Předpokládám,ža máš automat a někde je chyba!!
Jasne auto som rozbehol a islo po rovine rýchlo vyradená a toto robia otáčky, mám manuál a motor 1.4 bez turba. :(

To ma štve že nove auto a rovno do servisu Ach...
Aby som tomu rozumel.Ideš určitou rýchlosťou ,vyradíš na neutrál a otáčky ostanú zhruba na 1000 otáčok(to je OK),alebo lietajú aj vyššie napr.2000 a pod.?(to je problém)
Pokiaľ stojíš tak by mali byť okolo 700,pokiaľ sa auto hýbe okolo 1000 otáčok.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
miso_rw
**
Příspěvky: 470
Registrován: 14 zář 2012, 17:28

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od miso_rw »

nebude to tým, že vyradíš, otáčky spadnú na cca 1000 a po opätovnom stlačení spojky si to auto trochu dvihne otáčky ?
mám to takto na I30 II gen. keď pri státí na mieste a stlačení spojky mierne stúpnu otáčky.
SEAT Leon ST Xcellence 1.4 TSI Pirineos Grey
Hyundai i30 9/2k12 GDI + Blue interior, Phantom black - sold
Cordoba 6L 1.4 2k4 Zlatá+ Eibach Seat Sport - sold
mari077
*
Příspěvky: 89
Registrován: 02 črc 2017, 19:16

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od mari077 »

idam.i píše:
mari077 píše:
Vendelín píše:No tak vzhledem k tomu,že z videa předpokládám jízdu po rovině,neutrál a neklesající rychlost vozidla,tak bych co nejdříve navštívil servis.Předpokládám,ža máš automat a někde je chyba!!
Jasne auto som rozbehol a islo po rovine rýchlo vyradená a toto robia otáčky, mám manuál a motor 1.4 bez turba. :(

To ma štve že nove auto a rovno do servisu Ach...
Aby som tomu rozumel.Ideš určitou rýchlosťou ,vyradíš na neutrál a otáčky ostanú zhruba na 1000 otáčok(to je OK),alebo lietajú aj vyššie napr.2000 a pod.?(to je problém)
Pokiaľ stojíš tak by mali byť okolo 700,pokiaľ sa auto hýbe okolo 1000 otáčok.
Predstav si že idem cca 60 vyradim do neutrálu lebo vidím že je červená tak doplachtim a otáčky mi robia toto. Áno na voľnobehu je všetko v poriadku. A to kolísanie ono to robí samé, nemám nohu ani na jednom pedáli. Takze som ostal kukať Jak puk že čo robí ten motor keď od neho nikto nič nechce.
mari077
*
Příspěvky: 89
Registrován: 02 črc 2017, 19:16

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od mari077 »

miso_rw píše:nebude to tým, že vyradíš, otáčky spadnú na cca 1000 a po opätovnom stlačení spojky si to auto trochu dvihne otáčky ?
mám to takto na I30 II gen. keď pri státí na mieste a stlačení spojky mierne stúpnu otáčky.
Určite nie lebo na videniu som nemal nohu ani na jednom pedali. Čiže auto si svojvolne dvíhali
Otáčky do 2000 a akonáhle sa dostali k 2 000 spadli a zase dookola to iste až pokial som nezaradil rýchlosti.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5124
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od petzl62 »

Jednoznačně do servisu.Doufám,že ti neřeknou,že je to vlastnost vozidla... :(
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
mari077
*
Příspěvky: 89
Registrován: 02 črc 2017, 19:16

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od mari077 »

petzl62 píše:Jednoznačně do servisu.Doufám,že ti neřeknou,že je to vlastnost vozidla... :(
To ste má teda moc nepotešili no som zvedavý čo mi povedia...

Da sa byt aj pri tom?
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“