Ahoj kluci,
nejak jsem pri vcerejsi jizde poslouchal zvuk motoru v ruznych rezimech a nezda se mi tam jeden zvuk, ktery jsem vypozoraval. Popisu kdy se to vyskytuje: jedu do kopce (abych mohl delsi dobu pozorovat zvuk v zatezi) a kdyz seslapnu plnej plyn pri 1500ot, tak od techto otacek az po cca 2300ot slyset divnej zvuk. Tezko popsat tez zvuk, je to takove jemne "kokove" susteni v pozadi.
Chci se zeptat jestli majitele dizlu nepozouji neco podobneho?
Nasledne jsem doma otevrel kapotu, na volnobeh tento zvuk samozrejme slyset nebyl, ale zase slysim jiny zvuk, ktery se mi zda, a ktery jsem tam predtim nepozoroval. Z okoli vakuove pumpy (nebo nekde tam na prave strane motora, z pohledu kdyz stojim pred autem a divam se na motor), tam nekde, kde je vakuova pumpa, je slyset takovy kovovy klepavy zvuk ve frekvenci klepani samotneho dieseloveho motora. Podle mne to tam predtim nebylo (nebo jsem to jen nepozoroval). Tento zvuk je mene vyrazny pri studenem motoru, a vice pri teplem.
Nedeavno jsem byl na 2. garancni prohlidce, nijaky problem s tim nebyl, ani ja jsem z autom nijaky problem zatim nemel.
Chtel bych se jen zeptat jestli nekdo neco podobneho neresil. Budu to chvily pozorovat, pak s tim pujdu do servisu. Nechci aby se mi auto porouchalo nekde na ceste.
Predem diky moc za kazdy nazor.
1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
Nemůže to být zvuk plnění turba? Při plném plynu - t. j. při plné zátěži - si potřebuje "cucnout" víc vzduchu. Zkusím se na to zaměřit, ale asi až v úterý, tak se připomeň.
Na kterém rychlostním stupni to pozoruješ? Nebo na všech?
Na kterém rychlostním stupni to pozoruješ? Nebo na všech?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
Podle mne je to nezávislé na rychlostním stupni, jen to je nejvíce pozorovatelné na 2 a 3 stupni, ale to spíš proto že jedničku vytočis rychle a Na 4 a 5 jsem to tuším ani nezkoušel, protože to už je vyšší rychlost a zvuk pneumatik a aerodynamický hluk to už trochu prebije.
Nevím jestli to je zvuk turba, kdyby to mělo wastegate a bylo v pásme nad 2500 tak možná by to i mohlo být ono, ale takto nevím no...
Napadlo mne jestli to spíš nemůžou být vířivé klapky.
Nevím jestli to je zvuk turba, kdyby to mělo wastegate a bylo v pásme nad 2500 tak možná by to i mohlo být ono, ale takto nevím no...
Napadlo mne jestli to spíš nemůžou být vířivé klapky.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: 1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
Když to tak čtu, asi ten zvuk znám...
Nevím odkud a proč, ale určitě 2. a 3. rychlostní stupeň, při stoupání do kopce... Přidám plyn pořádně dolů a když jsem v nižších otáčkách, tak něco slyším taky. Přesněji, když sešlápnu pedál v rozmezí cca 1800 až 2300 ot. Trvá to chvilku, vteřinu a půl? a rozhodně v ten moment auto nezabírá na 100%.
Buď se tedy plní turbo, nevím, nikdy jsem asi plnit turbo neslyšel, nebo odchází vstřik, mě tak napadá
Zkusil bych to nahrát na mobil.. Až budu mít příležitost.
Nevím odkud a proč, ale určitě 2. a 3. rychlostní stupeň, při stoupání do kopce... Přidám plyn pořádně dolů a když jsem v nižších otáčkách, tak něco slyším taky. Přesněji, když sešlápnu pedál v rozmezí cca 1800 až 2300 ot. Trvá to chvilku, vteřinu a půl? a rozhodně v ten moment auto nezabírá na 100%.
Buď se tedy plní turbo, nevím, nikdy jsem asi plnit turbo neslyšel, nebo odchází vstřik, mě tak napadá
Zkusil bych to nahrát na mobil.. Až budu mít příležitost.
i30 kombi 1.6 CRDi
Re: 1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
hmmm, diky za info...
....vono to je takove tezko resitelne psanou formou... ten "muj" zvuk je strane tezko slysitelny, mozna by to slo nahrat ale to bych musel dat mobil nekam k motoru
....vono to je takove tezko resitelne psanou formou... ten "muj" zvuk je strane tezko slysitelny, mozna by to slo nahrat ale to bych musel dat mobil nekam k motoru
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: 1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
Buď jsem hluchý nebo nevím, oč kráčí
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: 1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
Cau,
mam i30 kombi 2014 stejnou motorizaci a mam podobnou zkusenost i kdyz bych to uplne nenazval kovovym zvukem.
Dela to hlavne studenejsi motor a rekl bych, ze jsou to vstriky. Za dva mesice jdu na rocni prohlidku tak je pozadam o kontrolu.
mam i30 kombi 2014 stejnou motorizaci a mam podobnou zkusenost i kdyz bych to uplne nenazval kovovym zvukem.
Dela to hlavne studenejsi motor a rekl bych, ze jsou to vstriky. Za dva mesice jdu na rocni prohlidku tak je pozadam o kontrolu.
III.generace i30 Fastback 1.4T-GDi 103kW 2019 Style - navi. 6st.man
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
II.generace i30kombi 1.6 crdi 81kW 2014 Weekend (ex)
Re: 1.6 CRDi 81kW (2015) - divne zvuky
Nedavno jsem si vsiml dalsi "divny" zvuk auta, a to pri zarazeni 4. rychostniho stupne. Jakoby se menil ton zvuku motora, jednou je silnejsi (hlubsi) pak zas slabsi (nizsi), za cca 1 sekundu se vystrida hlubsi i vyssi ton. Pozoroval jsem to jen na 4tem rychlostnim stupni a jen v otackach 2000 az 2200. Se zevysujicimi otackami se mirne zvysuje i ta frekvence zmeny toho tonu.
Ten zvuk je tezke presne popsat , ale je to takovy jakoby klasicky zvuk motora, kdyby se drzel ve stejnem tonu, tak je vse v poradku, problem je ze to takto meni/ kolise.
Nedela to pri jinem stupni, ani pri vyrazeni (kdyz vytocim bez zarazeneho stupne na stejne otacky). Pri brzdeni, motorem (a stejnych otackach a 4 stupni je to slyset taky, ale neni to tak intenzivni.
Kdyz slapnu na plyn, tak motor ten zvuk prehlusi, ale na pozadi to tam nekde je.
Jeste jsem dnes vypozoroval ze vlyv na ten zvuk ma to, jestli jsem v levotocive zatacce nebo v pravotocive... Kdyz jedu po rovince tak intenzita toho zvuku je nejaka, kdyz jedu v levotocite zatacce, tak se to zvyrazni, kdyz naopak v pravotocive tak to temer neni badat....
Je to zahada, premyslim co by to mohlo byt.... lamu si nad tim hlavu ... co muze mit tuto frekvenci... kola? (loziska) ty to asi nebudou, to by se delo bez vztahu k rychlostnimu stupni.... motor? predpokladam taky ne, napada mne jen prevodovka, ale ta frekvence predce neodpovida nijakym otackam pohyblivych dilu v prevodovce.....
Nejake cidlo ktere nasledne ovlivnute virive klapky, nebo EGR? Ale to by nemelo byt zavysle na tom 4tem stupni...
... nejaky napad?
Ten zvuk je tezke presne popsat , ale je to takovy jakoby klasicky zvuk motora, kdyby se drzel ve stejnem tonu, tak je vse v poradku, problem je ze to takto meni/ kolise.
Nedela to pri jinem stupni, ani pri vyrazeni (kdyz vytocim bez zarazeneho stupne na stejne otacky). Pri brzdeni, motorem (a stejnych otackach a 4 stupni je to slyset taky, ale neni to tak intenzivni.
Kdyz slapnu na plyn, tak motor ten zvuk prehlusi, ale na pozadi to tam nekde je.
Jeste jsem dnes vypozoroval ze vlyv na ten zvuk ma to, jestli jsem v levotocive zatacce nebo v pravotocive... Kdyz jedu po rovince tak intenzita toho zvuku je nejaka, kdyz jedu v levotocite zatacce, tak se to zvyrazni, kdyz naopak v pravotocive tak to temer neni badat....
Je to zahada, premyslim co by to mohlo byt.... lamu si nad tim hlavu ... co muze mit tuto frekvenci... kola? (loziska) ty to asi nebudou, to by se delo bez vztahu k rychlostnimu stupni.... motor? predpokladam taky ne, napada mne jen prevodovka, ale ta frekvence predce neodpovida nijakym otackam pohyblivych dilu v prevodovce.....
Nejake cidlo ktere nasledne ovlivnute virive klapky, nebo EGR? Ale to by nemelo byt zavysle na tom 4tem stupni...
... nejaky napad?