Baví mě laborovat a tak jsem zkusil snížit spotřebu změnou vstřikovacích ventilů v Sonatě 2,4 i - NF.
Originální vstřikovače mají číslo 3531025200, typ EV6, konektor Denso horní klíčování. Průtokové množství je zhruba 250cc/min, což je také 23,7937 LB/hod. Průtokové množství jsem ale přímu k číslu nenašel, jsou na to kalkulačky podle výkonu, počtu válců, turbo nebo bez turba.
Hledal jsem nějaké bazarové vstřikovače a našel za pár stokorun funkční z Forda Focuse: Bosch 0280155820, typ EV6. Ty mají průtokové množství 191,8 cc/min, tedy 18,2528 LB/hod. Bosch má ale jiný konektor, nejspíše EV1.
Mechanicky jsou stejné. Pouze zajištění je na Bosch jednostrnná drážka, což nebyl problém na soustruhu udělat zápich na celodrážku pro pojistný plech. Rozdíl konektorů jsem vyřešil krátkým kablíkem s malým autokonrktorem samcem a samicí, zaizolováním smršťovací bužírkou a šup s tím do sání. Čekal jsem problém se startem a také ano. ŘJ si pamatovala z původních délku vstřiku a jak motor naskočil, chvíli se pral s otáčkami, než ŘJ upravila délku vstřiku pomocí lambdy. Pak se motor zklidnil a chvíli jsem ho nechal klapat. Při jízdě se celkem rychle ŘJ adaptovala na jiné vstřiky a motor jde normálně. Změnu jsem zaznamenal na počítadle průměrné spotřeby, která se teď pohybuje teoreticky na 18 L/100 km. Prakticky je počítač mimo, protože jemu nastavená dávka paliva za x ms je fyzicky menší. Snaží se tedy prodloužit délku vztřiků na stanovenou mez, aby ještě předstih nebyl moc veliký a motor fungoval ne na chudou směs. Vstřikovače Bosch mají menší otvory v trysce a tím nedávají více paliva, i když ŘJ prodlužuje délku vstřiků. Proto ukazuje vyšší spotřebu
Maximálně bude spotřeba stejná, což by ale měla být o rozdíl menší.
Hledal jsem na toto téma nějaké info ale našel jsem pouze zvětšování vstřikovacích ventil s množstvím až nejakých 500cc/min. v nabídce tuningových firem.
Záměna vstřikovacích ventilů benzín
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Záměna vstřikovacích ventilů benzín
- Přílohy
-
- 0280155820.jpg (25.03 KiB) Zobrazeno 2697 x
-
- 3531025200.jpg (52.14 KiB) Zobrazeno 2697 x
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Záměna vstřikovacích ventilů benzín
No já nevím, podle mě spíš spotřeba stoupne. Řeknu proč si to myslím. Je třeba do motoru poslat ve vhodném a pevně daném čase určité, dost přesné množství paliva. Tím, že použiješ vstřiky s menším průtokem, stejně lambda a ř.j. se bude snažit dorovnat množství paliva a vzduchu, tedy prodlouží dobu vstřiku. Je otázka, jestli se vejde do fáze, kdy je ještě otevřený sací ventil a jak se bude nasávané palivo ve spalovacím prostoru "rozprostírat" Vše dohromady (tvar sání, spalovacího prostoru, časování ventilů a časování vstřiků) bývá z výroby dost optimalizováno a jakákoli změna se většinou projeví negativně právě zvýšením spotřeby a zhoršením emisí, protože se to prostě neureguluje správně. Asi nehrozí nějaké poškození v částečném nebo malém zatížení motoru, tam by to vstřik mohl ještě stíhat, ale určitě bude problém v max. výkonu a při startování studeného motoru
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Záměna vstřikovacích ventilů benzín
Po asi 30 km zkušební jízdy motor šlape naprosto v pohodě. Originální vstřikovač má větší rozsah a proto tam napere mnohem více paliva. U druhých vstřiků jsou otvory menší a tak je to mechanicky omezeno. Uvidím, je to jen takový pokus. Pokud na 20 L paliva ujedu více než doposud, je to OK. Horší emise asi ne. Možná bude spotřeba skutečně větší. Podle některých článků je podstata čipování v co nejkratším čase zvednout výkon, aby pak motor jel v ustáleném režimu. Pak by bylo pravdou, že se spotřeba zvedne. Opakem menších vstřikovačů jsou vstřiky s 300 až 500 cc/min. Tak to by motor zase mohl být v opačném režimu a počátek vstřiku by byl na hranici předstihu. Je to věda.
Studený start nadrb, stejně jako před tím. Motor zřejmě díky zvětšenému předstihu jede o poznání sametověji.
Studený start nadrb, stejně jako před tím. Motor zřejmě díky zvětšenému předstihu jede o poznání sametověji.
Naposledy upravil(a) petr.gr dne 14 lis 2017, 23:58, celkem upraveno 1 x.
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Záměna vstřikovacích ventilů benzín
Kdo si hraje- nezlobí.
Jestli bude menší spotřeba, tak je pokus úspěšný.
Jestli bude menší spotřeba, tak je pokus úspěšný.
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Záměna vstřikovacích ventilů benzín
Měl jste pravdu. Spotřeba šla nahoru asi o 2,5 L. Je ale divné, že na původní vstřiky byla spotřeba asi 8,5 , pak jsem dal 1:1 E85 a benzín, spotřeba zhruba stejná podle vynulovaného počítače. Na jiné vstřiky se spotřeba pomalu zvedala na těch asi 2,5 L vzhůru. Vrátil jsem staré vstřiky a spotřeba spadla na 7,8 +-. Změnil jsem palivo na 2 díly E85 a jeden díl benzínu a spotřeba zůstala stejná. Starty v mrazu stejně tak. Přidávám VIF pro údržbu vstřiků, ale pouze preventivně. Po aplikaci jsem nepoznal vůbec nic ani při 3 násobném zvýšení doporučené dávky.Richard555 píše:No já nevím, podle mě spíš spotřeba stoupne. Řeknu proč si to myslím. Je třeba do motoru poslat ve vhodném a pevně daném čase určité, dost přesné množství paliva. Tím, že použiješ vstřiky s menším průtokem, stejně lambda a ř.j. se bude snažit dorovnat množství paliva a vzduchu, tedy prodlouží dobu vstřiku. Je otázka, jestli se vejde do fáze, kdy je ještě otevřený sací ventil a jak se bude nasávané palivo ve spalovacím prostoru "rozprostírat" Vše dohromady (tvar sání, spalovacího prostoru, časování ventilů a časování vstřiků) bývá z výroby dost optimalizováno a jakákoli změna se většinou projeví negativně právě zvýšením spotřeby a zhoršením emisí, protože se to prostě neureguluje správně. Asi nehrozí nějaké poškození v částečném nebo malém zatížení motoru, tam by to vstřik mohl ještě stíhat, ale určitě bude problém v max. výkonu a při startování studeného motoru
Tak tedy dopadl můj pokus. Zkusil bych jít opačným směrem ale vstřiky s 300cc jsem levně nikde nesehnal a za úpravu těch Bosch chtějí 1000,- za kus při 50 % navýšení průtoku. To by bylo asi na 286 cc, což je jen pro pokus vyhozená investice.
Když pročítám internet, tak nacházím tak rozporuplné informace, že asi platí kus od kusu.