Ktorú motorizáciu
Moderátor: Moderátoři
Re: Ktorú motorizáciu
Já mám 1,2 62 kw
Dle PP 5.0-5,5 dle měření 5.2-5.9
90% jízda Olomouc - Zlaté Hory. (100km)
Dle PP 5.0-5,5 dle měření 5.2-5.9
90% jízda Olomouc - Zlaté Hory. (100km)
- Reklama
Re: Ktorú motorizáciu
Ja mam 1,2 / 63kw od konce listopadu.Prvne jsem dojizdel benzin ztazeny s auta na odpis.Prvni plnou az po hrdlo (tak tankuji cely zivot)je od 1.1. prozatim jsem najel 600km pouze do prace 7,5km x 2 na pulku pres mesto a podle PP je 5,4l. Skutecny prumer budu vedet az budu tankovat
Nevim jak to PP pocita,tedy jestli pouze jizdu a nebo se tam promita start auta a nasledne cisteni od snehu,namrazy ?
Nevim jak to PP pocita,tedy jestli pouze jizdu a nebo se tam promita start auta a nasledne cisteni od snehu,namrazy ?
nyni Hyundai i 20 / 63 kw r.v. 2013 stav 52 200 km od listopadu 2016
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
Re: Ktorú motorizáciu
Pokúsim sa to tu oživiť... Má niekto i20 s 1.0 TGDi ?
Na youtube TU.
Ak áno, Vaše skúsenosti, spotreba, atď ?
Na youtube TU.
Ak áno, Vaše skúsenosti, spotreba, atď ?
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11635
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Ktorú motorizáciu
Tak pokud jsem měl možnost zaznamenat, tak zatím tu motor 1,0 T-GDi v i20 nikdo neprezentoval. Já tento motor mám v nové i30 (http://moje.auto.cz/Stephen/ferda.html ). A měl jsem možnost si i20 Active s tímto motorem vyzkoušet přes víkend (nutno k tomu dorolovat, je to zhruba v polovině stránky - http://moje.auto.cz/Stephen/tusik.html ).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Ktorú motorizáciu
mame doma ix20 1,4 CVVT. Je to dobre auticko, spolahlive.
Rad by som ale upozornil na 2 veci:
1. Spotreba atmo motora bude dnes vyssia ako pred 10timi rokmi.
Dovod A - EURO 6.Jednoducho emisne limity skrtia motor. Preto novy atmo motor pojde vzdy horsie ako motor 10 rokov stary.
Dovod B - dynamicka premavka. Vdaka rozsirenosti turbonafty a uz aj turbobenzinov sa jazdi ovela dynamickejsie ako v minulosti. Pred 5timi rokmi som po dialnici mohol v pohode ist 120kmh a predbiehal som takmer vsetkych. Dnes musim ist 140kmh tacho, inak musim visiet v zavese za tirakmi.
Turbo nam zasadne zdynamizovalo premavku.
2. spolahlivost
Spolahlivost motora nezalezi od objemu valcov, ale od spravnej konstrukcie.
Napr motor 1,6 CRDI je spicka v spolahlivost. Naopak motor 2,9 CRDI bol kompletny srot.
Motor 1,8 T bol velmi spolahlivy. Motor 1,2 htp bol pruser. Motor 1,9 TDI bol spolahlivy, motor 2,5 TDI bol pruser...
Atd, atd, atd
Ci bude motor 1,0 T-GDI spolahlivy sa uvidi. Ale v kazdom pripade to nezalezi na objeme!
Takze za mna - jednoznacne si treba vybrat 1,0 T-GDI.
Atmosfery nie su spolahlivejsie. Su iba lenivajsie a uzranejsie.
Rad by som ale upozornil na 2 veci:
1. Spotreba atmo motora bude dnes vyssia ako pred 10timi rokmi.
Dovod A - EURO 6.Jednoducho emisne limity skrtia motor. Preto novy atmo motor pojde vzdy horsie ako motor 10 rokov stary.
Dovod B - dynamicka premavka. Vdaka rozsirenosti turbonafty a uz aj turbobenzinov sa jazdi ovela dynamickejsie ako v minulosti. Pred 5timi rokmi som po dialnici mohol v pohode ist 120kmh a predbiehal som takmer vsetkych. Dnes musim ist 140kmh tacho, inak musim visiet v zavese za tirakmi.
Turbo nam zasadne zdynamizovalo premavku.
2. spolahlivost
Spolahlivost motora nezalezi od objemu valcov, ale od spravnej konstrukcie.
Napr motor 1,6 CRDI je spicka v spolahlivost. Naopak motor 2,9 CRDI bol kompletny srot.
Motor 1,8 T bol velmi spolahlivy. Motor 1,2 htp bol pruser. Motor 1,9 TDI bol spolahlivy, motor 2,5 TDI bol pruser...
Atd, atd, atd
Ci bude motor 1,0 T-GDI spolahlivy sa uvidi. Ale v kazdom pripade to nezalezi na objeme!
Takze za mna - jednoznacne si treba vybrat 1,0 T-GDI.
Atmosfery nie su spolahlivejsie. Su iba lenivajsie a uzranejsie.
ix20, 1,4b, 2013
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ktorú motorizáciu
S posledním příspěvkem si dovolím mírně nesouhlasit.
Bohužel jak se stává z auta běžná spotřební věc a pozbývá nádech luxusu, začíná se používat čím dál levnějších materiálů a z tradičně nesmrtelných komponent např. rozvodový řetěz je, když se vyrobí kvůli úspoře 0,5Eura z "nočníkové oceli" někde v Číně, velký průser.....
Kdysi jsem si bez problémů seřídil ventily stačil k tomu šroubovák a klíč, pak se začaly používat hydroštely a na ventily se dalo v podstatě zapomenout, nyní zas kvůli úspoře se začaly používat složitě seřizovatelné hrníčky s podložkami a navíc místo tvrzených sedel ventilů se zas použije nějaká "žvejkačka" vše kvůli pofiderní úspoře, kterou nakonec několikrát zaplatí uživatel na servisu.
Měl jsem auto bez Euro benzín, karburátor, motor OHC točil 5800ot a byly tam na ventily vahadla se seřizováním vůle šroubem..... vyhovovalo to a fungovalo to. Proč nyní máme vše tak komplikované?
Malé benzíny s turbem - když to žudláš jedeš úsporně s malým autem velikosti Fabie tak to máš za 5-6 lt. a díky nízkým otáčkám zničíš rozvodový řetěz. Nedej bože že bys chtěl využít potenciálu co ten motor nabízí, tak pojedeš za 10 lt. , takový rozptyl ve spotřebě atmosféra nemá.
Jak jsem psal nahoře, pokud na výrobu auta použiješ ho_no materiál, výsledkem bude vždy jen to ho_no
Bohužel jak se stává z auta běžná spotřební věc a pozbývá nádech luxusu, začíná se používat čím dál levnějších materiálů a z tradičně nesmrtelných komponent např. rozvodový řetěz je, když se vyrobí kvůli úspoře 0,5Eura z "nočníkové oceli" někde v Číně, velký průser.....
Kdysi jsem si bez problémů seřídil ventily stačil k tomu šroubovák a klíč, pak se začaly používat hydroštely a na ventily se dalo v podstatě zapomenout, nyní zas kvůli úspoře se začaly používat složitě seřizovatelné hrníčky s podložkami a navíc místo tvrzených sedel ventilů se zas použije nějaká "žvejkačka" vše kvůli pofiderní úspoře, kterou nakonec několikrát zaplatí uživatel na servisu.
Měl jsem auto bez Euro benzín, karburátor, motor OHC točil 5800ot a byly tam na ventily vahadla se seřizováním vůle šroubem..... vyhovovalo to a fungovalo to. Proč nyní máme vše tak komplikované?
Malé benzíny s turbem - když to žudláš jedeš úsporně s malým autem velikosti Fabie tak to máš za 5-6 lt. a díky nízkým otáčkám zničíš rozvodový řetěz. Nedej bože že bys chtěl využít potenciálu co ten motor nabízí, tak pojedeš za 10 lt. , takový rozptyl ve spotřebě atmosféra nemá.
Jak jsem psal nahoře, pokud na výrobu auta použiješ ho_no materiál, výsledkem bude vždy jen to ho_no
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Ktorú motorizáciu
Nerozumiem, v com som napisal nepravdu?
Bol motor napr 3,0 D v Renaultoch (EURO 3 max) spolahlivy? Nebol. Uz je prakticky nezohnatelny, lebo skratka vsetky su mrtve.
Bol motor 2,5 TD v jeepoch spolohalivy (EURO 2)?
Nebol - praskali hlavy vo velkom.
Je motor 1,6 CRDI v sucasnych modeloch H/K spolahlivy? (EURO 6)?
Je.
Skratka - NIE JE o objeme motora.
Je to o konstrukcii.
Ked to vyrobca odflakne (mozno aj pouzitim nekvalitneho materialu), tak skratka motor dobry nebude.
Opat a znovu - o jeho velkostou a poctom valcov to nijako nesuvisi.
Bol motor napr 3,0 D v Renaultoch (EURO 3 max) spolahlivy? Nebol. Uz je prakticky nezohnatelny, lebo skratka vsetky su mrtve.
Bol motor 2,5 TD v jeepoch spolohalivy (EURO 2)?
Nebol - praskali hlavy vo velkom.
Je motor 1,6 CRDI v sucasnych modeloch H/K spolahlivy? (EURO 6)?
Je.
Skratka - NIE JE o objeme motora.
Je to o konstrukcii.
Ked to vyrobca odflakne (mozno aj pouzitim nekvalitneho materialu), tak skratka motor dobry nebude.
Opat a znovu - o jeho velkostou a poctom valcov to nijako nesuvisi.
ix20, 1,4b, 2013
Re: Ktorú motorizáciu
tak som dnes skúsil za koľko sa dá jazdiť na 1.2. 62 kw pri pohodovom tempe (a to sa chorobne nedržím rýchlostných limitov ale jazdím kdesi v horizonte + cca 10 a v stúpaniach to podkvaltujem nech to ťahá) trasa Humenné-Košice+ trochu sa potočenie po Košiciach za 5.3 l/100 km podľa PP tak to ma ten motor veľmi príjemne prekvapil obsadenie 2 dospelé osoby
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Ktorú motorizáciu
dle me zkusenosti a vypoctu pripocti 0,4 az 0,5 l.
nyni Hyundai i 20 / 63 kw r.v. 2013 stav 52 200 km od listopadu 2016
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
Re: Ktorú motorizáciu
Moja spotreba (1.25 62kW)
https://www.spritmonitor.de/en/detail/751046.html
Ked su dlhsie trasy tak to klesa, mestske zasa celkom stupaju.. pekne to vidiet na grafe
https://www.spritmonitor.de/en/detail/751046.html
Ked su dlhsie trasy tak to klesa, mestske zasa celkom stupaju.. pekne to vidiet na grafe
Re: Ktorú motorizáciu
paboz: raz to skúsim prepočítať aj natvrdo ako mi to vyjde pri celej nádrži.... dovtedy som v takýchto veciach zdržanlivý predtým som mal ceed_sw 1.6 CRDi (2007) a tam som mal spotrebu v realite oproti PP max do +0,2 a od ostatných čo jazdili podobným autom som počúval že im vychádzalo na +0,5 a viac
andreus: jasné keď jazdím denne do práce (8 km tam 8 nazad) + mesto mal som dlhodobo priemernú 6,2 l/100 km. tak som chcel vidieť čo s tým spraví dlhá trasa a to aj s fajnovými stúpaniami
andreus: jasné keď jazdím denne do práce (8 km tam 8 nazad) + mesto mal som dlhodobo priemernú 6,2 l/100 km. tak som chcel vidieť čo s tým spraví dlhá trasa a to aj s fajnovými stúpaniami
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Ktorú motorizáciu
Vyse mam popsany postup pri mereni.Samosebou se tady ozvali ze takhle se nesmi tankovat.
Proste mne sralo ze po vypnuti pistole tam vleze jeste 10 l.To u zadneho auto co jsem provozoval nebylo.
uz jsem s timto stylem najel pres 10 000km to je +12 nadrzi a nic se nestalo.
Proste mne sralo ze po vypnuti pistole tam vleze jeste 10 l.To u zadneho auto co jsem provozoval nebylo.
uz jsem s timto stylem najel pres 10 000km to je +12 nadrzi a nic se nestalo.
nyni Hyundai i 20 / 63 kw r.v. 2013 stav 52 200 km od listopadu 2016
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
Re: Ktorú motorizáciu
paboz: tankujem dlhodobo veľmi podobne po vystrelení pištole hrám sa s tým a tlačím ešte čo to dá a keď už pozorujem že to bude zachvíľu po hrdlo, zastavím to na najbližšom celom €.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Ktorú motorizáciu
no vidis a me uz to hrani s Hyundaiem preslo.Udelel jsem si pripravek pro aretaci klapky.Kdyz vypne pistol nasadim aretaci a vesele tankuji po 8 litrech hlidam.
nyni Hyundai i 20 / 63 kw r.v. 2013 stav 52 200 km od listopadu 2016
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
Re: Ktorú motorizáciu
paboz: máš pravdu že to vystreľuje aj na môj vkus priskoro. zatiaľ ma to ale neprešlo
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017