motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
jtom.n
*
Příspěvky: 28
Registrován: 10 zář 2017, 12:41

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od jtom.n »

Jak se Vam zahriva motor ted v zime? Me se zahreje na 60° pak se otevre asi termostat a klesne pod 50° a pak zas nahoru a zase zpet dole az po delsi dobe se dostane na 90° . To by asi nemelo delat aby pri 60° se otevrel termostat? Dik za info.
Reklama
 

buddha666
*
Příspěvky: 37
Registrován: 10 úno 2016, 10:15

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od buddha666 »

Nope at all :) Vzdy na 90 (tesne pred devadesatku) bez ohledu na pocasi, pokud nepises ze Sibire
I30 kombi 1.4T-GDI M6 Style-technology, white sand
I30 kombi 1.6GDI M6 Tricolor - comfort, ara blue
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od asd111 »

Já se kouknu co mi to dělá,ale myslím,že to jde plynule až do těch 90ti
Naposledy upravil(a) asd111 dne 11 pro 2017, 14:31, celkem upraveno 2 x.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

jtom.n píše:Jak se Vam zahriva motor ted v zime? Me se zahreje na 60° pak se otevre asi termostat a klesne pod 50° a pak zas nahoru a zase zpet dole az po delsi dobe se dostane na 90° . To by asi nemelo delat aby pri 60° se otevrel termostat? Dik za info.
Huch, podobné chování jsem naposledy viděl u své staré Škody 120 L...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
segi
*
Příspěvky: 25
Registrován: 07 říj 2017, 13:12
Bydliště: Žatec

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od segi »

Blbej dotaz. A nemas zaple topeni na maximalni teplotu jeste pred tim nez se ti zahreje motor?
i30 kombi PDe 1,4 T-GDI 103 kW Style Nav, white sand 10/2017
jtom.n
*
Příspěvky: 28
Registrován: 10 zář 2017, 12:41

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od jtom.n »

segi píše:Blbej dotaz. A nemas zaple topeni na maximalni teplotu jeste pred tim nez se ti zahreje motor?
Co je na nem blbeho mi povez. Topeni samozrejme mam zapnute,v tomto pocasi asi nebudu mrznout v aute, ale nemam zapnuto na plno mam to na 21° takze normal. A nepripada mi normal ze teplota klesne ze 60° stupnu pod 50°. Chtel jsem se zeptat, zda se to nekomu nestava taky, at vim zda reklamovat. Ale s tim topenim to muze byt pravda, ze se otevre klapka k topeni a tim padem se vymeni voda za studenou v motoru.
Uživatelský avatar
segi
*
Příspěvky: 25
Registrován: 07 říj 2017, 13:12
Bydliště: Žatec

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od segi »

Teplotu mame nastavenou teda stejnou a ventilator mam zaplej na druhej nejslabsi ofuk a motor se mi normalne zahreje.
i30 kombi PDe 1,4 T-GDI 103 kW Style Nav, white sand 10/2017
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

Jtom.n: udělej tedy pokus, po studeném startu vůbec netop ( to pár minut vydržíš :) ), výdechy na minimum. Až teploměr ukáže 90 st. tak dej topení + výdechy na max a sleduj teploměr. Pokud se výrazně zhoupne, bude opravdu něco špatně s klapkou a pak bych navštívil :hyu: servis v rámci reklamace.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Pavloun
*
Příspěvky: 59
Registrován: 06 pro 2014, 16:17
Bydliště: Holomóc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Pavloun »

jtom.n píše:Jak se Vam zahriva motor ted v zime? Me se zahreje na 60° pak se otevre asi termostat a klesne pod 50° a pak zas nahoru a zase zpet dole az po delsi dobe se dostane na 90° . To by asi nemelo delat aby pri 60° se otevrel termostat? Dik za info.
Podobné věci mi v zimě kdysi dělal levný polský termostat. Motor se ohřál na 90°, termostat zaspal a pak otevřel naplno. Do motoru se navalila studená kapalina z chladiče, teplota spadla na 60° takže termostat zase honem zavřel. A tak asi 5x než se průtok přes chaldič ustálil. Pomohla clona před chaldič.
Uživatelský avatar
jaze
Příspěvky: 1
Registrován: 18 pro 2017, 09:02
Bydliště: Liberec

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od jaze »

jtom.n píše:Jak se Vam zahriva motor ted v zime? Me se zahreje na 60° pak se otevre asi termostat a klesne pod 50° a pak zas nahoru a zase zpet dole az po delsi dobe se dostane na 90° . To by asi nemelo delat aby pri 60° se otevrel termostat? Dik za info.
Všiml jsem si toho také.Topení naplno + vyhřívání zadního okna. Taky teplota zacyklovala,ale udělalo to až při teplotě pod 0°C .Když bylo nad 0°C tak jsem si toho nevšiml...Beru to zatím jako vlastnost,když se to stalo nám oboum....
Hyundai i30 3.generace kombi 1,4 T-GDi 103kW Best of Czech (od 20.11.2017)
Hyundai i30 2.generace hatchback 1,4 CVVT 73kW LPG Trikolor
Škoda Fabia 1,2 HTP sedan 47kW chiptuning na cca 59kW
Škoda Felicia 1,3 50kW
Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od asd111 »

Též potvrzuji zakolísání ručičky na teploměru ,než dosáhne 90.
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Zubesuch »

Tak chlapi otázka na dobrú noc...

Aký je rozdiel medzi hornou a dolnou ryskou na mierke oleja? :-k
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od XMira »

Olej nad horní ryskou.... něco se Ti dostává do oleje = máš v p*deli motor.
Olej pod dolní ryskou.... žere Ti to olej = máš v p*deli motor.

Varianta 3 je, že mechanik je pako a neví, kolik má nalít oleje :-)
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Zubesuch
**
Příspěvky: 110
Registrován: 08 črc 2017, 12:27

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Zubesuch »

:D no to je zaujimavy popis toho rozdielu.

len som kontroloval olej a mam to medzi ryskami. ale chcel som vedieť rozdiel objemu v jednotkách SI. Je to teraz uz jednoznacnejsie?
i30 PDe 1.4 T-GDI Now!, 6MT, Fiery Red
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od XMira »

Myslel jsem si, že moje odpověď Tě neuspokojí... ale měl jsem chuť trollit :-D
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“