i20 DODO - Domácí Dodělávky
Moderátor: Moderátoři
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Třetí kapitolka už se píše, ale je to trochu delší.
Primárně je to pro nový model i20 GB 2014+, nicméně mám připravený materiál i pro i20 PBT, jenom nevím jestli to pak dát do tohoto vlákna nebo založit v příslušné sekci nové.
Primárně je to pro nový model i20 GB 2014+, nicméně mám připravený materiál i pro i20 PBT, jenom nevím jestli to pak dát do tohoto vlákna nebo založit v příslušné sekci nové.
- Reklama
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Kapitola Třetí - Tempomat a multimédia na volantu do základní výbavy
Dějství první
Ještě tak zhruba před rokem jsem si říkal, že až (budu velkej a ) budu si kupovat nové auto, musí mít multifunkční volat a nejlépe i tempomat. První, protože ho v dnešní době považuji za standard; druhý - aby mě na delších cestách nebrněla končetina.
Teoretickým kandidátem byla tenkrát minulá generace Kia Rio, kde uvedené fíčury byly v základu, resp. za mírný příplatek.
Člověk míní a okolnosti se mění ... a volba nakonec padla na i20 v "základní" výbavě Family+, jak ji známe dnes (uvozovky proto, že ta úplně nejnižší výbava bez klimatizace a rádia se vyskytuje minimálně a slouží jako cena od...).
Jenom na okraj, ani u ní to nebylo bez zajímavosti - někdy ke konci roku 2016 se objevila partie aut se ŘP a volantem v kůži a s tlačítky ovládání audia a Bluetooth, dle slov prodejce se jednalo o jakousi anomálii, auta se od předchozích nelišila objednávacím číslem ani cenou a brzy se rozprodala. Jedno z nich se vyskytlo i tady na fóru . Toto proběhlo někdy v době, kdy do základu přibyla zmíněná kůže, měnil se materiál čalounění a zmizela druhá 12V zásuvka.
IMHO nejspíš došlo k chybě při specifikaci aut do výroby, nakopíroval se kožený volant z výbavy Comfort (asi jako reakce ne tehdejší akční model Fabia Trumf) a zapomněli smazat ta tlačítka a BT, ale to už je čirá spekulace.
Co tedy máme?
Za zhruba čtvrt milionu pěkné veselé autí s takovým trochu smutným volantem. Sice ne tak smutným jako byl ten plastový, ale přece.
A tlačítka? Zůstala ve výbavě Comfort, od 365k. Ostuda.
Co s tím uděláme?
Žádné překvapení, upřeme po zraky do elektrických schémat.
Na prvním schematu je pravá strana Tlačítkového Modulu volantu (Steering Wheel Switch) - ovládání PP a tempomatu (Trip/Cruise Remote Control Switch).
Na druhém schematu máme levou půlku Modulu s ovládáním audia a BT (Audio/Bluetooth Remote Control Switch).
Obě strany Modulu jsou ve volantu spojené Propojovacím Kabelem, který končí konektorem v podvolantovém Kroužku (Clock Spring), ten zajišťuje otáčivé elektrické propojení kabeláže do volantu. Clock Spring je zapojen na Hlavní Kabelový Svazek konektorem M02-R, ten se shoduje konektorem Propojovacího Kabelu. Dále je tam samostatný konektor a vývod na airbag.
Zásadní pro nás je teď informace, že ovládání PP a tempomatu vede přímo do Přístrojového panelu (Instrument Cluster) třemi vodiči a ovládání audia dvěma vodiči do autorádia.
Dějství první
Ještě tak zhruba před rokem jsem si říkal, že až (budu velkej a ) budu si kupovat nové auto, musí mít multifunkční volat a nejlépe i tempomat. První, protože ho v dnešní době považuji za standard; druhý - aby mě na delších cestách nebrněla končetina.
Teoretickým kandidátem byla tenkrát minulá generace Kia Rio, kde uvedené fíčury byly v základu, resp. za mírný příplatek.
Člověk míní a okolnosti se mění ... a volba nakonec padla na i20 v "základní" výbavě Family+, jak ji známe dnes (uvozovky proto, že ta úplně nejnižší výbava bez klimatizace a rádia se vyskytuje minimálně a slouží jako cena od...).
Jenom na okraj, ani u ní to nebylo bez zajímavosti - někdy ke konci roku 2016 se objevila partie aut se ŘP a volantem v kůži a s tlačítky ovládání audia a Bluetooth, dle slov prodejce se jednalo o jakousi anomálii, auta se od předchozích nelišila objednávacím číslem ani cenou a brzy se rozprodala. Jedno z nich se vyskytlo i tady na fóru . Toto proběhlo někdy v době, kdy do základu přibyla zmíněná kůže, měnil se materiál čalounění a zmizela druhá 12V zásuvka.
IMHO nejspíš došlo k chybě při specifikaci aut do výroby, nakopíroval se kožený volant z výbavy Comfort (asi jako reakce ne tehdejší akční model Fabia Trumf) a zapomněli smazat ta tlačítka a BT, ale to už je čirá spekulace.
Co tedy máme?
Za zhruba čtvrt milionu pěkné veselé autí s takovým trochu smutným volantem. Sice ne tak smutným jako byl ten plastový, ale přece.
A tlačítka? Zůstala ve výbavě Comfort, od 365k. Ostuda.
Co s tím uděláme?
Žádné překvapení, upřeme po zraky do elektrických schémat.
Na prvním schematu je pravá strana Tlačítkového Modulu volantu (Steering Wheel Switch) - ovládání PP a tempomatu (Trip/Cruise Remote Control Switch).
Na druhém schematu máme levou půlku Modulu s ovládáním audia a BT (Audio/Bluetooth Remote Control Switch).
Obě strany Modulu jsou ve volantu spojené Propojovacím Kabelem, který končí konektorem v podvolantovém Kroužku (Clock Spring), ten zajišťuje otáčivé elektrické propojení kabeláže do volantu. Clock Spring je zapojen na Hlavní Kabelový Svazek konektorem M02-R, ten se shoduje konektorem Propojovacího Kabelu. Dále je tam samostatný konektor a vývod na airbag.
Zásadní pro nás je teď informace, že ovládání PP a tempomatu vede přímo do Přístrojového panelu (Instrument Cluster) třemi vodiči a ovládání audia dvěma vodiči do autorádia.
Naposledy upravil(a) Pavloun dne 21 pro 2017, 18:08, celkem upraveno 1 x.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Kapitola třetí - dějství druhé
Pro ověření funkčnosti tempomatu/limiteru posloužila Kouzelná krabička domácí výroby...zapojená na piny 6 a 12 konektoru M02-R.
A funguje!...Takže nikoho nepřekvapí, že konektor má všechny pozice obsazené a příslušné vodiče zapojené.
To byla dobrá zpráva,
teď ta špatná:
Clock Spring se vyskytuje v nejméně třech modifikacích:
1) osmikanálový - náš případ, propojky označené na schematech červeným vykřičníkem chybí
2) šestnáctikanálový - navíc piny č. 9-14 a 2 pro airbag
3) pro ohřev volantu - ještě navíc piny č. 1 a 2
Pokud teď máte jen tlačítka TRIP a RESET, tak v Clock Spring budou pouze piny č. 3-8 a dva vodiče pro airbag.
Pro plnohodnotné zapojení budeme potřebovat druhý nebo třetí typ, teoreticky lze vystačit i s původním, ale o tom později.
Dále tu máme ovládací prvky, tj. Tlačítkový modul.
Ten má několik modifikací podle toho, je-li přítomno audio, BT, tempomat nebo přístrojovka Supervision. Pro naši potřebu stačí rozlišit 6 provedení.
0 - důvěrně známe
A - audio + BT telefon vlevo, audio + PP vpravo, ojedinělá auta popsaná ve druhém odstavci v úvodu
B - audio bez BT vlevo, PP + tempomat vpravo
C - to samé pro vozy s BT
D - případ A pro přístrojovku Supervision
E - případ B pro Supervision
Pokud chceme nahradit provedení 0, ideální je provedení B. V nouzi lze použít i C nebo E.
Každý Tlačítkový modul potřebuje ještě svůj specifický Propojovací kabel.
Pro ověření funkčnosti tempomatu/limiteru posloužila Kouzelná krabička domácí výroby...zapojená na piny 6 a 12 konektoru M02-R.
A funguje!...Takže nikoho nepřekvapí, že konektor má všechny pozice obsazené a příslušné vodiče zapojené.
To byla dobrá zpráva,
teď ta špatná:
Clock Spring se vyskytuje v nejméně třech modifikacích:
1) osmikanálový - náš případ, propojky označené na schematech červeným vykřičníkem chybí
2) šestnáctikanálový - navíc piny č. 9-14 a 2 pro airbag
3) pro ohřev volantu - ještě navíc piny č. 1 a 2
Pokud teď máte jen tlačítka TRIP a RESET, tak v Clock Spring budou pouze piny č. 3-8 a dva vodiče pro airbag.
Pro plnohodnotné zapojení budeme potřebovat druhý nebo třetí typ, teoreticky lze vystačit i s původním, ale o tom později.
Dále tu máme ovládací prvky, tj. Tlačítkový modul.
Ten má několik modifikací podle toho, je-li přítomno audio, BT, tempomat nebo přístrojovka Supervision. Pro naši potřebu stačí rozlišit 6 provedení.
0 - důvěrně známe
A - audio + BT telefon vlevo, audio + PP vpravo, ojedinělá auta popsaná ve druhém odstavci v úvodu
B - audio bez BT vlevo, PP + tempomat vpravo
C - to samé pro vozy s BT
D - případ A pro přístrojovku Supervision
E - případ B pro Supervision
Pokud chceme nahradit provedení 0, ideální je provedení B. V nouzi lze použít i C nebo E.
Každý Tlačítkový modul potřebuje ještě svůj specifický Propojovací kabel.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Ja dnes DoDo verzi 1 nainstaloval, zlepseni markantni, dekuji
Jinak volantik vynecham, jiz nemam co dodelat
Jinak volantik vynecham, jiz nemam co dodelat
- Přílohy
-
- int2.jpg (64.86 KiB) Zobrazeno 4308 x
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Kapitola třetí - dějství třetí
Napadá mě parafráze hlášky z jednoho českého filmu: "Ještě jsem ho neviděl, ale věřím že existuje."
Řeč je Tlačítkovém modulu volantu v provedení B.
To je také důvod, proč se mi do rukou dostal jiný díl.
Pravá strana je OK, vlevo chybí tlačítko MUTE a přebývají tlačítka pro telefonování a hlasové povely.
Celek lze použít tak, jak je, ale pro jistotu mrknem do dokumentace.
Zapojení jsou velice podobná a při troše šikovnosti lze z tlačítka VOICE udělat MUTE a telefonky třeba odpojit.
Levý lačítkový blok má uvnitř plošný spoj s kontaktními ploškami překrytými gumou z líce a SMD rezistory z rubu. K rubové
straně přiléhá víko s výztuhami, takže místa na případné úpravy je docela málo.
V našem případě stačí odpájet rezistory R7 a R8 (já tam R8 nechal) a vložit propojku podle obrázku, aniž by se dostala do
kolize se zadním víkem. Součástky a drážky jdou opravdu titěrné, chce to páječku s tenkým hrotem.
S provedením E je to velice podobné, ani tlačítka vpravo není nezbytné předělávat, budou fungovat tak jak jsou - TRIP bude knížka a RESET bude šipka nahoru.
Napadá mě parafráze hlášky z jednoho českého filmu: "Ještě jsem ho neviděl, ale věřím že existuje."
Řeč je Tlačítkovém modulu volantu v provedení B.
To je také důvod, proč se mi do rukou dostal jiný díl.
Pravá strana je OK, vlevo chybí tlačítko MUTE a přebývají tlačítka pro telefonování a hlasové povely.
Celek lze použít tak, jak je, ale pro jistotu mrknem do dokumentace.
Zapojení jsou velice podobná a při troše šikovnosti lze z tlačítka VOICE udělat MUTE a telefonky třeba odpojit.
Levý lačítkový blok má uvnitř plošný spoj s kontaktními ploškami překrytými gumou z líce a SMD rezistory z rubu. K rubové
straně přiléhá víko s výztuhami, takže místa na případné úpravy je docela málo.
V našem případě stačí odpájet rezistory R7 a R8 (já tam R8 nechal) a vložit propojku podle obrázku, aniž by se dostala do
kolize se zadním víkem. Součástky a drážky jdou opravdu titěrné, chce to páječku s tenkým hrotem.
S provedením E je to velice podobné, ani tlačítka vpravo není nezbytné předělávat, budou fungovat tak jak jsou - TRIP bude knížka a RESET bude šipka nahoru.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Kapitola třetí - dějství čtvrté
K samotné montáži budeme potřebovat z dílů Podvolantový koružek (Clock Spring) a Tlačítkový modul s jeho kabelem.
Z nářadí: klíč 8 nebo 10 (z hlavy nevím) na zápornou svorku akumulátoru, delší torx T40, křížový šroubovák, malý plochý šroubovák, golu s ořechem 22 a 15 cm nástavcem, momentový klíč, závitový tmel, lihový fix, lepicí pásku, a středně silného pomocníka.
Přesvědčíme se, že máme přední kola rovně a začneme odpojením kostřicí svorky akumulátoru, poznamenáme si čas, do odpojení konektoru airbagu by měly uplynout alespoň 3 minuty.
Pokračujeme demontáží airbagu, zboku volantu mezi paprsky jsou 2 šrouby T40, ty zcela vyšroubujeme. Opatrně povytáhneme modul airbagu, vytáhneme oranžovou pojistku konektoru (A), odpojíme jej a kablík vysvobodíme z očka (B) na modulu. Modul odložíme stranou, konektorem dolů.
Demontujeme volant: nejdříve odpojíme velký bílý konektor kabelu ve volantu, poté uvolníme šroub na hřídeli řízení. Tady se hodí pomocník, šroub je fest dotažený a pojištěný tmelem. Než sundáte volant, poznačte si jeho polohu na hřídeli (ať ho nedáte zpět nakřivo jako já ), sundat z drážek by měl jít docela lehce, případně zakvedlat.
Následuje sejmutí krytu pod volantem, dva černé vruty na vás koukají, třetí je ve vybrání zespodu, horní díl se snadno vycvakne. Pro odklopení spodního dílu se odjistí páka na sloupku řízení.
Teď bychom měli uvidět celý Clock Spring, zespodu odpojíme bílý M02-R a žlutý M02-D konektor, žlutý má z dolní strany posuvnou pojistku, opatrně povolíme 3 zácvaky a Clock Spring sundáme. Před demontáží je vhodné zajistit jeho otáčivou část v neutrálné poloze (NP) lepicí páskou.
Clock Spring je celkem křehká součástka, od NP má rozsah něco málo přes 2 otáčky na obě strany, dál hrozí přetržení vodičů.
V závislosti na tom, jak se k vám dostane "nový", je vhodné zkontrolovat, jestli je v NP (já jsem ho dostal v plném levém rejdu).
Zpředu je otáčivý disk s unášecími čepy (modré kroužky), které zapadají do náby volantu. Dále je tam centrovací značka (červená šipka) a aretační páčka (zelená šipka). Když je aretační páčka uvolněná, lze z NP diskem pootočit jen zhruna +/- 30°. Pokud aretace nefunguje, jsme od začátku mimo NP a je třeba ji najít. Slatčte aretační páčku a lehce otáčejte diskem kam až to půjde, potom zpět 2 otáčky do centrovací značky. Po uvolnění páčky by měla zafungovat aretace jak je popsáno
výše. Pro kontrolu pak vyzkoušejte 2 otáčky vpravo i vlevo od NP se stlačenou aretační páčkou. Pro jistotu ještě doporučuji zkoušečkou prověřit kontakty.
Nyní stačí Clock Spring zacvaknout na sloupek řízení, připojit zespodu konektory a osadit zpět kryt sloupku.
Následuje rozebrání volantu: Odpojíme černý a bílý konektor původního Propojovacího kabelu a malý konektor na kolébku klaksonu, postupně vyšroubujeme všechny černé vruty a oddělíme od skeletu volantu nejdříve zadní kryt (neztratíme 2 šrouby modulu airbagu) a pak Tlačítkový modul.
Osadíme nový Propojovací kabel, Tlačítkový modul a volant smontujeme zpět (nezapomeneme vložit do zadního krytu 2 šrouby airbagu a zapojit 3 konektory).
Volant nasadíme na hřídel řízení, dáme pozor aby unášecí čepy z Clock Spring zapadly do správných vybrání a aby lícovala naše značka na hřídeli. Očistíme závity upevňovacího šroubu volantu, naneseme trochu závitového tmelu a utáhneme momentem 50 Nm.
Zbývá zapojit a přišroubovat modul airbagu štouby T40, utahovací moment je 10 Nm.
Nakonec vrátíme na své místo zápornou svorku akumulátoru, matice se utahuje na 5 Nm.
K samotné montáži budeme potřebovat z dílů Podvolantový koružek (Clock Spring) a Tlačítkový modul s jeho kabelem.
Z nářadí: klíč 8 nebo 10 (z hlavy nevím) na zápornou svorku akumulátoru, delší torx T40, křížový šroubovák, malý plochý šroubovák, golu s ořechem 22 a 15 cm nástavcem, momentový klíč, závitový tmel, lihový fix, lepicí pásku, a středně silného pomocníka.
Přesvědčíme se, že máme přední kola rovně a začneme odpojením kostřicí svorky akumulátoru, poznamenáme si čas, do odpojení konektoru airbagu by měly uplynout alespoň 3 minuty.
Pokračujeme demontáží airbagu, zboku volantu mezi paprsky jsou 2 šrouby T40, ty zcela vyšroubujeme. Opatrně povytáhneme modul airbagu, vytáhneme oranžovou pojistku konektoru (A), odpojíme jej a kablík vysvobodíme z očka (B) na modulu. Modul odložíme stranou, konektorem dolů.
Demontujeme volant: nejdříve odpojíme velký bílý konektor kabelu ve volantu, poté uvolníme šroub na hřídeli řízení. Tady se hodí pomocník, šroub je fest dotažený a pojištěný tmelem. Než sundáte volant, poznačte si jeho polohu na hřídeli (ať ho nedáte zpět nakřivo jako já ), sundat z drážek by měl jít docela lehce, případně zakvedlat.
Následuje sejmutí krytu pod volantem, dva černé vruty na vás koukají, třetí je ve vybrání zespodu, horní díl se snadno vycvakne. Pro odklopení spodního dílu se odjistí páka na sloupku řízení.
Teď bychom měli uvidět celý Clock Spring, zespodu odpojíme bílý M02-R a žlutý M02-D konektor, žlutý má z dolní strany posuvnou pojistku, opatrně povolíme 3 zácvaky a Clock Spring sundáme. Před demontáží je vhodné zajistit jeho otáčivou část v neutrálné poloze (NP) lepicí páskou.
Clock Spring je celkem křehká součástka, od NP má rozsah něco málo přes 2 otáčky na obě strany, dál hrozí přetržení vodičů.
V závislosti na tom, jak se k vám dostane "nový", je vhodné zkontrolovat, jestli je v NP (já jsem ho dostal v plném levém rejdu).
Zpředu je otáčivý disk s unášecími čepy (modré kroužky), které zapadají do náby volantu. Dále je tam centrovací značka (červená šipka) a aretační páčka (zelená šipka). Když je aretační páčka uvolněná, lze z NP diskem pootočit jen zhruna +/- 30°. Pokud aretace nefunguje, jsme od začátku mimo NP a je třeba ji najít. Slatčte aretační páčku a lehce otáčejte diskem kam až to půjde, potom zpět 2 otáčky do centrovací značky. Po uvolnění páčky by měla zafungovat aretace jak je popsáno
výše. Pro kontrolu pak vyzkoušejte 2 otáčky vpravo i vlevo od NP se stlačenou aretační páčkou. Pro jistotu ještě doporučuji zkoušečkou prověřit kontakty.
Nyní stačí Clock Spring zacvaknout na sloupek řízení, připojit zespodu konektory a osadit zpět kryt sloupku.
Následuje rozebrání volantu: Odpojíme černý a bílý konektor původního Propojovacího kabelu a malý konektor na kolébku klaksonu, postupně vyšroubujeme všechny černé vruty a oddělíme od skeletu volantu nejdříve zadní kryt (neztratíme 2 šrouby modulu airbagu) a pak Tlačítkový modul.
Osadíme nový Propojovací kabel, Tlačítkový modul a volant smontujeme zpět (nezapomeneme vložit do zadního krytu 2 šrouby airbagu a zapojit 3 konektory).
Volant nasadíme na hřídel řízení, dáme pozor aby unášecí čepy z Clock Spring zapadly do správných vybrání a aby lícovala naše značka na hřídeli. Očistíme závity upevňovacího šroubu volantu, naneseme trochu závitového tmelu a utáhneme momentem 50 Nm.
Zbývá zapojit a přišroubovat modul airbagu štouby T40, utahovací moment je 10 Nm.
Nakonec vrátíme na své místo zápornou svorku akumulátoru, matice se utahuje na 5 Nm.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Kapitola třetí - dějství páté
Takže máme smontováno a pokud jsem byli šíkovní, tak nám kromě původního Clock Spring a Tlačítkového modulu žádné součástky nezbyly.
Můžeme začít testovat. Po zapnutí zapalování by v každém případě měla zhasnout kontrolka airbagu, pokud ne, udělali jsme někde chybu; také se nesmí rozsvítit, když dáme plný pravý a levý rejd, v opačném případě máme přetržené vedení uvnitř Clock Spring.
Vyzkoušíme tempomat a omezovač rychlosti, po zapnutí I/O přepínáme režimy MODE, na přístrojovce se rozsvěcí zelená kontrolka a příslušné symboly na displeji. Podrobnosti obsluhy jsou popsány s návodu, s ovládáním audia si určitě také poradíte.
Výsledek:
- máme 100% funkčnosti za zlomek ceny, vítězství ducha nad marketingovým oddělením
- máme některá tlačítka navíc, mně nevadí, jsou hezká
- odteď jezdím 90% času na tempomat ... Like a Boss
- chci ze zvyku zalistovat v PP a omylem tempomat vypnu
- spokojenost 10 z 5!
Náklady:
R&D cca 20 hodin
díly cca 10 hodin
montáž do 2 hodin
cena od 5000, dle zdroje
článek 16 hodin
Takže máme smontováno a pokud jsem byli šíkovní, tak nám kromě původního Clock Spring a Tlačítkového modulu žádné součástky nezbyly.
Můžeme začít testovat. Po zapnutí zapalování by v každém případě měla zhasnout kontrolka airbagu, pokud ne, udělali jsme někde chybu; také se nesmí rozsvítit, když dáme plný pravý a levý rejd, v opačném případě máme přetržené vedení uvnitř Clock Spring.
Vyzkoušíme tempomat a omezovač rychlosti, po zapnutí I/O přepínáme režimy MODE, na přístrojovce se rozsvěcí zelená kontrolka a příslušné symboly na displeji. Podrobnosti obsluhy jsou popsány s návodu, s ovládáním audia si určitě také poradíte.
Výsledek:
- máme 100% funkčnosti za zlomek ceny, vítězství ducha nad marketingovým oddělením
- máme některá tlačítka navíc, mně nevadí, jsou hezká
- odteď jezdím 90% času na tempomat ... Like a Boss
- chci ze zvyku zalistovat v PP a omylem tempomat vypnu
- spokojenost 10 z 5!
Náklady:
R&D cca 20 hodin
díly cca 10 hodin
montáž do 2 hodin
cena od 5000, dle zdroje
článek 16 hodin
Naposledy upravil(a) Pavloun dne 21 pro 2017, 18:30, celkem upraveno 1 x.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Kapitola třetí - dějství šesté
Někde na začátku jsem napsal, že se lze obejít bez nového Clock Spring, a sice za předpokladu, že vystačíme s tempomatem a oželíme ovládání audia.
Při pozorném pohledu na konektor M02-R zjišťujeme, že v základu máme sice k dispozici pouze piny 3-8, ale pozice č. 8 patří ohřevu, který nemáme.
Zde se nabízí opět varianty řešení:
1a) Varianta kutilská A - vzít vnitřnosti Kouzelné krabičky za zabastlit je někde do auta, jistou dobu jsem uvažoval o plastové krytce pod pákou ruční brzdy, bylo by to po ruce a zároveň pěkně schované. Napojovalo by se na Hlavní kabelový svazek.
1b) Kutilská B navazuje na předchozí myšlenku, tlačítka lze umístit přímo na volant, K tomu je potřeba před konektorem M02-R přerušit vodič z pozice 8 a kontakt č. 8 propojit s pozicí č. 12. Tím přivedeme ovládání tempomatu do volantu.
V konektoru Propojovacího kabelu sice chybí kontakt pro pin 8, ale měl by tam pasovat běžný kontakt BLS.
2) Varianta Praváka Boba - Poněkud civilizovanější modifikace té předchozí, s použitím pravé poloviny Tlačítkového modulu.
V propojovacím kabelu doplníme vodič mezi piny č. 8.
Tolik stručně k tempomatu.
-----------------
P.S.: Nakonec bych na vás, milí čtenáři tohoto vlákna, požádal o malou laskavost.
Pozjišťovat všechny informace a sestavit pro vás tyto příspěvky zabralo nemálo úsilí a času, a tak by mě potěšilo zjištění, že to nebyla úplně zbytečná práce.
Proto bych poprosil každého, kdo u sebe popsané úpravy provede, aby to zde dal na vědomí.
Někde na začátku jsem napsal, že se lze obejít bez nového Clock Spring, a sice za předpokladu, že vystačíme s tempomatem a oželíme ovládání audia.
Při pozorném pohledu na konektor M02-R zjišťujeme, že v základu máme sice k dispozici pouze piny 3-8, ale pozice č. 8 patří ohřevu, který nemáme.
Zde se nabízí opět varianty řešení:
1a) Varianta kutilská A - vzít vnitřnosti Kouzelné krabičky za zabastlit je někde do auta, jistou dobu jsem uvažoval o plastové krytce pod pákou ruční brzdy, bylo by to po ruce a zároveň pěkně schované. Napojovalo by se na Hlavní kabelový svazek.
1b) Kutilská B navazuje na předchozí myšlenku, tlačítka lze umístit přímo na volant, K tomu je potřeba před konektorem M02-R přerušit vodič z pozice 8 a kontakt č. 8 propojit s pozicí č. 12. Tím přivedeme ovládání tempomatu do volantu.
V konektoru Propojovacího kabelu sice chybí kontakt pro pin 8, ale měl by tam pasovat běžný kontakt BLS.
2) Varianta Praváka Boba - Poněkud civilizovanější modifikace té předchozí, s použitím pravé poloviny Tlačítkového modulu.
V propojovacím kabelu doplníme vodič mezi piny č. 8.
Tolik stručně k tempomatu.
-----------------
P.S.: Nakonec bych na vás, milí čtenáři tohoto vlákna, požádal o malou laskavost.
Pozjišťovat všechny informace a sestavit pro vás tyto příspěvky zabralo nemálo úsilí a času, a tak by mě potěšilo zjištění, že to nebyla úplně zbytečná práce.
Proto bych poprosil každého, kdo u sebe popsané úpravy provede, aby to zde dal na vědomí.
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Tleskám, nejen za to, jak jsi to všechno vyhledal, připravil a zrealizoval, ale i jak jsi to prezentoval! Klobouk dolů
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
JJ, rádo se stalo.Hardcam píše:Ja dnes DoDo verzi 1 nainstaloval, zlepseni markantni, dekuji
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
SUPER
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- Miroslav 62
- **
- Příspěvky: 195
- Registrován: 29 pro 2016, 22:04
- Bydliště: Pov.Bystrica
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Pavloun.
Si proste jednička tak super prezentácia a vysvetlenie klobúk dolu.
Spravil som si DODO verziu 1. komplet no a ostatné mám (zatial) a som veľmi spokojný. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 86#p509286
Takže vďaka za nápady a budem sa tešiť na ďalšie vydania
Si proste jednička tak super prezentácia a vysvetlenie klobúk dolu.
Spravil som si DODO verziu 1. komplet no a ostatné mám (zatial) a som veľmi spokojný. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 86#p509286
Takže vďaka za nápady a budem sa tešiť na ďalšie vydania
Hyundai i20 YES 1.2 62kW 2016 Agua Sparkling
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
Renault thalia 1,2 16V 55kw expression (*2006) 2017 predané
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Jsi frajer a máš u mě jedničku podtrženou, ale nikdy bych se do toho sám nepustil.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
Pánové, děkuju vám všem za pochvalu
Původně jsem ještě uvažoval o origo loketní opěrce, ale nakonec mi ani nechybí, tudíž pokračování zatím nechystám.
Dodělával jsem taky aftermarket zadní parkovací senzory, nicméně jde celkem o banální úkon a asi nemá smysl se o tom rozepisovat i když, jistá úskalí tam jsou
Takže si dovolím otevřít téma dalším zájemcům podělit se o své nápady.
Původně jsem ještě uvažoval o origo loketní opěrce, ale nakonec mi ani nechybí, tudíž pokračování zatím nechystám.
Dodělával jsem taky aftermarket zadní parkovací senzory, nicméně jde celkem o banální úkon a asi nemá smysl se o tom rozepisovat i když, jistá úskalí tam jsou
Takže si dovolím otevřít téma dalším zájemcům podělit se o své nápady.
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: i20 DODO - Domácí Dodělávky
to Pavloun, velice hezká a dukladná prace , kež by bylo takových lidi jako ty více
osobně se už nemužu dočkat až bude I20 active doma těším jak si ji celou prolezu a budu čmuchat kde co přidat a kde co pomněnit
Ahoj tak mám I20Active doma .. po prozkoumani jsem zistil že na předním skle ja kamera ale LDWS tohle auto nemá , jak se da ověřít jestli se da sprovoznit LDWS ?
osobně se už nemužu dočkat až bude I20 active doma těším jak si ji celou prolezu a budu čmuchat kde co přidat a kde co pomněnit
Ahoj tak mám I20Active doma .. po prozkoumani jsem zistil že na předním skle ja kamera ale LDWS tohle auto nemá , jak se da ověřít jestli se da sprovoznit LDWS ?
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!