Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Takže asi až bude aspoň přijatelné počasí, tak dám pro jistotu na zadek všechno nové a každý prezouvani budu dělat údržbu vsech pohyblivych části a snad budu mít na pár let klid..
jak již jsem naznačil v jiném tematu, tak se do garáže na údržbu jaksi nevejdu a vše musím dělat buď na chatě (kde je teď složené dříví) , nebo na ulici, kde je to hodně divné nechat auto ve vzduchu nad kanalyzací . A nebo to zase nechat na servisu, kde si stále nevědí rady ..
Ve výsledku mě cca výměna všeho svépomocí vyjde levněji než hledání závady na servisu
jak již jsem naznačil v jiném tematu, tak se do garáže na údržbu jaksi nevejdu a vše musím dělat buď na chatě (kde je teď složené dříví) , nebo na ulici, kde je to hodně divné nechat auto ve vzduchu nad kanalyzací . A nebo to zase nechat na servisu, kde si stále nevědí rady ..
Ve výsledku mě cca výměna všeho svépomocí vyjde levněji než hledání závady na servisu
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Reklama
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
To je slovo co si sám pošéfuješ-tak to bude.
Tohle tě čeká: https://www.youtube.com/watch?v=8H5D196BnJw
Ve druhé minutě, jak drží klíčem vodící čepy třmenu. Čepy vytáhnout a promazat tukem do 300°C.
Uvidíš jak na tom bude obložení na ruční brzdu, maximálně dáš taky nové.
Tohle tě čeká: https://www.youtube.com/watch?v=8H5D196BnJw
Ve druhé minutě, jak drží klíčem vodící čepy třmenu. Čepy vytáhnout a promazat tukem do 300°C.
Uvidíš jak na tom bude obložení na ruční brzdu, maximálně dáš taky nové.
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Kymon, kotuc na fotke ma tzv. hlbkovu koroziu a s tou by si STK nepresiel. Kotuce maju vacsinou na zodratie 2mm, ak su starsie a take ako na fotke, po sustruzeni budes rad, ked budu mat minimalnu povolenu hrubku. Urob ako ti radia, nove kotuce a servisuj podla odkazu, co ti dal Hynek nado mnou. Ked vyberies capy z brzdica, daj si na skrutkovac handricku a riadne vycisti dieru v brzdici. Mazivo moze byt do 300 stupnov, ale hlavne nesmie byt agresivne kku gumovej prachovke, co kryje cap. Tie prachovky si skontroluj, ak maju malu trhlinku, bordel sa dostane do diery pre cap brzdic - strmen zatuhne. Najcastejsie zatuhnu spodne. Vodiace pliesky v strmeni nemusis menit, original su nerezove a ta hrdza na nich je len nalepeny sajrajt, staci mosadzna kefka a vykartacujes ich do lesku. Potom namazat a hotovo. Na platnickach novych, ak sa nebudu hybat, jemne pilnikom uprav sirku nosov, ktore sa zakladaju do plieskov. Celuste parkovacej brzdy budu s najvacsou pravdepodobnostou dobre, ak nejazdis so zatiahnutou rucnou brzdou. Problem je bordel vo vnutri parkovacej brzdy. Ked rozoberies, vycisti, budes musiet rozobrat a namazat ten valcek, na ktorom je akoby rozeta z bicykla. Ked to poskladas, tak cez otvor v cele bubna skrutkovacom otacaj tu rozetu, kym sa celuste nepritlacia na bubon, potom o 4 zuby naspet a mas nastavene.
Toto je obsahom tak drahej servisnej prehliadky, ktoru tak asi nikde nerobia.
Mam povodne kotuce uz 156.000 km, este mam na zodratie vpredu aj vzadu 1mm, vyrobca MANDO . Platnicky som raz menil, lebo zadne kotuce mali ryhy, MEYLE ich vyhladilo. Vpredu TEXTAR, prasia na disky. Ak dobre podlozis auto, mozes to robit na zdvihaku aj vonku, 1 naprava 1 hodina. Spojis vzdy s vymenou pneumatik a mas to.
Toto je obsahom tak drahej servisnej prehliadky, ktoru tak asi nikde nerobia.
Mam povodne kotuce uz 156.000 km, este mam na zodratie vpredu aj vzadu 1mm, vyrobca MANDO . Platnicky som raz menil, lebo zadne kotuce mali ryhy, MEYLE ich vyhladilo. Vpredu TEXTAR, prasia na disky. Ak dobre podlozis auto, mozes to robit na zdvihaku aj vonku, 1 naprava 1 hodina. Spojis vzdy s vymenou pneumatik a mas to.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Tak jsem se dneska dal do výměny těch zadních kotoučů, destiček a repas třmenu... A povím vám.. živit bych se tím nemohl... po 6ti hodinách mám hotovou jednu stranu a ke všemu mám blbej pocit, že blbě . To je hold tak, když se rozhodnete třmen zbavit nánosu rzi a dát ho do barvy a vzhledem k tomu, že je na spreji napsáno shnutí 24hodin a já šel po dvouch hodinách vyměnit ty malý gumičky s pístkama, tak si dovedete představit, jak to vypadá takže minimálně předělání tohoto mě zítra čeká.
Jako tréninkovou stranu jsem si vybral tu, kde se ten kotouč jevil normálně (odpadla by potřeba čištění těch pístků, které jaksi v tý sadě, kterou mi mototechna objednala nebyly, byl tam jen ten 1 velkej. Teď už aspoň vím, že potřebuju případně objednat sadu vodích čepů). A jaké bylo mé překvapení, když jsem ho sundal a viděl druhou stranu... Stejná hloubková koroze jak na druhým kole . Pak po rozebrání oněch vodících pouzder (jedno bylo takové zatuhlejší) objevuji jeden s celkovým povrchovým poškozením (a s ploškama, které nevím, jestli mají být nebo ne) a druhý načatý zhruba v půlce. Na fotce již po vyčištění a jak se na to teď vklidu dívám... nechybí mi z toho lesklýho kousek?! Proč jsem si toho sakra nevšiml, než jsem ho tam vrazil zpátky?! . Což možný vysvětluje důvod, proč se mi úplně nevrací destičky po odbrzdění (zatím zkoušeno jen ve vzduchu bez kola).. No... a asi poslední věc co mě na montáži trápí je ta, že ten kotouč háže :/ hold ten úchyt jedním šroubem není ideální řešení a přemýšlím, jestli tam něudělat ještě jednu díru pro šroub naproti (v kotouči je)
Teď jsem kvůli tomu čepu na vážkách, jestli to mám vůbec dávat dolů z toho špalku a risknout s tím jízdu.. přeci jen do poslední chvíle brzdil o dost líp, než peugeot, se kterým jsem jezdil před ácou (dneska jsem s ním jel zas a povím vám, že nevím jestli se za těch 10měsíců co se o něj nestarám já tak zhoršil, nebo já tak zfajnověl...
A ještě na závěr.. Servis, se kterým jsem ty brzdy před tím řešil, ztratil v mých očích důvěru a až budu pojezdu schopnej, tak se s nima pojedu rozloučit a pěkně nahlas... když mi 3x za sebou řeknou, že nevědí, proč se do neodbrušuje, že je všechno zrepasovaný a pak najdu čepy v tomto stavu, tak to si fakt za obrázek nedaj...
Edit: důkladnější zkoumání fotky to vypadá pro mě znovu nepřiznivě a opět budu pravděpodobně za debila... Ten ,,lom" je možná nakonec způsoben optickým klamem od toho smirglu už abych to znovu rozebral a měl jistotu
Jako tréninkovou stranu jsem si vybral tu, kde se ten kotouč jevil normálně (odpadla by potřeba čištění těch pístků, které jaksi v tý sadě, kterou mi mototechna objednala nebyly, byl tam jen ten 1 velkej. Teď už aspoň vím, že potřebuju případně objednat sadu vodích čepů). A jaké bylo mé překvapení, když jsem ho sundal a viděl druhou stranu... Stejná hloubková koroze jak na druhým kole . Pak po rozebrání oněch vodících pouzder (jedno bylo takové zatuhlejší) objevuji jeden s celkovým povrchovým poškozením (a s ploškama, které nevím, jestli mají být nebo ne) a druhý načatý zhruba v půlce. Na fotce již po vyčištění a jak se na to teď vklidu dívám... nechybí mi z toho lesklýho kousek?! Proč jsem si toho sakra nevšiml, než jsem ho tam vrazil zpátky?! . Což možný vysvětluje důvod, proč se mi úplně nevrací destičky po odbrzdění (zatím zkoušeno jen ve vzduchu bez kola).. No... a asi poslední věc co mě na montáži trápí je ta, že ten kotouč háže :/ hold ten úchyt jedním šroubem není ideální řešení a přemýšlím, jestli tam něudělat ještě jednu díru pro šroub naproti (v kotouči je)
Teď jsem kvůli tomu čepu na vážkách, jestli to mám vůbec dávat dolů z toho špalku a risknout s tím jízdu.. přeci jen do poslední chvíle brzdil o dost líp, než peugeot, se kterým jsem jezdil před ácou (dneska jsem s ním jel zas a povím vám, že nevím jestli se za těch 10měsíců co se o něj nestarám já tak zhoršil, nebo já tak zfajnověl...
A ještě na závěr.. Servis, se kterým jsem ty brzdy před tím řešil, ztratil v mých očích důvěru a až budu pojezdu schopnej, tak se s nima pojedu rozloučit a pěkně nahlas... když mi 3x za sebou řeknou, že nevědí, proč se do neodbrušuje, že je všechno zrepasovaný a pak najdu čepy v tomto stavu, tak to si fakt za obrázek nedaj...
Edit: důkladnější zkoumání fotky to vypadá pro mě znovu nepřiznivě a opět budu pravděpodobně za debila... Ten ,,lom" je možná nakonec způsoben optickým klamem od toho smirglu už abych to znovu rozebral a měl jistotu
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Snažíš se a to je dobře. Rozvíjí to přirozenou zvídavost člověka.
Ty vodící čepy jsou v pohodě, na jednom bez gumičky jsou plošky na mazací tuk a ten druhý jen začíná žrát rez. Zlomit jen tak nejde, je to výkovek. Jestli se dobře pamatuji, tak čepy jsou 9,8 mm a díra v držáku třmenu je 10 mm. Vezmi do ruky 10mm vrták a vyčisti díry v držáku. Pro jistotu změř průměr čepů. Většinou se vyklepe, nebo vyrezne díra na vodící čep. Už jsem pár držáků vložkoval nerezí.
Ty čepy tam jsou na vedení plovoucího brzdového třmenu. Když jsou totálně zatuhlé, sjede se ti jedna destička, ta od pístku a druhá je pěkně tlustá.
Jak nasazuješ destičky do držáku, tak musí jít rukou - pouhým tlakem ruky. Nenamlátit je tam kladivem, potom nechtějí chodit. Očistit nerezové vodící plíšky a plochu pod plíšky v držáku. Kolikrát ty desky z druhovýroby mají různé otřepy, tak je vzít pilníkem.
A teď pístek v třmenu, ten prostě musí chodit. Jak se mu nechce, tak dát nový i s gumičkami.
Pracuj a snaž se, ono to půjde i když to tak ze začátku nevypadá. Aneb jak se říká Per aspera ad astra.
Ty vodící čepy jsou v pohodě, na jednom bez gumičky jsou plošky na mazací tuk a ten druhý jen začíná žrát rez. Zlomit jen tak nejde, je to výkovek. Jestli se dobře pamatuji, tak čepy jsou 9,8 mm a díra v držáku třmenu je 10 mm. Vezmi do ruky 10mm vrták a vyčisti díry v držáku. Pro jistotu změř průměr čepů. Většinou se vyklepe, nebo vyrezne díra na vodící čep. Už jsem pár držáků vložkoval nerezí.
Ty čepy tam jsou na vedení plovoucího brzdového třmenu. Když jsou totálně zatuhlé, sjede se ti jedna destička, ta od pístku a druhá je pěkně tlustá.
Jak nasazuješ destičky do držáku, tak musí jít rukou - pouhým tlakem ruky. Nenamlátit je tam kladivem, potom nechtějí chodit. Očistit nerezové vodící plíšky a plochu pod plíšky v držáku. Kolikrát ty desky z druhovýroby mají různé otřepy, tak je vzít pilníkem.
A teď pístek v třmenu, ten prostě musí chodit. Jak se mu nechce, tak dát nový i s gumičkami.
Pracuj a snaž se, ono to půjde i když to tak ze začátku nevypadá. Aneb jak se říká Per aspera ad astra.
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Děkuji ty díry jsem se snažil vyčistit a snad i úspěšně;)
U desticek jsem měl nové plisky, ale o trochu jiný rozměr a nepovedlo se.. Tak staré vycistene a destičky pilnikem vzaté
Samotný pist z trmenu s brzdou krásně vyleze a stahovakem jde zas hezky vrátit
A jak je to prosím s tím kotoučem? Když ho pritahnu tím jednim sroubem jak tam na tom je, tak skrta o ty desticky.. Koukal jsem na videa od ChrisFix a ten tam třeba ten sroubek vůbec nemá... Takže to mám brát tak, že.si to časem sedne?
Edit: myšlenka se potvrdila.. jsem za blbce, ale aspon to mužů s klidem složit dohromady, ten kotouč uz taky tolik nehaze, ten sroubek jsem nedotahoval na krev, jen tak, aby si to sedlo, asi na něj taky dám to lepidlo na závity
U desticek jsem měl nové plisky, ale o trochu jiný rozměr a nepovedlo se.. Tak staré vycistene a destičky pilnikem vzaté
Samotný pist z trmenu s brzdou krásně vyleze a stahovakem jde zas hezky vrátit
A jak je to prosím s tím kotoučem? Když ho pritahnu tím jednim sroubem jak tam na tom je, tak skrta o ty desticky.. Koukal jsem na videa od ChrisFix a ten tam třeba ten sroubek vůbec nemá... Takže to mám brát tak, že.si to časem sedne?
Edit: myšlenka se potvrdila.. jsem za blbce, ale aspon to mužů s klidem složit dohromady, ten kotouč uz taky tolik nehaze, ten sroubek jsem nedotahoval na krev, jen tak, aby si to sedlo, asi na něj taky dám to lepidlo na závity
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Ten šroubek má jediný úkol a to je držet kotouč na místě. Až namontuješ kolo a dotáhneš ho šrouby, které utahují kolo ....kotouč se usadí na místě kde má být
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Uff.. Takže ho nemusím pořádně utahovat a ani nic vrtat v rámci centrovani
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Dej vědět jak dopadla zkušební jízda
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Na dojmy ze zkušební jízdy bych úplně nespoléhal, ono si to musí pár desítek km sednout. Pak se teprve ukáže, jak to brzdí, jestli to háže atd.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Zkušení jízda bude nejdriv zítra po zaschnuti barvy jinak počítám s tím, že je těch 200km budu zajizdet no..
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Zbyněk Hanáček
- **
- Příspěvky: 283
- Registrován: 11 úno 2011, 17:41
- Bydliště: Džungľa
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Jakou barvičku dáváš?
Já si včera hrál s fluočervenou na třměny pro tunery. Komplet GO třmenů a nastříkat silnovrstvým alkydem.
Já si včera hrál s fluočervenou na třměny pro tunery. Komplet GO třmenů a nastříkat silnovrstvým alkydem.
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
V auto kelly měli na výběr 3 barev ve spreji na brzdy... červenou (kterou dává každej, tak jsem ji zavrhl, nic ve zlým), zelenou (která se k mý barvě auta nějak nehodí) a světle modrou.. Tak jsem sáhl po ní.. Po včerejší zkušenosti s brzkým montování nezaschnutý barvy (a protože jsem nechtěl mít zas auto celej den na špalcích) jsem vytáhl starej dobrej (trochu tužší) modrej resistin odstín to má stejnej jak ta barva ve spreji, ale suchý to bylo za 5 minut (kor při dnešní teplotě, kdy když se mi slunce opřelo o čidlo teploměru na baráku, tak ukazovalo 24°C
No... a protože jsem debil, tak mám každou stranu udělanou jinak na tom včerejším kole mám i samotnej třmen modrej a už se mi nechtělo znova otáčet auto Takže to napravím až na jaře při přezouvání, kdy budu barvit i ty přední.. Na ty jsem teď nechtěl sehat, aby tam na mě taky nečekalo nějaký hezký drahý překvapení znáte to... co oči nevidí, to srdce netrápí Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8138
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
tie nastriekane stycne plochy budu lepsie brzdit?:-D
ja somkedysi brzdice natrel ciernym alkytonem, pretoze farba hrdze mi moc nesedela. Predtym som to poriadne ocistil, odmastil a natrel v dvoch vrstvach. pekne to vydrzalo asi rok. Toz len tolko k namahe
ja somkedysi brzdice natrel ciernym alkytonem, pretoze farba hrdze mi moc nesedela. Predtym som to poriadne ocistil, odmastil a natrel v dvoch vrstvach. pekne to vydrzalo asi rok. Toz len tolko k namahe
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Brzdy (upravy, vymena kotucov a platniciek)
Ty stycne plochy byly uz z výroby.. ale už se obrousily .. až budu mít zas čas, tak se musím podívat ale i na vnitřní části kotoučů, ale snad už to bude dobrý
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic