i30 - výměna motoru v 107 000 km
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Takže motor 1.6 GDi najeto za 4,5 roku 120 000 km a je kaput. Bude měněno v rámci záruky (ještě nevím zda část nebo celý). Je to celé zakarbované, žere olej, nepravidelný chod, ztráta výkonu, katalyzátor opotřebovaný. Servisní interval na výměnu oleje 30 000 km asi také udělal své. Téměř výhradně jsem jezdil na Vervu 100. Tož tolik k Evropskému ekoterorismu. Motory se škrtí kvůli emisím a to pak vede ke snížení životnosti motoru. A v důsledku bude emisní stopa násobně vyšší
Edit: něco málo k tématu tady
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
Edit: něco málo k tématu tady
https://www.autorevue.cz/tvorba-karbonu ... ych-ojetin
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- Reklama
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
To jakože to tvoje ex? Zrovna v tom článku na který jsi odkázal je měnit olej po 10-15000. Tož to je k ekotetorismu kterým jsi se dopustil ty.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Buď rád,že jsi to stihnul v záruce Tedy doufám,že ti to vymění v záruce
A k tomu co popisuješ,ano je to známá věc a hádej,proč se změnil interval výměny oleje u i30 III.generace.
A k palivu-pro všechny co tomu nevěří a nevěří a nevěří a věří a věří a věří aditivaci výrobců paliva-klidně i Vervy 100 a potažmo Vervy diesel-aditivace je pro mne to,co si do nádrže naleju sám.A ve všech materiálech k aditivu VIF se dá dočíst,že se prakticky nedá předávkovat. Za dobu co ten zázrak používám-cca 20let, jsem ještě neměl problém s motorem.I když u benzínu jej používám zatím teprve půl roku.Ale i tak jsem přesvědčen o kvalitě tohoto výrobku.Držím pěsti ať výměna agregátu proběhne hladce a ke tvé plné spokojenosti.
Jo a ještě k TGDi-už teď se začínám klonit k výměně oleje po 10tis. km. a pokud bych jezdil krátké trasy,tak bych to ještě zkrátil
No a u dieslu III.generace,kde je dost důrazně doporučován olej 0W30 ,tak tam bych nad 10tis. vůbec nešel.
Je vidět,že životnost motorů-potažmo problémů zákazníků po záruce je docela fest šumák
A k tomu co popisuješ,ano je to známá věc a hádej,proč se změnil interval výměny oleje u i30 III.generace.
A k palivu-pro všechny co tomu nevěří a nevěří a nevěří a věří a věří a věří aditivaci výrobců paliva-klidně i Vervy 100 a potažmo Vervy diesel-aditivace je pro mne to,co si do nádrže naleju sám.A ve všech materiálech k aditivu VIF se dá dočíst,že se prakticky nedá předávkovat. Za dobu co ten zázrak používám-cca 20let, jsem ještě neměl problém s motorem.I když u benzínu jej používám zatím teprve půl roku.Ale i tak jsem přesvědčen o kvalitě tohoto výrobku.Držím pěsti ať výměna agregátu proběhne hladce a ke tvé plné spokojenosti.
Jo a ještě k TGDi-už teď se začínám klonit k výměně oleje po 10tis. km. a pokud bych jezdil krátké trasy,tak bych to ještě zkrátil
No a u dieslu III.generace,kde je dost důrazně doporučován olej 0W30 ,tak tam bych nad 10tis. vůbec nešel.
Je vidět,že životnost motorů-potažmo problémů zákazníků po záruce je docela fest šumák
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Už jsem se lekl, že se žádný chytrák neobjeví. Před 5 lety se o tomhle problému moc nevědělo a sám měl předepsané servisní intervaly na olej 30 tis km nebo 1 rok. V té době jsem se o auta moc nezajímal a spolehnul jsem se na výrobce, ke své škodě. Po bitvě je každej generál.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Promiň,ale to není nic o chytrosti!!! To je o zkušenostech,přehledu a chtění vědět. O tomhle problému se ví už spoustu let,první motory GDi dělal Mitsubishi(Carisma) u motoru 1,8...od roku 1998 a už tehdy s tím byly problémy a to palivo ještě bylo v pořádku a to je sakra víc jak 5let...
Výňatky z textu:
Samostatnou kapitolou je zážehový motor 1.8 GDI 16V s přímým vstřikováním paliva. Ten je choulostivý na kvalitní benzín, pokud jej nedostává, řídicí jednotka se snaží předcházet usazování karbonových reziduí spalováním bohatší směsi, což je doprovázeno zvýšenou spotřebou a nižší pružností. Přesto však k usazování karbonu dochází, což může mít za následek jeho uvolnění, obroušení vnitřností motoru a jeho rozsáhlé poškození. Pravidelná dekarbonizace motoru se proto u tohoto motoru doporučuje.
Jistotu nejmenších potíží představují modely po faceliftu. Doporučit lze zážehový motor 1.6i 16V ve všech výkonových verzích. Má rozumnou spotřebu, je živý, rád se nechá vytáčet a nezpůsobuje potíže. Lákavý je také přímovstřikový motor 1.8 GDI 16V, který je silný, avšak trpí na nadměrné usazování karbonu a vyžaduje tak pečlivou údržbu.
Tož asi tak k chytrosti.
Jedna věc je sednout do auta a vozit si pr..l a neřešit-však výrobce řeší za mne a druhá věc něco o tom v čem jezdím a jak vědet a hlavně chtít vědět
Výňatky z textu:
Samostatnou kapitolou je zážehový motor 1.8 GDI 16V s přímým vstřikováním paliva. Ten je choulostivý na kvalitní benzín, pokud jej nedostává, řídicí jednotka se snaží předcházet usazování karbonových reziduí spalováním bohatší směsi, což je doprovázeno zvýšenou spotřebou a nižší pružností. Přesto však k usazování karbonu dochází, což může mít za následek jeho uvolnění, obroušení vnitřností motoru a jeho rozsáhlé poškození. Pravidelná dekarbonizace motoru se proto u tohoto motoru doporučuje.
Jistotu nejmenších potíží představují modely po faceliftu. Doporučit lze zážehový motor 1.6i 16V ve všech výkonových verzích. Má rozumnou spotřebu, je živý, rád se nechá vytáčet a nezpůsobuje potíže. Lákavý je také přímovstřikový motor 1.8 GDI 16V, který je silný, avšak trpí na nadměrné usazování karbonu a vyžaduje tak pečlivou údržbu.
Tož asi tak k chytrosti.
Jedna věc je sednout do auta a vozit si pr..l a neřešit-však výrobce řeší za mne a druhá věc něco o tom v čem jezdím a jak vědet a hlavně chtít vědět
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Odpověď jsem psal Martinovisp, Tvou reakci jsem předtím nečetl. Ale ano, souhlasím, byla má chyba, že jsem si nic neověřil. Prostě beru auto jako spotřebku, bez hlubšího zájmu, přečtu si manuál a tím to končí, nejsem technicky založen, takových je nás myslím mlčící většina. Teprve s vlastnictvím nové 1.4 T jsem se tím začal více zabývat.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
O.K. to je moc dobře...to auto i ten motor stojí za to,zajímat se o něj víc. Výrobce to za nás neudělá
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Jj, v 1.4 T jsem olej vyměnil při 5,5 tis, při 18 tis bude další výměna. Stejnou chybu už neudělám. A pokud mi vymění u té 1.6 GDi jen část dílů, objednám se hned u BG na dekarb. A pak každých 30-40 tis. znovu, stejně ale časem (počítám za 3-4 roky) přejdu na elektroauto a karbon pustím z hlavy
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Tudy já jsem ale nechtěl dělat chytráka a nikoho urážet. O intervalu 30 nebo 60000 se mluví už 20 let a to se nikdo na internetu nedočetl nic. K tomu že je to kravina na kterou firmy kterým je to fuk a uživatelé kteří myslí že ušetří slyší stačí jen drobet se nad tím zamyslet nebo pokecat s někým kdo motory dělá. Po záruce si budu měnit olej sám a dám tam jiný olej než je předepsaný (A5). Vyjde to na třeba 700-800, ale to se oproti novému motoru ztratí. O dekarbonizaci zase nevím nic já protože jsem jí nepotřeboval. Je ale možné že se nám nikomu nevyhne a bude časem patřit k normální údržbě. Elektroauto by se mi také líbilo, ale zatím je to velká blbost. Jestli stojí třeba i3 stále 1míč, tak za 350 koupím podobné auto a 600 do benzínu nikdy nedám. Takže kravina. Dnes ho má jen pár lidí a síti je to ještě jedno, ale pokud by ho měl každý a večer ho píchnul do zásuvky, tak máme tmu. Než se v ČR vše předělalá, tak většina z nás tu už nebude a jen ty nejmladší už půjdou do důchodu a bude jim to u řiti. Osobně si myslím že se to bude orientovat jinam než jen na tu elektřinu. Někde jsem četl že nějaká extra rychlonabíječka vezme v moment nabíjení jako jedna vesnice. Jen ještě jednou- na nikoho jsem chytráka dělat nechtěl a vem si že nyní podle tvé zkušenosti řekneš třeba v práci kolegyni ať neposlouchá výrobce auta a zkrátí interval a ona ti řekne no jo zase nějaký chytrák.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Tudy já jsem ale nechtěl dělat chytráka a nikoho urážet. O intervalu 30 nebo 60000 se mluví už 20 let a to se nikdo na internetu nedočetl nic. K tomu že je to kravina na kterou firmy kterým je to fuk a uživatelé kteří myslí že ušetří slyší stačí jen drobet se nad tím zamyslet nebo pokecat s někým kdo motory dělá. Po záruce si budu měnit olej sám a dám tam jiný olej než je předepsaný (A5). Vyjde to na třeba 700-800, ale to se oproti novému motoru ztratí. O dekarbonizaci zase nevím nic já protože jsem jí nepotřeboval. Je ale možné že se nám nikomu nevyhne a bude časem patřit k normální údržbě. Elektroauto by se mi také líbilo, ale zatím je to velká blbost. Jestli stojí třeba i3 stále 1míč, tak za 350 koupím podobné auto a 600 do benzínu nikdy nedám. Takže kravina. Dnes ho má jen pár lidí a síti je to ještě jedno, ale pokud by ho měl každý a večer ho píchnul do zásuvky, tak máme tmu. Než se v ČR vše předělalá, tak většina z nás tu už nebude a jen ty nejmladší už půjdou do důchodu a bude jim to u řiti. Osobně si myslím že se to bude orientovat jinam než jen na tu elektřinu. Někde jsem četl že nějaká extra rychlonabíječka vezme v moment nabíjení jako jedna vesnice. Jen ještě jednou- na nikoho jsem chytráka dělat nechtěl a vem si že nyní podle tvé zkušenosti řekneš třeba v práci kolegyni ať neposlouchá výrobce auta a zkrátí interval a ona ti řekne no jo zase nějaký chytrák.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Pokiaľ meníš olej po 15.000km,tak by to malo vydržať dlhšie.No tak či tak sa karbón usádzať bude.Mne GDI slúžilo 135.000km a vyzeralo že ešte vydrží.
Aj preto som sa vcelku ochotne vrátil ku klasickej 1,6i a olej si mením po10.000 Raz ja a raz to nechám aby boli spokojný.
Aj preto som sa vcelku ochotne vrátil ku klasickej 1,6i a olej si mením po10.000 Raz ja a raz to nechám aby boli spokojný.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Chytrak nechytrak, je to stejne sracka, ze odejde motor ne po zase tolika km. Je videt, ze dnes jsou ty auta delana na vydrz 5 let a ne jako kdysi 10 a vice. Jinak 30tis interval je stejny nesmysl, jako kdyz nekdo rekne, ze neni potreba motor zajizdet a ze neni potreba menit olej po zajeti po par tis. km pcheee
Takze Tondo rikas lit VIF, ikdyz beru Vervu 100 nebo tu novou 95 efectu?
Takze Tondo rikas lit VIF, ikdyz beru Vervu 100 nebo tu novou 95 efectu?
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Tondo, kolik ma novy i30 interval? Na i20 mam 20tkm/1rok, na Ceedu 30/tkm. Realne samozrejme 10tkm/par mesicu
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11627
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Odpovím Ti já . Turba v benzínu 15.000 km, nafty 30.000 km. 1,4 atmo nevím
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km
Po 15tkm? huf...me 30tkm naramne vyhovovalo, protoze jsem vzdy 2x vymenil olej sam a potreti absolvoval prohlidku, cili mnohem ekonomictejsi, nez kdybych ted musel vlastne pokazde do autorizaku a jeste by mi nevyhovovalo tech 15tkm, i20 aspon hezky stridam jednou ja, jednou atorizak, 15tkm kdyz rozpulim, tak je to zase malo.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT