i30 - výměna motoru v 107 000 km

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11629
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Takže stejný problém jako u 1,6 MPi :( .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

A co s tím, aby se to neopakovalo ? Tady žádná dekarbonizace nepomůže....
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Chasnik »

Mr. Hyundai: To ano, na druhou stranu je asi dobrá zpráva, že při Tudyho stylu jízdy motor nezničil karbon. Protože já takto GDI užíval stejně (a radil to i ostatním): občas pěkně protočit, zbytečně nepodtáčet, častěji měnit olej a hlídat kvalitu paliva.
To všechno Tudy dodržel a měl jsem v hlavě fakt velký otazník, jak se při takovémto ježdění mohl motor krátce po 100 tkm za*rat krbonovými usazeninami :-k
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

Tak omlouvám se za plašení, že za vše mohl karbon. Pro ostatní: jakmile začne být motor hlavně za studena hlučnější a začne žrát olej, nechte zkontrolovat katalyzátor. Nevím zda motory od r.v. 2014 to mají lépe pořešené nebo ne, ale preventivní výměna katalyzátoru při nájezdu kolem 70 000 km je zřejmě na místě. Osobně to mám už vyřešené, s autem jezdí manželka a ta teď najede max 10 000 km ročně.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

takže nakonec to karbonek nebyl a byl to kat, no je otázka co je lepší a já mylsel, že toto GDička netrápí.
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

Byl to kat, ale karbonem to zarostlé bylo také, nevím v jak velké míře (ještě se optám, až budu auto přebírat), ale karbon určitě nezpůsobil zadření motoru. Ještě pozn. r.v. je 2013.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

no já mám r.v.17, tak snad to tam již vychytaly na posledních kusech, každopádně se na ten karbon zeptej, to by mě fakt zajímalo a dej potom info, popř foto, jak už někdo psal. Díky
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Hardcam »

U primovstriku se ten karbona neda nijak moc vychytat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
lys
**
Příspěvky: 170
Registrován: 18 dub 2017, 10:36
Bydliště: Zlín

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od lys »

JJ, s tím karbonem je mi to jasné, já mysle že už za tu dobu mohli vychytat ten kat.
je
Hyundai i30 II kombi GDI 99 kW bílá
Hyundai i30 II kombi Crdi 81 kW červená
Fiat Stilo 1.9 Jtd 85 Kw stříbrná
bylo
Audi A6 (C4) 2.5 TDi pětivál quattro crashed
Škoda Octavia tdi 81 kW stříbrná
Škoda Octavia tdi 66 kW černá
Škoda Forman modrý
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od motorol »

Jelikož problém s katem u GDI znám nebyl, tak ho těžko řešili. Otázkou je jak k tomu dochází a jestli to víc záleží na staří, km nebo něčem jiném...
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
kongresman
**
Příspěvky: 264
Registrován: 08 dub 2014, 17:33

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od kongresman »

Přátelé a kamarádi ! Nestrašte s tím motorem ! Mám tři měsíce Tucsona 1,6 GDI a mj. jedna z variant, proč jsem nechtěl 1,6 T-GDI bylo i to, že jsem měl informace, že to je vychytaný motor. Nájezd zatím cca 3 950 km, tankuji pouze na Benzině Efectu, při mám ročním nájezdu budu mít za 6 let cca 100 000 km. A teď tady čtu, co máte za problémy....... Ach jo.

Předtím jsem měl i30 II., 1,6 CVVT 120 koní, kombík, koupě 1/2014 necelé 4 roky, přes 60 tisíc nalítáno a jelo to v poho. Loučil jsem se s tím autem těžce, ale teď si naopak chrochtám....
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9103
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od idam.i »

Majú 1,6 MPI a 1,6 GDI rovnaký kat. ? Pokiaľ áno,tak bude problém v ňom.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
kongresman
**
Příspěvky: 264
Registrován: 08 dub 2014, 17:33

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od kongresman »

Když odejde katalyzátor při běžném nájezdu do 5 let, kdy je auto v záruce, je to na výměnu v rámci záruky ?
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od Tudy »

U mě to prošlo dokonce 1 měsíc před koncem záruky, ale jak bude celá flotila stárnout a případů bude přibývat, nevím jak se k tomu centrála postaví.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
kongresman
**
Příspěvky: 264
Registrován: 08 dub 2014, 17:33

Re: i30 - výměna motoru v 107 000 km

Příspěvek od kongresman »

Teď se mi nechce do garáže do auta, tam je v záruční knížce snad vypsáno, co se do záruky počítá a na jakdloho. Kouknu ráno. Ale pokud tam je i katalyzátor a odejde do 5 let, tak mi je jedno, kolik se jim toho jinde sere ... flotila neflotila.
Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, NX4E, N Line, manuál, 4x2, barva Abyss Black Pearl (v provozu od 2/2024)
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“