Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od petr.gr »

Jediná možnost, kdy by motor mohl něco nasát z výfukových svodů je u provedení s EGR ventilem. Jinak to není technicky možné. Narazil jsem na jednu firmu, která provádí přestavbu na LPG a ti ani netuší, že keramický katalyzátor nelze použít pro LPG z důvodu vyšších teplot spalin. Taková je realita u všech úpravců. Katalyzátor se ale nerozpadne na prášek jeko u kremace ale deformují se jednotlivé části mřížky. Aby vznikl prach, muselo by dojít k mechanickému nárazu do katalyzátoru. Nasátí takového prachu je velice nepravděpodobné a také není katalyzátor cukřenka, která stále dává a dává nějaký prach. To je opět jedna z dalších bájí a pověstí.
Oprava svodového katalyzátoru Euro5 je do 2000 Kč plus nějaká práce. To je celé a nic mimořádného.
Naposledy upravil(a) petr.gr dne 16 úno 2018, 19:56, celkem upraveno 1 x.
Reklama
 

tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od tempest »

Prý se to tam dostane přes výfukové ventily. Dochází tam k víření spalin.
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od petr.gr »

Tedy netuším, kdo vymýšlí takové nesmysly ale princip 4 taktního motoru vylučuje možnost něco nasát přes výfukový ventil. To jsou základní informace o motorech a jejich provedení už od dob 1. republiky. Výfukový ventil je otevřen až tak dlouho, až je píst v horní úvrati a vytlačuje výfukové plynu ven z válce. Vzápětí vačka uzavírá výfukový ventil, otevírá sací ventil a při cestě dolů píst nasává vzduch s palivem ( bez přímého vstřikování) ze sacího potrubí a cyklus pokračuje. V dnešní době se najdou lidé, kteří věří že je Země placatá, že Slunce obíhá Zemi a také, že se směs paliva a vzduchu dostává do válce přes výfukové ventily. Je to smutné až trapné.
Jak jsem již napsal, jedině přes EGR ventil ale velice ojediněle až nepravděpodobně a to jen po krátký čas, než spaliny pod tlakem vytlačí možná nějaký čurbes z keramického katalyzátoru, který ale při vysokých teplotách při spalování LPG nebo Ethanolu pod velkou zátěží taje a tím pádem nemůže tvořit prach ale taveninu.
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od tempest »

Máme náboženskou svobodu, tak každý si může věřit čemu chce. Když je proměnné časování ventilů, tak může být otevřený zároveň sací i výfukový. Taktéž při otevření sacího dochází k pulzacím v sání. A to samé se děje u výfuku.
https://www.google.cz/search?biw=1920&b ... ywHBzgGO6M:

Zkus si pohledat, proč odchází vršek na HTP.
Naposledy upravil(a) tempest dne 16 úno 2018, 21:06, celkem upraveno 1 x.
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od tempest »

S tím nahrazením EGR jsem si nebyl jistý, vím, že jsem to někde četl, že některé motory nemají EGR, ale zrovna u GDi jsem našel obrázek s EGR. Každopádně jestli proměnné časování nahrazuje EGR, tak ta smrt je rychlejší :D .

https://www.google.cz/search?q=egr+gdi+ ... G5Ky2aDpDM:
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od mihlit »

To o tlaku je teorie. Jenže ve výfukovém potrubí se pohybují tlakové pulzy. Proto se také ladí u motoru délka svodů a další ty kraviny. Ač se to tedy nezdá, nepohybuje se to vše jen jedním směrem. Druhá věc je, že v případě brždění motorem jsou tam zas opět úplně jiné průběhy.

Ohledně EGR nahrazení duálním CVVT, kdy to řeší vysloveně sáním i z výfuku - to je ve skutečnosti mnohem lepší varianta zejména pro GDI, protože tam palivo s aditivy nemůže čistit sací potrubí a ventily, jelikož se tam vůbec nevyskytuje. Takže by se to celé zaprasilo mnohem rychleji.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od petr.gr »

Původní dotaz se týkal opravy katalyzátoru a najednou jsme u CVVT. Měnil jsem také katalyzátor, mám také CVVT a se změnou pístních kroužků na Sonatě jsem měl motor do posledního šroubku rozdělaný.. Viděl jsem natavený katalyzátor a o nějakém prachu nemohla být řeč. Aby tedy motor nasál prach z katu, to tedy asi ne.
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od tempest »

Sonata, nemá problém s katalyzátorem jako i30. Dále viz. výše. Howgh.
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od petr.gr »

tempest píše:Sonata, nemá problém s katalyzátorem jako i30. Dále viz. výše. Howgh.
Sonata NF má svodový katalyzátor jako i30 plus další katalyzátor na potrubí a LPG tu keramiku při delší zátěži zlikviduje. Stejně jako u i30.
Přesně tak, jak bylo v úvodním dotazu.
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od JoKo »

petr.gr, a funguje tvoj motor v takom rezime ako v i30tke? tzn. ze ci nahradzuje egr ventil, alebo je tam cvvt len kvoli zvyseniu vykonu? a ako daleko je od motora umiestneny tvoj katalyzator a ako daleko v i30tke?
ak sa nemylim, tak tvoj motor je euro4, i30tka uz ma euro 5 a to bola hranicna norma pre benziny, kedy sa zacal vo velkom pouzivat aj u nich egr ventil... ak sa mylim, tak ma opravte, tuto problematiku legislativy s emisiami a egr nemam nastudovanu.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
petr.gr
**
Příspěvky: 219
Registrován: 29 pro 2016, 20:01
Bydliště: Šternberk

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od petr.gr »

tempest píše:To nasátí je myslím v důsledku víření spalin ve výfuku. Takhle se umí zasebevraždit i 1,2 HTP. Rozpadne se katalyzátor a prach vydře motor.
Přes výfukový ventil se nemůže nic dostat do spalovacího prostoru ! Kde je katalyzátor, a kde jsou ventily ! Jeden válec po druhém vytláčí spálenou směs ven do společné trubky pod jistým přetlakem. Pohádka o prachu, který vydřel válec přes uzavřené výfukové ventily je blábol.
bianco.sabbioso
*
Příspěvky: 57
Registrován: 24 říj 2017, 06:19

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od bianco.sabbioso »

Většina kuriozních závad a havarií právě vypadá vždy stejně. Tým návrhářů, společně s týmem testovačů, validuje schvaluje, vypiplává. Fmeuje. Jsou všichni vysoko na úrovni....Pak přijde obyčený blbec, nebo neznalá ženská a věc zničí. A oni koukají a diví se..... :D to přece není možný!!!!! To bude s tímto podobný. Co se odborníkům zdá nemožné, obyčejný člověk dokáže. Takže bych se nevyjadřoval jako že to není možný. Česká důchodkyně otevře výtah, kabina je někde nahoře a ona spadne do šachty. Odborníci to vyloučí, to není možný. Ale bába je nasračky dole???? :D
i30 WG 1,6CRDI 81kW White
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od Richard555 »

Dovedu si představit, jak rozpadlý kat, který je mimochodem za 10cm dlouhými výfukovými svody může v případě rozpadu přes EGR nebo variabilní vačky poslat do motoru nějaký bordel. Nedovedu si představit, že by to udělal v případě, kdy býval Kat za parohama a metrovou trubkou s vlnovcem..... Takže pokrok.... díky moc :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od tempest »

Příčinou rozpadlého katalyzátoru je prý benzín a dělo se to jenom v ČR.
lukas27
*
Příspěvky: 76
Registrován: 19 led 2013, 12:22

Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI

Příspěvek od lukas27 »

Já to zas slyšel o LPG.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“