I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Zdar chlapi, v servisu mi cistili vstriky , vymenili palivovy filtr a tak sem natocil video jak sem dnes rano v -10st nenastartoval..pak uz zdechla baterka.. nevite cim by to mohlo byt? Pred cistenim vstriku a vymenou pal.filtru auto tocilo treba 5vterin v-15st ale chytlo... diky za kazdy poznatek a reakci .. posilam odkaz na youtube kam sem video vložil..
https://youtu.be/z_FYTxEBQZE
https://youtu.be/z_FYTxEBQZE
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Žhavení máš OK ? To že svítí kontrolka neznamená, že to žhaví...... My měli všechny žhavicí svíčky na Santovi v háji a auto do -15 startovalo celkem OK ale jak bylo víc tak už nic...... Máš ještě žhavicí svíčky na 12V ( tedy myslím asi na 9V) nebo už ty moderní s řídící jednotkou žhavení na 4,4V ? Slyším, že se snaží jeden válec blafnout, tak tam by mohla být svíčka OK ........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Zhavicky jsou v cajku ty jsou noveRichard555 píše:Žhavení máš OK ? To že svítí kontrolka neznamená, že to žhaví...... My měli všechny žhavicí svíčky na Santovi v háji a auto do -15 startovalo celkem OK ale jak bylo víc tak už nic...... Máš ještě žhavicí svíčky na 12V ( tedy myslím asi na 9V) nebo už ty moderní s řídící jednotkou žhavení na 4,4V ? Slyším, že se snaží jeden válec blafnout, tak tam by mohla být svíčka OK ........
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Ahoj,
už jsem tu problém popisoval před pár lety, auto bylo ještě v záruce (bod 5, ostatní já sám).
Co bylo špatně a co se opravilo.
1, ten 1pinovej konektor od žhav.svíček. je na držáku na motoru, Rozebrat (strana od relé) a napružit takové malé pérko. Jde to dobře rozloupnout ten plast okolo kontaktu.
2, Relé ( je v mot.prostoru černá krab kousek od hrdla ostřikovací nádržky, vpravo pod tou 80A pojistkou, je jediné černé, ostatní jsou modrá), rozeber ho. Byl uklepané ten lankodrát z kontaktu na patici. Nechal jsem si to nabodovat u těch co spojují baterky (mají na to super bodovačku).
3, Povolený šroub kabelu na tom mezikusu v sání vzduchu pro předehřev vzduchu. To uvidíš, je to dobře přístupné. Žhavení samo o sobě u tohoto motoru nestačí. Do -10C nebyl až tak problém nastartovat, ale ten právě nastane, až když byla větší zima.
4, + kontakt na baterce, ten se jim fakt povedl (- je naprosto v pohodě). Na benzín.motor dobrý, na naftu slabota. Nejde víc utáhnout, musís ho malinko upravit pilníkem, na to přijdeš co to chce. Vem za + kontakt, pokud s ním pootočíš na kontaktu baterky, je to jasný.
5, relé žhavení ovládá říd.jednotka a jde to přes 3 konektory, byl problém v jednom z nich (toto jsem neodstranoval, to řešil servis) já zjistil to, že na žhavícím relé je pouze 6V, místo 12V a opravu řešil servis (záruka).
Jo a ten problém na videu, je právě ten + kontakt na baterce. Navíc je v tomto případě problém s dobíjením baterky, ale to je jasné.....
To jsou mé drobné závady s CRDičkem......
RR
už jsem tu problém popisoval před pár lety, auto bylo ještě v záruce (bod 5, ostatní já sám).
Co bylo špatně a co se opravilo.
1, ten 1pinovej konektor od žhav.svíček. je na držáku na motoru, Rozebrat (strana od relé) a napružit takové malé pérko. Jde to dobře rozloupnout ten plast okolo kontaktu.
2, Relé ( je v mot.prostoru černá krab kousek od hrdla ostřikovací nádržky, vpravo pod tou 80A pojistkou, je jediné černé, ostatní jsou modrá), rozeber ho. Byl uklepané ten lankodrát z kontaktu na patici. Nechal jsem si to nabodovat u těch co spojují baterky (mají na to super bodovačku).
3, Povolený šroub kabelu na tom mezikusu v sání vzduchu pro předehřev vzduchu. To uvidíš, je to dobře přístupné. Žhavení samo o sobě u tohoto motoru nestačí. Do -10C nebyl až tak problém nastartovat, ale ten právě nastane, až když byla větší zima.
4, + kontakt na baterce, ten se jim fakt povedl (- je naprosto v pohodě). Na benzín.motor dobrý, na naftu slabota. Nejde víc utáhnout, musís ho malinko upravit pilníkem, na to přijdeš co to chce. Vem za + kontakt, pokud s ním pootočíš na kontaktu baterky, je to jasný.
5, relé žhavení ovládá říd.jednotka a jde to přes 3 konektory, byl problém v jednom z nich (toto jsem neodstranoval, to řešil servis) já zjistil to, že na žhavícím relé je pouze 6V, místo 12V a opravu řešil servis (záruka).
Jo a ten problém na videu, je právě ten + kontakt na baterce. Navíc je v tomto případě problém s dobíjením baterky, ale to je jasné.....
To jsou mé drobné závady s CRDičkem......
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Jaktoze problem s dobijenim baterie kolego? Na kontakt na baterce se zkusim mrknout... jde to zmerit nejak pres diagnostiku ta jednotka na zhaveni a tak? Pred tydnem nez se vyndali vstriky a dali vycistit to startovalo... vcera to delalo to co dnes ale nakonec chytlo a dnes driv nez to chytlo umrela baterieRuska.ruleta píše:Ahoj,
už jsem tu problém popisoval před pár lety, auto bylo ještě v záruce (bod 5, ostatní já sám).
Co bylo špatně a co se opravilo.
1, ten 1pinovej konektor od žhav.svíček. je na držáku na motoru, Rozebrat (strana od relé) a napružit takové malé pérko. Jde to dobře rozloupnout ten plast okolo kontaktu.
2, Relé ( je v mot.prostoru černá krab kousek od hrdla ostřikovací nádržky, vpravo pod tou 80A pojistkou, je jediné černé, ostatní jsou modrá), rozeber ho. Byl uklepané ten lankodrát z kontaktu na patici. Nechal jsem si to nabodovat u těch co spojují baterky (mají na to super bodovačku).
3, Povolený šroub kabelu na tom mezikusu v sání vzduchu pro předehřev vzduchu. To uvidíš, je to dobře přístupné. Žhavení samo o sobě u tohoto motoru nestačí. Do -10C nebyl až tak problém nastartovat, ale ten právě nastane, až když byla větší zima.
4, + kontakt na baterce, ten se jim fakt povedl (- je naprosto v pohodě). Na benzín.motor dobrý, na naftu slabota. Nejde víc utáhnout, musís ho malinko upravit pilníkem, na to přijdeš co to chce. Vem za + kontakt, pokud s ním pootočíš na kontaktu baterky, je to jasný.
5, relé žhavení ovládá říd.jednotka a jde to přes 3 konektory, byl problém v jednom z nich (toto jsem neodstranoval, to řešil servis) já zjistil to, že na žhavícím relé je pouze 6V, místo 12V a opravu řešil servis (záruka).
Jo a ten problém na videu, je právě ten + kontakt na baterce. Navíc je v tomto případě problém s dobíjením baterky, ale to je jasné.....
To jsou mé drobné závady s CRDičkem......
RR
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Ono jde taky o to, že jsi napsal, že včera to nakonec chytlo, kolik jsi od včera najel km? Jde o to, že baterka potřebuje na dobití jednoho "normálního" nastartování tak 15-20 km, za předpokladu, že je normální počasí a normální teplo. Když je zima tak baterka ztrácí až 30% své kapacity i když je plně nabitá. Takže když máš nějakou 70 Ah baterku má v mrazu tak 50Ah.... Včera ji trochu vysaješ, a ona se nestačí dobít a tak to jde furt.... nakonec se stav baterky ustálí v nějakém např. 50-60% nabití..... když je teplo, stačí to, má furt nějakých 35 Ah k dispozici, ale když je v tomto stavu a navíc je mráz zmizí dalších 30% a 2x otočíš a pak už nic.....
Baterku vyndat, nechat ohřát a pořádně nabít, pak uvidíš, abys nerozebíral všechno a nakonec to nebyla slabá baterka
Baterku vyndat, nechat ohřát a pořádně nabít, pak uvidíš, abys nerozebíral všechno a nakonec to nebyla slabá baterka
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
No vcera to nakomec chytlo a najel sem tak 50km po dalnici pak 4h auto stálo a tase 50km domu.. dnes jak to nechytlo sem sedl do 18 let starého volva a na brnknuti chytl..a to mi stojí pred barakem 14 dnu v mrazech ... nevim proc 5ti letej hyundai nenastartuje... vcera ten hyundai nakonec chytl jak sem psal ale jako asi 10ti pokusech...to preci neni normalni ..to se musi párkrát otočit starter a nastartovat...ne ze to bude startovat 2minutyRichard555 píše:Ono jde taky o to, že jsi napsal, že včera to nakonec chytlo, kolik jsi od včera najel km? Jde o to, že baterka potřebuje na dobití jednoho "normálního" nastartování tak 15-20 km, za předpokladu, že je normální počasí a normální teplo. Když je zima tak baterka ztrácí až 30% své kapacity i když je plně nabitá. Takže když máš nějakou 70 Ah baterku má v mrazu tak 50Ah.... Včera ji trochu vysaješ, a ona se nestačí dobít a tak to jde furt.... nakonec se stav baterky ustálí v nějakém např. 50-60% nabití..... když je teplo, stačí to, má furt nějakých 35 Ah k dispozici, ale když je v tomto stavu a navíc je mráz zmizí dalších 30% a 2x otočíš a pak už nic.....
Baterku vyndat, nechat ohřát a pořádně nabít, pak uvidíš, abys nerozebíral všechno a nakonec to nebyla slabá baterka
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Kdyz je volny kontakt vznika tam prechodovy odpor. Kde vznika prechodovy odpor, vznika ztrata (premena el.energie na teplo). Funkcni dobijeni overis velice jednoduse, staci na to voltmetr za 100 Kc. Motor v klidu alespon 12h. Napeti na baterce (primo na kontaktech) musi byt 12,3 a vic. Nastartuj, pri startovani nesmi napeti klesnout pod 10,9V. Po naskoceni motoru 14,4V. Pokud neco z toho neni, je neco spatne. A to spatne prave perfektne proveri nizka teplota.
Asi takhle, diagnostika je ti na nic, kdyz tam neni zpetna vazba ( nejake cidlo, co to prekontroluje).
V tomto pripade jsou nejlepsi diagnostikou ruce a oci.
At se dari....
RR
Asi takhle, diagnostika je ti na nic, kdyz tam neni zpetna vazba ( nejake cidlo, co to prekontroluje).
V tomto pripade jsou nejlepsi diagnostikou ruce a oci.
At se dari....
RR
Naposledy upravil(a) Ruska.ruleta dne 27 úno 2018, 08:09, celkem upraveno 1 x.
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Tak to asi vypada na problem ze zapadava nafta..uvidime co naklnex servis vyřeší
Hyundai Tucson 2016 2.0 CRDi 100kw, 4WD
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
Hyundai i30 1.6 crdi 2011
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Coze ze?
Jaka nafta?
Tak si to video probereme podrobně.
zapneš klíček svítí kontrolky, startuješ a nic, navíc všechno (kontrolky a PP) zhasne! Pokud by video ted skončilo, je to jasně vadná baterie. Startert u naftáku je fakt zátěž má 2kW příkon při 12V! ( jen pro zajímavost, starter benzínu je s polovičním příkonem) To vadná baterka nezvládne. Úplně vadná baterka by nezvládla ani zapnutí klíčku, kdy jde hned žhavení (cca 32A) a předehřev vzduchu v sání (dalších cca 20A).
Ovšem video pokračuje a před koncem je vidět že se starter chytne, tedy auto začne startovat. To by se u vadné baterky nepovedlo, takže není v tvém případě vadná, ale jen nenabitá. Ale auto nestartuje, točí, nechytá, ale nestartuje. OK?
dle videa nestartuje (beru, že žhavení ve všech válcích je OK. To zjistíš lehce ampérmetrem. Vyndáš rele a změříš proud. Nad 30A jsou všechny OK.
Takže problém bude jinde. Nevím jak dalece znáš jak funguje naft.motor. Pro úspěšný start je třeba splnit i další věc, ne jen žhavení a to min otáčky startéru! A ty rozhodně na videu nejsou! A i malej rozdíl zapříčíní nenastartování a to z důvodu pomalého náběhu tlaku ve válcích. A čím má motor toho víc za sebou, tím jsou otáčky startéru rozhodující.
Protože jak píšeš, jezdíš, navíc nájezd km/ rok máš slušnej, tak jezdíš a pokud se za tu dobu menila baterka je to jasný, někde mezi startérem a baterkou je něco povoleného. kontakt + na baterce je fakt naprd, nesmí se pootočit, když za něj chytneš. To jsi sem nenapsal zda je toto OK.
Takže, řešíš to od konce. Na naftu zatím zapomen a napřed vyřeš elektriku. Bez elektriky ti nafta ve válcích fakt nepomůže
Co myslíš, že udělají v servisu?
nastartují auto přes kabely, dobijou baterku, změří ji při zátěři (jen lepší servis, ten horší koukne na datum výroby a rovnou ti řeknou-novou si kupte pane, prodáme, 4 tis. nám dejte, přitom by určitě ještě rok dala), dotáhnou spoje od baterky ke startéru a řeknou si o ticku. A to rozhodně zvládneš sám i v tom mrazu co je ted venku a zadara. Vem nabíječku, dobij baterku, vem 10 klíč a dotáhni kontakty na baterce (předpokládám, že nejsou zoxidované)a po dotažení, i když jsou nadoraz (zelené šipky) s kontaktem nelze pootočit, jezdíš dál. U naftáku jsem musel udělat úpravu, tady je foto benzínu (nafták je s manželkou v práci) kde stačilo vložit jen kus měděného pásku (hnědá šipka) a tím se to povedlo dotáhnout.
a jezdíš zase dál.....
At se daří....
Jaka nafta?
Tak si to video probereme podrobně.
zapneš klíček svítí kontrolky, startuješ a nic, navíc všechno (kontrolky a PP) zhasne! Pokud by video ted skončilo, je to jasně vadná baterie. Startert u naftáku je fakt zátěž má 2kW příkon při 12V! ( jen pro zajímavost, starter benzínu je s polovičním příkonem) To vadná baterka nezvládne. Úplně vadná baterka by nezvládla ani zapnutí klíčku, kdy jde hned žhavení (cca 32A) a předehřev vzduchu v sání (dalších cca 20A).
Ovšem video pokračuje a před koncem je vidět že se starter chytne, tedy auto začne startovat. To by se u vadné baterky nepovedlo, takže není v tvém případě vadná, ale jen nenabitá. Ale auto nestartuje, točí, nechytá, ale nestartuje. OK?
dle videa nestartuje (beru, že žhavení ve všech válcích je OK. To zjistíš lehce ampérmetrem. Vyndáš rele a změříš proud. Nad 30A jsou všechny OK.
Takže problém bude jinde. Nevím jak dalece znáš jak funguje naft.motor. Pro úspěšný start je třeba splnit i další věc, ne jen žhavení a to min otáčky startéru! A ty rozhodně na videu nejsou! A i malej rozdíl zapříčíní nenastartování a to z důvodu pomalého náběhu tlaku ve válcích. A čím má motor toho víc za sebou, tím jsou otáčky startéru rozhodující.
Protože jak píšeš, jezdíš, navíc nájezd km/ rok máš slušnej, tak jezdíš a pokud se za tu dobu menila baterka je to jasný, někde mezi startérem a baterkou je něco povoleného. kontakt + na baterce je fakt naprd, nesmí se pootočit, když za něj chytneš. To jsi sem nenapsal zda je toto OK.
Takže, řešíš to od konce. Na naftu zatím zapomen a napřed vyřeš elektriku. Bez elektriky ti nafta ve válcích fakt nepomůže
Co myslíš, že udělají v servisu?
nastartují auto přes kabely, dobijou baterku, změří ji při zátěři (jen lepší servis, ten horší koukne na datum výroby a rovnou ti řeknou-novou si kupte pane, prodáme, 4 tis. nám dejte, přitom by určitě ještě rok dala), dotáhnou spoje od baterky ke startéru a řeknou si o ticku. A to rozhodně zvládneš sám i v tom mrazu co je ted venku a zadara. Vem nabíječku, dobij baterku, vem 10 klíč a dotáhni kontakty na baterce (předpokládám, že nejsou zoxidované)a po dotažení, i když jsou nadoraz (zelené šipky) s kontaktem nelze pootočit, jezdíš dál. U naftáku jsem musel udělat úpravu, tady je foto benzínu (nafták je s manželkou v práci) kde stačilo vložit jen kus měděného pásku (hnědá šipka) a tím se to povedlo dotáhnout.
a jezdíš zase dál.....
At se daří....
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: I30 1.6crdi problem s nastartovanim za studena
Mal som tiez problem so startovanim,vecsinou chytilo na druhy krat prvy krat mi zdochlo. Vsimol som si ze palivovy filter mam od nafty,slzilo mi to v tej hlinikovej blbosti na co je prisrobovany palivovy filter,idu z toho dve hlinikove trubky tak tie su tam iba vlisovane a jedna bola vymikana netesnila.
Otazka : ako sa to vola ta blbost hlinikova na co je z dola primontovany palivovy filter a hore je pumpa?
Otazka : ako sa to vola ta blbost hlinikova na co je z dola primontovany palivovy filter a hore je pumpa?
1.6crdi 66kw 2010 dpf